Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η προσφορά ως στάση ζωής


 Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα
 
Ως έννοια του εθελοντισμού μπορούμε να ορίσουμε ότι είναι εκείνη η δράση που σκοπό έχει την βοήθεια και βελτίωση των κοινωνικών, οικονομικών, περιβαλλοντικών και όποιων άλλων θεμελιωδών αναγκών μιας κοινωνίας. Είναι η ανιδιοτελής προσφορά του ατόμου, της επιχείρησης ή του φορέα, που μέσω της ευαισθητοποίησης και της ενσυναίσθησης προσπαθούν να καλύψουν την αδυναμία του κράτους και των μηχανισμών της αγοράς.

Ο εθελοντισμός, ως όρος, προχωράει παράλληλα στο καπιταλιστικό μοντέλο θέλοντας να “δείξει” πως η κοινωνία δεν αξιολογεί τις θεμελιώδεις ανάγκες της μόνο, σύμφωνα με την χρηματική αξία. Έτσι, ο εθελοντής, ως άτομο, προσφέρει οικειοθελώς τις όποιες εργασίες του καλύπτοντας το κενό από τον ελεύθερο χρόνο του για ένα κοινωφελή σκοπό. 

Την εθελοντική προσφορά την συναντάμε μέσω των δράσεων για την συλλογή τροφίμων και είδη πρώτων αναγκών, αιμοδοσία, παζάρια, προσφορά υπηρεσιών - ομάδες έρευνας και διάσωσης, ομάδες πρώτων βοηθειών, δωρεά οργάνων και ιστών, κλπ. Στις επιχειρήσεις ως Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, αλλά και σε αθλητικούς ομίλους στοχεύοντας κυρίως τον εθελοντισμό των νέων με σκοπό την ανάπτυξη αισθήματος αλληλεγγύης.

Ο εθελοντισμός είναι στάση ζωής 
Αναλαμβάνουμε προσωπικά δράση για κάτι καλύτερο ως προς τη ζωή ενός ατόμου ή της κοινωνίας. Χωρίς να περιμένουμε μόνο από τους άλλους ως φορείς, υπηρεσίες της πολιτείας ή άλλα μέλη της κοινωνίας να ενεργήσουν.

Το κέρδος του εθελοντή
Ο εθελοντισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με το ήθος και τις ανάγκες για μια καλύτερη ζωή του ίδιου του ατόμου και του συνόλου της κοινωνίας στην οποία βρίσκεται. Ο εθελοντής, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, προσφέρει εργασία χωρίς οικονομικό όφελος. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν απολαμβάνει μια σειρά από οφέλη.

Πρωτίστως, μαθαίνει να είναι αλληλέγγυος και συμπονετικός. Η προσφορά βοήθειας, με όποια μορφή και σε όποιο βαθμό μπορεί ο κάθε ένας, είναι από τις μεγαλύτερες και πιο αληθινές - ως συναίσθημα - χαρές που μπορεί κάποιος να βιώσει. Επίσης, η προσωπική συμβολή για μια κοινωνία πιο δίκαιη δημιουργεί στο άτομο την αίσθηση της υπερηφάνειας και ενισχύει τις καλές πλευρές του χαρακτήρα του. Απολαμβάνει μοναδικές εμπειρίες που θα τον συντροφεύουν για μια ζωή και γεμίζουν αγάπη, καλοσύνη και συμπόνια την καρδιά του.

Ένα ακόμα όφελος που έχει ο εθελοντής μέσω των δράσεων, είναι η γνωριμία με άλλους ανθρώπους. Οι ομάδες των εθελοντών έχουν ένα υπέροχο δέσιμο μεταξύ τους και συχνά οι άνθρωποι βρίσκουν “ισόβιες” φιλίες. Ιδιαίτερα, στην εποχή μας που η επικοινωνία με άλλους ανθρώπους είναι πολύ δύσκολη. 

Οι ομάδες των εθελοντών βοηθάνε όχι μόνο εκείνους για τους οποίους δημιουργήθηκε η δράση αλλά και τα ίδια τα μέλη της ομάδας, μιας και εντάσσονται σε ένα χώρο όπου θα πρέπει να ακούνε, να σέβονται, πολλές φορές θα χρειαστεί να υποχωρήσουν -σε απόψεις και καταστάσεις- και να μάθουν να διασφαλίζουν “μυστικά” και προσωπικά δεδομένα.

Η ενασχόληση σε εθελοντικές δράσεις δίνει την ευκαιρία στο άτομο να μάθει και να εξειδικευτεί σε αντικείμενα και πεδία που δεν έχουν καμία σχέση με το επαγγελματικό αντικείμενο του εθελοντή. Υπάρχει η δυνατότητα να μάθει να κατασκευάζει χειροποίητα αντικείμενα. Ή να εκπαιδευτεί και να συμμετέχει σε ομάδες διάσωσης, ή να παρέχει Πρώτες Βοήθειες. Σε όποιο τομέα και αν επιλέξει το άτομο να ενταχθεί, θα μάθει να προσφέρει την αγκαλιά του, την παρουσία του και την προσωπική του συνδρομή για ένα καλύτερο μέλλον.

Μολονότι ο εθελοντισμός είναι προσωπική υπόθεση του κάθε ατόμου, πολλές φορές και κυρίως στο εξωτερικό η ενασχόληση με τέτοιου είδους δράσεις έχει βοηθήσει το ίδιο το άτομο στο να βρει νέες θέσεις εργασίας, μιας και πολλές φορές είναι ζητούμενο της εταιρίας οι υπάλληλοι της να ασχολούνται ενεργά με τα κοινά.

Οι εθελοντικές δράσεις δεν είναι μόνο δύσκολες ή σκληρές, δεν έχουν μόνο άγχος ως προς το αποτέλεσμα ή απογοήτευση για το όχι αποδεκτό αποτέλεσμα. Έχει αρκετή διασκέδαση, παιχνίδι και δημιουργεί όμορφες παρέες που προσφέρουν ικανοποίηση και ψυχική ηρεμία.

Άλλωστε, ο ευτυχισμένος άνθρωπος, δεν είναι αυτός που παίρνει περισσότερα αλλά αυτός που δίνει περισσότερα!
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ