Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διαχείριση Θυμού



Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα 

Ο θυμός είναι ένα από τα πιο έντονα συναισθήματα που βιώνουμε στη ζωή μας. Έχει τη δύναμη να αποκαλύψει ένα άσχημο κομμάτι του χαρακτήρα μας και να καταστρέψει ότι με κόπο προσπαθούσαμε να χτίσουμε, στη προσωπική ή επαγγελματική μας ζωή.

Στον εργασιακό χώρο περνάμε αρκετές ώρες καθημερινά, δίπλα σε ανθρώπους που πρέπει να συνυπάρχουμε και να εργαζόμαστε ομαδικά. Καλούμαστε να ερχόμαστε σε καθημερινή επαφή, πολλές φορές καθ’ όλη τη διάρκεια του ωραρίου μας, με χαρακτήρες που στην προσωπική μας ζωή θα επιλέγαμε να μην έχουμε καμία απολύτως επαφή. Επίσης, η αποτυχία σε όποια μορφή και βαθμό μπορεί να εμφανιστεί μπροστά μας, είναι ικανή να εμφανίσει στοιχεία του χαρακτήρα μας που δεν θα θέλαμε να έχουμε και πόσο μάλλον να εμφανιστούν μπροστά σε άλλα άτομα.

Η διαχείριση θυμού, εκτός από την καλυτέρευση στη προσωπική και κοινωνική μας ζωή, μπορεί να μας βοηθήσει και στην επαγγελματική μας πορεία.

Φανταστείτε τον εαυτό σας σε κατάσταση θυμού, πως φαίνεστε και πως ακούγεστε. Αυτή την εικόνα θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας όταν αρχίσετε να νιώθετε θυμό εν ώρα εργασίας. Πάρτε μια βαθιά ανάσα, χαλαρώστε ή ακόμα και αν μπορείτε για μερικά λεπτά απομακρυνθείτε από την ενέργεια ή το άτομο που σας εκνευρίζει.

Επιπλέον, το να εστιάζουμε στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να διαιωνίζουμε αυτό που μας συμβαίνει. Αντίθετα, αν αρχίσουμε να σκεφτόμαστε την λύση του προβλήματος θα παρατηρήσουμε πως είμαστε σε θέση να εντοπίσουμε διαφορετικές τεχνικές ώστε να αποφύγουμε τον θυμό αλλά ταυτόχρονα να ολοκληρώσουμε με τον καλύτερο τρόπο την εργασία μας. Όλα είναι στο μυαλό μας και στον τρόπο σκέψης μας. Αν η σκέψη μας εξ αρχής είναι θετική, τότε και το πρόβλημα θα "μικρύνει" μπροστά στα μάτια μας αλλά και πιο γρήγορα θα εντοπίσουμε τη λύση του.

Πολλές φορές ο θυμός μας, προέρχεται από την άσχημη συμπεριφορά, ίσως και αυταρχική, που κάποιος συνάδελφος ή ακόμα και ο προϊστάμενος ή εργοδότης μπορεί να έχει σε εμάς. Αυτό που καλούμαστε σε αυτή τη περίπτωση να θυμόμαστε είναι πως η άσχημη συμπεριφορά που κάποιος μπορεί να έχει σε εμάς, δεν χαρακτηρίζει το δικό μας χαρακτήρα αλλά το δικό του. Αν εκείνος αδυνατεί να μιλήσει ευγενικά τότε εκείνος είναι που θα χαρακτηριστεί αγενής! Ο κάθε ένας είναι υπεύθυνος για τις δικές του συμπεριφορές και πράξεις. Την επόμενη φορά που κάποιος θα σου απευθύνει τον λόγο με αγένεια, αντιμετώπισέ τον όπως θα ήθελες να σε αντιμετωπίσουν. Θα δεις άμεσα τη διαφορά των συναισθημάτων σου και φυσικά της διάθεσής σου!

Ακόμα μια λύση καταπολέμησης του θυμού, είναι η καταγραφή του συμβάντος και το συναίσθημα που μας έκανε να βιώσουμε. Με αυτό τον τρόπο θα βοηθηθούμε τον εαυτό μας να ανακαλύψει κομμάτια του δικού μας χαρακτήρα και να βρούμε τα καλύτερα και πιο στέρεα δικά μας πατήματα. Γνωρίζοντας τα προτερήματα αλλά κυρίως τις αδυναμίες μας, έχουμε τη δυνατότητα να διορθωθούμε και να πιστέψουμε σε εμάς. Άτομα που πατάνε γερά στα πόδια τους, έχουν την ικανότητα να γνωρίζουν πως στη ζωή τους θα υπάρχουν ακόμα και τα λάθη και μέσα από αυτά θα δουν τα "μαθήματα" που τους δίνονται για καλυτέρευση στη προσωπική αλλά και επαγγελματική ζωή τους!

Τέλος, ο θυμός πολλές φορές μπορεί να προέρχεται από την εγωιστική μας ανάγκη να γίνονται τα πράγματα με τον τρόπο που εμείς έχουμε στο μυαλό μας, χωρίς να σκεφτόμαστε αν ο δικό μας τρόπος είναι ο σωστός ή ο ιδανικός για κάποιο άλλο άτομο. Απλά και μόνο γιατί θέλουμε να γίνει το δικό μας και θυμώνουμε που κάποιος έχει μια διαφορετική άποψη από τη δική μας. Αν κατανοήσουμε πως στην επαγγελματική μας πορεία σημασία έχει η λύση του προβλήματος, η καλύτερη συνεργασία με την ομάδα μας και κυρίως κάθε μέλος της ομάδας έχει μερίδιο στην αποτυχία και στην επιτυχία, τότε θα κατανοήσουμε πως σημασία έχει η αρμονία και η ομαδικότητα. Άλλωστε ο σωστός ηγέτης πρώτα ακούει, έπειτα γνωρίζει και σέβεται τις αδυναμίες της ομάδας και τέλος αποφασίζει και πράττει με γνώμονα το καλύτερο αποτέλεσμα. Σημασία δεν έχει ο τρόπος αλλά το αποτέλεσμα.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε σε κάθε φάση της ζωής μας πως η λογική και η ψυχραιμία μπορούν να καταφέρουν να πετύχουμε! Η ευγένεια, τα σωστά επιχειρήματα και ο κατάλληλος χρόνος τοποθέτησης μας, είναι αυτά που επωφελούνται μακροπρόθεσμα στην επαγγελματική μας πορεία και που συμβάλουν σε μια πιο ήρεμη προσωπική ζωή!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...