Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διακοπές: Ποιοι είναι ανοιχτοχέρηδες, ποιοι κυνηγούν τις προσφορές


Με τα διεθνή ταξίδια να είναι και πάλι στην ατζέντα, ήρθε η ώρα να αποσπάσετε την προσοχή σας από τις εγχώριες διακοπές, σωστά; Όχι τόσο γρήγορα. Οι εγχώριες διακοπές δεν δείχνουν κανένα σημάδι επιβράδυνσης, σημειώνει έκθεση της GWI, η οποία εξετάζει τις τάσεις μετά την άρση των υγειονομικών περιορισμών στα ταξίδια.

Όπως σημειώνεται στη έκθεση, περίπου το 90% των καταναλωτών δηλώνουν ότι σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές στο εσωτερικό της χώρας τους επόμενους 12 μήνες.

Οι millennials, οι πιο ανοιχτοχέρηδες
Η γενιά Z (ηλικίας έως 25 ετών) και οι millennials (ηλικίας 26 έως 39 ετών περίπου) είναι οι πιο πιθανές από όλες τις γενιές να κλείσουν εγχώριες διακοπές.

Όσο για το τι αναζητούν οι εγχώριοι παραθεριστές για τις διακοπές τους, η φύση, η παραλία και η επίσκεψη σε οικογένεια/φίλους έρχονται στην κορυφή, υποδηλώνοντας ότι είναι η ηρεμία και ο ποιοτικός χρόνος που αποζητούν περισσότερο.

Σχεδόν το 60% των ατόμων, που προγραμματίζουν εγχώριες διακοπές, δηλώνουν ότι ο κυριότερος λόγος για να κάνουν διακοπές πιο κοντά στο σπίτι τους είναι να διασκεδάσουν ή να χαλαρώσουν – και μετά από δυόμισι χρόνια χάους, ποιος θα μπορούσε να τους κατηγορήσει;

Πάντως, το 42% των millennials δηλώνει πως οι διακοπές είναι πολύ ή πάρα πολύ σημαντικές για τη ζωή τους, γι’ αυτό και είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν αρκετά χρήματα για τα ταξίδια

Ενδεικτικά, μόλις 1 στους 5 millennials, στην έρευνα της GWI, αναζητά τις φθηνότερες προσφορές διακοπών, ενώ περίπου 3 στους 10 τείνουν να στρέφονται στις υπηρεσίες πολυτελείας. Ως αποτέλεσμα, οι millennials είναι πλέον στο στόχαστρο των πρακτορείων για πολυτελή ταξίδια. 

«Σπρώχνουν το πλοίο» οι millennials
Έναντι των υπόλοιπων κατηγοριών, σταθερά περισσότεροι millennials είναι διατεθειμένοι να δώσουν επιπλέον χρήματα, ώστε να έχουν μία καλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία.

Ανάμεσα σε 5.493 millennials από 10 αγορές, σχεδόν το ένα τρίτο (31%) δήλωσε ότι είναι πιθανό να ξοδέψει κάτι παραπάνω σε ψώνια στα duty-free, έναντι 24% από τις υπόλοιπες ηλικιακές κατηγορίες.

Επίσης, το 24% των millennials δήλωσε διατεθειμένο να ξοδέψει περισσότερα στις πτήσεις ή το ταξίδι (έναντι 19% των υπολοίπων) και το 16% σε ενοικίαση αυτοκινήτου (έναντι 13%).

Τέλος, το 25% των millennials είναι υπέρ τού να ξοδέψει περισσότερα σε υπηρεσίες χαλάρωσης (έναντι 22% των υπολοίπων) και το 32% θα έδινε κάτι παραπάνω για διαμονή (έναντι 28%).
 
Οι baby boomers στο κυνήγι προσφορών
Αντιθέτως, παρότι στατιστικά η γενιά των baby boomers (άτομα 56-64 ετών) έχει μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες, μία μεγάλη μερίδα αυτών τείνει να αναζητά όσο το δυνατόν καλύτερες προσφορές.

Ειδικότερα, μία μεγάλη μερίδα των baby boomers (57%) δηλώνει πως οι ανταγωνιστικές τιμές και το «value for money» είναι σημαντικά στοιχεία για την αναζήτηση διακοπών.

Παράλληλα, όμως, παραμένει μια ελκυστική ομάδα για τις τουριστικές επιχειρήσεις, καθώς είναι πιο πιθανό να αξιοποιήσουν προγράμματα πιστών πελατών ή ανταμοιβών. 

Προτεραιότητες κάθε γενιάς
Σύμφωνα με την έρευνα της GWI, η κάθε ηλικιακή κατηγορία δίνει διαφορετική σημασία στις πτυχές του ταξιδιού.

Ενδεικτικά, οι μισοί baby boomers αποζητούν ευελιξία ακύρωσης ή τη δυνατότητα να αλλάξουν την κράτησή τους. Πολύ λιγότερη σημασία δίνουν σε αυτό τον παράγοντα οι υπόλοιπες κατηγορίες: το 40% των ατόμων της γενιάς Z (έως 25 ετών), το 38% των ατόμων της γενιάς X (38-56) και το 35% των millennials.

Μικρότερες διαφορές παρατηρούνται στις προδιαγραφές υγιεινής, με το 41% των baby boomers να δηλώνει ότι είναι υψηλή προτεραιότητα όταν ταξιδεύει, έναντι του 38% της γενιάς Z, του 36% των millennials και του 34% της γενιάς X. 

Ταξίδια στο εξωτερικό
Ενώ οι εγχώριες διακοπές είναι εξαιρετικά δημοφιλείς, οι διεθνείς διακοπές εξακολουθούν να είναι «καυτές», επισημαίνεται στην έκθεση.

Στην πραγματικότητα, τα δύο τρίτα των καταναλωτών σκοπεύουν να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, με τα υπερπόντια ταξίδια να εξακολουθούν να είναι πολύ της μόδας.

Από όλες τις γενιές, οι millennials είναι οι πιο πιθανοί να κλείσουν διεθνείς διακοπές, με σχεδόν τα τρία τέταρτα να δηλώνουν ότι σχεδιάζουν ένα ταξίδι στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες.

Όπως και οι εγχώριοι ταξιδιώτες, αυτοί που σχεδιάζουν διεθνείς διακοπές αναζητούν λίγη ξεκούραση, αλλά αυτό που τους κάνει να ξεχωρίζουν είναι η επιθυμία τους να γνωρίσουν ένα νέο τόπο/κουλτούρα.

Αυτός ο παράγοντας αποτελεί πόλο έλξης ιδιαίτερα για τη γενιά Ζ και τους millennials, καθώς αναδεικνύεται ως ο κυριότερος λόγος για να ταξιδέψουν στο εξωτερικό.
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...