Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διακοπές: Ποιοι είναι ανοιχτοχέρηδες, ποιοι κυνηγούν τις προσφορές


Με τα διεθνή ταξίδια να είναι και πάλι στην ατζέντα, ήρθε η ώρα να αποσπάσετε την προσοχή σας από τις εγχώριες διακοπές, σωστά; Όχι τόσο γρήγορα. Οι εγχώριες διακοπές δεν δείχνουν κανένα σημάδι επιβράδυνσης, σημειώνει έκθεση της GWI, η οποία εξετάζει τις τάσεις μετά την άρση των υγειονομικών περιορισμών στα ταξίδια.

Όπως σημειώνεται στη έκθεση, περίπου το 90% των καταναλωτών δηλώνουν ότι σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές στο εσωτερικό της χώρας τους επόμενους 12 μήνες.

Οι millennials, οι πιο ανοιχτοχέρηδες
Η γενιά Z (ηλικίας έως 25 ετών) και οι millennials (ηλικίας 26 έως 39 ετών περίπου) είναι οι πιο πιθανές από όλες τις γενιές να κλείσουν εγχώριες διακοπές.

Όσο για το τι αναζητούν οι εγχώριοι παραθεριστές για τις διακοπές τους, η φύση, η παραλία και η επίσκεψη σε οικογένεια/φίλους έρχονται στην κορυφή, υποδηλώνοντας ότι είναι η ηρεμία και ο ποιοτικός χρόνος που αποζητούν περισσότερο.

Σχεδόν το 60% των ατόμων, που προγραμματίζουν εγχώριες διακοπές, δηλώνουν ότι ο κυριότερος λόγος για να κάνουν διακοπές πιο κοντά στο σπίτι τους είναι να διασκεδάσουν ή να χαλαρώσουν – και μετά από δυόμισι χρόνια χάους, ποιος θα μπορούσε να τους κατηγορήσει;

Πάντως, το 42% των millennials δηλώνει πως οι διακοπές είναι πολύ ή πάρα πολύ σημαντικές για τη ζωή τους, γι’ αυτό και είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν αρκετά χρήματα για τα ταξίδια

Ενδεικτικά, μόλις 1 στους 5 millennials, στην έρευνα της GWI, αναζητά τις φθηνότερες προσφορές διακοπών, ενώ περίπου 3 στους 10 τείνουν να στρέφονται στις υπηρεσίες πολυτελείας. Ως αποτέλεσμα, οι millennials είναι πλέον στο στόχαστρο των πρακτορείων για πολυτελή ταξίδια. 

«Σπρώχνουν το πλοίο» οι millennials
Έναντι των υπόλοιπων κατηγοριών, σταθερά περισσότεροι millennials είναι διατεθειμένοι να δώσουν επιπλέον χρήματα, ώστε να έχουν μία καλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία.

Ανάμεσα σε 5.493 millennials από 10 αγορές, σχεδόν το ένα τρίτο (31%) δήλωσε ότι είναι πιθανό να ξοδέψει κάτι παραπάνω σε ψώνια στα duty-free, έναντι 24% από τις υπόλοιπες ηλικιακές κατηγορίες.

Επίσης, το 24% των millennials δήλωσε διατεθειμένο να ξοδέψει περισσότερα στις πτήσεις ή το ταξίδι (έναντι 19% των υπολοίπων) και το 16% σε ενοικίαση αυτοκινήτου (έναντι 13%).

Τέλος, το 25% των millennials είναι υπέρ τού να ξοδέψει περισσότερα σε υπηρεσίες χαλάρωσης (έναντι 22% των υπολοίπων) και το 32% θα έδινε κάτι παραπάνω για διαμονή (έναντι 28%).
 
Οι baby boomers στο κυνήγι προσφορών
Αντιθέτως, παρότι στατιστικά η γενιά των baby boomers (άτομα 56-64 ετών) έχει μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες, μία μεγάλη μερίδα αυτών τείνει να αναζητά όσο το δυνατόν καλύτερες προσφορές.

Ειδικότερα, μία μεγάλη μερίδα των baby boomers (57%) δηλώνει πως οι ανταγωνιστικές τιμές και το «value for money» είναι σημαντικά στοιχεία για την αναζήτηση διακοπών.

Παράλληλα, όμως, παραμένει μια ελκυστική ομάδα για τις τουριστικές επιχειρήσεις, καθώς είναι πιο πιθανό να αξιοποιήσουν προγράμματα πιστών πελατών ή ανταμοιβών. 

Προτεραιότητες κάθε γενιάς
Σύμφωνα με την έρευνα της GWI, η κάθε ηλικιακή κατηγορία δίνει διαφορετική σημασία στις πτυχές του ταξιδιού.

Ενδεικτικά, οι μισοί baby boomers αποζητούν ευελιξία ακύρωσης ή τη δυνατότητα να αλλάξουν την κράτησή τους. Πολύ λιγότερη σημασία δίνουν σε αυτό τον παράγοντα οι υπόλοιπες κατηγορίες: το 40% των ατόμων της γενιάς Z (έως 25 ετών), το 38% των ατόμων της γενιάς X (38-56) και το 35% των millennials.

Μικρότερες διαφορές παρατηρούνται στις προδιαγραφές υγιεινής, με το 41% των baby boomers να δηλώνει ότι είναι υψηλή προτεραιότητα όταν ταξιδεύει, έναντι του 38% της γενιάς Z, του 36% των millennials και του 34% της γενιάς X. 

Ταξίδια στο εξωτερικό
Ενώ οι εγχώριες διακοπές είναι εξαιρετικά δημοφιλείς, οι διεθνείς διακοπές εξακολουθούν να είναι «καυτές», επισημαίνεται στην έκθεση.

Στην πραγματικότητα, τα δύο τρίτα των καταναλωτών σκοπεύουν να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, με τα υπερπόντια ταξίδια να εξακολουθούν να είναι πολύ της μόδας.

Από όλες τις γενιές, οι millennials είναι οι πιο πιθανοί να κλείσουν διεθνείς διακοπές, με σχεδόν τα τρία τέταρτα να δηλώνουν ότι σχεδιάζουν ένα ταξίδι στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες.

Όπως και οι εγχώριοι ταξιδιώτες, αυτοί που σχεδιάζουν διεθνείς διακοπές αναζητούν λίγη ξεκούραση, αλλά αυτό που τους κάνει να ξεχωρίζουν είναι η επιθυμία τους να γνωρίσουν ένα νέο τόπο/κουλτούρα.

Αυτός ο παράγοντας αποτελεί πόλο έλξης ιδιαίτερα για τη γενιά Ζ και τους millennials, καθώς αναδεικνύεται ως ο κυριότερος λόγος για να ταξιδέψουν στο εξωτερικό.
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...