Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η αγορά των «κόκκινων» δανείων και η «ακτινογραφία» των servicers

Γράφει ο Γιάννης Παπαδογιάννης 

Παρά τον μεγάλο αριθμό εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων η αγορά των NPL κυριαρχείται από τέσσερις εταιρίες. Η σύνδεση doValue, Intrum, Cepal με τις συστημικές τράπεζες και η ξεχωριστή περίπτωση της Quant.

Μπορεί στα χαρτιά να έχουμε «πληθωρισμό», σε ότι αφορά τον αριθμό των εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων, καθώς στη χώρα μας λειτουργούν συνολικά 23 servicers, στην πράξη όμως τέσσερις είναι οι εταιρίες που διαχειρίζονται σχεδόν το σύνολο του αποθέματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

Πρόκειται για τις doValue, Intrum, Cepal και Quant με τις τρεις πρώτες, όπως επισημαίνεται σε πρόσφατο report της DBRS να έχουν δημιουργηθεί αποκτώντας τις πλατφόρμες διαχείρισης των NPL των μεγάλων εγχώριων τραπεζών.

Η doValue απέκτησε μια 80% της Eurobank FPS το τρίτο τρίμηνο του 2020, η Cepal αποσπάστηκε από την Alpha Bank με ο 80% των μετοχών της να περνά στον έλεγχο της Davidson Kempner τον Φεβρουάριο του 2021 ενώ η Intrum απέκτησε το 80% της πλατφόρμας NPL της Τράπεζας Πειραιώς τον Οκτώβριο του 2019. Σύμφωνα με την ανάλυση της DBRS, η doValue είχε υπό διαχείριση 12 χαρτοφυλάκια NPL συνολικού ύψους περίπου 37 δισ. ευρώ κυρίως «κόκκινα» δάνεια της Eurobank και της Εθνικής Τράπεζας.  

Η Cepal διαχειρίζεται μη εξυπηρετούμενα δάνεια ύψους 10,8 εκατ. ευρώ η μεγάλη πλειοψηφία προέρχεται από μη εξυπηρετούμενα δάνεια της Alpha Bank  ενώ το χαρτοφυλάκιο της Intrum αποτιμάται σε 26,3 δισ. ευρώ με την πλειονότητα των NPL να προέρχεται από την Τράπεζα Πειραιώς.

Η Quant, του ομίλου Qualco, αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση καθώς ιδρύθηκε σαν ανεξάρτητος διαχειριστής απαιτήσεων τον Ιούλιο του 2017 και δεν προέρχεται από τις μεγάλες τράπεζες. Η Quant από την ίδρυσή της έχει κινηθεί ανεξάρτητα αποκτώντας διάφορα χαρτοφυλάκια μη εξυπηρετούμενων δανείων και αναλαμβάνοντας τη διαχείριση «κόκκινων» δανείων από διάφορους επενδυτές και τον Δεκέμβριο του 2021 τα υπο διαχείριση NPL της εταιρίας έφταναν τα 12,5 δισ. ευρώ.

«Κόκκινα» δάνεια ύψους 87,6 στους servicers  
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 σημειώθηκε αύξηση κατά 7,9 δισ. ευρώ της ονομαστικής αξίας των μη εξυπηρετούμενων δανείων που έχουν μεταβιβαστεί στις εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων. Η συνολική αξία των δανείων αυτής της κατηγορίας διαμορφώθηκε σε 87,66 δισ. ευρώ στο τέλος του α΄ τριμήνου του 2022, έναντι 79,74 δισ. ευρώ το προηγούμενο τρίμηνο.

Τα NPL επιχειρηματικών δανείων ανέρχονται στο τέλος του πρώτου τριμήνου στα 32,81 δισ. ευρώ, από 32,02 δισ. ευρώ στο τέλος του προηγούμενου τριμήνου. Αντίστοιχα τα «κόκκινα» δάνεια προς ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ατομικές επιχειρήσεις ανήλθαν στα 12,2 δισ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 556 εκατ. στο πρώτο τρίμηνο του έτους.

Τέλος τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια ιδιωτών που έχουν περάσει στη διαχείριση servicers αυξήθηκε κατά 6,58 δισ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2022 και ανήλθαν στα 42,6 δισ. ευρώ. Εκ των οποίων τα 24,17 δισ. ευρώ είναι στεγαστικά δάνεια και 18,25 δισ. καταναλωτικά.

Μη εξυπηρετούμενα δάνεια υπό τη διαχείριση των εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων (Servicers)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...