Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαθαίνοντας νέες δεξιότητες


Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα 

Για πολλούς ανθρώπους η εκμάθηση για οτιδήποτε καινούριο, είναι δύσκολο, αγχωτικό και δυστυχώς αρκετοί τα παρατάνε με την πρώτη δυσκολία.

Δεν μαθαίνουμε μόνο ότι μας αρέσει, μας ευχαριστεί ή ότι μπορούμε να το κατακτήσουμε από την αρχή. Μαθαίνουμε οτιδήποτε μπορεί να μας φανεί χρήσιμο είτε στη καθημερινότητα μας είτε στην επαγγελματική μας πορεία. Στην αρχή είναι αλήθεια πως είναι δύσκολο. Έχουμε να αντιμετωπίσουμε κάτι άγνωστο. Χρειάζεται να αφιερώσουμε χρόνο αρκετό για να κατανοήσουμε το αντικείμενο, την θεωρεία του και σταδιακά να το αναπτύξουμε και να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας πάνω σε αυτό.

Οι ενήλικοι μαθητές, δυσκολεύονται πολύ περισσότερο στην εκμάθηση νέων δεξιοτήτων, σε αντίθεση με τους ηλικιακά μικρότερους μαθητές. Η διαφορά δεν είναι μόνο στην ηλικία αλλά και στην εκπαίδευση του μυαλού. 

Τα παιδιά έχουν τη μαγική δυνατότητα να αποροφήσουν οτιδήποτε τους πει ο δάσκαλος, χωρίς να κάνουν ανάλυση περιεχομένου και να αναζητούν τις εξαιρέσεις του κανόνα.

Ένα παιδί, αν το παρατηρήσουμε, μαθαίνει μέσα από το παιχνίδι. Οτιδήποτε καινούριο έχει δει ή έχει ακούσει θα το εφαρμόσει αρχικά μέσα στο παιχνίδι του. Στο πρώτο, λοιπόν, στάδιο όπου το παιδί εφαρμόζει μια καινούρια πληροφορία, δεν το νοιάζει αν θα κάνει λάθος. Δεν το νοιάζει ποιος τον βλέπει ή ποιος τον ακούει. Το μόνο για το οποίο ενδιαφέρετε είναι απλά να το εφαρμόσει, σαν παιχνίδι! Πολλές φορές, μέχρι να νοιώσει ότι το έχει κατακτήσει.

Ένα άλλο στοιχείο που συναντάμε στην εκμάθηση δεξιοτήτων σε παιδιά είναι ο ενθουσιασμός! Ενθουσιάζονται με οτιδήποτε καινούριο ακούνε, μαθαίνουνε ή βλέπουνε. Δεν τους ενδιαφέρει αν αυτό που μόλις άκουσαν ή έμαθαν δεν είναι μια νέα ανακάλυψη. Δεν τους ενδιαφέρει πόσοι το γνωρίζουν ή πόσο καλά το γνωρίζουν. Το μόνο που έχει σημασία είναι ότι τώρα το έμαθαν και είναι συναρπαστικό για το δικό τους κόσμο! Θυμηθείτε πως αντιδράει ένα παιδί ... “ Κοίτα τι έμαθα! Δεν είναι φοβερό;”, “Δες τι μπορώ να κάνω!” ... και μπορεί να είναι απλά μια στροφή γύρω από τον εαυτό τους. Δεν τους νοιάζει αν εσύ, που τους κοιτάς, γνωρίζεις ακόμα περισσότερα πράγματα. Είναι ενθουσιασμένα γιατί στη ζωή τους έμαθαν κάτι ακόμα, που μεχρι εχθές δεν το γνώριζαν ή δεν μπορούσαν να το κάνουν!

Ως ενήλικοι που θέλουμε να εμπλουτίσουμε τις δεξιότητες μας, αλλά ντρεπόμαστε για τα λάθη που θα κάνουμε ή για τον χρόνο που θα μας πάρει έως ότου μάθουμε κάτι καινούριο ή ακόμα και αν φοβόμαστε ή ντρεπόμαστε για την όποια αποτυχία μπορεί να συναντήσουμε, θα πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας τον μικρό μας εαυτό! Τον ενθουσιασμό που ένιωθε για οτιδήποτε συναντούσε για πρώτη φορά και για την αδιαφορία του για το τι επιπλέον γνώριζε κάποιο άλλο παιδί. 

Οι διαφορετικές δεξιότητες που έχουμε κατακτήσει ή και συνεχίζουμε να κατακτούμε δεν μας κάνουν ούτε πιο έξυπνους, ούτε λιγότερο έξυπνους από άλλους που έχουν κατακτήσει λιγότερες ή περισσότερες δεξιότητες. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...