Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γιατί η Δέλτα αποφάσισε να πουλήσει στους αδελφούς Σαράντη

Του Γιώργου Λαμπίρη

Ένα ώριμο περιουσιακό στοιχείο, για το οποίο ήρθε η κατάλληλη στιγμή να γίνει το επόμενο βήμα ως προς την αξιοποίησή του, είδαν τα στελέχη του ομίλου Vivartia και του fund της CVC Capital, αναφορικά με την πώληση της βουλγαρικής θυγατρικής της Δέλτας United Milk Company. Όπως μάλιστα ανέφεραν πηγές κοντά στη Vivartia σε επικοινωνία που είχε το Capital.gr μαζί τους, η κίνηση της Βουλγαρίας αποτελεί μία συναλλαγή που εξυπηρετεί εκατέρωθεν τα συμφέροντα και τον στρατηγικό σχεδιασμό της Δέλτα από τη μία πλευρά και του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία από την άλλη. Το ενδιαφέρον στην περίπτωση της United Milk Company είναι ότι πρόκειται για μία υγιή επιχειρηματική οντότητα με τζίρο 52,5 εκατομμύρια ευρώ, EBITDA 5,15 εκατομμύρια ευρώ και κέρδη προ φόρων 1,65 εκατομμύρια ευρώ εντός του 2021. Επιπροσθέτως και σύμφωνα με τις ίδιες πηγές οι κινήσεις που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα, τόσο σε ό,τι αφορά την υπογραφή προσυμφώνων πώλησης στα εργοστάσια του Ταύρου και του Πλατέως Ημαθίας, όσο και στην περίπτωση πώλησης της United Milk Company, αφορούν στην αξιοποίηση ανενεργών παγίων που ήταν μη παραγωγικά στις δύο πρώτες περιπτώσεις. Αναφορικά με την United Milk Company κάνουν λόγο για μία συμφέρουσα κίνηση, από την οποία προέκυψε ένα ιδιαίτερα ικανοποιητικό τίμημα στην περίπτωση της Βουλγαρίας.


Ενδιαφέρον από τη CVC Capital να κεφαλαιοποιήσει τα οφέλη από την απόκτηση της Vivartia

Οι ίδιες πηγές αποκηρύσσουν τον όρο "εκποίηση" περιουσιακών στοιχείων σε ό,τι αφορά τις τελευταίες επιχειρηματικές εξελίξεις στη Δέλτα, υποστηρίζοντας πως οποιαδήποτε ενέργεια από πλευράς του ομίλου Vivartia αλλά και από πλευράς της CVC Capital Partners πραγματοποιείται επί τα βελτίω. Εξηγούν μάλιστα ότι από πλευρά της CVC Capital υφίσταται το ενδιαφέρον να κεφαλαιοποιήσει τα οφέλη από την πορεία των εταιρειών που έχει αποκτήσει μέσω της εξαγοράς της Vivartia, κάτι που συνέβη στην περίπτωση της Βουλγαρίας. Στις πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων που έχουν γίνει γνωστές το τελευταίο χρονικό διάστημα από πλευράς του ομίλου Δέλτα αντιπαραβάλουν κινήσεις που έγιναν στην εγχώρια αγορά με επενδύσεις στη Δωδώνη και την απόκτηση ποσοστού πλειοψηφίας στην γαλακτοβιομηχανία των Ιωαννίνων αλλά και την εξαγορά της εμπορικής και εισαγωγικής εταιρείας τυροκομικών προϊόντων, Δανιήλ Γκατένιο.
Στόχος της Δέλτα η εγχώρια αγορά και η ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου τυροκομικών

Από την πλευρά του ο όμιλος Σαράντη έχει την δυνατότητα να επεκταθεί έτι περαιτέρω στη Βουλγαρία, έχοντας ήδη διευρυμένη παρουσία στα Βαλκάνια τόσο με την ήδη υπάρχουσα θυγατρική εταιρεία Τyrbul S.A. όσο και στη Ρουμανία. Και από την άλλη η Δέλτα φέρεται να επιδιώκει να δημιουργήσει ένα μεγάλο και πλήρη γαλακτοκομικό όμιλο, ενδυναμώνοντας τη θέση της στην παραγωγή τυροκομικών όπου σε αντίθεση με τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία έχει περιορισμένη δυναμική. Προς αυτή την κατεύθυνση μάλιστα οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν ότι έγιναν και οι εξαγορές σε Δωδώνη και Γκατένιο από τη Δέλτα, δεδομένης της εκτεταμένης τους δραστηριότητας στην παραγωγή τυροκομικών προϊόντων. Επιδίωξη της Δέλτα είναι να μεγαλώσει περισσότερο στην ελληνική αγορά, ενώ στον αντίποδα ο όμιλος των αδελφών Σαράντη να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την παρουσία του στο εξωτερικό.

Στα Βαλκάνια ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία διατηρεί εκτός από την Ελλάδα και η Βουλγαρία, διευρυμένη παρουσία στη Ρουμανία μέσω της Fabrica de Lapte Brasov, στην οποία έχει προγραμματίσει να επενδύσει συνολικά 40 εκατομμύρια ευρώ έως και το 2023 με σκοπό την προσθήκη νέας γραμμής εμφιάλωσης γάλακτος και εξοπλισμού ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η δημιουργία της Fabrica de Lapte έγινε το 2011 με αρχική επένδυση της τάξεως των 55 εκατομμυρίων ευρώ που αφορούσε στην ανάπτυξη του νέου εργοστασίου επεξεργασίας γάλακτος του ομίλου στο Brasov της Ρουμανίας. Η συνολική επένδυση στη συγκεκριμένη εταιρεία και στις παραγωγικές τις εγκαταστάσεις κατά την τελευταία δεκαετία υπολογίζεται ότι ξεπερνάει τα 150 εκατομμύρια ευρώ. Σε επίπεδο εσόδων η Ρουμανία απέφερε στον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία έσοδα άνω των 110 εκατ. ευρώ το 2021. Ο Δημήτρης και ο Μιχάλης Σαράντης, ιδιοκτήτες των Ελληνικών Γαλακτοκομείων άρχισαν να δραστηριοποιούνται στη Ρουμανία ήδη από το 1999, εξαγοράζοντας τότε την Tyrom S.A. και ταυτόχρονα τότε έφτιαξαν το πρώτο τους εργοστάσιο εκτός ελληνικών συνόρων.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...