Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

H ψυχολογία του εργαζόμενου στο εσωτερικό μιας επιχείρησης

Από τον Μάρκο Σμυρνάκη
Σε αυτό το κείμενο θα μελετήσουμε εν συντομία, τη ρίζα της παραγωγής προϊόντων ή της παροχής υπηρεσιών. Οι Δημόσιες Σχέσεις ως επιστήμη εισηγούνται και σχεδιάζουν το Brand Management, το οποίο δίνει έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα ως το σπουδαιότερο κεφάλαιο κάθε επιχείρησης και κάθε κοινωνίας, θέτοντας έτσι το εσωτερικό περιβάλλον ως ρίζα για την ανάπτυξη. Από εκεί γίνεται ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, η παραγωγή και η προώθηση. Αν το εργατικό προσωπικό δεν επικοινωνεί, δεν γνωρίζεται ή δεν λειτουργεί με φυσιολογικές συνθήκες εργασίας, τότε δεν νιώθει οικεία, δεν είναι αποδοτικό και δεν αποτελεί καλό διαχειριστή της φήμης μας.

Η καλύτερη διαχείριση της φήμης μιας επιχείρησης ξεκινάει από στόμα σε στόμα στον κύκλο των εργαζομένων, αφού ο στενότερος κύκλος μια επιχείρησης είναι οι εργαζόμενοι. Πρέπει να αποτελεί πρώτο μέλημα της διοίκησης, επιτυγχάνοντας με αυτή την μέθοδο, να μιλούν με τα καλύτερα λόγια για το εργασιακό τους περιβάλλον, το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρουν. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείτε θετική προβολή της εικόνας της επιχείρησης προς το εξωτερικό κοινό. Οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης για να παράγουν και να είναι «ευτυχισμένοι» πρέπει να είναι υπερήφανοι για το εργασιακό τους περιβάλλον. Ταυτόχρονα ανεξάρτητα το μέγεθος της επιχείρησης, επιβάλλεται να υπάρχουν ερεθίσματα που θα μετατρέπουν τον εργαζόμενο σε παραγωγικό, εξυπηρετικό και δημιουργικό. Εν κατακλείδι, όταν στο εργασιακό περιβάλλον όλα “κυλούν ρολόι”, τότε επιτυγχάνεται εκτός από την καλύτερη διαφήμιση, και η καλύτερη “μηχανή” παραγωγής σ’ ένα ευχάριστο και υγιές “συνεργαζόμενο” περιβάλλον.


Σε μια επιχείρηση πρέπει να εφαρμόζεται η πυραμίδα της ιεραρχίας, δηλαδή η κλίμακα των βαθμών και η μεταξύ τους σχέση ανάμεσα στην επιχείρηση, τον οργανισμό κλπ. Ωστόσο ο σεβασμός, αποτελεί μια έννοια η οποία κερδίζεται από τα στελέχη, λόγο της ηθικής και της προσωπικότητας τους και όχι λόγο θέσης. Με την σωστή συνεργασία των στελεχών επιταχύνεται ελεγχόμενα το θετικό αποτέλεσμα δημιουργίας ευχάριστου εργασιακού περιβάλλοντος. Η διοίκηση ως υπεύθυνη για την λειτουργία των εργαζομένων, θα πρέπει να τους υπενθυμίζει ότι, οι ανάγκες τους πολλές φορές έρχονται σε αντίθεση με τις ανάγκες της επιχείρησης ή των συναδέλφων τους, κρίνοντας τις απραγματοποίητες. Είναι απολύτως φυσιολογικό και πρέπει να είναι σεβαστό προς την διοίκηση ότι, με την ύπαρξη εργαζομένων, προκύπτουν και οι ανάγκες τους, οι οποίες πρέπει να ικανοποιηθούν κατά προτεραιότητα ανάλογα με την σπουδαιότητα τους και την λειτουργικότητα της επιχείρησης.

Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι,  ο σεβασμός κερδίζεται μέσα από πράξεις και όχι μέσα από την επιβολή εντολών. Πρέπει να ικανοποιούνται τα αιτήματα του προσωπικού με βάση τις ανάγκες της επιχείρησης, την σημαντικότητα του αιτήματος του προσωπικού και όχι με βάση την θέση του αιτούντος στην επιχείρηση.

Με δύο λόγια το κλειδί είναι στην Στρατηγική Ανάπτυξη.

Διαχειριστείτε κατάλληλα το προσωπικό, κερδίστε το σεβασμό από τις πράξεις σας και όχι από την επιβολή εντολών. Ικανοποιείστε τα αιτήματα τους υπολογίζοντας τις ανάγκες της επιχείρησης, και την σημαντικότητα του αιτήματος του προσωπικού και όχι με βάση την θέση του αιτούντος στην επιχείρηση.

Ανεξάρτητα την θέση: Ευτυχισμένοι άνθρωποι, χαρούμενοι, παράγουν, έχουν αποτελέσματα, εξυπηρετούν άρτια (εφόσον εκπαιδευτούν κατάλληλα), καταναλώνουν χωρίς να υπερδανείζονται, δημιουργούν καλύτερα προϊόντα, είναι καινοτόμοι, παράγουν εμπειρίες.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...