Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η αγορά των «κόκκινων» δανείων και η «ακτινογραφία» των servicers

Γράφει ο Γιάννης Παπαδογιάννης 

Παρά τον μεγάλο αριθμό εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων η αγορά των NPL κυριαρχείται από τέσσερις εταιρίες. Η σύνδεση doValue, Intrum, Cepal με τις συστημικές τράπεζες και η ξεχωριστή περίπτωση της Quant.

Μπορεί στα χαρτιά να έχουμε «πληθωρισμό», σε ότι αφορά τον αριθμό των εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων, καθώς στη χώρα μας λειτουργούν συνολικά 23 servicers, στην πράξη όμως τέσσερις είναι οι εταιρίες που διαχειρίζονται σχεδόν το σύνολο του αποθέματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

Πρόκειται για τις doValue, Intrum, Cepal και Quant με τις τρεις πρώτες, όπως επισημαίνεται σε πρόσφατο report της DBRS να έχουν δημιουργηθεί αποκτώντας τις πλατφόρμες διαχείρισης των NPL των μεγάλων εγχώριων τραπεζών.

Η doValue απέκτησε μια 80% της Eurobank FPS το τρίτο τρίμηνο του 2020, η Cepal αποσπάστηκε από την Alpha Bank με ο 80% των μετοχών της να περνά στον έλεγχο της Davidson Kempner τον Φεβρουάριο του 2021 ενώ η Intrum απέκτησε το 80% της πλατφόρμας NPL της Τράπεζας Πειραιώς τον Οκτώβριο του 2019. Σύμφωνα με την ανάλυση της DBRS, η doValue είχε υπό διαχείριση 12 χαρτοφυλάκια NPL συνολικού ύψους περίπου 37 δισ. ευρώ κυρίως «κόκκινα» δάνεια της Eurobank και της Εθνικής Τράπεζας.  

Η Cepal διαχειρίζεται μη εξυπηρετούμενα δάνεια ύψους 10,8 εκατ. ευρώ η μεγάλη πλειοψηφία προέρχεται από μη εξυπηρετούμενα δάνεια της Alpha Bank  ενώ το χαρτοφυλάκιο της Intrum αποτιμάται σε 26,3 δισ. ευρώ με την πλειονότητα των NPL να προέρχεται από την Τράπεζα Πειραιώς.

Η Quant, του ομίλου Qualco, αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση καθώς ιδρύθηκε σαν ανεξάρτητος διαχειριστής απαιτήσεων τον Ιούλιο του 2017 και δεν προέρχεται από τις μεγάλες τράπεζες. Η Quant από την ίδρυσή της έχει κινηθεί ανεξάρτητα αποκτώντας διάφορα χαρτοφυλάκια μη εξυπηρετούμενων δανείων και αναλαμβάνοντας τη διαχείριση «κόκκινων» δανείων από διάφορους επενδυτές και τον Δεκέμβριο του 2021 τα υπο διαχείριση NPL της εταιρίας έφταναν τα 12,5 δισ. ευρώ.

«Κόκκινα» δάνεια ύψους 87,6 στους servicers  
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 σημειώθηκε αύξηση κατά 7,9 δισ. ευρώ της ονομαστικής αξίας των μη εξυπηρετούμενων δανείων που έχουν μεταβιβαστεί στις εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων. Η συνολική αξία των δανείων αυτής της κατηγορίας διαμορφώθηκε σε 87,66 δισ. ευρώ στο τέλος του α΄ τριμήνου του 2022, έναντι 79,74 δισ. ευρώ το προηγούμενο τρίμηνο.

Τα NPL επιχειρηματικών δανείων ανέρχονται στο τέλος του πρώτου τριμήνου στα 32,81 δισ. ευρώ, από 32,02 δισ. ευρώ στο τέλος του προηγούμενου τριμήνου. Αντίστοιχα τα «κόκκινα» δάνεια προς ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ατομικές επιχειρήσεις ανήλθαν στα 12,2 δισ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 556 εκατ. στο πρώτο τρίμηνο του έτους.

Τέλος τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια ιδιωτών που έχουν περάσει στη διαχείριση servicers αυξήθηκε κατά 6,58 δισ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2022 και ανήλθαν στα 42,6 δισ. ευρώ. Εκ των οποίων τα 24,17 δισ. ευρώ είναι στεγαστικά δάνεια και 18,25 δισ. καταναλωτικά.

Μη εξυπηρετούμενα δάνεια υπό τη διαχείριση των εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων (Servicers)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.