Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

H ψυχολογία του εργαζόμενου στο εσωτερικό μιας επιχείρησης

Από τον Μάρκο Σμυρνάκη
Σε αυτό το κείμενο θα μελετήσουμε εν συντομία, τη ρίζα της παραγωγής προϊόντων ή της παροχής υπηρεσιών. Οι Δημόσιες Σχέσεις ως επιστήμη εισηγούνται και σχεδιάζουν το Brand Management, το οποίο δίνει έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα ως το σπουδαιότερο κεφάλαιο κάθε επιχείρησης και κάθε κοινωνίας, θέτοντας έτσι το εσωτερικό περιβάλλον ως ρίζα για την ανάπτυξη. Από εκεί γίνεται ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, η παραγωγή και η προώθηση. Αν το εργατικό προσωπικό δεν επικοινωνεί, δεν γνωρίζεται ή δεν λειτουργεί με φυσιολογικές συνθήκες εργασίας, τότε δεν νιώθει οικεία, δεν είναι αποδοτικό και δεν αποτελεί καλό διαχειριστή της φήμης μας.

Η καλύτερη διαχείριση της φήμης μιας επιχείρησης ξεκινάει από στόμα σε στόμα στον κύκλο των εργαζομένων, αφού ο στενότερος κύκλος μια επιχείρησης είναι οι εργαζόμενοι. Πρέπει να αποτελεί πρώτο μέλημα της διοίκησης, επιτυγχάνοντας με αυτή την μέθοδο, να μιλούν με τα καλύτερα λόγια για το εργασιακό τους περιβάλλον, το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρουν. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείτε θετική προβολή της εικόνας της επιχείρησης προς το εξωτερικό κοινό. Οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης για να παράγουν και να είναι «ευτυχισμένοι» πρέπει να είναι υπερήφανοι για το εργασιακό τους περιβάλλον. Ταυτόχρονα ανεξάρτητα το μέγεθος της επιχείρησης, επιβάλλεται να υπάρχουν ερεθίσματα που θα μετατρέπουν τον εργαζόμενο σε παραγωγικό, εξυπηρετικό και δημιουργικό. Εν κατακλείδι, όταν στο εργασιακό περιβάλλον όλα “κυλούν ρολόι”, τότε επιτυγχάνεται εκτός από την καλύτερη διαφήμιση, και η καλύτερη “μηχανή” παραγωγής σ’ ένα ευχάριστο και υγιές “συνεργαζόμενο” περιβάλλον.


Σε μια επιχείρηση πρέπει να εφαρμόζεται η πυραμίδα της ιεραρχίας, δηλαδή η κλίμακα των βαθμών και η μεταξύ τους σχέση ανάμεσα στην επιχείρηση, τον οργανισμό κλπ. Ωστόσο ο σεβασμός, αποτελεί μια έννοια η οποία κερδίζεται από τα στελέχη, λόγο της ηθικής και της προσωπικότητας τους και όχι λόγο θέσης. Με την σωστή συνεργασία των στελεχών επιταχύνεται ελεγχόμενα το θετικό αποτέλεσμα δημιουργίας ευχάριστου εργασιακού περιβάλλοντος. Η διοίκηση ως υπεύθυνη για την λειτουργία των εργαζομένων, θα πρέπει να τους υπενθυμίζει ότι, οι ανάγκες τους πολλές φορές έρχονται σε αντίθεση με τις ανάγκες της επιχείρησης ή των συναδέλφων τους, κρίνοντας τις απραγματοποίητες. Είναι απολύτως φυσιολογικό και πρέπει να είναι σεβαστό προς την διοίκηση ότι, με την ύπαρξη εργαζομένων, προκύπτουν και οι ανάγκες τους, οι οποίες πρέπει να ικανοποιηθούν κατά προτεραιότητα ανάλογα με την σπουδαιότητα τους και την λειτουργικότητα της επιχείρησης.

Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι,  ο σεβασμός κερδίζεται μέσα από πράξεις και όχι μέσα από την επιβολή εντολών. Πρέπει να ικανοποιούνται τα αιτήματα του προσωπικού με βάση τις ανάγκες της επιχείρησης, την σημαντικότητα του αιτήματος του προσωπικού και όχι με βάση την θέση του αιτούντος στην επιχείρηση.

Με δύο λόγια το κλειδί είναι στην Στρατηγική Ανάπτυξη.

Διαχειριστείτε κατάλληλα το προσωπικό, κερδίστε το σεβασμό από τις πράξεις σας και όχι από την επιβολή εντολών. Ικανοποιείστε τα αιτήματα τους υπολογίζοντας τις ανάγκες της επιχείρησης, και την σημαντικότητα του αιτήματος του προσωπικού και όχι με βάση την θέση του αιτούντος στην επιχείρηση.

Ανεξάρτητα την θέση: Ευτυχισμένοι άνθρωποι, χαρούμενοι, παράγουν, έχουν αποτελέσματα, εξυπηρετούν άρτια (εφόσον εκπαιδευτούν κατάλληλα), καταναλώνουν χωρίς να υπερδανείζονται, δημιουργούν καλύτερα προϊόντα, είναι καινοτόμοι, παράγουν εμπειρίες.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ