Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γ. Δεσύλλας (FlexCar): "Μας έλεγαν ότι δε θα βρούμε ούτε 15 ανθρώπους να αγοράσουν το προϊόν μας"

Της Ματίνα Χαρκοφτάκη

Η είδηση, πριν μερικές μέρες, ότι η FlexCar κατάφερε στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της να αντλήσει 210 εκατ. ευρώ, ποσό ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, επιβεβαίωσε όχι μόνο τις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης που εμφανίζει πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και την εμπιστοσύνη που δείχνουν στην ελληνική startup τα εγχώρια αλλά και ξένα Venture Capital Funds. Μια εμπιστοσύνη που δεν υπήρξε ούτε αυτονόητη ούτε εξασφαλισμένη όταν η εταιρεία, που προσφέρει ένα ευέλικτο μοντέλο μίσθωσης αυτοκινήτων, έκανε πριν περίπου 4 χρόνια τα πρώτα της βήματα, ταράζοντας τα νερά στον εγχώριο κλάδο του leasing οχημάτων. Αντίθετα, ο εκ Γερμανίας ορμώμενος ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της FlexCar, Γιώργος Δεσύλλας -ο οποίος βρέθηκε στη λίστα Forbes 30 under 30 Greece 2021- στην αρχή βρήκε περισσότερες πόρτες κλειστές παρά ευήκοα ώτα. "Αρχικά ελάχιστοι ήταν εκείνοι που έδειξαν ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη ιδέα ενώ υπήρξαν και ορισμένοι που υποστήριξαν ότι δεν πρόκειται να βρούμε ούτε 15 ανθρώπους, οι οποίοι θα ήταν διατεθειμένοι να αγοράσουν τις υπηρεσίες και το προϊόν μας", αναφέρει χαρακτηριστικά στο " K" ο 25χρονος επικεφαλής της εταιρείας.

Οι πρώτες δυσκολίες

Γυρνώντας τον χρόνο πίσω και ανατρέχοντας στο ξεκίνημα της πορείας του, ο ίδιος σήμερα δείχνει εν μέρει να κατανοεί την επιφυλακτική στάση και την διστακτικότητα που επικρατούσε στην αρχή. " Η πρώτη δυσκολία ήταν ότι προκειμένου να τρέξει το συγκεκριμένο μοντέλο απαιτούνται σημαντικά κεφάλαια και τότε δεν διέθετα στο ενεργητικό μου κάποια προηγούμενη startup ή κάποια επιτυχημένη έξοδο", επισημαίνει και συνεχίζει λέγοντας: " Η δεύτερη δυσκολία ήταν στο γεγονός ότι εκείνη την εποχή στην Ελλάδα βρισκόταν σε εμβρυακό στάδιο η χρηματοδότηση που προερχόταν από Venture Capital του εξωτερικού.

Την ίδια στιγμή, τα εγχώρια διατύπωναν τις επιφυλάξεις τους, λέγοντάς μας ότι ακόμη και αν μας παρείχαν τα πρώτα απαραίτητα κεφάλαια θα ήταν δύσκολο στη συνέχεια να βρεθούν τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που χρειάζονταν για την υποστήριξη του όλου εγχειρήματος". Ο ίδιος, ωστόσο, δεν πτοήθηκε καθώς ήταν αποφασισμένος να υλοποιήσει την ιδέα του με όχημα τη " δημιουργικότητα που απορρέει όταν δίνεις υπόσταση σε κάτι που δεν υφίσταται προηγουμένως και την ικανοποίηση να κατευθύνεις την ενέργεια και τον χρόνο σου σε κάτι που θεωρείς ότι είσαι παραγωγικός". Τοποθετώντας ο ίδιος χρήματα, που είχε μαζέψει αλλά και κάποια δανεικά από τον πατέρα του καθώς και ορισμένα μικρότερα ποσά, με τα οποία συμμετείχαν κάποιοι συνεργάτες του, κατάφερε να συγκεντρώσει το αρχικό κεφάλαιο των 100.000 ευρώ, το οποίο κατευθύνθηκε για τη δημιουργία της πλατφόρμας καθώς και για την αγορά των πρώτων 15 αυτοκινήτων.
"Βλέπει" επέκταση σε Λατινική Αμερική και Ασία

Και κάπως έτσι μπήκαν τα θεμέλια της FlexCar, σηματοδοτώντας την απαρχή μιας εντυπωσιακής πορείας. Η απήχηση που είχε το ευέλικτο μοντέλο της FlexCar καθώς ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το αυτοκίνητο ή τη μηχανή που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του και να το μισθώσει για όσο χρόνο επιθυμεί, παραλαμβάνοντάς το μέσα σε διάστημα μερικών ημερών, έκανε όχι μόνο να πειστούν και οι πιο δύσπιστοι αλλά οδήγησε στο κατώφλι της εταιρείας σημαντικούς εγχώριους και ξένους θεσμικούς επενδυτές και κεφάλαια, όπως το VentureFriends του Απόστολου Αποστολάκη, το Uni.Fund, το ισπανικό SeayaVentures, το ArenaInvestors και το FrontlineVentures. Πλέον, η FlexCar διαθέτει παρουσία σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία, ανεβάζει ταχύτητα για να επεκταθεί σε νέες αγορές, βλέποντας σε Λατινική Αμερική και Ασία ενώ αναμένεται να ενισχύσει τον στόλο της με νέα αυτοκίνητα, στοχεύοντας να φτάσει τα 50.000 οχήματα μέχρι το 2025. Πριν από μερικούς μήνες εγκαταστάθηκε και σε νέα γραφεία στο Νέο Ψυχικό ενώ έχει μπει σε τροχιά για να διεκδικήσει τον τίτλο του μονόκερου, απορρίπτοντας παράλληλα το ενδεχόμενο να εξαγοραστεί παρά τις προσεγγίσεις που υπήρξαν πριν περίπου ένα χρόνο από δύο μεγάλες εταιρείες. "Είναι κάτι που δε με ενδιαφέρει και δεν εντάσσεται στην ατζέντα μου. Το πιο πιθανό είναι η FlexCar να προχωρήσει στο μέλλον σε κάποια εξαγορά παρά να εξαγοραστεί", σημειώνει με νόημα ο κ. Δεσύλλας και προσθέτει: "Η εταιρεία αυτή θέλει να γίνει παγκόσμια και θα γίνει.

Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η πρόσφατη επένδυση. Η Ελλάδα αποτελεί για εμάς την αγορά-πρότυπο και για αυτόν ακριβώς τον λόγο προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο δυνατόν εδώ και πάνω σε αυτό το μοντέλο θα βασιστεί η στρατηγική επέκτασης στις υπόλοιπες αγορές. Αυτή την στιγμή, είμαστε live σε τρεις χώρες και μέχρι την επόμενη χρονιά θα έχουμε παρουσία σε 5 με 6 αγορές".

Το χρηματιστήριο και τα μελλοντικά σχέδια

Σε ό,τι αφορά, τώρα, την προοπτική εισαγωγής της εταιρείας στο χρηματιστήριο, εκτιμά ότι αποτελεί μια λογική εξέλιξη σε βάθος χρόνου, χωρίς ωστόσο να υπάρχει βιασύνη καθώς αν και έχει πετύχει σημαντικούς στόχους μέσα σε σύντομο διάστημα, ωστόσο διανύει ακόμη τα πρώτα στάδια δραστηριοποίησης. " Δε βιαζόμαστε ούτε είναι μια κίνηση την οποία κοιτάζουμε άμεσα. Οι private αγορές είναι, πλέον, πάρα πολύ βαθιές όταν μια startup έχει το δικό μας μέγεθος και το track record και κατά συνέπεια δε συντρέχει κάποιος λόγος για να βιαζόμαστε", επισημαίνει ο κ. Δεσύλλας.

Με κοινό παρανομαστή τον όρο flex, ενδέχεται μελλοντικά η εταιρεία να διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των δραστηριοτήτων της, επεκτείνοντας το μοντέλο της μίσθωσης και σε άλλα προϊόντα πέραν του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα σε είδη τεχνολογίας.

"Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να προσφέρουμε υπηρεσίες και προϊόντα, τα οποία κάνουν χαρούμενους τους πελάτες μας. Οπότε όποιο προϊόν υπάρχει που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καταναλωτών και "πατάει" ουσιαστικά πάνω στο flex (ευελιξία), εμείς θα το εξετάσουμε. Ωστόσο, επί του παρόντος επικεντρωνόμαστε στο leasing αυτοκινήτων, κάτι που το κάνουμε καλά", καταλήγει ο νεαρός επιχειρηματίας.

* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 4ης Ιουνίου

Πηγή: www.capital.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...