Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η αγορά των «κόκκινων» δανείων και η «ακτινογραφία» των servicers

Γράφει ο Γιάννης Παπαδογιάννης 

Παρά τον μεγάλο αριθμό εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων η αγορά των NPL κυριαρχείται από τέσσερις εταιρίες. Η σύνδεση doValue, Intrum, Cepal με τις συστημικές τράπεζες και η ξεχωριστή περίπτωση της Quant.

Μπορεί στα χαρτιά να έχουμε «πληθωρισμό», σε ότι αφορά τον αριθμό των εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων, καθώς στη χώρα μας λειτουργούν συνολικά 23 servicers, στην πράξη όμως τέσσερις είναι οι εταιρίες που διαχειρίζονται σχεδόν το σύνολο του αποθέματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

Πρόκειται για τις doValue, Intrum, Cepal και Quant με τις τρεις πρώτες, όπως επισημαίνεται σε πρόσφατο report της DBRS να έχουν δημιουργηθεί αποκτώντας τις πλατφόρμες διαχείρισης των NPL των μεγάλων εγχώριων τραπεζών.

Η doValue απέκτησε μια 80% της Eurobank FPS το τρίτο τρίμηνο του 2020, η Cepal αποσπάστηκε από την Alpha Bank με ο 80% των μετοχών της να περνά στον έλεγχο της Davidson Kempner τον Φεβρουάριο του 2021 ενώ η Intrum απέκτησε το 80% της πλατφόρμας NPL της Τράπεζας Πειραιώς τον Οκτώβριο του 2019. Σύμφωνα με την ανάλυση της DBRS, η doValue είχε υπό διαχείριση 12 χαρτοφυλάκια NPL συνολικού ύψους περίπου 37 δισ. ευρώ κυρίως «κόκκινα» δάνεια της Eurobank και της Εθνικής Τράπεζας.  

Η Cepal διαχειρίζεται μη εξυπηρετούμενα δάνεια ύψους 10,8 εκατ. ευρώ η μεγάλη πλειοψηφία προέρχεται από μη εξυπηρετούμενα δάνεια της Alpha Bank  ενώ το χαρτοφυλάκιο της Intrum αποτιμάται σε 26,3 δισ. ευρώ με την πλειονότητα των NPL να προέρχεται από την Τράπεζα Πειραιώς.

Η Quant, του ομίλου Qualco, αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση καθώς ιδρύθηκε σαν ανεξάρτητος διαχειριστής απαιτήσεων τον Ιούλιο του 2017 και δεν προέρχεται από τις μεγάλες τράπεζες. Η Quant από την ίδρυσή της έχει κινηθεί ανεξάρτητα αποκτώντας διάφορα χαρτοφυλάκια μη εξυπηρετούμενων δανείων και αναλαμβάνοντας τη διαχείριση «κόκκινων» δανείων από διάφορους επενδυτές και τον Δεκέμβριο του 2021 τα υπο διαχείριση NPL της εταιρίας έφταναν τα 12,5 δισ. ευρώ.

«Κόκκινα» δάνεια ύψους 87,6 στους servicers  
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 σημειώθηκε αύξηση κατά 7,9 δισ. ευρώ της ονομαστικής αξίας των μη εξυπηρετούμενων δανείων που έχουν μεταβιβαστεί στις εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων. Η συνολική αξία των δανείων αυτής της κατηγορίας διαμορφώθηκε σε 87,66 δισ. ευρώ στο τέλος του α΄ τριμήνου του 2022, έναντι 79,74 δισ. ευρώ το προηγούμενο τρίμηνο.

Τα NPL επιχειρηματικών δανείων ανέρχονται στο τέλος του πρώτου τριμήνου στα 32,81 δισ. ευρώ, από 32,02 δισ. ευρώ στο τέλος του προηγούμενου τριμήνου. Αντίστοιχα τα «κόκκινα» δάνεια προς ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ατομικές επιχειρήσεις ανήλθαν στα 12,2 δισ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 556 εκατ. στο πρώτο τρίμηνο του έτους.

Τέλος τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια ιδιωτών που έχουν περάσει στη διαχείριση servicers αυξήθηκε κατά 6,58 δισ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2022 και ανήλθαν στα 42,6 δισ. ευρώ. Εκ των οποίων τα 24,17 δισ. ευρώ είναι στεγαστικά δάνεια και 18,25 δισ. καταναλωτικά.

Μη εξυπηρετούμενα δάνεια υπό τη διαχείριση των εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων (Servicers)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...