Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η προσφορά ως στάση ζωής


 Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα
 
Ως έννοια του εθελοντισμού μπορούμε να ορίσουμε ότι είναι εκείνη η δράση που σκοπό έχει την βοήθεια και βελτίωση των κοινωνικών, οικονομικών, περιβαλλοντικών και όποιων άλλων θεμελιωδών αναγκών μιας κοινωνίας. Είναι η ανιδιοτελής προσφορά του ατόμου, της επιχείρησης ή του φορέα, που μέσω της ευαισθητοποίησης και της ενσυναίσθησης προσπαθούν να καλύψουν την αδυναμία του κράτους και των μηχανισμών της αγοράς.

Ο εθελοντισμός, ως όρος, προχωράει παράλληλα στο καπιταλιστικό μοντέλο θέλοντας να “δείξει” πως η κοινωνία δεν αξιολογεί τις θεμελιώδεις ανάγκες της μόνο, σύμφωνα με την χρηματική αξία. Έτσι, ο εθελοντής, ως άτομο, προσφέρει οικειοθελώς τις όποιες εργασίες του καλύπτοντας το κενό από τον ελεύθερο χρόνο του για ένα κοινωφελή σκοπό. 

Την εθελοντική προσφορά την συναντάμε μέσω των δράσεων για την συλλογή τροφίμων και είδη πρώτων αναγκών, αιμοδοσία, παζάρια, προσφορά υπηρεσιών - ομάδες έρευνας και διάσωσης, ομάδες πρώτων βοηθειών, δωρεά οργάνων και ιστών, κλπ. Στις επιχειρήσεις ως Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, αλλά και σε αθλητικούς ομίλους στοχεύοντας κυρίως τον εθελοντισμό των νέων με σκοπό την ανάπτυξη αισθήματος αλληλεγγύης.

Ο εθελοντισμός είναι στάση ζωής 
Αναλαμβάνουμε προσωπικά δράση για κάτι καλύτερο ως προς τη ζωή ενός ατόμου ή της κοινωνίας. Χωρίς να περιμένουμε μόνο από τους άλλους ως φορείς, υπηρεσίες της πολιτείας ή άλλα μέλη της κοινωνίας να ενεργήσουν.

Το κέρδος του εθελοντή
Ο εθελοντισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με το ήθος και τις ανάγκες για μια καλύτερη ζωή του ίδιου του ατόμου και του συνόλου της κοινωνίας στην οποία βρίσκεται. Ο εθελοντής, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, προσφέρει εργασία χωρίς οικονομικό όφελος. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν απολαμβάνει μια σειρά από οφέλη.

Πρωτίστως, μαθαίνει να είναι αλληλέγγυος και συμπονετικός. Η προσφορά βοήθειας, με όποια μορφή και σε όποιο βαθμό μπορεί ο κάθε ένας, είναι από τις μεγαλύτερες και πιο αληθινές - ως συναίσθημα - χαρές που μπορεί κάποιος να βιώσει. Επίσης, η προσωπική συμβολή για μια κοινωνία πιο δίκαιη δημιουργεί στο άτομο την αίσθηση της υπερηφάνειας και ενισχύει τις καλές πλευρές του χαρακτήρα του. Απολαμβάνει μοναδικές εμπειρίες που θα τον συντροφεύουν για μια ζωή και γεμίζουν αγάπη, καλοσύνη και συμπόνια την καρδιά του.

Ένα ακόμα όφελος που έχει ο εθελοντής μέσω των δράσεων, είναι η γνωριμία με άλλους ανθρώπους. Οι ομάδες των εθελοντών έχουν ένα υπέροχο δέσιμο μεταξύ τους και συχνά οι άνθρωποι βρίσκουν “ισόβιες” φιλίες. Ιδιαίτερα, στην εποχή μας που η επικοινωνία με άλλους ανθρώπους είναι πολύ δύσκολη. 

Οι ομάδες των εθελοντών βοηθάνε όχι μόνο εκείνους για τους οποίους δημιουργήθηκε η δράση αλλά και τα ίδια τα μέλη της ομάδας, μιας και εντάσσονται σε ένα χώρο όπου θα πρέπει να ακούνε, να σέβονται, πολλές φορές θα χρειαστεί να υποχωρήσουν -σε απόψεις και καταστάσεις- και να μάθουν να διασφαλίζουν “μυστικά” και προσωπικά δεδομένα.

Η ενασχόληση σε εθελοντικές δράσεις δίνει την ευκαιρία στο άτομο να μάθει και να εξειδικευτεί σε αντικείμενα και πεδία που δεν έχουν καμία σχέση με το επαγγελματικό αντικείμενο του εθελοντή. Υπάρχει η δυνατότητα να μάθει να κατασκευάζει χειροποίητα αντικείμενα. Ή να εκπαιδευτεί και να συμμετέχει σε ομάδες διάσωσης, ή να παρέχει Πρώτες Βοήθειες. Σε όποιο τομέα και αν επιλέξει το άτομο να ενταχθεί, θα μάθει να προσφέρει την αγκαλιά του, την παρουσία του και την προσωπική του συνδρομή για ένα καλύτερο μέλλον.

Μολονότι ο εθελοντισμός είναι προσωπική υπόθεση του κάθε ατόμου, πολλές φορές και κυρίως στο εξωτερικό η ενασχόληση με τέτοιου είδους δράσεις έχει βοηθήσει το ίδιο το άτομο στο να βρει νέες θέσεις εργασίας, μιας και πολλές φορές είναι ζητούμενο της εταιρίας οι υπάλληλοι της να ασχολούνται ενεργά με τα κοινά.

Οι εθελοντικές δράσεις δεν είναι μόνο δύσκολες ή σκληρές, δεν έχουν μόνο άγχος ως προς το αποτέλεσμα ή απογοήτευση για το όχι αποδεκτό αποτέλεσμα. Έχει αρκετή διασκέδαση, παιχνίδι και δημιουργεί όμορφες παρέες που προσφέρουν ικανοποίηση και ψυχική ηρεμία.

Άλλωστε, ο ευτυχισμένος άνθρωπος, δεν είναι αυτός που παίρνει περισσότερα αλλά αυτός που δίνει περισσότερα!
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,