Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

H ψυχολογία του εργαζόμενου στο εσωτερικό μιας επιχείρησης

Από τον Μάρκο Σμυρνάκη
Σε αυτό το κείμενο θα μελετήσουμε εν συντομία, τη ρίζα της παραγωγής προϊόντων ή της παροχής υπηρεσιών. Οι Δημόσιες Σχέσεις ως επιστήμη εισηγούνται και σχεδιάζουν το Brand Management, το οποίο δίνει έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα ως το σπουδαιότερο κεφάλαιο κάθε επιχείρησης και κάθε κοινωνίας, θέτοντας έτσι το εσωτερικό περιβάλλον ως ρίζα για την ανάπτυξη. Από εκεί γίνεται ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, η παραγωγή και η προώθηση. Αν το εργατικό προσωπικό δεν επικοινωνεί, δεν γνωρίζεται ή δεν λειτουργεί με φυσιολογικές συνθήκες εργασίας, τότε δεν νιώθει οικεία, δεν είναι αποδοτικό και δεν αποτελεί καλό διαχειριστή της φήμης μας.

Η καλύτερη διαχείριση της φήμης μιας επιχείρησης ξεκινάει από στόμα σε στόμα στον κύκλο των εργαζομένων, αφού ο στενότερος κύκλος μια επιχείρησης είναι οι εργαζόμενοι. Πρέπει να αποτελεί πρώτο μέλημα της διοίκησης, επιτυγχάνοντας με αυτή την μέθοδο, να μιλούν με τα καλύτερα λόγια για το εργασιακό τους περιβάλλον, το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρουν. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείτε θετική προβολή της εικόνας της επιχείρησης προς το εξωτερικό κοινό. Οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης για να παράγουν και να είναι «ευτυχισμένοι» πρέπει να είναι υπερήφανοι για το εργασιακό τους περιβάλλον. Ταυτόχρονα ανεξάρτητα το μέγεθος της επιχείρησης, επιβάλλεται να υπάρχουν ερεθίσματα που θα μετατρέπουν τον εργαζόμενο σε παραγωγικό, εξυπηρετικό και δημιουργικό. Εν κατακλείδι, όταν στο εργασιακό περιβάλλον όλα “κυλούν ρολόι”, τότε επιτυγχάνεται εκτός από την καλύτερη διαφήμιση, και η καλύτερη “μηχανή” παραγωγής σ’ ένα ευχάριστο και υγιές “συνεργαζόμενο” περιβάλλον.


Σε μια επιχείρηση πρέπει να εφαρμόζεται η πυραμίδα της ιεραρχίας, δηλαδή η κλίμακα των βαθμών και η μεταξύ τους σχέση ανάμεσα στην επιχείρηση, τον οργανισμό κλπ. Ωστόσο ο σεβασμός, αποτελεί μια έννοια η οποία κερδίζεται από τα στελέχη, λόγο της ηθικής και της προσωπικότητας τους και όχι λόγο θέσης. Με την σωστή συνεργασία των στελεχών επιταχύνεται ελεγχόμενα το θετικό αποτέλεσμα δημιουργίας ευχάριστου εργασιακού περιβάλλοντος. Η διοίκηση ως υπεύθυνη για την λειτουργία των εργαζομένων, θα πρέπει να τους υπενθυμίζει ότι, οι ανάγκες τους πολλές φορές έρχονται σε αντίθεση με τις ανάγκες της επιχείρησης ή των συναδέλφων τους, κρίνοντας τις απραγματοποίητες. Είναι απολύτως φυσιολογικό και πρέπει να είναι σεβαστό προς την διοίκηση ότι, με την ύπαρξη εργαζομένων, προκύπτουν και οι ανάγκες τους, οι οποίες πρέπει να ικανοποιηθούν κατά προτεραιότητα ανάλογα με την σπουδαιότητα τους και την λειτουργικότητα της επιχείρησης.

Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι,  ο σεβασμός κερδίζεται μέσα από πράξεις και όχι μέσα από την επιβολή εντολών. Πρέπει να ικανοποιούνται τα αιτήματα του προσωπικού με βάση τις ανάγκες της επιχείρησης, την σημαντικότητα του αιτήματος του προσωπικού και όχι με βάση την θέση του αιτούντος στην επιχείρηση.

Με δύο λόγια το κλειδί είναι στην Στρατηγική Ανάπτυξη.

Διαχειριστείτε κατάλληλα το προσωπικό, κερδίστε το σεβασμό από τις πράξεις σας και όχι από την επιβολή εντολών. Ικανοποιείστε τα αιτήματα τους υπολογίζοντας τις ανάγκες της επιχείρησης, και την σημαντικότητα του αιτήματος του προσωπικού και όχι με βάση την θέση του αιτούντος στην επιχείρηση.

Ανεξάρτητα την θέση: Ευτυχισμένοι άνθρωποι, χαρούμενοι, παράγουν, έχουν αποτελέσματα, εξυπηρετούν άρτια (εφόσον εκπαιδευτούν κατάλληλα), καταναλώνουν χωρίς να υπερδανείζονται, δημιουργούν καλύτερα προϊόντα, είναι καινοτόμοι, παράγουν εμπειρίες.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...