Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η προσφορά ως στάση ζωής


 Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα
 
Ως έννοια του εθελοντισμού μπορούμε να ορίσουμε ότι είναι εκείνη η δράση που σκοπό έχει την βοήθεια και βελτίωση των κοινωνικών, οικονομικών, περιβαλλοντικών και όποιων άλλων θεμελιωδών αναγκών μιας κοινωνίας. Είναι η ανιδιοτελής προσφορά του ατόμου, της επιχείρησης ή του φορέα, που μέσω της ευαισθητοποίησης και της ενσυναίσθησης προσπαθούν να καλύψουν την αδυναμία του κράτους και των μηχανισμών της αγοράς.

Ο εθελοντισμός, ως όρος, προχωράει παράλληλα στο καπιταλιστικό μοντέλο θέλοντας να “δείξει” πως η κοινωνία δεν αξιολογεί τις θεμελιώδεις ανάγκες της μόνο, σύμφωνα με την χρηματική αξία. Έτσι, ο εθελοντής, ως άτομο, προσφέρει οικειοθελώς τις όποιες εργασίες του καλύπτοντας το κενό από τον ελεύθερο χρόνο του για ένα κοινωφελή σκοπό. 

Την εθελοντική προσφορά την συναντάμε μέσω των δράσεων για την συλλογή τροφίμων και είδη πρώτων αναγκών, αιμοδοσία, παζάρια, προσφορά υπηρεσιών - ομάδες έρευνας και διάσωσης, ομάδες πρώτων βοηθειών, δωρεά οργάνων και ιστών, κλπ. Στις επιχειρήσεις ως Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, αλλά και σε αθλητικούς ομίλους στοχεύοντας κυρίως τον εθελοντισμό των νέων με σκοπό την ανάπτυξη αισθήματος αλληλεγγύης.

Ο εθελοντισμός είναι στάση ζωής 
Αναλαμβάνουμε προσωπικά δράση για κάτι καλύτερο ως προς τη ζωή ενός ατόμου ή της κοινωνίας. Χωρίς να περιμένουμε μόνο από τους άλλους ως φορείς, υπηρεσίες της πολιτείας ή άλλα μέλη της κοινωνίας να ενεργήσουν.

Το κέρδος του εθελοντή
Ο εθελοντισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με το ήθος και τις ανάγκες για μια καλύτερη ζωή του ίδιου του ατόμου και του συνόλου της κοινωνίας στην οποία βρίσκεται. Ο εθελοντής, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, προσφέρει εργασία χωρίς οικονομικό όφελος. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν απολαμβάνει μια σειρά από οφέλη.

Πρωτίστως, μαθαίνει να είναι αλληλέγγυος και συμπονετικός. Η προσφορά βοήθειας, με όποια μορφή και σε όποιο βαθμό μπορεί ο κάθε ένας, είναι από τις μεγαλύτερες και πιο αληθινές - ως συναίσθημα - χαρές που μπορεί κάποιος να βιώσει. Επίσης, η προσωπική συμβολή για μια κοινωνία πιο δίκαιη δημιουργεί στο άτομο την αίσθηση της υπερηφάνειας και ενισχύει τις καλές πλευρές του χαρακτήρα του. Απολαμβάνει μοναδικές εμπειρίες που θα τον συντροφεύουν για μια ζωή και γεμίζουν αγάπη, καλοσύνη και συμπόνια την καρδιά του.

Ένα ακόμα όφελος που έχει ο εθελοντής μέσω των δράσεων, είναι η γνωριμία με άλλους ανθρώπους. Οι ομάδες των εθελοντών έχουν ένα υπέροχο δέσιμο μεταξύ τους και συχνά οι άνθρωποι βρίσκουν “ισόβιες” φιλίες. Ιδιαίτερα, στην εποχή μας που η επικοινωνία με άλλους ανθρώπους είναι πολύ δύσκολη. 

Οι ομάδες των εθελοντών βοηθάνε όχι μόνο εκείνους για τους οποίους δημιουργήθηκε η δράση αλλά και τα ίδια τα μέλη της ομάδας, μιας και εντάσσονται σε ένα χώρο όπου θα πρέπει να ακούνε, να σέβονται, πολλές φορές θα χρειαστεί να υποχωρήσουν -σε απόψεις και καταστάσεις- και να μάθουν να διασφαλίζουν “μυστικά” και προσωπικά δεδομένα.

Η ενασχόληση σε εθελοντικές δράσεις δίνει την ευκαιρία στο άτομο να μάθει και να εξειδικευτεί σε αντικείμενα και πεδία που δεν έχουν καμία σχέση με το επαγγελματικό αντικείμενο του εθελοντή. Υπάρχει η δυνατότητα να μάθει να κατασκευάζει χειροποίητα αντικείμενα. Ή να εκπαιδευτεί και να συμμετέχει σε ομάδες διάσωσης, ή να παρέχει Πρώτες Βοήθειες. Σε όποιο τομέα και αν επιλέξει το άτομο να ενταχθεί, θα μάθει να προσφέρει την αγκαλιά του, την παρουσία του και την προσωπική του συνδρομή για ένα καλύτερο μέλλον.

Μολονότι ο εθελοντισμός είναι προσωπική υπόθεση του κάθε ατόμου, πολλές φορές και κυρίως στο εξωτερικό η ενασχόληση με τέτοιου είδους δράσεις έχει βοηθήσει το ίδιο το άτομο στο να βρει νέες θέσεις εργασίας, μιας και πολλές φορές είναι ζητούμενο της εταιρίας οι υπάλληλοι της να ασχολούνται ενεργά με τα κοινά.

Οι εθελοντικές δράσεις δεν είναι μόνο δύσκολες ή σκληρές, δεν έχουν μόνο άγχος ως προς το αποτέλεσμα ή απογοήτευση για το όχι αποδεκτό αποτέλεσμα. Έχει αρκετή διασκέδαση, παιχνίδι και δημιουργεί όμορφες παρέες που προσφέρουν ικανοποίηση και ψυχική ηρεμία.

Άλλωστε, ο ευτυχισμένος άνθρωπος, δεν είναι αυτός που παίρνει περισσότερα αλλά αυτός που δίνει περισσότερα!
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...