Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διαχείριση Θυμού



Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα 

Ο θυμός είναι ένα από τα πιο έντονα συναισθήματα που βιώνουμε στη ζωή μας. Έχει τη δύναμη να αποκαλύψει ένα άσχημο κομμάτι του χαρακτήρα μας και να καταστρέψει ότι με κόπο προσπαθούσαμε να χτίσουμε, στη προσωπική ή επαγγελματική μας ζωή.

Στον εργασιακό χώρο περνάμε αρκετές ώρες καθημερινά, δίπλα σε ανθρώπους που πρέπει να συνυπάρχουμε και να εργαζόμαστε ομαδικά. Καλούμαστε να ερχόμαστε σε καθημερινή επαφή, πολλές φορές καθ’ όλη τη διάρκεια του ωραρίου μας, με χαρακτήρες που στην προσωπική μας ζωή θα επιλέγαμε να μην έχουμε καμία απολύτως επαφή. Επίσης, η αποτυχία σε όποια μορφή και βαθμό μπορεί να εμφανιστεί μπροστά μας, είναι ικανή να εμφανίσει στοιχεία του χαρακτήρα μας που δεν θα θέλαμε να έχουμε και πόσο μάλλον να εμφανιστούν μπροστά σε άλλα άτομα.

Η διαχείριση θυμού, εκτός από την καλυτέρευση στη προσωπική και κοινωνική μας ζωή, μπορεί να μας βοηθήσει και στην επαγγελματική μας πορεία.

Φανταστείτε τον εαυτό σας σε κατάσταση θυμού, πως φαίνεστε και πως ακούγεστε. Αυτή την εικόνα θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας όταν αρχίσετε να νιώθετε θυμό εν ώρα εργασίας. Πάρτε μια βαθιά ανάσα, χαλαρώστε ή ακόμα και αν μπορείτε για μερικά λεπτά απομακρυνθείτε από την ενέργεια ή το άτομο που σας εκνευρίζει.

Επιπλέον, το να εστιάζουμε στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να διαιωνίζουμε αυτό που μας συμβαίνει. Αντίθετα, αν αρχίσουμε να σκεφτόμαστε την λύση του προβλήματος θα παρατηρήσουμε πως είμαστε σε θέση να εντοπίσουμε διαφορετικές τεχνικές ώστε να αποφύγουμε τον θυμό αλλά ταυτόχρονα να ολοκληρώσουμε με τον καλύτερο τρόπο την εργασία μας. Όλα είναι στο μυαλό μας και στον τρόπο σκέψης μας. Αν η σκέψη μας εξ αρχής είναι θετική, τότε και το πρόβλημα θα "μικρύνει" μπροστά στα μάτια μας αλλά και πιο γρήγορα θα εντοπίσουμε τη λύση του.

Πολλές φορές ο θυμός μας, προέρχεται από την άσχημη συμπεριφορά, ίσως και αυταρχική, που κάποιος συνάδελφος ή ακόμα και ο προϊστάμενος ή εργοδότης μπορεί να έχει σε εμάς. Αυτό που καλούμαστε σε αυτή τη περίπτωση να θυμόμαστε είναι πως η άσχημη συμπεριφορά που κάποιος μπορεί να έχει σε εμάς, δεν χαρακτηρίζει το δικό μας χαρακτήρα αλλά το δικό του. Αν εκείνος αδυνατεί να μιλήσει ευγενικά τότε εκείνος είναι που θα χαρακτηριστεί αγενής! Ο κάθε ένας είναι υπεύθυνος για τις δικές του συμπεριφορές και πράξεις. Την επόμενη φορά που κάποιος θα σου απευθύνει τον λόγο με αγένεια, αντιμετώπισέ τον όπως θα ήθελες να σε αντιμετωπίσουν. Θα δεις άμεσα τη διαφορά των συναισθημάτων σου και φυσικά της διάθεσής σου!

Ακόμα μια λύση καταπολέμησης του θυμού, είναι η καταγραφή του συμβάντος και το συναίσθημα που μας έκανε να βιώσουμε. Με αυτό τον τρόπο θα βοηθηθούμε τον εαυτό μας να ανακαλύψει κομμάτια του δικού μας χαρακτήρα και να βρούμε τα καλύτερα και πιο στέρεα δικά μας πατήματα. Γνωρίζοντας τα προτερήματα αλλά κυρίως τις αδυναμίες μας, έχουμε τη δυνατότητα να διορθωθούμε και να πιστέψουμε σε εμάς. Άτομα που πατάνε γερά στα πόδια τους, έχουν την ικανότητα να γνωρίζουν πως στη ζωή τους θα υπάρχουν ακόμα και τα λάθη και μέσα από αυτά θα δουν τα "μαθήματα" που τους δίνονται για καλυτέρευση στη προσωπική αλλά και επαγγελματική ζωή τους!

Τέλος, ο θυμός πολλές φορές μπορεί να προέρχεται από την εγωιστική μας ανάγκη να γίνονται τα πράγματα με τον τρόπο που εμείς έχουμε στο μυαλό μας, χωρίς να σκεφτόμαστε αν ο δικό μας τρόπος είναι ο σωστός ή ο ιδανικός για κάποιο άλλο άτομο. Απλά και μόνο γιατί θέλουμε να γίνει το δικό μας και θυμώνουμε που κάποιος έχει μια διαφορετική άποψη από τη δική μας. Αν κατανοήσουμε πως στην επαγγελματική μας πορεία σημασία έχει η λύση του προβλήματος, η καλύτερη συνεργασία με την ομάδα μας και κυρίως κάθε μέλος της ομάδας έχει μερίδιο στην αποτυχία και στην επιτυχία, τότε θα κατανοήσουμε πως σημασία έχει η αρμονία και η ομαδικότητα. Άλλωστε ο σωστός ηγέτης πρώτα ακούει, έπειτα γνωρίζει και σέβεται τις αδυναμίες της ομάδας και τέλος αποφασίζει και πράττει με γνώμονα το καλύτερο αποτέλεσμα. Σημασία δεν έχει ο τρόπος αλλά το αποτέλεσμα.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε σε κάθε φάση της ζωής μας πως η λογική και η ψυχραιμία μπορούν να καταφέρουν να πετύχουμε! Η ευγένεια, τα σωστά επιχειρήματα και ο κατάλληλος χρόνος τοποθέτησης μας, είναι αυτά που επωφελούνται μακροπρόθεσμα στην επαγγελματική μας πορεία και που συμβάλουν σε μια πιο ήρεμη προσωπική ζωή!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.