Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γιατί η Δέλτα αποφάσισε να πουλήσει στους αδελφούς Σαράντη

Του Γιώργου Λαμπίρη

Ένα ώριμο περιουσιακό στοιχείο, για το οποίο ήρθε η κατάλληλη στιγμή να γίνει το επόμενο βήμα ως προς την αξιοποίησή του, είδαν τα στελέχη του ομίλου Vivartia και του fund της CVC Capital, αναφορικά με την πώληση της βουλγαρικής θυγατρικής της Δέλτας United Milk Company. Όπως μάλιστα ανέφεραν πηγές κοντά στη Vivartia σε επικοινωνία που είχε το Capital.gr μαζί τους, η κίνηση της Βουλγαρίας αποτελεί μία συναλλαγή που εξυπηρετεί εκατέρωθεν τα συμφέροντα και τον στρατηγικό σχεδιασμό της Δέλτα από τη μία πλευρά και του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία από την άλλη. Το ενδιαφέρον στην περίπτωση της United Milk Company είναι ότι πρόκειται για μία υγιή επιχειρηματική οντότητα με τζίρο 52,5 εκατομμύρια ευρώ, EBITDA 5,15 εκατομμύρια ευρώ και κέρδη προ φόρων 1,65 εκατομμύρια ευρώ εντός του 2021. Επιπροσθέτως και σύμφωνα με τις ίδιες πηγές οι κινήσεις που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα, τόσο σε ό,τι αφορά την υπογραφή προσυμφώνων πώλησης στα εργοστάσια του Ταύρου και του Πλατέως Ημαθίας, όσο και στην περίπτωση πώλησης της United Milk Company, αφορούν στην αξιοποίηση ανενεργών παγίων που ήταν μη παραγωγικά στις δύο πρώτες περιπτώσεις. Αναφορικά με την United Milk Company κάνουν λόγο για μία συμφέρουσα κίνηση, από την οποία προέκυψε ένα ιδιαίτερα ικανοποιητικό τίμημα στην περίπτωση της Βουλγαρίας.


Ενδιαφέρον από τη CVC Capital να κεφαλαιοποιήσει τα οφέλη από την απόκτηση της Vivartia

Οι ίδιες πηγές αποκηρύσσουν τον όρο "εκποίηση" περιουσιακών στοιχείων σε ό,τι αφορά τις τελευταίες επιχειρηματικές εξελίξεις στη Δέλτα, υποστηρίζοντας πως οποιαδήποτε ενέργεια από πλευράς του ομίλου Vivartia αλλά και από πλευράς της CVC Capital Partners πραγματοποιείται επί τα βελτίω. Εξηγούν μάλιστα ότι από πλευρά της CVC Capital υφίσταται το ενδιαφέρον να κεφαλαιοποιήσει τα οφέλη από την πορεία των εταιρειών που έχει αποκτήσει μέσω της εξαγοράς της Vivartia, κάτι που συνέβη στην περίπτωση της Βουλγαρίας. Στις πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων που έχουν γίνει γνωστές το τελευταίο χρονικό διάστημα από πλευράς του ομίλου Δέλτα αντιπαραβάλουν κινήσεις που έγιναν στην εγχώρια αγορά με επενδύσεις στη Δωδώνη και την απόκτηση ποσοστού πλειοψηφίας στην γαλακτοβιομηχανία των Ιωαννίνων αλλά και την εξαγορά της εμπορικής και εισαγωγικής εταιρείας τυροκομικών προϊόντων, Δανιήλ Γκατένιο.
Στόχος της Δέλτα η εγχώρια αγορά και η ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου τυροκομικών

Από την πλευρά του ο όμιλος Σαράντη έχει την δυνατότητα να επεκταθεί έτι περαιτέρω στη Βουλγαρία, έχοντας ήδη διευρυμένη παρουσία στα Βαλκάνια τόσο με την ήδη υπάρχουσα θυγατρική εταιρεία Τyrbul S.A. όσο και στη Ρουμανία. Και από την άλλη η Δέλτα φέρεται να επιδιώκει να δημιουργήσει ένα μεγάλο και πλήρη γαλακτοκομικό όμιλο, ενδυναμώνοντας τη θέση της στην παραγωγή τυροκομικών όπου σε αντίθεση με τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία έχει περιορισμένη δυναμική. Προς αυτή την κατεύθυνση μάλιστα οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν ότι έγιναν και οι εξαγορές σε Δωδώνη και Γκατένιο από τη Δέλτα, δεδομένης της εκτεταμένης τους δραστηριότητας στην παραγωγή τυροκομικών προϊόντων. Επιδίωξη της Δέλτα είναι να μεγαλώσει περισσότερο στην ελληνική αγορά, ενώ στον αντίποδα ο όμιλος των αδελφών Σαράντη να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την παρουσία του στο εξωτερικό.

Στα Βαλκάνια ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία διατηρεί εκτός από την Ελλάδα και η Βουλγαρία, διευρυμένη παρουσία στη Ρουμανία μέσω της Fabrica de Lapte Brasov, στην οποία έχει προγραμματίσει να επενδύσει συνολικά 40 εκατομμύρια ευρώ έως και το 2023 με σκοπό την προσθήκη νέας γραμμής εμφιάλωσης γάλακτος και εξοπλισμού ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η δημιουργία της Fabrica de Lapte έγινε το 2011 με αρχική επένδυση της τάξεως των 55 εκατομμυρίων ευρώ που αφορούσε στην ανάπτυξη του νέου εργοστασίου επεξεργασίας γάλακτος του ομίλου στο Brasov της Ρουμανίας. Η συνολική επένδυση στη συγκεκριμένη εταιρεία και στις παραγωγικές τις εγκαταστάσεις κατά την τελευταία δεκαετία υπολογίζεται ότι ξεπερνάει τα 150 εκατομμύρια ευρώ. Σε επίπεδο εσόδων η Ρουμανία απέφερε στον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία έσοδα άνω των 110 εκατ. ευρώ το 2021. Ο Δημήτρης και ο Μιχάλης Σαράντης, ιδιοκτήτες των Ελληνικών Γαλακτοκομείων άρχισαν να δραστηριοποιούνται στη Ρουμανία ήδη από το 1999, εξαγοράζοντας τότε την Tyrom S.A. και ταυτόχρονα τότε έφτιαξαν το πρώτο τους εργοστάσιο εκτός ελληνικών συνόρων.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη