Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δημόσιες Σχέσεις : Η συμβολή της επιστήμης των Δημοσίων Σχέσεων στην πορεία ανάπτυξης της Ελλάδας και κάθε χώρας .


Άρθρο του καθηγητή και συγγραφέα , Γιώργου Παπατριανταφύλλου .


Το επάγγελμα των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα έχει μία αξιοθαύμαστη πορεία και λαμπρή Ιστορία .
Το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα η ΕΕΔΣ ( Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων ) ιδρύθηκε το 1965 απο εξαίρετους επιστήμονες και πρωτίστως Αξιοπρεπέστατους Ανθρώπους – επαγγελματίες .


Πρωτεργάτης ήταν ο Μάνος Παυλίδης επί σειρά ετών πρόεδρος της ΕΕΔΣ .
Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το Παγκόσμιο Συνέδριο της I.P.R.A ( International Public Relations Association ) . Στην Αθήνα υπογράφηκε ο Κώδικας των Αθηνών , ο λαμπρός Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων , ο οποίος παραμένει σε απόλυτη Ισχύ και εφαρμόζεται απο όλα τα επιστημονικά σωματεία και τους επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Παραμένει ως ένα μνημιώδες έργο Πολιτισμού – Ανθρωπισμού και Επαγγελματισμού .
Την ΕΕΔΣ εκόσμισαν με την παρουσία τους λαμπροί άνθρωποι του πνεύματος , της επιστήμης , του πανεπιστημιακού χώρου και του επαγγέλματος των Δημοσίων Σχέσεων : Γιάννης Λαβέτζης – Διονύσης Μαγκλιβέρας – Θαλής Κουτούπης – Μάρθα Θεοδώρου – Ευάγγελος Σόρογκας – Αλέξανδρος Μπορομπόκας – Δημήτρης Φερούσης – Νάνσυ Παπαλεξανδρή – Δημήτρης Λυμπερόπουλος – Ρίτα Μαλικούτη – Μαρσέλ Γιοέλ – Σωτήρης Τζούμας – Ελευθερία Αρναούτογλου – Νίκος Κόνσολας – Κώστας Μαγνήσαλης και τόσοι άλλοι .
Ο Μάνος Παυλίδης επί σειρά ετών διετέλεσε Γενικός Γραμματέας και Αντιπρόεδρος της IPRA ( International Public Relations Asssociation ) ενώ το 1973 εξελέγη Πρόεδρος αυτής , θητεία του η οποία έληξε το 1976 .

ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ :
Η επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων είναι η μοναδική επιστήμη της επικοινωνίας με Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας τον Κώδικα των Αθηνών .


Η ιστορική διαδρομή των Δημοσίων Σχέσεων ξεκινά το 1903 .

Εκπαίδευση :

Στις πιό κάτω Ευρωπαικές χώρες δίδονται τίτλοι σπουδών στις Δημόσιες Σχέσεις , αναγνωρισμένοι απο το κρατικό τους εκπαιδευτικό σύστημα .


Τσεχία .


Ισπανία .


Γερμανία .


Ιταλία .


Αγγλία .


Σκωτία .


Σουηδία .


Ελβετία .




Ενδεικτικά :











Herriot – Watt University Edimburg


Swiss German University – Geemany


University of Leipzing Germany


Lund University – Sweden

Οι Απόφοιτοι των Σχολών Δημοσίων Σχέσεων :

Είναι εξειδικευμένοι επιστήμονες της Επικοινωνίας .
Έχουν διεισδύσει σους κλάδους της Κοινωνιολογίας και της Ψυχολογίας .
Αναπτύσουν κάθε επικοινωνιακό σχεδιασμό , στρατηγικά και βασιζόμενοι στις θεμελιώδεις αξίες αυτής της επιστήμης δηλαδή του Ήθους – της Συνέπειας – της Αξιοπιστίας – της Ειλικρίνειας και της Διαφάνειας .
Καταργώντας αυτές τις σχολές αυτομάτως στερείται απο τις Ελληνικές και όχι μόνο επιχειρήσεις τη δυνατότητα να «οικοδομούνται» αυτές πάνω σε πρότυπα Ηθικής και Αξιών τα οποία μπορούν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν μόνο οι εξειδικευμένοι ειδικοί σύμβουλοι των Δημοσίων Σχέσεων .
Ειδικά απο τώρα και για τις επόμενες δεκαετίες όπου η Ελλάδα επιχειρεί με μία νέα αντίληψη , μία άλλη λογική Αξιών – Συνέπειας – Εμπιστοσύνης .
Οι Επιχειρήσεις έχουν απόλυτη ανάγκη να είναι απο εδώ και πέρα , απόλυτα Ηθικές – Αξιόπιστες – Συνεπείς και να δημιουργούν κλίμα Εμπιστοσύνης να εφαρμόζουν δηλαδή όλες τις δομικές αρχές της επιστήμης των Δημοσίων Σχέσεων .


Γιατί οι Απόφοιτοι των Δημοσίων Σχέσεων είναι μία Γενιά Απαραίτητη στη Νέα Κοινωνία :

Γιατί εκπαιδεύονται πρακτικά , στο να παράγουν δημοσιότητα και να δημιουργούν μία Ειλικρινή Εικόνα για την επιχείρηση .
Γιατί μελετούν και διεισδύουν στην επιστήμη των Κοινωνικών Δομών ώστε να κατανοούν τις αλλαγές στην κοινωνία και να δημιουργούν Σχέσεις Ανθρωποκεντρικές .
Γιατί σπουδάζουν στους τομείς αυτούς ακριβώς που πρέπει να επιτευχθούν οι σημαντικότερες τομές και Αλλαγές . Στην άμεση – γρήγορη – ειλικρινή ενημέρωση και επικοινωνία , στην δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης , στη δημιουργία Αξιών σε κάθε επιχείρηση .
Γιατί η γενιά αυτή των φοιτητών των Δημοσίων Σχέσεων θα έρθει να αλλάξει στις επιχειρήσεις την Ανηθικότητα , την Ανιλεικρίνεια , την Ασυνέπεια , την Αδιαφάνεια , την Αναξιοπιστία .

Η Ελλάδα έχει απόλυτη ανάγκη για Ηθική Επικοινωνία , την οποία μπορούν να προσφέρουν οι Απόφοιτοι Επαγγελματίες των τμημάτων Δημοσίων Σχέσεων .
Ας αφήσουμε τη νέα γενιά των επιστημόνων της επικοινωνίας να πράξει το καθήκον της . Αυτά τα παιδιά έχουν όραμα και πάθος για να αλλάξουν τις αστοχίες των προηγούμενων δεκαετιών στην επικοινωνιακή δομή των επιχειρήσεων .
Μπορούν γιατί εκπαιδεύτηκαν και σκέπτονται με έναν διαφορετικό τρόπο βασιζόμενο στις αξίες του Ήθους , της Αξιοπιστίας , της Ειλικρίνειας , της Συνέπειας , της Διαφάνειας .
Μπορούν γιατί βιώνουν την αναποτελεσματικότητα της άκρατου και αδυσώπητου πολέμου μεταξύ των επιχειρήσεων που οδήγησε σε πτώχευση τις αγορές και η επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων απο τη δημιουργία της μέχρι και αυτή την ώρα αγωνίζεται για να επικρατούν οι αξίες στις επιχειρήσεις .
Μέχρι σήμερα όμως οι επιχειρήσεις δεν μπορούσαν να δούν τις συνέπειες της Ανηθικότητας , της Ασυνέπειας , της Αδιαφάνειας , της Ανιλεικρίνειας .
Τώρα όμως το βλέπεουν .
Διαπιστώνουν πως η μόνη οδός είναι η Ανάπτυξη των Σχέσεων μεταξύ των Ανθρώπων .
Οι αγορές είναι συζητήσεις – εμπειρίες – σχέσεις .
Επιλέγουμε – αγαπάμε – αγοράζουμε απο τις επιχειρήσεις με τις οποίες έχουμε σχέσεις .
Σχέσεις Εμπιστοσύνης τις οποίες οικοδομεί η επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και οι επαγγελματίες αυτής .

Η Κοινωνική Ευθύνη σύμφωνα με την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων δεν πρέπει να είναι μέρος του Στρατηγικού σχεδίου και πλάνου επικοινωνίας των επιχειρήσεων με σκοπό την κερδοφορία . Πρέπει να ενυπάρχει στη δομή και τη φιλοσοφία κάθε επιχείρησης , να βρίσκεται μέσα στην «ψυχή» της και να μην αποτελεί πρόσθετο Πρόγραμμα .


Μία Ηθική πράξη σύμφωνα με τον Ιμμάνουελ Κάντ ( φιλόσοφοφος του 17ου αιώνα ) χαρακτηρίζεται ως Ηθική μόνο όταν αυτή πράττεται από καθήκον και όχι από ιδιοτέλεια . Δηλαδή για να χαρακτηρίζεται μία πράξη Ηθική πρέπει να μην υπάρχει όφελος από αυτήν αλλά αυτός ο οποίος την πράττει να θεωρεί ως Καθήκον του αυτό που κάνει .



ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ .
Άρθρο 1.
Ο επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων πρέπει να προσπαθεί ώστε , να συμβάλλει στην πραγμάτωση των ηθικών και πνευματικών προυποθέσεων που επιτρέπουν στον άνθρωπο να αναπτύσσει την προσωπικότητα του και να απολαμβάνει τα απαράγραπτα δικαιώματα του που αναγνωρίζονται από την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.


Άρθρο 2.
Ο Επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων πρέπει να προσπαθεί ώστε να καθιερώνει επικοινωνιακά πρότυπα και διαύλους επικοινωνίας , ώστε ενθαρρύνοντας την ελεύθερη ροή των ουσιωδών πληροφοριών , να καθιστά κάθε μέλος της κοινωνικής ομάδας ενημερωμένο και να του παρέχει τη συνειδητοποίηση της προσωπικής του συμμετοχής και ευθύνης αλλά και της αλληλεγγυότητας του πρός τα άλλα μέλη .


Άρθρο 3.
Ο Επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων πρέπει να προσπαθεί να συμπεριφέρεται πάντα και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες , με τρόπο που να καταξιώνεται της εμπιστοσύνης εκείνων με τους οποίους έρχεται σε επαφή.


Άρθρο 4 .
Ο Επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων πρέπει να προσπαθεί ώστε να λαμβάνει υπόψη του , ότι επειδή η φύση του επαγγέλματος του αναφέρεται στο κοινό , η επαγγελματική του συμπεριφορά – συχνά και ιδιωτική – αντανακλάται στον τρόπο που κρίνεται το επάγγελμα στο σύνολο του.


Άρθρο 5.
Ο Επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων , είναι υποχρεωμένος , να τηρεί κατά την άσκηση του επαγγέλματος του, τις αρχές και τους ηθικούς κανόνες της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Άρθρο 6.
Ο Επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων , είναι υποχρεωμένος , να σέβεται και να περιφρουρεί την αξιοπιστία της ανθρώπινης προσωπικότητας και να αναγνωρίζει σε κάθε άτομο το δικαίωμα να διαμορφώνει μόνο του την προσωπική του κρίση.
Άρθρο 7.
Ο επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων είναι υποχρεωμένος να καθιερώνει τις ηθικές , πνευματικές και ψυχολογικές συνθήκες για ειλικρινή διάλογο και να αναγνωρίζει το δικαίωμα των συμμετεχόντων να θέτουν το θέμα τους και να εκφράζουν τις απόψεις τους.




Άρθρο 8 .
Ο Επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων είναι υποχρεωμένος , να ενεργεί σε όλες τις περιπτώσεις με τρόπο που να λαμβάνει υπόψη του τα συμφέροντα και των δύο συμμετοχόντων μερών : του Οργανισμού πρός τον οποίο παρέχει τις υπηρεσίες του και του άμεσα ενδιαφερομένου κοινού.


Άρθρο 9 .
Ο Επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων είναι υποχρεωμένος , να τηρεί τις υποσχέσεις και υποχρεώσεις του , οι οποίες πρέπει να διατυπώνονται πάντοτε με τρόπο που να μην αφήνει περιθώρια παρερμηνείας και να ενεργεί νομότυπα και με ακεραιότητα σε όλες τις περιπτώσεις , έτσι ώστε να διατηρεί την εμπιστοσύνη των πελατών ή των εργοδοτών του παρελθόντων ή παρόντων , καθώς και όλων των ομάδων κοινού που αφορούν οι ενέργειες του .


Άρθρο 10 .
Ο Επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων , πρέπει να αρνείται να υποτάσσει την αλήθεια σε άλλες επιταγές .


Άρθρο 11 .
Ο Επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων πρέπει να αρνείται , να μεταδίδει πληροφορίες που δεν βασίζονται σε αποδεικτικά στοιχεία και διαπιστωμένα γεγονότα.


Άρθρο 12 .
Ο Επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων πρέπει να αρνείται να δεσμεύεται ή να παίρνει μέρος σε οποιαδήποτε δραστηριότητα που προσβάλλει τηνηθική , την τιμή ή την αξιοπρέπεια της ανθρώπινης προσωπικότητας.


Άρθρο 13 .
Ο επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων πρέπει να αρνείται να χρησιμοποιεί σκόπιμα μεθόδους ή τεχνικές με σκοπό τη δημιουργία ασύνειδων κινήτρων , τα οποία στερούν το άτομο από την ελεύθερη κρίση του και συνεπώς από την ευθύνη των πράξεων του .



Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι απαραίτητη προυπόθεση της οικοδόμησης ενός Νέου , αποτελεσματικού Εκπαιδευτικού Συστήματος .

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ