Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παιδιά και TikTok: Τι λένε οι ειδικοί - Κρίσιμος ο ρόλος των γονέων

Πολλοί γονείς ανησυχούν, καθώς τα παιδιά τους μένουν ατελείωτες ώρες κολλημένα στα κινητά τους, τους υπολογιστές και τα tablet τους, παίζοντας, μελετώντας, ή αφιερώνοντας χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σε μια προσπάθεια να κατευνάσει την κριτική που δέχεται, η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης TikTok, η διάσημη πλατφόρμα δημιουργίας και ανάρτησης βίντεο, εισήγαγε μια νέα δυνατότητα για να περιορίσει τον χρόνο που αφιερώνουν τα παιδιά στην εφαρμογή. Ειδικότερα, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι περιορίζει στα 60 λεπτά ημερησίως το χρόνο ενασχόλησης με την εφαρμογή για τους χρήστες κάτω των 18 χρόνων, σε μια προσπάθεια να γίνει αντιληπτός, κατανοητός και κυρίως πιο συνειδητός από τους νέους ο χρόνος που περνούν μπροστά στην οθόνη. Οποιοσδήποτε κάτω των 18, θα λαμβάνει μία ειδοποίηση στην οποία θα αναφέρεται ο χρόνος που έχουν περάσει «μπροστά στην οθόνη». Δηλαδή, εάν συμπληρωθεί το όριο των 60 λεπτών, οι έφηβοι θα κληθούν να εισαγάγουν έναν κωδικό πρόσβασης για να συνεχίσουν να παρακολουθούν, θα τους ζητηθεί δηλαδή να λάβουν ενεργή απόφαση για παράταση αυτού του χρόνου. Ειδικοί θεωρούν ότι ο νέος κανονισμός είναι προς θετική κατεύθυνση αλλά δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα της ασφάλειας των ανηλίκων. Το TikTok δέχεται πυρά για τον εξαιρετικά εθιστικό αλγόριθμό του. Παιδοψυχολόγοι και ακτιβιστές παρομοιάζουν το τελευταίο διάστημα την πλατφόρμα με εθιστικές ουσίες. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Δρ Βερόνικα Σαμαρά, Διεθνής Σύμβουλος Ψηφιακού Αλφαβητικού και Διαδικτυακής Ασφάλειας και συντονίστρια της Δράσης Saferinternet.gr, τονίζει ότι η ασφάλεια των ανηλίκων δεν θα πρέπει να εξαρτάται μόνο από τους κανονισμούς που θέτουν οι πλατφόρμες, αλλά να αποτελεί συνέπεια της ανάπτυξης της προσωπικής ευθύνης και της κριτικής σκέψης από πολύ μικρή ηλικία.

Το TikTok ανήκει στην κινεζική εταιρεία ByteDance. Η Κίνα έχει τη δική της ξεχωριστή έκδοση του TikTok που ονομάζεται Douyin και προσφέρει μια πολύ διαφορετική εμπειρία από αυτή που είναι διαθέσιμη στη Δύση για τα παιδιά. Για παράδειγμα, περιορίζεται σε 40 λεπτά καθημερινής χρήσης για παιδιά κάτω των 14 ετών και δεν είναι προσβάσιμο από τις 10:00 το βράδυ έως τις 6:00 το πρωί. Για πολλούς, αυτό θα πρέπει να στείλει ένα προειδοποιητικό σήμα στους νομοθέτες στη Δύση, υποστηρίζοντας ότι οι αλγόριθμοι του Tik Tok μπορούν να βλάψουν τα παιδιά.

Ο ρόλος των γονέων που πολλές φορές δεν έχουν την εξοικείωση που έχουν τα παιδιά τους με το διαδίκτυο είναι κρίσιμος. Ένας γονέας δεν θα άφηνε το παιδί του να περπατήσει στο δρόμο χωρίς κάποια αίσθηση καθοδήγησης. Το ίδιο συμβαίνει και με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χρήζουν καθοδήγησης.

Εκτός από την ώρα παρακολούθησης, υπάρχουν και άλλα προβληματικά σημεία στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ιδιαίτερα από τα παιδιά.

«Δεν μου αρέσει να μιλάω για κινδύνους, αλλά για ζητήματα στο διαδίκτυο. Και τα πιο σημαντικά από αυτά είναι η προστασία της ιδιωτικότητας, της δικής μας και των άλλων, η ανάπτυξη ενσυναίσθησης, έτσι ώστε πριν αναρτήσουμε οτιδήποτε στο διαδίκτυο να σκεφτούμε εάν μια τέτοια ανάρτηση θα μπορούσε να πληγώσει κάποιους άλλους, όπως και η γνώση του πραγματικού νοήματος της λέξης “φίλος”, για να αποφεύγονται συνδέσεις με αγνώστους στο διαδίκτυο και συνεπώς, πιθανά άσχημα επακόλουθα. Περαιτέρω, οι γονείς πρέπει να ενδυναμώνουν τα παιδιά να τηρούν μια υγιή ισορροπία όσον αφορά τον χρόνο που αφιερώνουν σε διαπροσωπικές, σωματικές και διαδικτυακές δραστηριότητες, και να τα παροτρύνουν να ασχολούνται με τα χόμπι και τα ταλέντα τους. Όπως ήδη ανέφερα παραπάνω, η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης από πολύ μικρή ηλικία αποτελεί κλειδί και στο να μπορούμε να ξεχωρίσουμε την αλήθεια από το ψέμα στο διαδίκτυο. Τέλος, είναι σημαντικό να χτίσουμε την αυτοεκτίμηση των παιδιών μας, και να τα βοηθάμε να αναπτύξουν ανθεκτικότητα, έτσι ώστε να μην ψάχνουν τρόπους να γίνουν αρεστοί στους άλλους μέσα από το διαδίκτυο», εξηγεί η κ. Σαμαρά και καταλήγει: «Τα social media αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των εφήβων, και όχι μόνο. Είναι πια ένα μεγάλο κομμάτι του διαδικτύου, είναι θα έλεγα ένα από τα πολλά εργαλεία του, και το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως, ακόμα και από επιχειρήσεις για τις καθημερινές μας συναλλαγές με αυτές. Συνεπώς, όπως οποιοδήποτε εργαλείο, εάν το χρησιμοποιούμε σωστά, υπεύθυνα και -γιατί όχι;- δημιουργικά, τότε όλα θα πάνε καλά».

Τελικά, οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok, αντιμετωπίζουν το κρίσιμο υπαρξιακό ζήτημα εάν θα λάβουν μέτρα «εις βάρος» της δικής τους επιτυχίας, προκειμένου να διατηρούν τα παιδιά ασφαλή.

Πηγή newshub.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...