Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η προσφορά ως στάση ζωής


 Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα
 
Ως έννοια του εθελοντισμού μπορούμε να ορίσουμε ότι είναι εκείνη η δράση που σκοπό έχει την βοήθεια και βελτίωση των κοινωνικών, οικονομικών, περιβαλλοντικών και όποιων άλλων θεμελιωδών αναγκών μιας κοινωνίας. Είναι η ανιδιοτελής προσφορά του ατόμου, της επιχείρησης ή του φορέα, που μέσω της ευαισθητοποίησης και της ενσυναίσθησης προσπαθούν να καλύψουν την αδυναμία του κράτους και των μηχανισμών της αγοράς.

Ο εθελοντισμός, ως όρος, προχωράει παράλληλα στο καπιταλιστικό μοντέλο θέλοντας να “δείξει” πως η κοινωνία δεν αξιολογεί τις θεμελιώδεις ανάγκες της μόνο, σύμφωνα με την χρηματική αξία. Έτσι, ο εθελοντής, ως άτομο, προσφέρει οικειοθελώς τις όποιες εργασίες του καλύπτοντας το κενό από τον ελεύθερο χρόνο του για ένα κοινωφελή σκοπό. 

Την εθελοντική προσφορά την συναντάμε μέσω των δράσεων για την συλλογή τροφίμων και είδη πρώτων αναγκών, αιμοδοσία, παζάρια, προσφορά υπηρεσιών - ομάδες έρευνας και διάσωσης, ομάδες πρώτων βοηθειών, δωρεά οργάνων και ιστών, κλπ. Στις επιχειρήσεις ως Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, αλλά και σε αθλητικούς ομίλους στοχεύοντας κυρίως τον εθελοντισμό των νέων με σκοπό την ανάπτυξη αισθήματος αλληλεγγύης.

Ο εθελοντισμός είναι στάση ζωής 
Αναλαμβάνουμε προσωπικά δράση για κάτι καλύτερο ως προς τη ζωή ενός ατόμου ή της κοινωνίας. Χωρίς να περιμένουμε μόνο από τους άλλους ως φορείς, υπηρεσίες της πολιτείας ή άλλα μέλη της κοινωνίας να ενεργήσουν.

Το κέρδος του εθελοντή
Ο εθελοντισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με το ήθος και τις ανάγκες για μια καλύτερη ζωή του ίδιου του ατόμου και του συνόλου της κοινωνίας στην οποία βρίσκεται. Ο εθελοντής, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, προσφέρει εργασία χωρίς οικονομικό όφελος. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν απολαμβάνει μια σειρά από οφέλη.

Πρωτίστως, μαθαίνει να είναι αλληλέγγυος και συμπονετικός. Η προσφορά βοήθειας, με όποια μορφή και σε όποιο βαθμό μπορεί ο κάθε ένας, είναι από τις μεγαλύτερες και πιο αληθινές - ως συναίσθημα - χαρές που μπορεί κάποιος να βιώσει. Επίσης, η προσωπική συμβολή για μια κοινωνία πιο δίκαιη δημιουργεί στο άτομο την αίσθηση της υπερηφάνειας και ενισχύει τις καλές πλευρές του χαρακτήρα του. Απολαμβάνει μοναδικές εμπειρίες που θα τον συντροφεύουν για μια ζωή και γεμίζουν αγάπη, καλοσύνη και συμπόνια την καρδιά του.

Ένα ακόμα όφελος που έχει ο εθελοντής μέσω των δράσεων, είναι η γνωριμία με άλλους ανθρώπους. Οι ομάδες των εθελοντών έχουν ένα υπέροχο δέσιμο μεταξύ τους και συχνά οι άνθρωποι βρίσκουν “ισόβιες” φιλίες. Ιδιαίτερα, στην εποχή μας που η επικοινωνία με άλλους ανθρώπους είναι πολύ δύσκολη. 

Οι ομάδες των εθελοντών βοηθάνε όχι μόνο εκείνους για τους οποίους δημιουργήθηκε η δράση αλλά και τα ίδια τα μέλη της ομάδας, μιας και εντάσσονται σε ένα χώρο όπου θα πρέπει να ακούνε, να σέβονται, πολλές φορές θα χρειαστεί να υποχωρήσουν -σε απόψεις και καταστάσεις- και να μάθουν να διασφαλίζουν “μυστικά” και προσωπικά δεδομένα.

Η ενασχόληση σε εθελοντικές δράσεις δίνει την ευκαιρία στο άτομο να μάθει και να εξειδικευτεί σε αντικείμενα και πεδία που δεν έχουν καμία σχέση με το επαγγελματικό αντικείμενο του εθελοντή. Υπάρχει η δυνατότητα να μάθει να κατασκευάζει χειροποίητα αντικείμενα. Ή να εκπαιδευτεί και να συμμετέχει σε ομάδες διάσωσης, ή να παρέχει Πρώτες Βοήθειες. Σε όποιο τομέα και αν επιλέξει το άτομο να ενταχθεί, θα μάθει να προσφέρει την αγκαλιά του, την παρουσία του και την προσωπική του συνδρομή για ένα καλύτερο μέλλον.

Μολονότι ο εθελοντισμός είναι προσωπική υπόθεση του κάθε ατόμου, πολλές φορές και κυρίως στο εξωτερικό η ενασχόληση με τέτοιου είδους δράσεις έχει βοηθήσει το ίδιο το άτομο στο να βρει νέες θέσεις εργασίας, μιας και πολλές φορές είναι ζητούμενο της εταιρίας οι υπάλληλοι της να ασχολούνται ενεργά με τα κοινά.

Οι εθελοντικές δράσεις δεν είναι μόνο δύσκολες ή σκληρές, δεν έχουν μόνο άγχος ως προς το αποτέλεσμα ή απογοήτευση για το όχι αποδεκτό αποτέλεσμα. Έχει αρκετή διασκέδαση, παιχνίδι και δημιουργεί όμορφες παρέες που προσφέρουν ικανοποίηση και ψυχική ηρεμία.

Άλλωστε, ο ευτυχισμένος άνθρωπος, δεν είναι αυτός που παίρνει περισσότερα αλλά αυτός που δίνει περισσότερα!
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...