Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη


Αναβαθμίστε τη δημόσια εικόνα σας!

Από τις αρχές του 21ου αιώνα, ο όρος Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) ή, αλλιώς, Corporate Social Responsibility, όπως είναι η αγγλική μετάφραση, έκανε ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία του στον επιχειρηματικό κόσμο. Στο πλαίσιο των ημερών που διανύουμε, αναπόφευκτα, ο όρος αυτός γίνεται πιο επίκαιρος από ποτέ!

Από τη στιγμή που οι επιχειρήσεις αποτελούν οντότητες άρρηκτα συνδεδεμένες με την κοινωνία, επηρεάζουν και, ταυτόχρονα, επηρεάζονται από εξωγενείς παράγοντες, όπως τα δεδομένα της κάθε εποχής. Αντιλαμβανόμενοι, λοιπόν, την κρίσιμη σημασία της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για την επιχείρησή σας σήμερα, σας παρουσιάζουμε αναλυτικότερα την έννοια της ΕΚΕ, παραθέτοντάς σας, παράλληλα, ορισμένες έξυπνες και «εταιρικά υπεύθυνες» ιδέες για τη στρατηγική σας.

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη: Τι σημαίνει;

Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, ουσιαστικά, αναφέρεται στις ενέργειες των επιχειρήσεων οι οποίες αποσκοπούν στη συμβολή της αντιμετώπισης ανθρωπιστικών, πολιτισμικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων. Αναλυτικότερα, αντανακλά όλους εκείνους τους τρόπους με τους οποίους κάθε εταιρεία καλείται να αναλάβει τις ευθύνες που της αναλογούν ως μέλος της κοινωνίας αυτής.

Με άλλα λόγια;

Όταν η ΕΚΕ εισέρχεται στο προσκήνιο, η επιχείρησή σας οφείλει να διαχειρίζεται τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον, να συμπεριφέρεται με σεβασμό στο ανθρώπινο δυναμικό της, να προβάλλει την κοινωνική ευαισθησία της, να υποστηρίζει τα κοινά και τις αξίες που χαρακτηρίζουν τον πολιτισμό μας, να παρέχει ίσες ευκαιρίες, να βελτιώνει το βιοτικό επίπεδο και την ποιότητα ζωής και, τέλος, να συνδράμει, με τον δικό της τρόπο, στην επίλυση των κοινωνικών προβλημάτων.

Πώς να αναδείξετε την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη σας;

Αναρωτιέστε, παρ’ όλα αυτά, εάν αξίζει να καταρτίσετε κι εσείς ένα ολοκληρωμένο πλάνο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης; Η απάντηση είναι ξεκάθαρη, εφόσον αναλογιστείτε την ταύτιση του ονόματός σας με το γενικό «καλό» και συμφέρον, καθώς και την παγίωση της εμπιστοσύνης του κοινού προς το πρόσωπό σας. Γι’ αυτόν, ακριβώς, τον λόγο, στη συνέχεια, σας προτείνουμε 5+1 εύστοχες ενέργειες ΕΚΕ που μπορείτε να θέσετε άμεσα σε εφαρμογή!

Υιοθετήστε έναν επιχειρηματικό κώδικα δεοντολογίας

Σήμερα, όλο και περισσότερες εταιρείες επιλέγουν να κάνουν το επόμενα βήμα στην εξέλιξή τους, συμπεριλαμβάνοντας στη φιλοσοφία τους έναν κώδικα δεοντολογίας, ο οποίος συνιστά τη δέσμευσή τους στους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς στόχους. Ένας τέτοιος κώδικας μπορεί να είναι ένα συμφωνητικό που θα αναγράφει την επιθυμητή συμπεριφορά των εργαζομένων σχετικά με την ηθική, τις αξίες, τον αλληλοσεβασμό και την εξυπηρέτηση των πελατών.

Διασφαλίστε την υγεία και την ασφάλεια στον χώρο εργασίας

Ένα από τα κύρια και πρωταρχικά σημεία στην εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι η επένδυση σε ένα πρόγραμμα υγείας και ασφάλειας, με αξιόπιστα συστήματα για την πρόληψη ατυχημάτων και τραυματισμών των εργαζομένων, εντός του εργασιακού χώρου.

Στηρίζοντας, με αυτόν τον τρόπο, το ανθρώπινο δυναμικό, η εταιρεία στοχεύει στον σχεδιασμό ενός καλού εργασιακού περιβάλλοντος, το οποίο θα φέρει την αύξηση της παραγωγικότητας των υπαλλήλων. Επίσης, βεβαιώνει ότι συμμορφώνεται με την κυβερνητική νομοθεσία της υγείας και της ασφάλειας.

Δεσμευτείτε απέναντι στο περιβάλλον

Στον ανταγωνιστικό κόσμο των επιχειρήσεων παρατηρείται, συχνά, πως τόσο οι καταναλωτές όσο και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι απευθύνονται σε εταιρείες με έντονη οικολογική συνείδηση και συμπεριφορά. Σας προτρέπουμε, λοιπόν, να αναπτύξετε πρακτικές «βιωσιμότητας», οι οποίες περιλαμβάνουν κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές δραστηριότητες.

Πρώτον, για να ενισχύσετε την εταιρική κοινωνική ευθύνη σας, αρχίστε υποχρεωτικά ως επιχείρηση την ανακύκλωση και, έπειτα, βρείτε έναν νέο προμηθευτή χαρτιού, ο οποίος φροντίζει για την προστασία των δασών, καταπολεμώντας, έτσι, την κλιματική αλλαγή και την κρίση των αποβλήτων.

Δεύτερον, εκμεταλλευτείτε όσο περισσότερο μπορείτε το ηλιακό φως, χωρίς να σπαταλάτε ενέργεια. Επιπρόσθετα, συνεργαστείτε με κάποιον εθελοντικό οργανισμό και προγραμματίστε μία ημέρα αναδάσωσης, με το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας, η οποία θα ισορροπήσει κάπως ένα βεβαρυμμένο οικοσύστημα.

Υιοθετώντας τις παραπάνω ή και κάποιες άλλες ενέργειες, δείχνετε στους καταναλωτές και στην κοινωνία πως η επιχείρηση και το ανθρώπινο δυναμικό σας ενδιαφέρεται έμπρακτα για την κοινότητα, τον πλανήτη και το μέλλον!

Βεβαίως, οι εργαζόμενοί σας είναι απαραίτητο να γνωρίζουν και να κατανοούν τις θετικές συνέπειες των τακτικών αυτών, τόσο για την εταιρεία όσο και για τους ίδιους. Ενημερώστε τους, λοιπόν, για τις δράσεις της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, ώστε να συμβάλλουν ενεργά στην αλλαγή!

Εστιάστε σε φιλανθρωπικές πράξεις

Προβάλετε στο έπακρο τη φιλανθρωπική πλευρά σας! Και, ενώ οι δωρεές είναι αξιέπαινες, δεν εννοούμε απλώς να δωρίσετε χρήματα ως επιχείρηση σε διάφορους σκοπούς. Ο πραγματικός πυρήνας της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης υποστηρίζει ότι όλα τα «συστατικά» μίας επιχείρησης συνεργάζονται, ώστε να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, με ηθική και υπεύθυνη στάση.

Για παράδειγμα, μία επιχείρηση με κηπουρικές υπηρεσίες θα μπορούσε να υποστηρίξει οργανισμούς που προωθούν την αναδάσωση. Ακόμη, μία εταιρεία σκυλοτροφών θα μπορούσε να σταθεί ως οικονομικός αρωγός στην ιατρική περίθαλψη των αδέσποτων ζώων. Σε κάθε περίπτωση, η βασική ιδέα συνοψίζεται ως εξής: συνδέστε τη δραστηριότητά σας με «μηνύματα» που μεταλαμπαδεύουν τις αξίες σας στο κοινωνικό σύνολο!

Γίνετε ακόμη πιο αξιόπιστοι

Ανακαλύψτε πώς μπορείτε να εγκαθιδρύσετε το κύρος και την αξιοπιστία σας μέσα από πιστοποιημένες μεθόδους! Αποκτήστε τίτλους, σεμινάρια και πιστοποιήσεις που πληρούν τα υψηλά πρότυπα και ευνοούν την κοινωνική απήχηση, ενώ, παράλληλα, αποδεικνύονται «ωφέλιμα» για το ανθρώπινο δυναμικό και, βεβαίως, την εταιρεία.

Συν-σχεδιάστε νέες δράσεις

Επιστρατεύστε τους ανθρώπους σας! Διοργανώστε εταιρικά meetings ή συνέδρια διαλόγου, τα οποία σχετίζονται με τα επαγγελματικά θέματα εταιρείας, επιτρέποντας τη συμμετοχή του ανθρώπινου δυναμικού στη διαδικασία και στη συνολική στρατηγική, αφουγκραζόμενοι την εμπειρία τους. Έτσι, θα προσφέρετε τα κατάλληλα κίνητρα, τις δεσμεύσεις, καθώς και την αίσθηση της ομαδικότητας, ευαισθητοποιώντας τους εργαζομένους να λειτουργούν με βιώσιμο τρόπο.

Κλείνοντας

Η εταιρική κοινωνική ευθύνη αντικατοπτρίζει τις απαιτήσεις και προσδοκίες των σύγχρονων πελατών, υφιστάμενων και δυνητικών, από μία επιχείρηση να φέρεται ως υπεύθυνος, ενεργός πολίτης μίας κοινωνίας, ακριβώς όπως κι οι ίδιοι. Επενδύοντας, επομένως, στην εταιρική κοινωνική ευθύνη της δικής σας επιχείρησης και δίνοντας έμφαση σε σημαντικές δράσεις πολιτιστικού, κοινωνικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα, θα αναβαθμίσετε θεαματικά τη δημόσια εικόνα σας!






Πηγή: https://developgreece.com/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Παραδοσιακό γλέντι στο Αμαριανό

ο Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Σύλλογος Αμαριανού Πεδιάδος, σας προσκαλεί στην όμορφη και γραφική πλατεία του χωριού, την Δευτέρα 15 Αυγούστου 2011 και ώρα 21.30 μ.μ. Ελάτε να περάσουμε όλοι μαζί μια γνήσια κρητική βραδιά με παραδοσιακά φαγητά ψημένα στους ξυλόφουρνους του χωριού.  Με αφορμή το πανηγύρι της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, θα γιορτάσουμε στο χωριό μας, ανάβοντας τους Ξυλόφουρνους όλου του χωριού, για να φτιάξουν οι νοικοκυρές μας τα παραδοσιακά φαγητά και το φημισμένο εφτάζυμο ψωμί μας. Την ίδια ώρα οι νεαροί θα βρίσκονται στην πλατεία, για να στρώσουν την γραφική πλατεία, καθώς και την σκηνή πάνω στην παραδοσιακή στέρνα, όπου θα φιλοξενήσει το συγκρότημα του Κώστα Σαριδάκη. 

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Δημόσιες Σχέσεις : Η συμβολή της επιστήμης των Δημοσίων Σχέσεων στην πορεία ανάπτυξης της Ελλάδας και κάθε χώρας .

Άρθρο του καθηγητή και συγγραφέα , Γιώργου Παπατριανταφύλλου . Το επάγγελμα των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα έχει μία αξιοθαύμαστη πορεία και λαμπρή Ιστορία . Το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα η ΕΕΔΣ ( Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων ) ιδρύθηκε το 1965 απο εξαίρετους επιστήμονες και πρωτίστως Αξιοπρεπέστατους Ανθρώπους – επαγγελματίες . Πρωτεργάτης ήταν ο Μάνος Παυλίδης επί σειρά ετών πρόεδρος της ΕΕΔΣ . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το Παγκόσμιο Συνέδριο της I.P.R.A ( International Public Relations Association ) . Στην Αθήνα υπογράφηκε ο Κώδικας των Αθηνών , ο λαμπρός Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων , ο οποίος παραμένει σε απόλυτη Ισχύ και εφαρμόζεται απο όλα τα επιστημονικά σωματεία και τους επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Παραμένει ως ένα μνημιώδες έργο Πολιτισμού – Ανθρωπισμού και Επαγγελματισμού . Την ΕΕΔΣ εκόσμισαν με την παρουσία τους λαμπροί άνθρωποι του πνεύματος , της επιστήμης , του π