Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σημάδια ενός τοξικού εργασιακού χώρου και η αντιμετώπισή τους

 

 

Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα

 
Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν αντιμετωπίσει ή αντιμετωπίζουν προβλήματα στον εργασιακό τους χώρο. Άλλες φορές είναι αναγνωρίσιμα και άλλοτε όχι. Το γεγονός ότι συμβαίνει σε μια μεγάλη μερίδα των εργαζομένων, δεν σημαίνει ότι πρέπει να αναγκάζεται κάποιος να βιώνει καθημερινό και συνεχόμενο φόβο, άγχος ή και θυμό για καταστάσεις που δεν έχει την ευθύνη!

Σε ένα τοξικό περιβάλλον υπάρχει η δυνατότητα να διακρίνουμε αυτά τα σημάδια αρκετά νωρίς ώστε είτε να απομακρυνθούμε από αυτόν τον χώρο, είτε να μπούμε στη διαδικασία να τα αντιμετωπίσουμε όσο γίνεται πιο άμεσα.

1. Τοξικοί Συνάδελφοι.
Συνήθως ο νεοσύλλεκτος σε μια ομάδα γυρίζει τα φώτα του ενδιαφέροντος πάνω του. Οι συνάδελφοι του, προσπαθούν να τον γνωρίσουν και να τον καλωσορίσουν στην ομάδα τους. Όταν αυτό όχι μόνο δεν συμβαίνει, αλλά ο νεοσύλλεκτος νιώθει να μπαίνει αμέσως στο περιθώριο και να τον αποκόπτουν από οποιαδήποτε συζήτηση τότε μάλλον μιλάμε για τοξικούς συναδέλφους.

Ομάδες που το κυρίαρχο χαρακτηριστικό τους είναι το κουτσομπολιό για όλους και για όλα. Χωρίς φραγμούς, χωρίς ενοχές. Είτε για συναδέλφους , ή εργοδότες, είτε για πελάτες. Επίσης, ομάδες που έχουν μάθει να επιλύουν τις όποιες διαφορές τους μέσα από καυγά και κάνουν χρήση της αγένειας τους για την επίλυση οποιουδήποτε θέματος, τότε μάλλον μιλάμε για τοξικούς συναδέλφους.

2. Σύγχυση αρμοδιοτήτων και χωρίς αντίκτυπο.
Δεν είναι λίγες οι φορές που η περιγραφή μιας θέσης εργασίας σε κάποια αγγελία είναι διαφορετική από τις αρμοδιότητες που εντέλει κάνει κάποιος μέσα στο οκτάωρο του. Άλλοτε οι αρμοδιότητες είναι διαφορετικών πόστων και άλλοτε διαφέρουν ως προς τον όγκο τους. Είτε είναι περισσότερες από ότι μπορεί να χειριστεί ένας εργαζόμενος είτε είναι πολύ λιγότερες σε σχέση με τις εργάσιμες ώρες και τις αντοχές του.

3. Τοξικός προϊστάμενος ή εργοδότης.
Καθοριστικό ρόλο σε μια συνεργασία έχει ο προϊστάμενος / εργοδότης. Ιδιαίτερα εκείνος που έχει τον ρόλο να αναθέτει τις αρμοδιότητες, πρέπει να είναι απόλυτα ξεκάθαρος ως προς το τι θέλει να γίνει, μέσα σε ποιο χρονικό όριο και ποια μέσα αποδέχεται να χρησιμοποιήσει ο υφιστάμενος του. Περιπτώσεις όπου άλλα ειπώθηκαν και έγιναν κατανοητά από τους εργαζόμενους αλλά άλλα εντέλει εννοούσε και ευελπιστούσε να αντιληφθούν ο προϊστάμενος / εργοδότης, παραπέμπουν σε ένα τοξικό εργασιακό περιβάλλον.

Ένας απόλυτα τοξικός προϊστάμενος/ εργοδότης είναι εκείνος που κάνει χρήση της δύναμης του, εκφοβίζοντας για απολύσεις. Επίσης, ο εργαζόμενος καλείται συνεχώς να προσφέρει προς την επιχείρηση, χωρίς ποτέ να ανταμείβεται οικονομικά ή ηθικά ο κόπος του.

Από την στιγμή που νιώθεις πως βρίσκεσαι μέσα σε ένα τοξικό περιβάλλον, έχεις δύο επιλογές. Είτε αποχωρείς και αναζητάς κάποια άλλη επαγγελματική στέγη που να σου ταιριάζει καλύτερα, είτε προσπαθείς να επιβιώσεις μέσα σε αυτή την ομάδα.

Παίρνοντας την δεύτερη επιλογή, ξέρεις εξ αρχής πως είναι πιο δύσκολη, όμως έχεις πολλά να μάθεις και να κερδίσεις…

1. Μαθαίνεις τον εαυτό σου.
Είναι πολύ σημαντικό να μάθεις τις αντοχές σου. Είναι το όπλο σου για όποια δυσκολία μπορεί να αντιμετωπίσεις στη ζωή σου. Σου δίνεται η δυνατότητα να ιεραρχήσεις τις ανάγκες σου και να επιλέξεις ποια είναι πιο σημαντική. Αρχίζεις να εξασκείσαι ως προς το τι επιτρέπεις να σε επηρεάσει και τι όχι.

2. Εκπαιδεύεσαι στην διαπραγμάτευση.
Η αποτελεσματική επικοινωνία είναι το κυρίαρχο στοιχείο της διαπραγμάτευσης. Άρχισε να μελετάς τους ανθρώπους, τι θέλουν, τι επιδιώκουν, ποιος είναι ο τελικός τους στόχος. Να θυμάσαι πως οι άνθρωποι που είναι ισορροπημένοι και γνωρίζουν την αξία τους δεν επιδιώκουν τοξικές σχέσεις. Διαπραγματεύσου την ηρεμία σου και την επιβίωση σου σε καθημερινή βάση.

3. Μην ανησυχείς για πράγματα που δεν μπορείς να ελέγξεις.
Αρχίζεις να εστιάζεις στην ψυχική σου ηρεμία και σε ότι εσένα ευχαριστεί. Μην αναλώνεσαι σε καταστάσεις που δεν μπορείς να ελέγξεις και σε χαρακτήρες ανθρώπων που δεν θα επέλεγες να έχεις στην προσωπική σου ζωή. Βρες ενδιαφέρονται που μπορούν να σε χαλαρώσουν και βάλε τα στην καθημερινότητα σου.

4. Φρόντισε τον εαυτό σου.
Μια δύσκολη και απαιτητική καθημερινότητα έχει ανάγκη από ψυχική και σωματική δύναμη. Γι’ αυτό καλό είναι να τρέφεσαι σωστά, να κοιμάσαι καλά και να περπατάς καθημερινά.

5. Plan B.
Αφού έχεις χρησιμοποιήσει όλους τους πιθανούς τρόπους για να επιβιώσεις μέσα σε μια ομάδα που δεν σου ταιριάζει χωρίς να μπορείς να βρεις τη ψυχική σου ισορροπία, ξεκίνα την εφαρμογή για το Plan B. Άρχισε να ψάχνεις νέα δουλειά!

Αναμφίβολα η εργασία εκτός από τα προς το ζην που καλύπτει μέσω του μισθού, προσφέρει μια ψυχολογική ανάκαμψη μιας και είναι το μέσω για να κινηθεί το ανθρώπινο σώμα, να ενεργοποιηθεί ο εγκέφαλος και να λειτουργήσει η αναγκαιότητα της επικοινωνίας. Κανένα άτομο δεν έχει το δικαίωμα να σου φέρετε άσχημα και να σε κάνει να αισθάνεσαι μειονεκτικά για την θέση στην οποία έχεις προσληφθεί.
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ