Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παιδιά και TikTok: Τι λένε οι ειδικοί - Κρίσιμος ο ρόλος των γονέων

Πολλοί γονείς ανησυχούν, καθώς τα παιδιά τους μένουν ατελείωτες ώρες κολλημένα στα κινητά τους, τους υπολογιστές και τα tablet τους, παίζοντας, μελετώντας, ή αφιερώνοντας χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σε μια προσπάθεια να κατευνάσει την κριτική που δέχεται, η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης TikTok, η διάσημη πλατφόρμα δημιουργίας και ανάρτησης βίντεο, εισήγαγε μια νέα δυνατότητα για να περιορίσει τον χρόνο που αφιερώνουν τα παιδιά στην εφαρμογή. Ειδικότερα, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι περιορίζει στα 60 λεπτά ημερησίως το χρόνο ενασχόλησης με την εφαρμογή για τους χρήστες κάτω των 18 χρόνων, σε μια προσπάθεια να γίνει αντιληπτός, κατανοητός και κυρίως πιο συνειδητός από τους νέους ο χρόνος που περνούν μπροστά στην οθόνη. Οποιοσδήποτε κάτω των 18, θα λαμβάνει μία ειδοποίηση στην οποία θα αναφέρεται ο χρόνος που έχουν περάσει «μπροστά στην οθόνη». Δηλαδή, εάν συμπληρωθεί το όριο των 60 λεπτών, οι έφηβοι θα κληθούν να εισαγάγουν έναν κωδικό πρόσβασης για να συνεχίσουν να παρακολουθούν, θα τους ζητηθεί δηλαδή να λάβουν ενεργή απόφαση για παράταση αυτού του χρόνου. Ειδικοί θεωρούν ότι ο νέος κανονισμός είναι προς θετική κατεύθυνση αλλά δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα της ασφάλειας των ανηλίκων. Το TikTok δέχεται πυρά για τον εξαιρετικά εθιστικό αλγόριθμό του. Παιδοψυχολόγοι και ακτιβιστές παρομοιάζουν το τελευταίο διάστημα την πλατφόρμα με εθιστικές ουσίες. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Δρ Βερόνικα Σαμαρά, Διεθνής Σύμβουλος Ψηφιακού Αλφαβητικού και Διαδικτυακής Ασφάλειας και συντονίστρια της Δράσης Saferinternet.gr, τονίζει ότι η ασφάλεια των ανηλίκων δεν θα πρέπει να εξαρτάται μόνο από τους κανονισμούς που θέτουν οι πλατφόρμες, αλλά να αποτελεί συνέπεια της ανάπτυξης της προσωπικής ευθύνης και της κριτικής σκέψης από πολύ μικρή ηλικία.

Το TikTok ανήκει στην κινεζική εταιρεία ByteDance. Η Κίνα έχει τη δική της ξεχωριστή έκδοση του TikTok που ονομάζεται Douyin και προσφέρει μια πολύ διαφορετική εμπειρία από αυτή που είναι διαθέσιμη στη Δύση για τα παιδιά. Για παράδειγμα, περιορίζεται σε 40 λεπτά καθημερινής χρήσης για παιδιά κάτω των 14 ετών και δεν είναι προσβάσιμο από τις 10:00 το βράδυ έως τις 6:00 το πρωί. Για πολλούς, αυτό θα πρέπει να στείλει ένα προειδοποιητικό σήμα στους νομοθέτες στη Δύση, υποστηρίζοντας ότι οι αλγόριθμοι του Tik Tok μπορούν να βλάψουν τα παιδιά.

Ο ρόλος των γονέων που πολλές φορές δεν έχουν την εξοικείωση που έχουν τα παιδιά τους με το διαδίκτυο είναι κρίσιμος. Ένας γονέας δεν θα άφηνε το παιδί του να περπατήσει στο δρόμο χωρίς κάποια αίσθηση καθοδήγησης. Το ίδιο συμβαίνει και με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χρήζουν καθοδήγησης.

Εκτός από την ώρα παρακολούθησης, υπάρχουν και άλλα προβληματικά σημεία στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ιδιαίτερα από τα παιδιά.

«Δεν μου αρέσει να μιλάω για κινδύνους, αλλά για ζητήματα στο διαδίκτυο. Και τα πιο σημαντικά από αυτά είναι η προστασία της ιδιωτικότητας, της δικής μας και των άλλων, η ανάπτυξη ενσυναίσθησης, έτσι ώστε πριν αναρτήσουμε οτιδήποτε στο διαδίκτυο να σκεφτούμε εάν μια τέτοια ανάρτηση θα μπορούσε να πληγώσει κάποιους άλλους, όπως και η γνώση του πραγματικού νοήματος της λέξης “φίλος”, για να αποφεύγονται συνδέσεις με αγνώστους στο διαδίκτυο και συνεπώς, πιθανά άσχημα επακόλουθα. Περαιτέρω, οι γονείς πρέπει να ενδυναμώνουν τα παιδιά να τηρούν μια υγιή ισορροπία όσον αφορά τον χρόνο που αφιερώνουν σε διαπροσωπικές, σωματικές και διαδικτυακές δραστηριότητες, και να τα παροτρύνουν να ασχολούνται με τα χόμπι και τα ταλέντα τους. Όπως ήδη ανέφερα παραπάνω, η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης από πολύ μικρή ηλικία αποτελεί κλειδί και στο να μπορούμε να ξεχωρίσουμε την αλήθεια από το ψέμα στο διαδίκτυο. Τέλος, είναι σημαντικό να χτίσουμε την αυτοεκτίμηση των παιδιών μας, και να τα βοηθάμε να αναπτύξουν ανθεκτικότητα, έτσι ώστε να μην ψάχνουν τρόπους να γίνουν αρεστοί στους άλλους μέσα από το διαδίκτυο», εξηγεί η κ. Σαμαρά και καταλήγει: «Τα social media αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των εφήβων, και όχι μόνο. Είναι πια ένα μεγάλο κομμάτι του διαδικτύου, είναι θα έλεγα ένα από τα πολλά εργαλεία του, και το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως, ακόμα και από επιχειρήσεις για τις καθημερινές μας συναλλαγές με αυτές. Συνεπώς, όπως οποιοδήποτε εργαλείο, εάν το χρησιμοποιούμε σωστά, υπεύθυνα και -γιατί όχι;- δημιουργικά, τότε όλα θα πάνε καλά».

Τελικά, οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok, αντιμετωπίζουν το κρίσιμο υπαρξιακό ζήτημα εάν θα λάβουν μέτρα «εις βάρος» της δικής τους επιτυχίας, προκειμένου να διατηρούν τα παιδιά ασφαλή.

Πηγή newshub.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ