Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η σχέση μου με τον πελάτη σε περίοδο Κρίσης

 Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης
Όλο και περισσότερα κλειστά μαγαζιά εμφανίζονται σε όλες τις πόλεις. Ανεξάρτητα την πόλη, την εμπορικότητα του δρόμου, η το κεντρικό σημείο, το αποτέλεσμα είναι ίδιο, φεύγουν οι “επώνυμες” επιγραφές και στις βιτρίνες βλέπουμε πλέον τις ενδείξεις “Ενοικιάζεται” ή “Πωλείται”. Αιτία πρόκλησης των παραπάνω αποτελεί το κακό οικονομικό κλίμα που εμφανίζεται στην Ελληνική αγορά. Όπως είναι λογικό σύμφωνα με τις τελευταίες πολιτικές εξελίξεις, ο μέσος Έλληνας αναγκάζεται ν’ αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες, με αποτέλεσμα ο πολίτης να αγοράζει τα απαραίτητα, η κίνηση του ρευστού στην αγορά να «αναπαύεται εν ειρήνη» και τελικά το ταμείο των ανέργων του ΟΑΕΔ, να μεγαλώνει καθημερινά με τις απολύσεις προσωπικού.
Όλα τα παραπάνω καταφέρνουν να φθείρουν την ψυχολογία των παλιών και νέων πελατών κάθε είδους επιχείρησης.


Η λύση λοιπόν για την αντιμετώπιση της σημερινής κρίσης της αγοράς βρίσκεται στην ψυχολογία του μελλοντικού πελάτη της επιχείρησης. Η στρατηγική που πρέπει να ακολουθούν οι επιχειρήσεις προκειμένου να επιβιώσουν στην αγορά, πρέπει να λάβει υπόψη της πέρα από τις μειώσεις μισθών και την ψυχολογία των πελατών της. Κάθε περίπτωση χρειάζεται διαφορετική μεταχείριση, ανάλογα με το αντικείμενο, το μέγεθος και το κοινό της επιχείρησης.

Σας παρουσιάζω παρακάτω κάποια αποτελέσματα έρευνας από την Boston Consulting Group, που αποσκοπούν στην ενημέρωση των επιχειρηματιών, σχετικά με τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Όσοι από εσάς έχετε κάποια επιχείρηση, θα ήταν καλό να μην προσπεράσετε την παρακάτω έρευνα. Για όλους τους υπόλοιπους μελετήστε τα στοιχεία και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα.

Στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους προκύπτει ότι το 85% των ερωτηθέντων θα μειώσει τις δαπάνες τους επόμενους 12 μήνες, ποσοστό το οποίο είναι κατά 32% υψηλότερο σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2011.

Επίσης από τους ερωτηθέντες το 29% σημείωσε ότι αντιμετωπίζει οικονομικό πρόβλημα έναντι 15% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό στις αρχές του 2011, ενώ το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που νιώθουν εργασιακά ανασφαλείς εκτινάχθηκε από 24% στο 45% τον Νοέμβριο 2011.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 73% δήλωσε ότι έχει αποδεχθεί πλήρως την ιδέα ότι θα πρέπει να καταναλώνει λιγότερο απ' ό,τι τα παλαιότερα χρόνια, ενώ το 94% απάντησε ότι θα αναβάλει τις μεγάλες αγορές που δεν επείγουν. Παράλληλα, το 90% των Ελλήνων δήλωσε ότι θα περικόψει σημαντικά τα έξοδα σε προϊόντα που δεν αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης.

Όσον αφορά τις τιμές των προϊόντων, το 78% των ερωτηθέντων απάντησε ότι θα καταναλώνει πιο συχνά από μαγαζιά που κάνουν εκπτώσεις και ότι θα αφιερώνει περισσότερο χρόνο αναζητώντας τις καλύτερες τιμές, ενώ το 24% απάντησε ότι δεν θα αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες. Μόνο το 3% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα καταναλώνει περισσότερο από παλιά.

Το άγχος και η αγωνία


Παράλληλα, παρατηρείται μια στροφή προς την οικογένεια και τους φίλους καθώς στο ερώτημα «τι κάνετε όταν έχετε άγχος ή αγωνία», το 49% των Ελλήνων απάντησε ότι βρίσκει καταφύγιο στην οικογένεια και το 39% στους φίλους.

Το 33% απάντησε ότι αντιμετωπίζει το άγχος μένοντας σπίτι και το 32% βγαίνοντας έξω. Από την έρευνα προέκυψε πως οι Έλληνες καταναλωτές προτίθενται να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα μόνο για προϊόντα τα οποία έχουν σημαντικές τεχνικές διαφορές ή αποδίδουν καλύτερα αποτελέσματα.

Εκτίμηση της BCG είναι ότι η τάση για cocooning προτρέπει στην ενίσχυση κατηγοριών αγαθών που συνδέονται με την κατανάλωση στο σπίτι ενώ η διάθεση για «κυνήγι» ευκαιριών δείχνει την ανάγκη επαναπροσδιορισμό των προωθητικών ενεργειών των επιχειρήσεων. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ