Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γ. Δεσύλλας (FlexCar): "Μας έλεγαν ότι δε θα βρούμε ούτε 15 ανθρώπους να αγοράσουν το προϊόν μας"

Της Ματίνα Χαρκοφτάκη

Η είδηση, πριν μερικές μέρες, ότι η FlexCar κατάφερε στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της να αντλήσει 210 εκατ. ευρώ, ποσό ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, επιβεβαίωσε όχι μόνο τις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης που εμφανίζει πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και την εμπιστοσύνη που δείχνουν στην ελληνική startup τα εγχώρια αλλά και ξένα Venture Capital Funds. Μια εμπιστοσύνη που δεν υπήρξε ούτε αυτονόητη ούτε εξασφαλισμένη όταν η εταιρεία, που προσφέρει ένα ευέλικτο μοντέλο μίσθωσης αυτοκινήτων, έκανε πριν περίπου 4 χρόνια τα πρώτα της βήματα, ταράζοντας τα νερά στον εγχώριο κλάδο του leasing οχημάτων. Αντίθετα, ο εκ Γερμανίας ορμώμενος ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της FlexCar, Γιώργος Δεσύλλας -ο οποίος βρέθηκε στη λίστα Forbes 30 under 30 Greece 2021- στην αρχή βρήκε περισσότερες πόρτες κλειστές παρά ευήκοα ώτα. "Αρχικά ελάχιστοι ήταν εκείνοι που έδειξαν ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη ιδέα ενώ υπήρξαν και ορισμένοι που υποστήριξαν ότι δεν πρόκειται να βρούμε ούτε 15 ανθρώπους, οι οποίοι θα ήταν διατεθειμένοι να αγοράσουν τις υπηρεσίες και το προϊόν μας", αναφέρει χαρακτηριστικά στο " K" ο 25χρονος επικεφαλής της εταιρείας.

Οι πρώτες δυσκολίες

Γυρνώντας τον χρόνο πίσω και ανατρέχοντας στο ξεκίνημα της πορείας του, ο ίδιος σήμερα δείχνει εν μέρει να κατανοεί την επιφυλακτική στάση και την διστακτικότητα που επικρατούσε στην αρχή. " Η πρώτη δυσκολία ήταν ότι προκειμένου να τρέξει το συγκεκριμένο μοντέλο απαιτούνται σημαντικά κεφάλαια και τότε δεν διέθετα στο ενεργητικό μου κάποια προηγούμενη startup ή κάποια επιτυχημένη έξοδο", επισημαίνει και συνεχίζει λέγοντας: " Η δεύτερη δυσκολία ήταν στο γεγονός ότι εκείνη την εποχή στην Ελλάδα βρισκόταν σε εμβρυακό στάδιο η χρηματοδότηση που προερχόταν από Venture Capital του εξωτερικού.

Την ίδια στιγμή, τα εγχώρια διατύπωναν τις επιφυλάξεις τους, λέγοντάς μας ότι ακόμη και αν μας παρείχαν τα πρώτα απαραίτητα κεφάλαια θα ήταν δύσκολο στη συνέχεια να βρεθούν τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που χρειάζονταν για την υποστήριξη του όλου εγχειρήματος". Ο ίδιος, ωστόσο, δεν πτοήθηκε καθώς ήταν αποφασισμένος να υλοποιήσει την ιδέα του με όχημα τη " δημιουργικότητα που απορρέει όταν δίνεις υπόσταση σε κάτι που δεν υφίσταται προηγουμένως και την ικανοποίηση να κατευθύνεις την ενέργεια και τον χρόνο σου σε κάτι που θεωρείς ότι είσαι παραγωγικός". Τοποθετώντας ο ίδιος χρήματα, που είχε μαζέψει αλλά και κάποια δανεικά από τον πατέρα του καθώς και ορισμένα μικρότερα ποσά, με τα οποία συμμετείχαν κάποιοι συνεργάτες του, κατάφερε να συγκεντρώσει το αρχικό κεφάλαιο των 100.000 ευρώ, το οποίο κατευθύνθηκε για τη δημιουργία της πλατφόρμας καθώς και για την αγορά των πρώτων 15 αυτοκινήτων.
"Βλέπει" επέκταση σε Λατινική Αμερική και Ασία

Και κάπως έτσι μπήκαν τα θεμέλια της FlexCar, σηματοδοτώντας την απαρχή μιας εντυπωσιακής πορείας. Η απήχηση που είχε το ευέλικτο μοντέλο της FlexCar καθώς ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το αυτοκίνητο ή τη μηχανή που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του και να το μισθώσει για όσο χρόνο επιθυμεί, παραλαμβάνοντάς το μέσα σε διάστημα μερικών ημερών, έκανε όχι μόνο να πειστούν και οι πιο δύσπιστοι αλλά οδήγησε στο κατώφλι της εταιρείας σημαντικούς εγχώριους και ξένους θεσμικούς επενδυτές και κεφάλαια, όπως το VentureFriends του Απόστολου Αποστολάκη, το Uni.Fund, το ισπανικό SeayaVentures, το ArenaInvestors και το FrontlineVentures. Πλέον, η FlexCar διαθέτει παρουσία σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία, ανεβάζει ταχύτητα για να επεκταθεί σε νέες αγορές, βλέποντας σε Λατινική Αμερική και Ασία ενώ αναμένεται να ενισχύσει τον στόλο της με νέα αυτοκίνητα, στοχεύοντας να φτάσει τα 50.000 οχήματα μέχρι το 2025. Πριν από μερικούς μήνες εγκαταστάθηκε και σε νέα γραφεία στο Νέο Ψυχικό ενώ έχει μπει σε τροχιά για να διεκδικήσει τον τίτλο του μονόκερου, απορρίπτοντας παράλληλα το ενδεχόμενο να εξαγοραστεί παρά τις προσεγγίσεις που υπήρξαν πριν περίπου ένα χρόνο από δύο μεγάλες εταιρείες. "Είναι κάτι που δε με ενδιαφέρει και δεν εντάσσεται στην ατζέντα μου. Το πιο πιθανό είναι η FlexCar να προχωρήσει στο μέλλον σε κάποια εξαγορά παρά να εξαγοραστεί", σημειώνει με νόημα ο κ. Δεσύλλας και προσθέτει: "Η εταιρεία αυτή θέλει να γίνει παγκόσμια και θα γίνει.

Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η πρόσφατη επένδυση. Η Ελλάδα αποτελεί για εμάς την αγορά-πρότυπο και για αυτόν ακριβώς τον λόγο προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο δυνατόν εδώ και πάνω σε αυτό το μοντέλο θα βασιστεί η στρατηγική επέκτασης στις υπόλοιπες αγορές. Αυτή την στιγμή, είμαστε live σε τρεις χώρες και μέχρι την επόμενη χρονιά θα έχουμε παρουσία σε 5 με 6 αγορές".

Το χρηματιστήριο και τα μελλοντικά σχέδια

Σε ό,τι αφορά, τώρα, την προοπτική εισαγωγής της εταιρείας στο χρηματιστήριο, εκτιμά ότι αποτελεί μια λογική εξέλιξη σε βάθος χρόνου, χωρίς ωστόσο να υπάρχει βιασύνη καθώς αν και έχει πετύχει σημαντικούς στόχους μέσα σε σύντομο διάστημα, ωστόσο διανύει ακόμη τα πρώτα στάδια δραστηριοποίησης. " Δε βιαζόμαστε ούτε είναι μια κίνηση την οποία κοιτάζουμε άμεσα. Οι private αγορές είναι, πλέον, πάρα πολύ βαθιές όταν μια startup έχει το δικό μας μέγεθος και το track record και κατά συνέπεια δε συντρέχει κάποιος λόγος για να βιαζόμαστε", επισημαίνει ο κ. Δεσύλλας.

Με κοινό παρανομαστή τον όρο flex, ενδέχεται μελλοντικά η εταιρεία να διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των δραστηριοτήτων της, επεκτείνοντας το μοντέλο της μίσθωσης και σε άλλα προϊόντα πέραν του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα σε είδη τεχνολογίας.

"Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να προσφέρουμε υπηρεσίες και προϊόντα, τα οποία κάνουν χαρούμενους τους πελάτες μας. Οπότε όποιο προϊόν υπάρχει που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καταναλωτών και "πατάει" ουσιαστικά πάνω στο flex (ευελιξία), εμείς θα το εξετάσουμε. Ωστόσο, επί του παρόντος επικεντρωνόμαστε στο leasing αυτοκινήτων, κάτι που το κάνουμε καλά", καταλήγει ο νεαρός επιχειρηματίας.

* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 4ης Ιουνίου

Πηγή: www.capital.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...