Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γ. Δεσύλλας (FlexCar): "Μας έλεγαν ότι δε θα βρούμε ούτε 15 ανθρώπους να αγοράσουν το προϊόν μας"

Της Ματίνα Χαρκοφτάκη

Η είδηση, πριν μερικές μέρες, ότι η FlexCar κατάφερε στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της να αντλήσει 210 εκατ. ευρώ, ποσό ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, επιβεβαίωσε όχι μόνο τις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης που εμφανίζει πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και την εμπιστοσύνη που δείχνουν στην ελληνική startup τα εγχώρια αλλά και ξένα Venture Capital Funds. Μια εμπιστοσύνη που δεν υπήρξε ούτε αυτονόητη ούτε εξασφαλισμένη όταν η εταιρεία, που προσφέρει ένα ευέλικτο μοντέλο μίσθωσης αυτοκινήτων, έκανε πριν περίπου 4 χρόνια τα πρώτα της βήματα, ταράζοντας τα νερά στον εγχώριο κλάδο του leasing οχημάτων. Αντίθετα, ο εκ Γερμανίας ορμώμενος ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της FlexCar, Γιώργος Δεσύλλας -ο οποίος βρέθηκε στη λίστα Forbes 30 under 30 Greece 2021- στην αρχή βρήκε περισσότερες πόρτες κλειστές παρά ευήκοα ώτα. "Αρχικά ελάχιστοι ήταν εκείνοι που έδειξαν ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη ιδέα ενώ υπήρξαν και ορισμένοι που υποστήριξαν ότι δεν πρόκειται να βρούμε ούτε 15 ανθρώπους, οι οποίοι θα ήταν διατεθειμένοι να αγοράσουν τις υπηρεσίες και το προϊόν μας", αναφέρει χαρακτηριστικά στο " K" ο 25χρονος επικεφαλής της εταιρείας.

Οι πρώτες δυσκολίες

Γυρνώντας τον χρόνο πίσω και ανατρέχοντας στο ξεκίνημα της πορείας του, ο ίδιος σήμερα δείχνει εν μέρει να κατανοεί την επιφυλακτική στάση και την διστακτικότητα που επικρατούσε στην αρχή. " Η πρώτη δυσκολία ήταν ότι προκειμένου να τρέξει το συγκεκριμένο μοντέλο απαιτούνται σημαντικά κεφάλαια και τότε δεν διέθετα στο ενεργητικό μου κάποια προηγούμενη startup ή κάποια επιτυχημένη έξοδο", επισημαίνει και συνεχίζει λέγοντας: " Η δεύτερη δυσκολία ήταν στο γεγονός ότι εκείνη την εποχή στην Ελλάδα βρισκόταν σε εμβρυακό στάδιο η χρηματοδότηση που προερχόταν από Venture Capital του εξωτερικού.

Την ίδια στιγμή, τα εγχώρια διατύπωναν τις επιφυλάξεις τους, λέγοντάς μας ότι ακόμη και αν μας παρείχαν τα πρώτα απαραίτητα κεφάλαια θα ήταν δύσκολο στη συνέχεια να βρεθούν τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που χρειάζονταν για την υποστήριξη του όλου εγχειρήματος". Ο ίδιος, ωστόσο, δεν πτοήθηκε καθώς ήταν αποφασισμένος να υλοποιήσει την ιδέα του με όχημα τη " δημιουργικότητα που απορρέει όταν δίνεις υπόσταση σε κάτι που δεν υφίσταται προηγουμένως και την ικανοποίηση να κατευθύνεις την ενέργεια και τον χρόνο σου σε κάτι που θεωρείς ότι είσαι παραγωγικός". Τοποθετώντας ο ίδιος χρήματα, που είχε μαζέψει αλλά και κάποια δανεικά από τον πατέρα του καθώς και ορισμένα μικρότερα ποσά, με τα οποία συμμετείχαν κάποιοι συνεργάτες του, κατάφερε να συγκεντρώσει το αρχικό κεφάλαιο των 100.000 ευρώ, το οποίο κατευθύνθηκε για τη δημιουργία της πλατφόρμας καθώς και για την αγορά των πρώτων 15 αυτοκινήτων.
"Βλέπει" επέκταση σε Λατινική Αμερική και Ασία

Και κάπως έτσι μπήκαν τα θεμέλια της FlexCar, σηματοδοτώντας την απαρχή μιας εντυπωσιακής πορείας. Η απήχηση που είχε το ευέλικτο μοντέλο της FlexCar καθώς ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το αυτοκίνητο ή τη μηχανή που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του και να το μισθώσει για όσο χρόνο επιθυμεί, παραλαμβάνοντάς το μέσα σε διάστημα μερικών ημερών, έκανε όχι μόνο να πειστούν και οι πιο δύσπιστοι αλλά οδήγησε στο κατώφλι της εταιρείας σημαντικούς εγχώριους και ξένους θεσμικούς επενδυτές και κεφάλαια, όπως το VentureFriends του Απόστολου Αποστολάκη, το Uni.Fund, το ισπανικό SeayaVentures, το ArenaInvestors και το FrontlineVentures. Πλέον, η FlexCar διαθέτει παρουσία σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία, ανεβάζει ταχύτητα για να επεκταθεί σε νέες αγορές, βλέποντας σε Λατινική Αμερική και Ασία ενώ αναμένεται να ενισχύσει τον στόλο της με νέα αυτοκίνητα, στοχεύοντας να φτάσει τα 50.000 οχήματα μέχρι το 2025. Πριν από μερικούς μήνες εγκαταστάθηκε και σε νέα γραφεία στο Νέο Ψυχικό ενώ έχει μπει σε τροχιά για να διεκδικήσει τον τίτλο του μονόκερου, απορρίπτοντας παράλληλα το ενδεχόμενο να εξαγοραστεί παρά τις προσεγγίσεις που υπήρξαν πριν περίπου ένα χρόνο από δύο μεγάλες εταιρείες. "Είναι κάτι που δε με ενδιαφέρει και δεν εντάσσεται στην ατζέντα μου. Το πιο πιθανό είναι η FlexCar να προχωρήσει στο μέλλον σε κάποια εξαγορά παρά να εξαγοραστεί", σημειώνει με νόημα ο κ. Δεσύλλας και προσθέτει: "Η εταιρεία αυτή θέλει να γίνει παγκόσμια και θα γίνει.

Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η πρόσφατη επένδυση. Η Ελλάδα αποτελεί για εμάς την αγορά-πρότυπο και για αυτόν ακριβώς τον λόγο προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο δυνατόν εδώ και πάνω σε αυτό το μοντέλο θα βασιστεί η στρατηγική επέκτασης στις υπόλοιπες αγορές. Αυτή την στιγμή, είμαστε live σε τρεις χώρες και μέχρι την επόμενη χρονιά θα έχουμε παρουσία σε 5 με 6 αγορές".

Το χρηματιστήριο και τα μελλοντικά σχέδια

Σε ό,τι αφορά, τώρα, την προοπτική εισαγωγής της εταιρείας στο χρηματιστήριο, εκτιμά ότι αποτελεί μια λογική εξέλιξη σε βάθος χρόνου, χωρίς ωστόσο να υπάρχει βιασύνη καθώς αν και έχει πετύχει σημαντικούς στόχους μέσα σε σύντομο διάστημα, ωστόσο διανύει ακόμη τα πρώτα στάδια δραστηριοποίησης. " Δε βιαζόμαστε ούτε είναι μια κίνηση την οποία κοιτάζουμε άμεσα. Οι private αγορές είναι, πλέον, πάρα πολύ βαθιές όταν μια startup έχει το δικό μας μέγεθος και το track record και κατά συνέπεια δε συντρέχει κάποιος λόγος για να βιαζόμαστε", επισημαίνει ο κ. Δεσύλλας.

Με κοινό παρανομαστή τον όρο flex, ενδέχεται μελλοντικά η εταιρεία να διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των δραστηριοτήτων της, επεκτείνοντας το μοντέλο της μίσθωσης και σε άλλα προϊόντα πέραν του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα σε είδη τεχνολογίας.

"Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να προσφέρουμε υπηρεσίες και προϊόντα, τα οποία κάνουν χαρούμενους τους πελάτες μας. Οπότε όποιο προϊόν υπάρχει που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καταναλωτών και "πατάει" ουσιαστικά πάνω στο flex (ευελιξία), εμείς θα το εξετάσουμε. Ωστόσο, επί του παρόντος επικεντρωνόμαστε στο leasing αυτοκινήτων, κάτι που το κάνουμε καλά", καταλήγει ο νεαρός επιχειρηματίας.

* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 4ης Ιουνίου

Πηγή: www.capital.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ