Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ιωάννινα: Κόμβος καινοτομίας


Πόλη μοντέλο, που έχει υλοποιήσει εκείνο, το οποίο είναι ζητούμενο στην παγκόσμια κοινότητα σήμερα, για «τη συνεργασία της επιχειρηματικότητας με την ακαδημαϊκή κοινότητα», χαρακτήρισε τα Ιωάννινα, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας, Σίμος Αναστασόπουλος, ο οποίος βρέθηκε στην πόλη, για τις εργασίες του Διεθνούς Συνεδρίου για την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Συμβουλίων Ανταγωνιστικότητας (GFCC).

Τα Ιωάννινα υπογράμμισε ο κ. Αναστασόπουλος, παράγουν καινοτομία στην πράξη, η οποία μετατρέπεται σε προϊόν εξαγώγιμο με διεθνή ζήτηση, ως αποτέλεσμα συνεργασίας εταιρειών με το Πανεπιστήμιο. Το Τεχνολογικό Πάρκο, το Πάρκο Υψηλής Τεχνολογίας και Έρευνας, του οποίου η παρουσίαση έγινε κατά την 1η ημέρα των εργασιών στα Ιωάννινα και το οποίο μαζί με άλλες εταιρείες, αποτελούν «οικοσύστημα που αναπτύσσεται στα Γιάννενα, με μεγάλες προοπτικές και επιτυχία».
 
Οι μελλοντικές δυνατότητες
Το Διεθνές Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας, αναγνωρίζει τα Ιωάννινα, ως πρότυπο με σπουδαία επιχειρηματικότητα, που έχει τη δυνατότητα να εξελιχθεί σε παγκόσμιο κόμβο καινοτομίας, με πρωτοβουλίες για την προώθηση της μελλοντικής ανάπτυξης.

Είναι πολύ μεγάλο προσόν για την πόλη το γεγονός ότι το Διεθνές Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας συμφώνησε να διεξάγει εργασίες στα Ιωάννινα, υπογράμμισε ο Σίμος Αναστασόπουλος.

Τοπικοί φορείς, η ακαδημαϊκή κοινότητα και οι εταιρείες, βρέθηκαν σε ένα οικείο εργαστήρι, στο Τεχνολογικό Πάρκο, μαζί με παγκόσμιους ηγέτες, και τους μετέφεραν την δική τους εμπειρία, γνώση, για το πώς επέτυχαν να φτάσουν σε αυτή την επιτυχή διαδικασία καινοτομίας σε τοπικό επίπεδο, με την προοπτική σύνδεσης των τοπικών οικοσυστημάτων με τις παγκόσμιες αγορές.

«Ελληνικές και ξένες εταιρείες δραστηριοποιούνται στην πόλη των Ιωαννίνων, η οποία στα διεθνή μέσα ενημέρωσης αποκαλείται η αναδυόμενη Silicon Valley της χώρας μας», επισημαίνει ο δήμαρχος της πόλης Μωυσής Ελισάφ. 

Ο ρόλος του Πανεπιστημίου
Η επιλογή της πόλης για την διεξαγωγή του συνεδρίου, ήταν ιδανική, καθώς συνδυάζει τα χαρακτηριστικά που την καθιστούν κέντρο υψηλής τεχνολογίας, καινοτομίας και υγιούς ανταγωνιστικότητας.

Ο κ. Ελισάφ τόνισε, πως η δημοτική αρχή ακολουθεί εξωστρεφή πολιτική σε όλα τα επίπεδα, ξεπερνώντας τα εμπόδια ακόμα και εκείνο της πανδημίας και έκανε λόγο για βήματα εξωστρέφειας που γίνονται και στον καταλυτικό ρόλο του Πανεπιστημίου στην ανάπτυξη και την πρόοδο της περιοχής. «Εφαρμόζουμε μια συμπεριληπτική πολιτική έτσι ώστε τα οφέλη να διαμοιράζονται σε όλους τους πολίτες και να μην υπάρχουν διακρίσεις και αποκλεισμοί» τόνισε χαρακτηριστικά.

«Οι εργασίες του παγκόσμιου Συνεδρίου που ολοκληρώθηκαν στην Ήπειρο, αλλάζουν την κατάσταση και εμείς ευελπιστούμε να σταθούμε άξιοι σε αυτά, που οι καιροί προστάζουν», υπογράμμισε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης.

Μάλιστα, αναφέρθηκε «στα δυνατά σημεία της πόλης», στην μετά τον κορωνοϊό εποχή, ώστε να αναδειχθεί σε μοναδικό κόμβο καινοτομίας η περιοχή.

«Στη νέα εποχή που έρχεται μετά τον κορωνοϊό, σε ένα νέο κόσμο που αλλάζει άρδην και στις ευκαιρίες που τώρα δημιουργούνται ,είναι να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες, να κάνουμε έναν μοναδικό πόλο καινοτομίας στην περιοχή μας» τόνισε και παρέθεσε τα πλεονεκτήματα του τόπου.
 
Τα ατού της πόλης
«Έχουμε κάποια δυνατά σημεία σε αυτό. Είναι το φυσικό περιβάλλον για να ζει κάποιος και να εργάζεται και να κάνει την οικογένεια του. Επίσης, υπάρχει χαμηλό κόστος λειτουργίας για όλες αυτές τις επιχειρήσεις, όπως και χαμηλό κόστος ζωής για τα άτομα αυτά, που θα δουλέψουν στην περιοχή μας. Υπάρχει ένα εξαίρετο ανθρώπινο δυναμικό. Οι απόφοιτοι του πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην περιοχή. Πολλοί που έφυγαν εκτός Ηπείρου, πλέον γυρίζουν. Όλο αυτό το στελεχιακό δυναμικό, που σήμερα δουλεύει στην Ευρώπη θα γυρίσει στον τόπο μας και έτσι μπαίνουμε σε μία εποχή καινοτομίας, Το ζητούμενο σήμερα είναι οι εταιρείες καινοτομίας και υψηλής τεχνολογίας να έρθουν στην περιοχή. Με start up, μικρότερες εταιρείες, με μεταπτυχιακούς φοιτητές, με φοιτητές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, όλοι αυτοί να έρθουν σε επαφή, θα γίνει όσμωση και αυτό, θα δώσει ώθηση στην περιοχή εκτός από αυτά τα 15 χιλιάδες τετραγωνικά, που εμείς φτιάχνουμε το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας».

Το σεμινάριο με θέμα την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία, στα Ιωάννινα οργάνωσαν το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και το Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου για την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Συμβουλίων Ανταγωνιστικότητας.
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.