Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πλησιάζει η μέρα που αγχώνει τους περισσότερους. Τα παιδιά μας θα πρέπει να πάνε σχολείο. Ρωτήσαμε την παιδοψυχολόγο των Κέντρων Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας “Internus” Χαριτίνη Κυρλάκη, ποιος είναι ο σωστός τρόπος προετοιμασίας τόσο του γονέα, όσο και του παιδιού για την “Πρώτη μέρα” στο σχολείο. Τι πρέπει εσείς οι γονείς να μην ξεχάσετε να εκφράσετε στα παιδιά σας; Ποια είναι τα μηνύματα που πρέπει να τους μεταδώσετε; Σε αυτό το άρθρο ακολουθούν όλες τις απαντήσεις.

Τι μπορεί να κάνει ένας γονιός, ώστε να περάσει όσο το δυνατό αναίμακτη η πρώτη μέρα στο σχολείο; Και όταν λέμε αναίμακτη, εννοούμε και για τους γονείς αλλά και τα παιδιά. Στην περίπτωση που τα παιδιά είναι μικρότερα στην ηλικία και δεν έχουν ξαναπάει σχολείο, τότε τα πράγματα είναι ελαφρώς πιο… περίπλοκα. Οι γονείς καλούνται να προσαρμόσουν το πρόγραμμα του παιδιού στα νέα δεδομένα, να το μυήσουν στην νέα καθημερινότητα, αλλά παράλληλα αυτό να γίνει με τον πιο ομαλό τρόπο, ώστε να μην το βιώσει το παιδί ως κάτι βίαιο ή απειλητικό.

Όσο αφορά την ανησυχία του παιδιού, οι γονείς καλό θα ήταν να έχουν εξηγήσει την σημασία και τον λόγο που τα παιδιά πάνε σχολείο, εκ των προτέρων. Ταυτόχρονα θα πρέπει να του απαντήσουν με όσο το δυνατό απλό, αλλά και αναλυτικό τρόπο, το τί ακριβώς συμβαίνει εκεί. Με αυτό τον τρόπο το παιδί δεν θα βρεθεί προ εκπλήξεως την πρώτη μέρα στο σχολείο, αλλά θα έχει ήδη «εκπαιδευτεί» σχετικά με το τι θα αντιμετωπίσει εκεί. Είναι σημαντικό την στιγμή που θα ενημερώσουμε το παιδί για το νέο του ξεκίνημα, να το παρουσιάσουμε με όσο το δυνατό πιο θετικό και ενθουσιώδες τρόπο, ώστε το παιδί να λάβει το μήνυμα ότι το σχολείο είναι κάτι συναρπαστικό, προκειμένου να αναπτύξει θετικά συναισθήματα για την αλλαγή αυτή. Επίσης θα ήταν καλό να βρούμε και επιχειρήματα γιατί «το να πηγαίνει σχολείο είναι τόσο ωραίο γεγονός», όπως το ότι θα γνωρίσει νέα παιδιά, θα κάνει φίλους, θα παίζει όλη την μέρα κλπ.

Ανεξαρτήτως, εάν έχουν ξαναπάει σχολείο τα παιδιά ή όχι, οι γονείς θα ήταν καλό να προετοιμάσουν –και πρακτικά αυτή την φορά- το παιδί σχετικά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αυτό ίσως να σημαίνει ότι θα ήταν καλό να πάρουν τα παιδιά μαζί στις αγορές σχολικών ειδών, των ρούχων, των παπουτσιών κλπ. Με αυτό τον τρόπο, το παιδί θα βιώσει τον ενθουσιασμό και θα «ανυπομονεί» να πάει στο σχολείο, προκειμένου να φορέσει τα νέα του ρούχα ή να χρησιμοποιήσει τα νέα του σχολικά είδη.

Δεν καθιστά, όμως, το σχολείο ως πηγή στρες και άγχους, μόνο ο φόβος για το άγνωστο ή ο φόβος για τις υποχρεώσεις που έρχονται, αλλά και η γενικότερη αλλαγή του προγράμματος των παιδιών, το οποίο περνά από την ξεγνοιασιά και την ανεμελιά του καλοκαιριού, σε ένα δομημένο και ιδιαιτέρως απαιτητικό καθημερινό πλάνο. Κι αυτή η αλλαγή καλό θα ήταν να γίνει όσο το δυνατό πιο ομαλά, προκειμένου και πάλι να μην έρθει απότομα και βίαια η αλλαγή στα παιδιά.

Τα παραπάνω περιλαμβάνουν προγραμματισμό της καθημερινότητας, αλλαγή της ώρας που ξυπνούν το πρωί, προγραμματισμός γευμάτων, προγραμματισμός της ώρα που περνούν μπροστά στο υπολογιστή ή στην τηλεόραση. Παρ’ όλα αυτά, όμως, όλα τα παραπάνω αλλάζουν σιγά –σιγά στην πορεία των ημερών, μέχρι να ανοίξει το σχολείο. Αν τα παιδιά σας την προηγούμενη σχολική χρονιά βίωσαν κάποια δυσκολία, καλό θα ήταν να κάνετε μία συζήτηση για αυτήν. Αν η δυσκολία σχετίζονταν με τις σχολικές επιδόσεις, μία επαναπροσπάθεια ή μια επανάληψη ίσως θα βοηθούσε. Αντίθετα αν η δυσκολία αφορούσε κάποιο περιστατικό bullying, θα πρέπει να συζητήσουμε ξανά με σεβασμό και συμπόνια τί θα μπορούσε να κάνει το παιδί σε αντίστοιχες περιπτώσεις.

Ότι και να έχει συμβεί την προηγούμενη σχολική χρονιά, ανεξάρτητα από το εάν το παιδί έχει ξαναπάει σχολείο ή όχι, είναι σημαντικό για τους γονείς να θυμούνται και να εκφράσουν:

  • Ότι η αγάπη και ο θαυμασμός τους προς το παιδί δεν εξαρτάται από τις σχολικές τους επιδόσεις
  • Ότι και η αποτυχία εμπεριέχει κάποια μορφή μάθησης
  • Ότι στο τέλος κάθε σχολικής μέρας τα παιδιά μπορούν να απευθυνθούν στους γονείς τους για οτιδήποτε τα απασχολεί ή τα δυσκολεύει.


Είναι σημαντικό επίσης για τους γονείς, να μεταδώσουν τα παρακάτω μηνύματα:

  • Το παιδί μπορεί να καταφέρει οτιδήποτε θελήσει, αρκεί να προσπαθήσει γι αυτό. Είναι σημαντικό το παιδί να αισθανθεί ότι του έχετε εμπιστοσύνη και πως πιστεύετε σε αυτό.
  • Η επιτυχία δεν ταυτίζεται πάντα με την «πρωτιά». Η επιτυχία για τον καθένα από εμάς σχετίζεται με τις δυνατότητές μας.
  • Οι ανθρώπινες σχέσεις απαιτούν σεβασμό και κατανόηση. Το παιδί θα πρέπει να σέβεται τόσο τους άλλους (συμμαθητές, δασκάλους κλπ) όσο και τον ίδιο του τον εαυτό, συνεπώς
  • Για να σεβαστούμε τους άλλους θα πρέπει πρώτα να σεβόμαστε τον εαυτό μας. Είναι σημαντικό για το παιδί να μην «αλλοιώνεται» προκειμένου να αποκτήσει φίλους. Εξίσου σημαντικό είναι να γνωρίζει το παιδί να θέτει όρια, ώστε να μην το εκμεταλλευτεί κανένας.
  • Για οτιδήποτε συμβεί, οι γονείς θα είναι δίπλα στο παιδί, γι αυτό κι αυτό θα πρέπει να αναφέρει στους γονείς ότι το προβληματίζει ή το δυσκολεύει. Αυτό θα τα προστατέψει από πιθανές λάθος επιλογές και θα μειώσει την αμηχανία που θα προέκυπτε στην περίπτωση κάποιου λάθους χειρισμού μιας περίστασης.



Αναφορικά με το τελευταίο μήνυμα, είναι σημαντικό να μην δώσουμε στο παιδί την εντύπωση ότι θα πρέπει να μας αναφέρει οτιδήποτε συμβαίνει στο σχολείο επειδή αυτό δεν είναι ικανό να αντιμετωπίσει καταστάσεις. Η θέση σας αφορά την διδασκαλία των σωστών τρόπων αντιμετώπισης των προβλημάτων, και όχι την αντιμετώπιση αυτή καθαυτή. Με αυτό τον τρόπο το παιδί ναι μεν θα μαθαίνει από εσάς το πώς αναμένεται να συμπεριφέρεται κάτω από κάποιες περιστάσεις, όμως κρατά ως εφόδιο αυτή την γνώση προκειμένου να γίνει σιγά- σιγά ανεξάρτητο.




Καλή Σχολική Χρονιά από την ομάδα των Κέντρων Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας “Internus”




Πηγή: Internus

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ