Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γ. Δεσύλλας (FlexCar): "Μας έλεγαν ότι δε θα βρούμε ούτε 15 ανθρώπους να αγοράσουν το προϊόν μας"

Της Ματίνα Χαρκοφτάκη

Η είδηση, πριν μερικές μέρες, ότι η FlexCar κατάφερε στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της να αντλήσει 210 εκατ. ευρώ, ποσό ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, επιβεβαίωσε όχι μόνο τις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης που εμφανίζει πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και την εμπιστοσύνη που δείχνουν στην ελληνική startup τα εγχώρια αλλά και ξένα Venture Capital Funds. Μια εμπιστοσύνη που δεν υπήρξε ούτε αυτονόητη ούτε εξασφαλισμένη όταν η εταιρεία, που προσφέρει ένα ευέλικτο μοντέλο μίσθωσης αυτοκινήτων, έκανε πριν περίπου 4 χρόνια τα πρώτα της βήματα, ταράζοντας τα νερά στον εγχώριο κλάδο του leasing οχημάτων. Αντίθετα, ο εκ Γερμανίας ορμώμενος ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της FlexCar, Γιώργος Δεσύλλας -ο οποίος βρέθηκε στη λίστα Forbes 30 under 30 Greece 2021- στην αρχή βρήκε περισσότερες πόρτες κλειστές παρά ευήκοα ώτα. "Αρχικά ελάχιστοι ήταν εκείνοι που έδειξαν ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη ιδέα ενώ υπήρξαν και ορισμένοι που υποστήριξαν ότι δεν πρόκειται να βρούμε ούτε 15 ανθρώπους, οι οποίοι θα ήταν διατεθειμένοι να αγοράσουν τις υπηρεσίες και το προϊόν μας", αναφέρει χαρακτηριστικά στο " K" ο 25χρονος επικεφαλής της εταιρείας.

Οι πρώτες δυσκολίες

Γυρνώντας τον χρόνο πίσω και ανατρέχοντας στο ξεκίνημα της πορείας του, ο ίδιος σήμερα δείχνει εν μέρει να κατανοεί την επιφυλακτική στάση και την διστακτικότητα που επικρατούσε στην αρχή. " Η πρώτη δυσκολία ήταν ότι προκειμένου να τρέξει το συγκεκριμένο μοντέλο απαιτούνται σημαντικά κεφάλαια και τότε δεν διέθετα στο ενεργητικό μου κάποια προηγούμενη startup ή κάποια επιτυχημένη έξοδο", επισημαίνει και συνεχίζει λέγοντας: " Η δεύτερη δυσκολία ήταν στο γεγονός ότι εκείνη την εποχή στην Ελλάδα βρισκόταν σε εμβρυακό στάδιο η χρηματοδότηση που προερχόταν από Venture Capital του εξωτερικού.

Την ίδια στιγμή, τα εγχώρια διατύπωναν τις επιφυλάξεις τους, λέγοντάς μας ότι ακόμη και αν μας παρείχαν τα πρώτα απαραίτητα κεφάλαια θα ήταν δύσκολο στη συνέχεια να βρεθούν τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που χρειάζονταν για την υποστήριξη του όλου εγχειρήματος". Ο ίδιος, ωστόσο, δεν πτοήθηκε καθώς ήταν αποφασισμένος να υλοποιήσει την ιδέα του με όχημα τη " δημιουργικότητα που απορρέει όταν δίνεις υπόσταση σε κάτι που δεν υφίσταται προηγουμένως και την ικανοποίηση να κατευθύνεις την ενέργεια και τον χρόνο σου σε κάτι που θεωρείς ότι είσαι παραγωγικός". Τοποθετώντας ο ίδιος χρήματα, που είχε μαζέψει αλλά και κάποια δανεικά από τον πατέρα του καθώς και ορισμένα μικρότερα ποσά, με τα οποία συμμετείχαν κάποιοι συνεργάτες του, κατάφερε να συγκεντρώσει το αρχικό κεφάλαιο των 100.000 ευρώ, το οποίο κατευθύνθηκε για τη δημιουργία της πλατφόρμας καθώς και για την αγορά των πρώτων 15 αυτοκινήτων.
"Βλέπει" επέκταση σε Λατινική Αμερική και Ασία

Και κάπως έτσι μπήκαν τα θεμέλια της FlexCar, σηματοδοτώντας την απαρχή μιας εντυπωσιακής πορείας. Η απήχηση που είχε το ευέλικτο μοντέλο της FlexCar καθώς ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το αυτοκίνητο ή τη μηχανή που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του και να το μισθώσει για όσο χρόνο επιθυμεί, παραλαμβάνοντάς το μέσα σε διάστημα μερικών ημερών, έκανε όχι μόνο να πειστούν και οι πιο δύσπιστοι αλλά οδήγησε στο κατώφλι της εταιρείας σημαντικούς εγχώριους και ξένους θεσμικούς επενδυτές και κεφάλαια, όπως το VentureFriends του Απόστολου Αποστολάκη, το Uni.Fund, το ισπανικό SeayaVentures, το ArenaInvestors και το FrontlineVentures. Πλέον, η FlexCar διαθέτει παρουσία σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία, ανεβάζει ταχύτητα για να επεκταθεί σε νέες αγορές, βλέποντας σε Λατινική Αμερική και Ασία ενώ αναμένεται να ενισχύσει τον στόλο της με νέα αυτοκίνητα, στοχεύοντας να φτάσει τα 50.000 οχήματα μέχρι το 2025. Πριν από μερικούς μήνες εγκαταστάθηκε και σε νέα γραφεία στο Νέο Ψυχικό ενώ έχει μπει σε τροχιά για να διεκδικήσει τον τίτλο του μονόκερου, απορρίπτοντας παράλληλα το ενδεχόμενο να εξαγοραστεί παρά τις προσεγγίσεις που υπήρξαν πριν περίπου ένα χρόνο από δύο μεγάλες εταιρείες. "Είναι κάτι που δε με ενδιαφέρει και δεν εντάσσεται στην ατζέντα μου. Το πιο πιθανό είναι η FlexCar να προχωρήσει στο μέλλον σε κάποια εξαγορά παρά να εξαγοραστεί", σημειώνει με νόημα ο κ. Δεσύλλας και προσθέτει: "Η εταιρεία αυτή θέλει να γίνει παγκόσμια και θα γίνει.

Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η πρόσφατη επένδυση. Η Ελλάδα αποτελεί για εμάς την αγορά-πρότυπο και για αυτόν ακριβώς τον λόγο προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο δυνατόν εδώ και πάνω σε αυτό το μοντέλο θα βασιστεί η στρατηγική επέκτασης στις υπόλοιπες αγορές. Αυτή την στιγμή, είμαστε live σε τρεις χώρες και μέχρι την επόμενη χρονιά θα έχουμε παρουσία σε 5 με 6 αγορές".

Το χρηματιστήριο και τα μελλοντικά σχέδια

Σε ό,τι αφορά, τώρα, την προοπτική εισαγωγής της εταιρείας στο χρηματιστήριο, εκτιμά ότι αποτελεί μια λογική εξέλιξη σε βάθος χρόνου, χωρίς ωστόσο να υπάρχει βιασύνη καθώς αν και έχει πετύχει σημαντικούς στόχους μέσα σε σύντομο διάστημα, ωστόσο διανύει ακόμη τα πρώτα στάδια δραστηριοποίησης. " Δε βιαζόμαστε ούτε είναι μια κίνηση την οποία κοιτάζουμε άμεσα. Οι private αγορές είναι, πλέον, πάρα πολύ βαθιές όταν μια startup έχει το δικό μας μέγεθος και το track record και κατά συνέπεια δε συντρέχει κάποιος λόγος για να βιαζόμαστε", επισημαίνει ο κ. Δεσύλλας.

Με κοινό παρανομαστή τον όρο flex, ενδέχεται μελλοντικά η εταιρεία να διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των δραστηριοτήτων της, επεκτείνοντας το μοντέλο της μίσθωσης και σε άλλα προϊόντα πέραν του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα σε είδη τεχνολογίας.

"Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να προσφέρουμε υπηρεσίες και προϊόντα, τα οποία κάνουν χαρούμενους τους πελάτες μας. Οπότε όποιο προϊόν υπάρχει που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καταναλωτών και "πατάει" ουσιαστικά πάνω στο flex (ευελιξία), εμείς θα το εξετάσουμε. Ωστόσο, επί του παρόντος επικεντρωνόμαστε στο leasing αυτοκινήτων, κάτι που το κάνουμε καλά", καταλήγει ο νεαρός επιχειρηματίας.

* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 4ης Ιουνίου

Πηγή: www.capital.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...