Από τον Μάρκο Σμυρνάκη
Σε αυτό το κείμενο θα μελετήσουμε εν
συντομία, τη ρίζα της παραγωγής προϊόντων ή της παροχής υπηρεσιών. Οι Δημόσιες
Σχέσεις ως επιστήμη εισηγούνται και σχεδιάζουν το Brand Management, το οποίο
δίνει έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα ως το σπουδαιότερο κεφάλαιο κάθε
επιχείρησης και κάθε κοινωνίας, θέτοντας έτσι το εσωτερικό περιβάλλον ως ρίζα για
την ανάπτυξη. Από εκεί γίνεται ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, η παραγωγή και η
προώθηση. Αν το εργατικό προσωπικό δεν επικοινωνεί, δεν γνωρίζεται ή δεν λειτουργεί
με φυσιολογικές συνθήκες εργασίας, τότε δεν νιώθει οικεία, δεν είναι αποδοτικό
και δεν αποτελεί καλό διαχειριστή της φήμης μας.
Η καλύτερη διαχείριση της φήμης μιας
επιχείρησης ξεκινάει από στόμα σε στόμα στον κύκλο των εργαζομένων, αφού ο
στενότερος κύκλος μια επιχείρησης είναι οι εργαζόμενοι. Πρέπει να αποτελεί
πρώτο μέλημα της διοίκησης, επιτυγχάνοντας με αυτή την μέθοδο, να μιλούν με τα
καλύτερα λόγια για το εργασιακό τους περιβάλλον, το προϊόν ή την υπηρεσία που
προσφέρουν. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείτε θετική προβολή της εικόνας της
επιχείρησης προς το εξωτερικό κοινό. Οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης για να
παράγουν και να είναι «ευτυχισμένοι» πρέπει να είναι υπερήφανοι για το
εργασιακό τους περιβάλλον. Ταυτόχρονα ανεξάρτητα το μέγεθος της επιχείρησης,
επιβάλλεται να υπάρχουν ερεθίσματα που θα μετατρέπουν τον εργαζόμενο σε
παραγωγικό, εξυπηρετικό και δημιουργικό. Εν κατακλείδι, όταν στο εργασιακό
περιβάλλον όλα “κυλούν ρολόι”, τότε επιτυγχάνεται εκτός από την καλύτερη
διαφήμιση, και η καλύτερη “μηχανή” παραγωγής σ’ ένα ευχάριστο και υγιές “συνεργαζόμενο”
περιβάλλον.
Σε μια επιχείρηση πρέπει να εφαρμόζεται
η πυραμίδα της ιεραρχίας, δηλαδή η κλίμακα των βαθμών και η μεταξύ τους σχέση
ανάμεσα στην επιχείρηση, τον οργανισμό κλπ. Ωστόσο ο σεβασμός, αποτελεί μια
έννοια η οποία κερδίζεται από τα στελέχη, λόγο της ηθικής και της
προσωπικότητας τους και όχι λόγο θέσης. Με την σωστή συνεργασία των στελεχών
επιταχύνεται ελεγχόμενα το θετικό αποτέλεσμα δημιουργίας ευχάριστου εργασιακού
περιβάλλοντος. Η διοίκηση ως υπεύθυνη για την λειτουργία των εργαζομένων, θα
πρέπει να τους υπενθυμίζει ότι, οι ανάγκες τους πολλές φορές έρχονται σε
αντίθεση με τις ανάγκες της επιχείρησης ή των συναδέλφων τους, κρίνοντας τις
απραγματοποίητες. Είναι απολύτως φυσιολογικό και πρέπει να είναι σεβαστό προς
την διοίκηση ότι, με την ύπαρξη εργαζομένων, προκύπτουν και οι ανάγκες τους, οι
οποίες πρέπει να ικανοποιηθούν κατά προτεραιότητα ανάλογα με την σπουδαιότητα τους
και την λειτουργικότητα της επιχείρησης.
Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να
σημειωθεί ότι, ο σεβασμός κερδίζεται
μέσα από πράξεις και όχι μέσα από την επιβολή εντολών. Πρέπει να ικανοποιούνται
τα αιτήματα του προσωπικού με βάση τις ανάγκες της επιχείρησης, την
σημαντικότητα του αιτήματος του προσωπικού και όχι με βάση την θέση του
αιτούντος στην επιχείρηση.
Με δύο λόγια το κλειδί είναι στην Στρατηγική Ανάπτυξη.
Διαχειριστείτε κατάλληλα το προσωπικό,
κερδίστε το σεβασμό από τις πράξεις σας και όχι από την επιβολή εντολών.
Ικανοποιείστε τα αιτήματα τους υπολογίζοντας τις ανάγκες της επιχείρησης, και
την σημαντικότητα του αιτήματος του προσωπικού και όχι με βάση την θέση του
αιτούντος στην επιχείρηση.
Ανεξάρτητα την θέση: Ευτυχισμένοι
άνθρωποι, χαρούμενοι, παράγουν, έχουν αποτελέσματα, εξυπηρετούν άρτια (εφόσον
εκπαιδευτούν κατάλληλα), καταναλώνουν χωρίς να υπερδανείζονται, δημιουργούν
καλύτερα προϊόντα, είναι καινοτόμοι, παράγουν εμπειρίες.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου