Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οξύνεται ο ανταγωνισμός στις ψηφιακές πληρωμές


Γράφει η Βάσω Αγγελέτου

Μονόδρομος είναι για τις τράπεζες η παροχή ψηφιακών εμπειριών στους πελάτες τους εάν θέλουν να διατηρήσουν τα πρωτεία στις χρηματοοικονομικές συναλλαγές και, ειδικότερα, στις πληρωμές.

Η καθολική χρήση των smartphones, σε συνδυασμό με την εκτόξευση των ηλεκτρονικών πληρωμών εν μέσω της πανδημίας -μια τάση που διατηρείται σταθερή έως σήμερα- έχουν μεταφέρει τις πληρωμές από το πορτοφόλι στο κινητό μας.

Η τάση αυτή ενισχύεται ακόμη περισσότερο χάρη στην τεχνολογία των άμεσων πληρωμών (instant payments) την οποία έχει αναπτύξει η ΕΚΤ μέσω της υποδομής TIPs και παρέχεται ήδη από την Τράπεζα της Ελλάδος.

Στην ελληνική αγορά, πέντε τράπεζες προσφέρουν στους πελάτες τους το δικό τους ψηφιακό πορτοφόλι, όπου μπορούν να προσθέσουν τις κάρτες τους ώστε να μην απαιτείται να τις χρησιμοποιούν σε φυσική μορφή.

Σταδιακά -αν και με αρκετή καθυστέρηση- επτά εγχώριες τράπεζες ενσωμάτωσαν τα διεθνή πορτοφόλια Apple Pay και Google Pay, μέσω των οποίων διενεργούνται σήμερα το 61% και 14% των συναλλαγών μέσω wallets, ενώ τα εθνικά wallets αντιστοιχούν στο 25% της πίτας.

Πράγματι, το 8,7% των συναλλαγών σήμερα στην Ελλάδα πραγματοποιούνται μέσω των ψηφιακών πορτοφολιών, είτε σε ηλεκτρονικό είτε σε φυσικό περιβάλλον, όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία Σεπτεμβρίου που διαθέτει η Mastercard.

Χαρακτηριστικό της "επανάστασης" που συντελείται σήμερα στις πληρωμές διεθνές είναι η δήλωση του νέου CEO της Mastercard στη χώρα μας, Παναγιώτη Πολύδωρου, ότι "η Mastercard δεν είναι μόνο μια καρτική εταιρεία -στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους πελάτες μας τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ διαφορετικών μέσων πληρωμών (choice of payments)". 

Το Payzy της Cosmote "ταράζει τα νερά"
Η εφαρμογή Payzy που λάνσαρε πρόσφατα η Cosmote είναι ένα μόνο παράδειγμα των δυνατοτήτων που έχουν μη χρηματοοικονομικοί οργανισμοί -όπως τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι- όχι μόνο να μπουν στο business των πληρωμών, αλλά και να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Το νέο app, το οποίο λάνσαρε πρόσφατα η Cosmote, λειτουργεί ως ψηφιακό πορτοφόλι όπου οι χρήστες πιστώνουν χρήματα μέσω της κάρτας Payzy (έκδοσης Visa) που θα εκδώσουν ή μέσω IBAN.

Στη συνέχεια, μπορούν να κάνουν πληρωμές (π.χ. έναντι του λογαριασμού τηλεφωνίας), να μεταφέρουν χρήματα στους φίλους τους -επίσης χρήστες του app- ή να μοιράσουν τον λογαριασμό μεταξύ μιας παρέας.

Πηγές του τραπεζικού κλάδου κάνουν λόγο για "μια ακόμη εφαρμογή που θα πρέπει να κατεβάσει κανείς στο κινητό του", καθώς και για "ένα κλειστό loop που θα περιλαμβάνει μόνο όσους έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία της λήψης του Payzy app, της ταυτοποίησης χρήστη κ.α."

Κανείς, ωστόσο, δεν υποβαθμίζει το γεγονός ότι η Cosmote, ως τηλεπικοινωνιακός πάροχος, έχει ισχυρό brand name και μια τεράστια πελατειακή βάση στην οποία έχει άμεση πρόσβαση.

Εάν δε, ληφθεί υπόψη η προστιθέμενη αξία που μπορεί να προσφέρει στους πελάτες της -μέσω εκπτώσεων στους λογαριασμούς ή δωρεάν data ιδίως για νεότερης ηλικίας χρήστες- εύκολα αντιλαμβάνεται πόσο σημαντικά περιθώρια διείσδυσης έχει η νέα υπηρεσία πληρωμών.
 
Η "απειλή" του Viber Pay
Ένα άλλο παράδειγμα, από το εξωτερικό αυτή τη φορά και ακόμη μεγαλύτερη διεισδυτικότητα -όπως αναμένεται- είναι το Viber Pay, το ψηφιακό πορτοφόλι του παγκόσμιου κολοσσού Viber που αναμένεται σύντομα να λανσαριστεί στην ελληνική και τη γερμανική αγορά.

Όπως έχει ήδη εξαγγείλει η εταιρεία οι χρήστες, χωρίς να χρειάζεται να κατεβάσουν κάποια διαφορετική εφαρμογή πέραν του Viber, θα μπορούν να μεταφέρουν χρήματα στις επαφές τους μέσω του app.

Το μόνο που θα χρειάζεται είναι να συνδέσουν κάποια κάρτα Mastercard ή Visa ή να μεταφέρουν χρήματα μέσω IBAN ώστε να φορτώσουν χρήματα στο ψηφιακό τους πορτοφόλι.

Αρχικά, αναφέρει η εταιρεία, θα υποστηρίζονται πληρωμές αποκλειστικά σε ευρώ, ωστόσο σταδιακά σκοπεύει να προσθέσει περισσότερα νομίσματα. 

Ψηφιακό "γκάζι" από τις τράπεζες
Για όλους τους παραπάνω λόγους, οι ελληνικές τράπεζες έχουν πατήσει τα τελευταία χρόνια "γκάζι" στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και των λειτουργιών τους, ευρύτερα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, τα οποία δημοσιεύτηκαν στο πλαίσιο της έκθεσης " Greek Banking System Overview" τον περασμένο Ιούλιο, πάνω από το 90% των πληρωμών το 2021 πραγματοποιήθηκε μέσω internet & mobile banking, ενώ πάνω από τις μισές μεταφορές χρημάτων πραγματοποιήθηκαν μέσω mobile apps.

"Εάν δεν ψηφιοποιηθούμε ταχύτατα, θα χάσουμε τη μάχη με τις fintech", παραδέχεται στο Capital.gr υψηλόβαθμη πηγή συστημικής τράπεζας.

Στη βάση αυτή, όλες οι εγχώριες τράπεζες έκαναν άλματα στη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών μέσω internet και mobile banking, εμπλουτίζοντας διαρκώς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχονται διαδικτυακά.

Δάνεια, πιστωτικές κάρτες, προθεσμιακοί λογαριασμοί, τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα -είναι μερικές μόνο από τις δυνατότητες που έχουν πλέον αμιγώς ψηφιακά οι πελάτες των τραπεζών.
 
Η διατραπεζική λύση IRIS
Ειδικότερα στον τομέα των πληρωμών, οι τράπεζες προσφέρουν μέσω της ΔΙΑΣ την υπηρεσία IRIS Payments, η οποία δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να μεταφέρουν χρήματα στους φίλους τους εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια χρησιμοποιώντας μόνο τον αριθμό του κινητού τους.

Επίσης, οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν άμεσες πληρωμές (σε λίγα δευτερόλεπτα) σε ηλεκτρονικό κατάστημα ή μέσω QR code σε φυσικά καταστήματα ή προς κάποιον επαγγελματία ή μια μικρή επιχείρηση.

Όπως ανέφερε πρόσφατα η CEO της ΔΙΑΣ, Σταυρούλα Καμπουρίδου, 1,2 εκατ. χρήστες χρησιμοποιούν σήμερα το IRIS μέσω του κινητού τους τηλεφώνου και εκτιμά ότι η διείσδυση της διατραπεζικής υπηρεσίας θα εκτοξευτεί παράλληλα με τη ραγδαία ανάπτυξη των άμεσων πληρωμών στην Ευρωζώνη.

"Τα στοιχεία Σεπτεμβρίου δείχνουν άλμα 700% στις μηνιαίες συναλλαγές μέσω IRIS σε διετή βάση, γεγονός που καταδεικνύει την τεράστια απήχηση που έχει το προϊόν στο ελληνικό κοινό.

Ειδικότερα, τον φετινό Σεπτέμβριο πραγματοποιήθηκαν περίπου 600.000 συναλλαγές IRIS άμεσων μεταφορών χρημάτων, έναντι 75.000 τον αντίστοιχο μήνα του 2020", αναφέρει.

Κοινή ομολογία, πάντως, όλων των παικτών που συμμετέχουν στο οικοσύστημα των πληρωμών στην Ελλάδα είναι πως ο "βασικός αντίπαλος στα payments είναι τα μετρητά", τα οποία εξακολουθούν να αντιστοιχούν στο 67% των συναλλαγών που πραγματοποιούνται συνολικά στη χώρα μας.

Πηγή

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη