Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διακοπές: Ποιοι είναι ανοιχτοχέρηδες, ποιοι κυνηγούν τις προσφορές


Με τα διεθνή ταξίδια να είναι και πάλι στην ατζέντα, ήρθε η ώρα να αποσπάσετε την προσοχή σας από τις εγχώριες διακοπές, σωστά; Όχι τόσο γρήγορα. Οι εγχώριες διακοπές δεν δείχνουν κανένα σημάδι επιβράδυνσης, σημειώνει έκθεση της GWI, η οποία εξετάζει τις τάσεις μετά την άρση των υγειονομικών περιορισμών στα ταξίδια.

Όπως σημειώνεται στη έκθεση, περίπου το 90% των καταναλωτών δηλώνουν ότι σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές στο εσωτερικό της χώρας τους επόμενους 12 μήνες.

Οι millennials, οι πιο ανοιχτοχέρηδες
Η γενιά Z (ηλικίας έως 25 ετών) και οι millennials (ηλικίας 26 έως 39 ετών περίπου) είναι οι πιο πιθανές από όλες τις γενιές να κλείσουν εγχώριες διακοπές.

Όσο για το τι αναζητούν οι εγχώριοι παραθεριστές για τις διακοπές τους, η φύση, η παραλία και η επίσκεψη σε οικογένεια/φίλους έρχονται στην κορυφή, υποδηλώνοντας ότι είναι η ηρεμία και ο ποιοτικός χρόνος που αποζητούν περισσότερο.

Σχεδόν το 60% των ατόμων, που προγραμματίζουν εγχώριες διακοπές, δηλώνουν ότι ο κυριότερος λόγος για να κάνουν διακοπές πιο κοντά στο σπίτι τους είναι να διασκεδάσουν ή να χαλαρώσουν – και μετά από δυόμισι χρόνια χάους, ποιος θα μπορούσε να τους κατηγορήσει;

Πάντως, το 42% των millennials δηλώνει πως οι διακοπές είναι πολύ ή πάρα πολύ σημαντικές για τη ζωή τους, γι’ αυτό και είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν αρκετά χρήματα για τα ταξίδια

Ενδεικτικά, μόλις 1 στους 5 millennials, στην έρευνα της GWI, αναζητά τις φθηνότερες προσφορές διακοπών, ενώ περίπου 3 στους 10 τείνουν να στρέφονται στις υπηρεσίες πολυτελείας. Ως αποτέλεσμα, οι millennials είναι πλέον στο στόχαστρο των πρακτορείων για πολυτελή ταξίδια. 

«Σπρώχνουν το πλοίο» οι millennials
Έναντι των υπόλοιπων κατηγοριών, σταθερά περισσότεροι millennials είναι διατεθειμένοι να δώσουν επιπλέον χρήματα, ώστε να έχουν μία καλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία.

Ανάμεσα σε 5.493 millennials από 10 αγορές, σχεδόν το ένα τρίτο (31%) δήλωσε ότι είναι πιθανό να ξοδέψει κάτι παραπάνω σε ψώνια στα duty-free, έναντι 24% από τις υπόλοιπες ηλικιακές κατηγορίες.

Επίσης, το 24% των millennials δήλωσε διατεθειμένο να ξοδέψει περισσότερα στις πτήσεις ή το ταξίδι (έναντι 19% των υπολοίπων) και το 16% σε ενοικίαση αυτοκινήτου (έναντι 13%).

Τέλος, το 25% των millennials είναι υπέρ τού να ξοδέψει περισσότερα σε υπηρεσίες χαλάρωσης (έναντι 22% των υπολοίπων) και το 32% θα έδινε κάτι παραπάνω για διαμονή (έναντι 28%).
 
Οι baby boomers στο κυνήγι προσφορών
Αντιθέτως, παρότι στατιστικά η γενιά των baby boomers (άτομα 56-64 ετών) έχει μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες, μία μεγάλη μερίδα αυτών τείνει να αναζητά όσο το δυνατόν καλύτερες προσφορές.

Ειδικότερα, μία μεγάλη μερίδα των baby boomers (57%) δηλώνει πως οι ανταγωνιστικές τιμές και το «value for money» είναι σημαντικά στοιχεία για την αναζήτηση διακοπών.

Παράλληλα, όμως, παραμένει μια ελκυστική ομάδα για τις τουριστικές επιχειρήσεις, καθώς είναι πιο πιθανό να αξιοποιήσουν προγράμματα πιστών πελατών ή ανταμοιβών. 

Προτεραιότητες κάθε γενιάς
Σύμφωνα με την έρευνα της GWI, η κάθε ηλικιακή κατηγορία δίνει διαφορετική σημασία στις πτυχές του ταξιδιού.

Ενδεικτικά, οι μισοί baby boomers αποζητούν ευελιξία ακύρωσης ή τη δυνατότητα να αλλάξουν την κράτησή τους. Πολύ λιγότερη σημασία δίνουν σε αυτό τον παράγοντα οι υπόλοιπες κατηγορίες: το 40% των ατόμων της γενιάς Z (έως 25 ετών), το 38% των ατόμων της γενιάς X (38-56) και το 35% των millennials.

Μικρότερες διαφορές παρατηρούνται στις προδιαγραφές υγιεινής, με το 41% των baby boomers να δηλώνει ότι είναι υψηλή προτεραιότητα όταν ταξιδεύει, έναντι του 38% της γενιάς Z, του 36% των millennials και του 34% της γενιάς X. 

Ταξίδια στο εξωτερικό
Ενώ οι εγχώριες διακοπές είναι εξαιρετικά δημοφιλείς, οι διεθνείς διακοπές εξακολουθούν να είναι «καυτές», επισημαίνεται στην έκθεση.

Στην πραγματικότητα, τα δύο τρίτα των καταναλωτών σκοπεύουν να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, με τα υπερπόντια ταξίδια να εξακολουθούν να είναι πολύ της μόδας.

Από όλες τις γενιές, οι millennials είναι οι πιο πιθανοί να κλείσουν διεθνείς διακοπές, με σχεδόν τα τρία τέταρτα να δηλώνουν ότι σχεδιάζουν ένα ταξίδι στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες.

Όπως και οι εγχώριοι ταξιδιώτες, αυτοί που σχεδιάζουν διεθνείς διακοπές αναζητούν λίγη ξεκούραση, αλλά αυτό που τους κάνει να ξεχωρίζουν είναι η επιθυμία τους να γνωρίσουν ένα νέο τόπο/κουλτούρα.

Αυτός ο παράγοντας αποτελεί πόλο έλξης ιδιαίτερα για τη γενιά Ζ και τους millennials, καθώς αναδεικνύεται ως ο κυριότερος λόγος για να ταξιδέψουν στο εξωτερικό.
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θετικές Σχέσεις: Η μυστική δύναμη της ευτυχίας

Το Wellness Cafe του Εκπαιδευτικού Ομίλου New York College σας προσκαλεί σε Διαδικτυακό Σεμινάριο με θέμα: «Θετικές Σχέσεις: Η μυστική δύναμη της ευτυχίας» την Πέμπτη, 24 Ιουνίου, 18.00-20.00 Λίγα λόγια για το θέμα του σεμιναρίου : «Με κούρασε το παιδί μου….», «Δεν αντέχω τον άντρα μου….», «Η μαμά μου έχει ξεφύγει…», « Ευτυχώς που υπάρχουν και τα κορίτσια …», « Χωρίς εσένα δεν ξέρω τί θα έκανα…» Αυτά είναι λόγια που ακούμε όλο και πιο συχνά μέσα σε αυτή την περίοδο της πανδημίας και του εγκλεισμού. Σχέσεις που κρατάνε, που μας κρατάνε, σχέσεις θετικές που στηρίζουν, όμως και σχέσεις που δεν αντέχουν, κλονίζονται και απογοητεύουν. Αυτή την περίοδο οι σχέσεις δοκιμάζονται και οι θετικές σχέσεις αποτελούν άγκυρες ασφάλειας και ηρεμίας, χωρίς τις οποίες η περίοδος του εγκλεισμού θα ήταν αφόρητη. Μέσα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο συχνά χάνουμε τις σταθερές μας και είναι δύσκολο να ξεδιαλύνουμε ποια σχέση είναι θετική και ποια όχι, ποια σχέση μας παρέχει ασφάλεια και αποδοχή και ποια μας περι...

1o MOΥΣΙΚΟ FESTIVAL ΜΙΛΑΤΟΥ

ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ, MAYO CAFE BAR & I LOVE MY NOVO, ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ FESTIVAL ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΜΙΛΑΤΟΥ!

Μιλώντας στα παιδιά για τον πόλεμο

Οι διεθνείς πόλεμοι και οι συγκρούσεις ενισχύουν την αίσθηση κινδύνου και μπορεί να προκαλέσουν έναν καταρράκτη συναισθηματικών αντιδράσεων (π.χ. οργή, φόβος, άγχος, λύπη). Όταν οι ειδήσεις αναφορικά με τις ανθρώπινες τραγωδίες (πολέμους, φυσικές καταστροφές, κοκ) κατακλύζουν τις οθόνες μας και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι εικόνες οδύνης και απόγνωσης αναπόφευκτα μεταδίδονται και στα παιδιά. Δυστυχώς όμως, αυτές τις μέρες παρακολουθούμε σχεδόν συνεχώς , τέτοια τραυματικά γεγονότα να εκτυλίσσονται ανά τον κόσμο, βρίσκοντας κι ανοίγοντας πάντα ένα νέο παράθυρο και στην καθημερινότητά μας. Αυτές οι σκηνές βίας στην πραγματική ζωή μπορούν να λειτουργήσουν ως ένα πλήγμα στην ψυχοσυναισθηματική ευημερία όχι μόνο του ενήλικα, αλλά και του παιδιού, καθώς η μετάδοση βίας και η θέαση ανησυχητικών γεγονότων δύναται να προκαλέσουν δευτερογενές τραυματικό στρες. Ως εκ τούτου τα παιδιά όλων των ηλικιών θα στραφούν σε έμπιστους ενήλικες για βοήθεια και καθοδήγηση. Οι γονείς λοιπόν και οι φροντιστ...

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές τους

Η τιμή των καυσίμων, τα αυξημένα μισθολογικά κόστη, οι ανατιμήσεις στα κόστη επισκευής, και στις τιμές των ανταλλακτικών και τα αυξημένα ασφάλιστρα αποτελούν τροχοπέδη που εμποδίζουν μια μείωση της τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην παρούσα φάση σύμφωνα με κύκλους του κλάδου. Μπορεί οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων να έχουν υποχωρήσει από τα ιστορικά υψηλά του Ιουνίου του 2022, ωστόσο οι «πληγές» που άφησαν στον κλάδο είναι βαθιές και δεν επιτρέπουν μια αναπροσαρμογή των τιμών των εισιτηρίων τώρα, ενώ από την άλλη πλευρά είναι αναγκαία και μια αποθεματοποίηση ενόψει της ανάγκης χρηματοδότησης της «πράσινης» μετάβαση της ακτοπλοΐας. Επιβραδυντικά στη λήψη αποφάσεων από τις ακτοπλοϊκές που θα οδηγούσαν σε μια μείωση των τιμών των εισιτηρίων λειτουργεί και η πρόσφατη απόφαση της Helleniq Energy (ΕΛΠΕ) να αλλάξει τη βάση υπολογισμού της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων με αποτέλεσμα όπως υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι να επιβαρυνθεί η τιμή τους κατά 100 δολ. τον τόνο. Τα ΕΛΠΕ σημειώνουν στα Ν...

Ρεκόρ Γκίνες για τη σέρφερ Ενέβερ: Κατέκτησε το μεγαλύτερο κύμα που έχει «τιθασεύσει» ποτέ γυναίκα

Το μεγαλύτερο κύμα που έχει «τιθασεύσει» ποτέ γυναίκα κατάφερε να κατακτήσει η Αυσραλιανή σέρφερ Λάουρα Ενέβερ, καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες. Ειδικότερα, η 31χρονη σέρφερ κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ που είχε σημειωθεί πριν επτά χρόνια, καταφέρνοντας να «δαμάσει» ένα κύμα 13,3 μέτρων στην περιοχή Οάχου της Χαβάης. Το κατόρθωμά της επικυρώθηκε από το Παγκόσμιο Ρεκόρ Γκίνες την Πέμπτη (9/11) σε μια τελετή απονομής βραβείου που διοργανώθηκε στο Ναραμπίν του Σίδνεϊ, όπως μεταδίδει το BBC. «Συνειδητοποίησα ότι ήταν μεγάλο κύμα, όταν «απογειώθηκα» κοίταξα κάτω και τότε ήμουν σίγουρη ότι ήταν το μεγαλύτερο κύμα στο οποίο έχω «μπει» ποτέ», δήλωσε η Ενέβερ. «Ήξερα ότι ήταν το κύμα της ζωής μου». Η προσπάθειά της έχει καταγραφεί σε βίντεο, το οποίο αξιοποίησε η διοργάνωση του Παγκόσμιου Ρεκόρ Γκίνες για να επαληθεύσει το ύψος του κύματος, καθώς και λεπτομέρειες για την τοποθεσία. Πηγή: newhub.gr https://youtube.com/shorts/BEdm_hte04s?feature=share