Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η σχέση μου με τον πελάτη σε περίοδο Κρίσης

 Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης
Όλο και περισσότερα κλειστά μαγαζιά εμφανίζονται σε όλες τις πόλεις. Ανεξάρτητα την πόλη, την εμπορικότητα του δρόμου, η το κεντρικό σημείο, το αποτέλεσμα είναι ίδιο, φεύγουν οι “επώνυμες” επιγραφές και στις βιτρίνες βλέπουμε πλέον τις ενδείξεις “Ενοικιάζεται” ή “Πωλείται”. Αιτία πρόκλησης των παραπάνω αποτελεί το κακό οικονομικό κλίμα που εμφανίζεται στην Ελληνική αγορά. Όπως είναι λογικό σύμφωνα με τις τελευταίες πολιτικές εξελίξεις, ο μέσος Έλληνας αναγκάζεται ν’ αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες, με αποτέλεσμα ο πολίτης να αγοράζει τα απαραίτητα, η κίνηση του ρευστού στην αγορά να «αναπαύεται εν ειρήνη» και τελικά το ταμείο των ανέργων του ΟΑΕΔ, να μεγαλώνει καθημερινά με τις απολύσεις προσωπικού.
Όλα τα παραπάνω καταφέρνουν να φθείρουν την ψυχολογία των παλιών και νέων πελατών κάθε είδους επιχείρησης.


Η λύση λοιπόν για την αντιμετώπιση της σημερινής κρίσης της αγοράς βρίσκεται στην ψυχολογία του μελλοντικού πελάτη της επιχείρησης. Η στρατηγική που πρέπει να ακολουθούν οι επιχειρήσεις προκειμένου να επιβιώσουν στην αγορά, πρέπει να λάβει υπόψη της πέρα από τις μειώσεις μισθών και την ψυχολογία των πελατών της. Κάθε περίπτωση χρειάζεται διαφορετική μεταχείριση, ανάλογα με το αντικείμενο, το μέγεθος και το κοινό της επιχείρησης.

Σας παρουσιάζω παρακάτω κάποια αποτελέσματα έρευνας από την Boston Consulting Group, που αποσκοπούν στην ενημέρωση των επιχειρηματιών, σχετικά με τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Όσοι από εσάς έχετε κάποια επιχείρηση, θα ήταν καλό να μην προσπεράσετε την παρακάτω έρευνα. Για όλους τους υπόλοιπους μελετήστε τα στοιχεία και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα.

Στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους προκύπτει ότι το 85% των ερωτηθέντων θα μειώσει τις δαπάνες τους επόμενους 12 μήνες, ποσοστό το οποίο είναι κατά 32% υψηλότερο σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2011.

Επίσης από τους ερωτηθέντες το 29% σημείωσε ότι αντιμετωπίζει οικονομικό πρόβλημα έναντι 15% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό στις αρχές του 2011, ενώ το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που νιώθουν εργασιακά ανασφαλείς εκτινάχθηκε από 24% στο 45% τον Νοέμβριο 2011.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 73% δήλωσε ότι έχει αποδεχθεί πλήρως την ιδέα ότι θα πρέπει να καταναλώνει λιγότερο απ' ό,τι τα παλαιότερα χρόνια, ενώ το 94% απάντησε ότι θα αναβάλει τις μεγάλες αγορές που δεν επείγουν. Παράλληλα, το 90% των Ελλήνων δήλωσε ότι θα περικόψει σημαντικά τα έξοδα σε προϊόντα που δεν αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης.

Όσον αφορά τις τιμές των προϊόντων, το 78% των ερωτηθέντων απάντησε ότι θα καταναλώνει πιο συχνά από μαγαζιά που κάνουν εκπτώσεις και ότι θα αφιερώνει περισσότερο χρόνο αναζητώντας τις καλύτερες τιμές, ενώ το 24% απάντησε ότι δεν θα αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες. Μόνο το 3% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα καταναλώνει περισσότερο από παλιά.

Το άγχος και η αγωνία


Παράλληλα, παρατηρείται μια στροφή προς την οικογένεια και τους φίλους καθώς στο ερώτημα «τι κάνετε όταν έχετε άγχος ή αγωνία», το 49% των Ελλήνων απάντησε ότι βρίσκει καταφύγιο στην οικογένεια και το 39% στους φίλους.

Το 33% απάντησε ότι αντιμετωπίζει το άγχος μένοντας σπίτι και το 32% βγαίνοντας έξω. Από την έρευνα προέκυψε πως οι Έλληνες καταναλωτές προτίθενται να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα μόνο για προϊόντα τα οποία έχουν σημαντικές τεχνικές διαφορές ή αποδίδουν καλύτερα αποτελέσματα.

Εκτίμηση της BCG είναι ότι η τάση για cocooning προτρέπει στην ενίσχυση κατηγοριών αγαθών που συνδέονται με την κατανάλωση στο σπίτι ενώ η διάθεση για «κυνήγι» ευκαιριών δείχνει την ανάγκη επαναπροσδιορισμό των προωθητικών ενεργειών των επιχειρήσεων. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θετικές Σχέσεις: Η μυστική δύναμη της ευτυχίας

Το Wellness Cafe του Εκπαιδευτικού Ομίλου New York College σας προσκαλεί σε Διαδικτυακό Σεμινάριο με θέμα: «Θετικές Σχέσεις: Η μυστική δύναμη της ευτυχίας» την Πέμπτη, 24 Ιουνίου, 18.00-20.00 Λίγα λόγια για το θέμα του σεμιναρίου : «Με κούρασε το παιδί μου….», «Δεν αντέχω τον άντρα μου….», «Η μαμά μου έχει ξεφύγει…», « Ευτυχώς που υπάρχουν και τα κορίτσια …», « Χωρίς εσένα δεν ξέρω τί θα έκανα…» Αυτά είναι λόγια που ακούμε όλο και πιο συχνά μέσα σε αυτή την περίοδο της πανδημίας και του εγκλεισμού. Σχέσεις που κρατάνε, που μας κρατάνε, σχέσεις θετικές που στηρίζουν, όμως και σχέσεις που δεν αντέχουν, κλονίζονται και απογοητεύουν. Αυτή την περίοδο οι σχέσεις δοκιμάζονται και οι θετικές σχέσεις αποτελούν άγκυρες ασφάλειας και ηρεμίας, χωρίς τις οποίες η περίοδος του εγκλεισμού θα ήταν αφόρητη. Μέσα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο συχνά χάνουμε τις σταθερές μας και είναι δύσκολο να ξεδιαλύνουμε ποια σχέση είναι θετική και ποια όχι, ποια σχέση μας παρέχει ασφάλεια και αποδοχή και ποια μας περι...

1o MOΥΣΙΚΟ FESTIVAL ΜΙΛΑΤΟΥ

ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ, MAYO CAFE BAR & I LOVE MY NOVO, ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ FESTIVAL ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΜΙΛΑΤΟΥ!

Μιλώντας στα παιδιά για τον πόλεμο

Οι διεθνείς πόλεμοι και οι συγκρούσεις ενισχύουν την αίσθηση κινδύνου και μπορεί να προκαλέσουν έναν καταρράκτη συναισθηματικών αντιδράσεων (π.χ. οργή, φόβος, άγχος, λύπη). Όταν οι ειδήσεις αναφορικά με τις ανθρώπινες τραγωδίες (πολέμους, φυσικές καταστροφές, κοκ) κατακλύζουν τις οθόνες μας και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι εικόνες οδύνης και απόγνωσης αναπόφευκτα μεταδίδονται και στα παιδιά. Δυστυχώς όμως, αυτές τις μέρες παρακολουθούμε σχεδόν συνεχώς , τέτοια τραυματικά γεγονότα να εκτυλίσσονται ανά τον κόσμο, βρίσκοντας κι ανοίγοντας πάντα ένα νέο παράθυρο και στην καθημερινότητά μας. Αυτές οι σκηνές βίας στην πραγματική ζωή μπορούν να λειτουργήσουν ως ένα πλήγμα στην ψυχοσυναισθηματική ευημερία όχι μόνο του ενήλικα, αλλά και του παιδιού, καθώς η μετάδοση βίας και η θέαση ανησυχητικών γεγονότων δύναται να προκαλέσουν δευτερογενές τραυματικό στρες. Ως εκ τούτου τα παιδιά όλων των ηλικιών θα στραφούν σε έμπιστους ενήλικες για βοήθεια και καθοδήγηση. Οι γονείς λοιπόν και οι φροντιστ...

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές τους

Η τιμή των καυσίμων, τα αυξημένα μισθολογικά κόστη, οι ανατιμήσεις στα κόστη επισκευής, και στις τιμές των ανταλλακτικών και τα αυξημένα ασφάλιστρα αποτελούν τροχοπέδη που εμποδίζουν μια μείωση της τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην παρούσα φάση σύμφωνα με κύκλους του κλάδου. Μπορεί οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων να έχουν υποχωρήσει από τα ιστορικά υψηλά του Ιουνίου του 2022, ωστόσο οι «πληγές» που άφησαν στον κλάδο είναι βαθιές και δεν επιτρέπουν μια αναπροσαρμογή των τιμών των εισιτηρίων τώρα, ενώ από την άλλη πλευρά είναι αναγκαία και μια αποθεματοποίηση ενόψει της ανάγκης χρηματοδότησης της «πράσινης» μετάβαση της ακτοπλοΐας. Επιβραδυντικά στη λήψη αποφάσεων από τις ακτοπλοϊκές που θα οδηγούσαν σε μια μείωση των τιμών των εισιτηρίων λειτουργεί και η πρόσφατη απόφαση της Helleniq Energy (ΕΛΠΕ) να αλλάξει τη βάση υπολογισμού της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων με αποτέλεσμα όπως υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι να επιβαρυνθεί η τιμή τους κατά 100 δολ. τον τόνο. Τα ΕΛΠΕ σημειώνουν στα Ν...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...