Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γ. Δεσύλλας (FlexCar): "Μας έλεγαν ότι δε θα βρούμε ούτε 15 ανθρώπους να αγοράσουν το προϊόν μας"

Της Ματίνα Χαρκοφτάκη

Η είδηση, πριν μερικές μέρες, ότι η FlexCar κατάφερε στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της να αντλήσει 210 εκατ. ευρώ, ποσό ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, επιβεβαίωσε όχι μόνο τις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης που εμφανίζει πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και την εμπιστοσύνη που δείχνουν στην ελληνική startup τα εγχώρια αλλά και ξένα Venture Capital Funds. Μια εμπιστοσύνη που δεν υπήρξε ούτε αυτονόητη ούτε εξασφαλισμένη όταν η εταιρεία, που προσφέρει ένα ευέλικτο μοντέλο μίσθωσης αυτοκινήτων, έκανε πριν περίπου 4 χρόνια τα πρώτα της βήματα, ταράζοντας τα νερά στον εγχώριο κλάδο του leasing οχημάτων. Αντίθετα, ο εκ Γερμανίας ορμώμενος ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της FlexCar, Γιώργος Δεσύλλας -ο οποίος βρέθηκε στη λίστα Forbes 30 under 30 Greece 2021- στην αρχή βρήκε περισσότερες πόρτες κλειστές παρά ευήκοα ώτα. "Αρχικά ελάχιστοι ήταν εκείνοι που έδειξαν ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη ιδέα ενώ υπήρξαν και ορισμένοι που υποστήριξαν ότι δεν πρόκειται να βρούμε ούτε 15 ανθρώπους, οι οποίοι θα ήταν διατεθειμένοι να αγοράσουν τις υπηρεσίες και το προϊόν μας", αναφέρει χαρακτηριστικά στο " K" ο 25χρονος επικεφαλής της εταιρείας.

Οι πρώτες δυσκολίες

Γυρνώντας τον χρόνο πίσω και ανατρέχοντας στο ξεκίνημα της πορείας του, ο ίδιος σήμερα δείχνει εν μέρει να κατανοεί την επιφυλακτική στάση και την διστακτικότητα που επικρατούσε στην αρχή. " Η πρώτη δυσκολία ήταν ότι προκειμένου να τρέξει το συγκεκριμένο μοντέλο απαιτούνται σημαντικά κεφάλαια και τότε δεν διέθετα στο ενεργητικό μου κάποια προηγούμενη startup ή κάποια επιτυχημένη έξοδο", επισημαίνει και συνεχίζει λέγοντας: " Η δεύτερη δυσκολία ήταν στο γεγονός ότι εκείνη την εποχή στην Ελλάδα βρισκόταν σε εμβρυακό στάδιο η χρηματοδότηση που προερχόταν από Venture Capital του εξωτερικού.

Την ίδια στιγμή, τα εγχώρια διατύπωναν τις επιφυλάξεις τους, λέγοντάς μας ότι ακόμη και αν μας παρείχαν τα πρώτα απαραίτητα κεφάλαια θα ήταν δύσκολο στη συνέχεια να βρεθούν τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που χρειάζονταν για την υποστήριξη του όλου εγχειρήματος". Ο ίδιος, ωστόσο, δεν πτοήθηκε καθώς ήταν αποφασισμένος να υλοποιήσει την ιδέα του με όχημα τη " δημιουργικότητα που απορρέει όταν δίνεις υπόσταση σε κάτι που δεν υφίσταται προηγουμένως και την ικανοποίηση να κατευθύνεις την ενέργεια και τον χρόνο σου σε κάτι που θεωρείς ότι είσαι παραγωγικός". Τοποθετώντας ο ίδιος χρήματα, που είχε μαζέψει αλλά και κάποια δανεικά από τον πατέρα του καθώς και ορισμένα μικρότερα ποσά, με τα οποία συμμετείχαν κάποιοι συνεργάτες του, κατάφερε να συγκεντρώσει το αρχικό κεφάλαιο των 100.000 ευρώ, το οποίο κατευθύνθηκε για τη δημιουργία της πλατφόρμας καθώς και για την αγορά των πρώτων 15 αυτοκινήτων.
"Βλέπει" επέκταση σε Λατινική Αμερική και Ασία

Και κάπως έτσι μπήκαν τα θεμέλια της FlexCar, σηματοδοτώντας την απαρχή μιας εντυπωσιακής πορείας. Η απήχηση που είχε το ευέλικτο μοντέλο της FlexCar καθώς ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το αυτοκίνητο ή τη μηχανή που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του και να το μισθώσει για όσο χρόνο επιθυμεί, παραλαμβάνοντάς το μέσα σε διάστημα μερικών ημερών, έκανε όχι μόνο να πειστούν και οι πιο δύσπιστοι αλλά οδήγησε στο κατώφλι της εταιρείας σημαντικούς εγχώριους και ξένους θεσμικούς επενδυτές και κεφάλαια, όπως το VentureFriends του Απόστολου Αποστολάκη, το Uni.Fund, το ισπανικό SeayaVentures, το ArenaInvestors και το FrontlineVentures. Πλέον, η FlexCar διαθέτει παρουσία σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία, ανεβάζει ταχύτητα για να επεκταθεί σε νέες αγορές, βλέποντας σε Λατινική Αμερική και Ασία ενώ αναμένεται να ενισχύσει τον στόλο της με νέα αυτοκίνητα, στοχεύοντας να φτάσει τα 50.000 οχήματα μέχρι το 2025. Πριν από μερικούς μήνες εγκαταστάθηκε και σε νέα γραφεία στο Νέο Ψυχικό ενώ έχει μπει σε τροχιά για να διεκδικήσει τον τίτλο του μονόκερου, απορρίπτοντας παράλληλα το ενδεχόμενο να εξαγοραστεί παρά τις προσεγγίσεις που υπήρξαν πριν περίπου ένα χρόνο από δύο μεγάλες εταιρείες. "Είναι κάτι που δε με ενδιαφέρει και δεν εντάσσεται στην ατζέντα μου. Το πιο πιθανό είναι η FlexCar να προχωρήσει στο μέλλον σε κάποια εξαγορά παρά να εξαγοραστεί", σημειώνει με νόημα ο κ. Δεσύλλας και προσθέτει: "Η εταιρεία αυτή θέλει να γίνει παγκόσμια και θα γίνει.

Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η πρόσφατη επένδυση. Η Ελλάδα αποτελεί για εμάς την αγορά-πρότυπο και για αυτόν ακριβώς τον λόγο προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο δυνατόν εδώ και πάνω σε αυτό το μοντέλο θα βασιστεί η στρατηγική επέκτασης στις υπόλοιπες αγορές. Αυτή την στιγμή, είμαστε live σε τρεις χώρες και μέχρι την επόμενη χρονιά θα έχουμε παρουσία σε 5 με 6 αγορές".

Το χρηματιστήριο και τα μελλοντικά σχέδια

Σε ό,τι αφορά, τώρα, την προοπτική εισαγωγής της εταιρείας στο χρηματιστήριο, εκτιμά ότι αποτελεί μια λογική εξέλιξη σε βάθος χρόνου, χωρίς ωστόσο να υπάρχει βιασύνη καθώς αν και έχει πετύχει σημαντικούς στόχους μέσα σε σύντομο διάστημα, ωστόσο διανύει ακόμη τα πρώτα στάδια δραστηριοποίησης. " Δε βιαζόμαστε ούτε είναι μια κίνηση την οποία κοιτάζουμε άμεσα. Οι private αγορές είναι, πλέον, πάρα πολύ βαθιές όταν μια startup έχει το δικό μας μέγεθος και το track record και κατά συνέπεια δε συντρέχει κάποιος λόγος για να βιαζόμαστε", επισημαίνει ο κ. Δεσύλλας.

Με κοινό παρανομαστή τον όρο flex, ενδέχεται μελλοντικά η εταιρεία να διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των δραστηριοτήτων της, επεκτείνοντας το μοντέλο της μίσθωσης και σε άλλα προϊόντα πέραν του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα σε είδη τεχνολογίας.

"Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να προσφέρουμε υπηρεσίες και προϊόντα, τα οποία κάνουν χαρούμενους τους πελάτες μας. Οπότε όποιο προϊόν υπάρχει που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καταναλωτών και "πατάει" ουσιαστικά πάνω στο flex (ευελιξία), εμείς θα το εξετάσουμε. Ωστόσο, επί του παρόντος επικεντρωνόμαστε στο leasing αυτοκινήτων, κάτι που το κάνουμε καλά", καταλήγει ο νεαρός επιχειρηματίας.

* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 4ης Ιουνίου

Πηγή: www.capital.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θετικές Σχέσεις: Η μυστική δύναμη της ευτυχίας

Το Wellness Cafe του Εκπαιδευτικού Ομίλου New York College σας προσκαλεί σε Διαδικτυακό Σεμινάριο με θέμα: «Θετικές Σχέσεις: Η μυστική δύναμη της ευτυχίας» την Πέμπτη, 24 Ιουνίου, 18.00-20.00 Λίγα λόγια για το θέμα του σεμιναρίου : «Με κούρασε το παιδί μου….», «Δεν αντέχω τον άντρα μου….», «Η μαμά μου έχει ξεφύγει…», « Ευτυχώς που υπάρχουν και τα κορίτσια …», « Χωρίς εσένα δεν ξέρω τί θα έκανα…» Αυτά είναι λόγια που ακούμε όλο και πιο συχνά μέσα σε αυτή την περίοδο της πανδημίας και του εγκλεισμού. Σχέσεις που κρατάνε, που μας κρατάνε, σχέσεις θετικές που στηρίζουν, όμως και σχέσεις που δεν αντέχουν, κλονίζονται και απογοητεύουν. Αυτή την περίοδο οι σχέσεις δοκιμάζονται και οι θετικές σχέσεις αποτελούν άγκυρες ασφάλειας και ηρεμίας, χωρίς τις οποίες η περίοδος του εγκλεισμού θα ήταν αφόρητη. Μέσα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο συχνά χάνουμε τις σταθερές μας και είναι δύσκολο να ξεδιαλύνουμε ποια σχέση είναι θετική και ποια όχι, ποια σχέση μας παρέχει ασφάλεια και αποδοχή και ποια μας περι...

1o MOΥΣΙΚΟ FESTIVAL ΜΙΛΑΤΟΥ

ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ, MAYO CAFE BAR & I LOVE MY NOVO, ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ FESTIVAL ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΜΙΛΑΤΟΥ!

Μιλώντας στα παιδιά για τον πόλεμο

Οι διεθνείς πόλεμοι και οι συγκρούσεις ενισχύουν την αίσθηση κινδύνου και μπορεί να προκαλέσουν έναν καταρράκτη συναισθηματικών αντιδράσεων (π.χ. οργή, φόβος, άγχος, λύπη). Όταν οι ειδήσεις αναφορικά με τις ανθρώπινες τραγωδίες (πολέμους, φυσικές καταστροφές, κοκ) κατακλύζουν τις οθόνες μας και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι εικόνες οδύνης και απόγνωσης αναπόφευκτα μεταδίδονται και στα παιδιά. Δυστυχώς όμως, αυτές τις μέρες παρακολουθούμε σχεδόν συνεχώς , τέτοια τραυματικά γεγονότα να εκτυλίσσονται ανά τον κόσμο, βρίσκοντας κι ανοίγοντας πάντα ένα νέο παράθυρο και στην καθημερινότητά μας. Αυτές οι σκηνές βίας στην πραγματική ζωή μπορούν να λειτουργήσουν ως ένα πλήγμα στην ψυχοσυναισθηματική ευημερία όχι μόνο του ενήλικα, αλλά και του παιδιού, καθώς η μετάδοση βίας και η θέαση ανησυχητικών γεγονότων δύναται να προκαλέσουν δευτερογενές τραυματικό στρες. Ως εκ τούτου τα παιδιά όλων των ηλικιών θα στραφούν σε έμπιστους ενήλικες για βοήθεια και καθοδήγηση. Οι γονείς λοιπόν και οι φροντιστ...

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές τους

Η τιμή των καυσίμων, τα αυξημένα μισθολογικά κόστη, οι ανατιμήσεις στα κόστη επισκευής, και στις τιμές των ανταλλακτικών και τα αυξημένα ασφάλιστρα αποτελούν τροχοπέδη που εμποδίζουν μια μείωση της τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην παρούσα φάση σύμφωνα με κύκλους του κλάδου. Μπορεί οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων να έχουν υποχωρήσει από τα ιστορικά υψηλά του Ιουνίου του 2022, ωστόσο οι «πληγές» που άφησαν στον κλάδο είναι βαθιές και δεν επιτρέπουν μια αναπροσαρμογή των τιμών των εισιτηρίων τώρα, ενώ από την άλλη πλευρά είναι αναγκαία και μια αποθεματοποίηση ενόψει της ανάγκης χρηματοδότησης της «πράσινης» μετάβαση της ακτοπλοΐας. Επιβραδυντικά στη λήψη αποφάσεων από τις ακτοπλοϊκές που θα οδηγούσαν σε μια μείωση των τιμών των εισιτηρίων λειτουργεί και η πρόσφατη απόφαση της Helleniq Energy (ΕΛΠΕ) να αλλάξει τη βάση υπολογισμού της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων με αποτέλεσμα όπως υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι να επιβαρυνθεί η τιμή τους κατά 100 δολ. τον τόνο. Τα ΕΛΠΕ σημειώνουν στα Ν...

Ρεκόρ Γκίνες για τη σέρφερ Ενέβερ: Κατέκτησε το μεγαλύτερο κύμα που έχει «τιθασεύσει» ποτέ γυναίκα

Το μεγαλύτερο κύμα που έχει «τιθασεύσει» ποτέ γυναίκα κατάφερε να κατακτήσει η Αυσραλιανή σέρφερ Λάουρα Ενέβερ, καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες. Ειδικότερα, η 31χρονη σέρφερ κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ που είχε σημειωθεί πριν επτά χρόνια, καταφέρνοντας να «δαμάσει» ένα κύμα 13,3 μέτρων στην περιοχή Οάχου της Χαβάης. Το κατόρθωμά της επικυρώθηκε από το Παγκόσμιο Ρεκόρ Γκίνες την Πέμπτη (9/11) σε μια τελετή απονομής βραβείου που διοργανώθηκε στο Ναραμπίν του Σίδνεϊ, όπως μεταδίδει το BBC. «Συνειδητοποίησα ότι ήταν μεγάλο κύμα, όταν «απογειώθηκα» κοίταξα κάτω και τότε ήμουν σίγουρη ότι ήταν το μεγαλύτερο κύμα στο οποίο έχω «μπει» ποτέ», δήλωσε η Ενέβερ. «Ήξερα ότι ήταν το κύμα της ζωής μου». Η προσπάθειά της έχει καταγραφεί σε βίντεο, το οποίο αξιοποίησε η διοργάνωση του Παγκόσμιου Ρεκόρ Γκίνες για να επαληθεύσει το ύψος του κύματος, καθώς και λεπτομέρειες για την τοποθεσία. Πηγή: newhub.gr https://youtube.com/shorts/BEdm_hte04s?feature=share