Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ιωάννινα: Κόμβος καινοτομίας


Πόλη μοντέλο, που έχει υλοποιήσει εκείνο, το οποίο είναι ζητούμενο στην παγκόσμια κοινότητα σήμερα, για «τη συνεργασία της επιχειρηματικότητας με την ακαδημαϊκή κοινότητα», χαρακτήρισε τα Ιωάννινα, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας, Σίμος Αναστασόπουλος, ο οποίος βρέθηκε στην πόλη, για τις εργασίες του Διεθνούς Συνεδρίου για την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Συμβουλίων Ανταγωνιστικότητας (GFCC).

Τα Ιωάννινα υπογράμμισε ο κ. Αναστασόπουλος, παράγουν καινοτομία στην πράξη, η οποία μετατρέπεται σε προϊόν εξαγώγιμο με διεθνή ζήτηση, ως αποτέλεσμα συνεργασίας εταιρειών με το Πανεπιστήμιο. Το Τεχνολογικό Πάρκο, το Πάρκο Υψηλής Τεχνολογίας και Έρευνας, του οποίου η παρουσίαση έγινε κατά την 1η ημέρα των εργασιών στα Ιωάννινα και το οποίο μαζί με άλλες εταιρείες, αποτελούν «οικοσύστημα που αναπτύσσεται στα Γιάννενα, με μεγάλες προοπτικές και επιτυχία».
 
Οι μελλοντικές δυνατότητες
Το Διεθνές Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας, αναγνωρίζει τα Ιωάννινα, ως πρότυπο με σπουδαία επιχειρηματικότητα, που έχει τη δυνατότητα να εξελιχθεί σε παγκόσμιο κόμβο καινοτομίας, με πρωτοβουλίες για την προώθηση της μελλοντικής ανάπτυξης.

Είναι πολύ μεγάλο προσόν για την πόλη το γεγονός ότι το Διεθνές Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας συμφώνησε να διεξάγει εργασίες στα Ιωάννινα, υπογράμμισε ο Σίμος Αναστασόπουλος.

Τοπικοί φορείς, η ακαδημαϊκή κοινότητα και οι εταιρείες, βρέθηκαν σε ένα οικείο εργαστήρι, στο Τεχνολογικό Πάρκο, μαζί με παγκόσμιους ηγέτες, και τους μετέφεραν την δική τους εμπειρία, γνώση, για το πώς επέτυχαν να φτάσουν σε αυτή την επιτυχή διαδικασία καινοτομίας σε τοπικό επίπεδο, με την προοπτική σύνδεσης των τοπικών οικοσυστημάτων με τις παγκόσμιες αγορές.

«Ελληνικές και ξένες εταιρείες δραστηριοποιούνται στην πόλη των Ιωαννίνων, η οποία στα διεθνή μέσα ενημέρωσης αποκαλείται η αναδυόμενη Silicon Valley της χώρας μας», επισημαίνει ο δήμαρχος της πόλης Μωυσής Ελισάφ. 

Ο ρόλος του Πανεπιστημίου
Η επιλογή της πόλης για την διεξαγωγή του συνεδρίου, ήταν ιδανική, καθώς συνδυάζει τα χαρακτηριστικά που την καθιστούν κέντρο υψηλής τεχνολογίας, καινοτομίας και υγιούς ανταγωνιστικότητας.

Ο κ. Ελισάφ τόνισε, πως η δημοτική αρχή ακολουθεί εξωστρεφή πολιτική σε όλα τα επίπεδα, ξεπερνώντας τα εμπόδια ακόμα και εκείνο της πανδημίας και έκανε λόγο για βήματα εξωστρέφειας που γίνονται και στον καταλυτικό ρόλο του Πανεπιστημίου στην ανάπτυξη και την πρόοδο της περιοχής. «Εφαρμόζουμε μια συμπεριληπτική πολιτική έτσι ώστε τα οφέλη να διαμοιράζονται σε όλους τους πολίτες και να μην υπάρχουν διακρίσεις και αποκλεισμοί» τόνισε χαρακτηριστικά.

«Οι εργασίες του παγκόσμιου Συνεδρίου που ολοκληρώθηκαν στην Ήπειρο, αλλάζουν την κατάσταση και εμείς ευελπιστούμε να σταθούμε άξιοι σε αυτά, που οι καιροί προστάζουν», υπογράμμισε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης.

Μάλιστα, αναφέρθηκε «στα δυνατά σημεία της πόλης», στην μετά τον κορωνοϊό εποχή, ώστε να αναδειχθεί σε μοναδικό κόμβο καινοτομίας η περιοχή.

«Στη νέα εποχή που έρχεται μετά τον κορωνοϊό, σε ένα νέο κόσμο που αλλάζει άρδην και στις ευκαιρίες που τώρα δημιουργούνται ,είναι να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες, να κάνουμε έναν μοναδικό πόλο καινοτομίας στην περιοχή μας» τόνισε και παρέθεσε τα πλεονεκτήματα του τόπου.
 
Τα ατού της πόλης
«Έχουμε κάποια δυνατά σημεία σε αυτό. Είναι το φυσικό περιβάλλον για να ζει κάποιος και να εργάζεται και να κάνει την οικογένεια του. Επίσης, υπάρχει χαμηλό κόστος λειτουργίας για όλες αυτές τις επιχειρήσεις, όπως και χαμηλό κόστος ζωής για τα άτομα αυτά, που θα δουλέψουν στην περιοχή μας. Υπάρχει ένα εξαίρετο ανθρώπινο δυναμικό. Οι απόφοιτοι του πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην περιοχή. Πολλοί που έφυγαν εκτός Ηπείρου, πλέον γυρίζουν. Όλο αυτό το στελεχιακό δυναμικό, που σήμερα δουλεύει στην Ευρώπη θα γυρίσει στον τόπο μας και έτσι μπαίνουμε σε μία εποχή καινοτομίας, Το ζητούμενο σήμερα είναι οι εταιρείες καινοτομίας και υψηλής τεχνολογίας να έρθουν στην περιοχή. Με start up, μικρότερες εταιρείες, με μεταπτυχιακούς φοιτητές, με φοιτητές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, όλοι αυτοί να έρθουν σε επαφή, θα γίνει όσμωση και αυτό, θα δώσει ώθηση στην περιοχή εκτός από αυτά τα 15 χιλιάδες τετραγωνικά, που εμείς φτιάχνουμε το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας».

Το σεμινάριο με θέμα την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία, στα Ιωάννινα οργάνωσαν το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και το Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου για την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Συμβουλίων Ανταγωνιστικότητας.
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...