Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η αγορά των «κόκκινων» δανείων και η «ακτινογραφία» των servicers

Γράφει ο Γιάννης Παπαδογιάννης 

Παρά τον μεγάλο αριθμό εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων η αγορά των NPL κυριαρχείται από τέσσερις εταιρίες. Η σύνδεση doValue, Intrum, Cepal με τις συστημικές τράπεζες και η ξεχωριστή περίπτωση της Quant.

Μπορεί στα χαρτιά να έχουμε «πληθωρισμό», σε ότι αφορά τον αριθμό των εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων, καθώς στη χώρα μας λειτουργούν συνολικά 23 servicers, στην πράξη όμως τέσσερις είναι οι εταιρίες που διαχειρίζονται σχεδόν το σύνολο του αποθέματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

Πρόκειται για τις doValue, Intrum, Cepal και Quant με τις τρεις πρώτες, όπως επισημαίνεται σε πρόσφατο report της DBRS να έχουν δημιουργηθεί αποκτώντας τις πλατφόρμες διαχείρισης των NPL των μεγάλων εγχώριων τραπεζών.

Η doValue απέκτησε μια 80% της Eurobank FPS το τρίτο τρίμηνο του 2020, η Cepal αποσπάστηκε από την Alpha Bank με ο 80% των μετοχών της να περνά στον έλεγχο της Davidson Kempner τον Φεβρουάριο του 2021 ενώ η Intrum απέκτησε το 80% της πλατφόρμας NPL της Τράπεζας Πειραιώς τον Οκτώβριο του 2019. Σύμφωνα με την ανάλυση της DBRS, η doValue είχε υπό διαχείριση 12 χαρτοφυλάκια NPL συνολικού ύψους περίπου 37 δισ. ευρώ κυρίως «κόκκινα» δάνεια της Eurobank και της Εθνικής Τράπεζας.  

Η Cepal διαχειρίζεται μη εξυπηρετούμενα δάνεια ύψους 10,8 εκατ. ευρώ η μεγάλη πλειοψηφία προέρχεται από μη εξυπηρετούμενα δάνεια της Alpha Bank  ενώ το χαρτοφυλάκιο της Intrum αποτιμάται σε 26,3 δισ. ευρώ με την πλειονότητα των NPL να προέρχεται από την Τράπεζα Πειραιώς.

Η Quant, του ομίλου Qualco, αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση καθώς ιδρύθηκε σαν ανεξάρτητος διαχειριστής απαιτήσεων τον Ιούλιο του 2017 και δεν προέρχεται από τις μεγάλες τράπεζες. Η Quant από την ίδρυσή της έχει κινηθεί ανεξάρτητα αποκτώντας διάφορα χαρτοφυλάκια μη εξυπηρετούμενων δανείων και αναλαμβάνοντας τη διαχείριση «κόκκινων» δανείων από διάφορους επενδυτές και τον Δεκέμβριο του 2021 τα υπο διαχείριση NPL της εταιρίας έφταναν τα 12,5 δισ. ευρώ.

«Κόκκινα» δάνεια ύψους 87,6 στους servicers  
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 σημειώθηκε αύξηση κατά 7,9 δισ. ευρώ της ονομαστικής αξίας των μη εξυπηρετούμενων δανείων που έχουν μεταβιβαστεί στις εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων. Η συνολική αξία των δανείων αυτής της κατηγορίας διαμορφώθηκε σε 87,66 δισ. ευρώ στο τέλος του α΄ τριμήνου του 2022, έναντι 79,74 δισ. ευρώ το προηγούμενο τρίμηνο.

Τα NPL επιχειρηματικών δανείων ανέρχονται στο τέλος του πρώτου τριμήνου στα 32,81 δισ. ευρώ, από 32,02 δισ. ευρώ στο τέλος του προηγούμενου τριμήνου. Αντίστοιχα τα «κόκκινα» δάνεια προς ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ατομικές επιχειρήσεις ανήλθαν στα 12,2 δισ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 556 εκατ. στο πρώτο τρίμηνο του έτους.

Τέλος τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια ιδιωτών που έχουν περάσει στη διαχείριση servicers αυξήθηκε κατά 6,58 δισ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2022 και ανήλθαν στα 42,6 δισ. ευρώ. Εκ των οποίων τα 24,17 δισ. ευρώ είναι στεγαστικά δάνεια και 18,25 δισ. καταναλωτικά.

Μη εξυπηρετούμενα δάνεια υπό τη διαχείριση των εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων (Servicers)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ