Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης
 
Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “razza (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Τα είδη του διακρίνονται σε:
1.       Φυλετικός Ρατσισμός: Εξωτερική Εμφάνιση, Χρώμα, μετανάστες
2.       Κοινωνικός Ρατσισμός:  Άστεγοι, Ηλικία, Οικονομική & Κοινωνική Θέση, Θρησκεία, Μειονότητες, Ομοφυλοφιλία, Ναρκωτικά, Ασθένειες, ΑΜΕΑ
3.       Θεσμικός Ρατσισμός
Ελληνική περίπτωση
Στην Ελλάδα παρατηρούνται όλα τα είδη ρατσισμού. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια σημειώθηκε μείωση του ποσοστού εμφάνισης του. Δυστυχώς όμως δεν κράτησε για πολύ. Σήμερα ο φυλετικός ρατσισμός εκφράζεται ολοένα και πιο έντονα.  Η αιτία αυτού? βασίζεται στο γεγονός ότι η Ελλάδα έχει φτάσει και “φιλοξενεί” περισσότερους μετανάστες από όσο βαστά η τσέπη των Ελλήνων. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι ο Έλληνας φορολογείτε για την “διάσωση” της χώρας, ο αλλοδαπός όχι. Ο Έλληνας που δεν είναι ασφαλισμένος, θα πληρώσει το νοσοκομείο, εάν όμως δηλώσει ξένο όνομα, θα τον εξυπηρετήσουν δωρεάν, Γιατί? Ο Έλληνας θα φορολογηθεί, θα υπηρετήσει στο στρατό, ενώ ο αλλοδαπός όχι. Υπάρχουν και άλλα πλεονεκτήματα όταν είσαι μετανάστης στην Ελλάδα, αλλά σκοπός του άρθρου δεν είναι πια είναι τα πλεονεκτήματα, αλλά ποιός ευθύνεται γι’ αυτά, αυξάνοντας έντονα το χάσμα ρατσισμού στην χώρα μας.
 
Το Πρόβλημα δεν είναι οι μετανάστες
Ως σώφρων άνθρωποι, αξίζει να έχουμε στο μυαλό μας ότι δεν φταίει κανένας  αλλοδαπός, γι’ αυτή την κατάσταση. Στην πραγματικότητα, οι μετανάστες είναι άνθρωποι οι οποίοι έψαξαν σε ξένη χώρα ένα καλύτερο αύριο. Όπως έκαναν οι Έλληνες μετανάστες στο εξωτερικό. Δεν έχει κανείς το δικαίωμα να τους κατηγορήσει γι’ αυτό. Το πρόβλημα εντοπίζεται καθαρά κυβερνητικό. Πολύ απλά αν πρέπει σε αυτή την φιλόξενη χώρα να επιβιώσουμε Έλληνες και αλλοδαποί, θα πρέπει να συνεισφέρουμε όλοι το ίδιο, διαφορετικά θα χαθεί η ευημερία μεταξύ Έλληνα και αλλοδαπού. Συγκεκριμένα χρειάζεται αναπροσαρμογή των δικαιωμάτων. Σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξουν και συνέπειες, που στην απλή τους μορφή οδηγούν σε μια υποτίμηση μιας ομάδας ατόμων, ενώ σε πιο βαριά μορφή, μπορεί να γεννήσει τα αίτια για τρομοκρατικές ενέργειες ή ακόμα και πόλεμο στο αποκορύφωμα του. Ακούγεται ακραίο, αλλά ωστόσο έχει ξανά συμβεί στο παρελθόν.
Ο Ρατσισμός είναι ένα ευαίσθητο θέμα που χρειάζεται πολύ προσοχή. Κατά τους ειδικούς, ο ρατσισμός θεωρείται παραβίαση του θεμελιώδους δικαιώματος του ανθρώπου στην ισότητα, στους τομείς της εργασίας, της πολιτικής, της οικονομίας και άλλων παραγόντων της καθημερινότητας.
«σπουδαίοι αγωνιστές κατά του ρατσισμού, αναγνωρισμένοι παγκοσμίως, και μάλιστα χωρίς χρήση βίας, είναι οι βραβευμένοι με βραβείο Νόμπελ, Νέλσον Μαντέλα που αγωνίσθηκε κατά τουΑπαρτχάιντ και ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ που αγωνίστηκε ενάντια των φυλετικών διακρίσεων στις ΗΠΑ».
 
Οι Αιτίες προέλευσης του ρατσισμού
Οι αντιτασσόμενοι στον ρατσισμό, οι οποίοι ανήκουν και στην πλειονότητα, δίνουν εν συντομία, τους ακόλουθους παράγοντες ως υπαίτιους για την προώθηση του.
·         Δημιουργία προκαταλήψεων και στερεοτύπων από την οικογένεια
·         Η εύκολη επιρροή του ανθρώπου σε θέματα προπαγάνδας που έχουν ως κύριο θέμα τον ρατσισμό
·         Η ανεργία ωθεί τους ανθρώπους στον ρατσισμό
·         Έλλειψη παιδείας
·         Κρατικές αδικίες στα δικαιώματα διαμονής μεταξύ αλλοδαπών και ντόπιων πολιτών (φόροι, επιδόματα, υγεία, εργασία, κλπ).
 
Με την ανάγνωση αυτού του άρθρου, πολλοί ίσος μου κρεμάσετε την ταμπέλα “Ρατσιστής”, ωστόσο ως πολίτης της Ελλάδας και αγωνιζόμενος για την επιβίωση της χώρας, εντοπίζω ένα Κρατικό σφάλμα και προσπαθώ να το τονίσω, σκοπεύοντας στον επηρεασμό των αναγνωστών. Σκοπός μου λοιπόν αποτελεί, όσοι το διαβάσατε να κατανοήσετε ότι οι μετανάστες ήρθαν εδώ για τις καλύτερες συνθήκες που η Ελληνική κυβέρνηση τους παρέχει, δεν ζήτησαν τίποτα, τα βρήκαν έτοιμα. Επίσης να υπογραμμίσω ότι δεν δίνω  ολοκληρωμένη λύση στο πρόβλημα, ωστόσο το εντοπίζω για τους ειδικούς.
 
 

Σχόλια

  1. Αρκετά επιφανειακή ανάλυση του προβλήματος, όπως οι ανάλατες εκθέσεις που γράφαμε στο λύκειο.
    Μια εκ βαθέων ανάλυση του προβλήματος τίθεται εδώ: http://bit.ly/RzpTRG

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που μπήκατε στη διαδικασία ανάγνωσης μιας επιφανειακής και ανάλατης ανάλυσης, όπως αυτές που γράφουν στο λύκειο. Θα ήθελα όμως να σας υπενθυμίσω ότι και οι τελειόφοιτοι λυκείου, μπορούν να έχουν το δικαίωμα να εκφέρουν την γνώμη τους έστω και αν είναι επιφανειακή, γιατί πολύ απλά ζουν στην ίδια χώρα, υπό τις ίδιες συνθήκες. Θα ήταν προτιμότερο αντί, να κατακρίνεται το παραπάνω κείμενο, να μας στείλετε την εκ βαθέων ανάλυση σας και να την δημοσιεύσουμε.

      Με εκτίμηση

      Διαγραφή
    2. Μόνο που και τα θέματα που γράφαμε στο λύκειο ανάλατα ήταν. Δε θα πει κανένας στα λυκειόπαιδα να γράψει για τη Χρυσή Αυγή και την άνοδο του φασισμού στη χώρα μας. Βλέπεις η επικαιρότητα αποφεύγεται ως θέμα στην έκθεση.

      Το θέμα ξεφεύγει από κάθε αστική ανάλυση και απλές ρήσεις του τύπου "Φταίει η έλλειψη παιδίας". Και φυσικά, οι "ειδικοί", όπως αναφέρεις τους κυβερνώντες είναι άνθρωποι του κεφαλαίου που τους συμφέρει η εξουθένωση των μαζών και κατά συνέπεια η άνοδος του φασισμού, ο οποίος έτσι κι αλλιώς ήταν πάντοτε δεκανίκι του κεφαλαίου (βλέπε Ναζιστική Γερμανία).

      Επομένως, δε περιμένανε οι "ειδικοί" από σένα να τους εντοπίσεις το πρόβλημα. Το γνωρίζουν πολύ καλά. Και δεν το αφήνουν άλυτο από άγνοια. Ξέρουν πολύ καλύτερα από σένα (και μένα) τι κάνουν.

      Φιλικά,
      Γιάννης Θ.
      (το προηγούμενο σχόλιο δεν είναι δικό μου, απλά άδραξα την ευκαιρία)

      Διαγραφή
    3. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Γιάννη. Το συγκεκριμένο άρθρο δεν απευθύνεται στους Κυβερνώντες, αλλά σε αυτούς που λόγω άγνοιας κυρίως υιοθετούν τις αντιλήψεις ισχυρών καθοδηγητών γνώμης (ΜΜΕ- Πρόσωπα, κλπ).

      ΥΓ
      Ο τρόπος με τον οποίο έγραψες την απάντηση σου δείχνει γνώση επί του θέματος. Θα χαρώ πολύ να έχω και ένα κείμενο σου να διαβάσω και να δημοσιεύσουμε εάν θέλεις στις απόψεις φίλων. σκέψου το...

      φιλικά
      Μάρκος Σμυρνάκης

      Διαγραφή
  2. Symfono. kai epishs poioi einai oi eidikoi pou 8a dwsoun lysi sto provlhma?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το πρόβλημα είναι Κυβερνητικό, όπως αναφέρεται και στο άρθρο παραπάνω.Συγκεκριμένα, σύμφωνα πάντα με την δική μου άποψη, υπαίτιοι είναι οι ηγέτες της χώρας όπου ψηφίζουν τις αντίστοιχες ρυθμίσεις. Βέβαια μερίδιο ευθύνης μπορεί να αποδοθεί και στο λαό όπου ψηφίζει αυτούς που κυβερνούν....

    Με εκτίμηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ