Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έρευνα: Το να δείχνουμε σημάδια άγχους, μπορεί άραγε να μας κάνει πιο συμπαθείς στους άλλους;

Αναρωτιέστε ποια είναι η νέα τάση στην ψυχολογία; Σας έχουμε την επίσημη απάντηση για το τι νέο συμβαίνει τώρα στην ψυχολογία. Σύμφωνα με μια νέα μελέτη επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο του Nottingham Trent και του Portsmouth, το να δείχνουμε σημάδια άγχους θα μπορούσε να μας κάνει πιο συμπαθείς και να παρακινήσουμε τους άλλους να συμπεριφέρονται πιο θετικά απέναντί μας.

Ερευνητές εξέτασαν το παράδοξο της συμπεριφοράς στο στρες και συγκεκριμένα το ότι οι άνθρωποι που παρουσιάζουν σημάδια στρες δίνουν στους άλλους την εικόνα ότι είναι σε αποδυναμωμένη κατάσταση και έτσι, φάνηκε πως οι άλλοι αντιδρούσαν πιο θετικά απέναντί τους.

Ως μέρος της μελέτης, οι συμμετέχοντες βιντεοσκοπήθηκαν ενώ συμμετείχαν σε μια εικονική παρουσίαση και συνέντευξη που έπρεπε να προετοιμάσουν με πολύ σύντομη προειδοποίηση. Τα βίντεο παρουσιάστηκαν σε αξιολογητές, οι οποίοι κλήθηκαν να αξιολογήσουν πόσο αγχωμένος πίστευαν ότι ήταν το άτομο στο βίντεο.

Οι συμμετέχοντες που ανέφεραν ότι αισθάνονταν περισσότερο άγχος κατά τη διάρκεια της εργασίας θεωρήθηκαν ως πιο αγχωμένοι και από τους αξιολογητές. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι οι άνθρωποι μπορούν να ανιχνεύσουν με ακρίβεια πότε οι άλλοι βιώνουν άγχος από τις συμπεριφορές τους — κάτι που παραδόξως δεν έχει ακόμη αποδειχθεί με επιστημονικά στοιχεία.

Οι συμμετέχοντες που αναγνωρίστηκαν ως πιο αγχωμένοι κατά τη διάρκεια της εργασίας, θεωρήθηκαν επίσης πιο συμπαθείς από τους άλλους, δίνοντας μια ιδέα για το γιατί οι άνθρωποι τείνουν να εμφανίζουν σημάδια άγχους.

Ο Δρ Jamie Whitehouse του NTU’s School ofSocial Sciences and research και επικεφαλής της έρευνας, δήλωσε: «Θέλαμε να μάθουμε ποια πλεονεκτήματα μπορεί να υπάρχουν στη σηματοδότηση του άγχους σε άλλους, για να εξηγήσουμε γιατί οι συμπεριφορές του στρες έχουν αυξηθεί στους ανθρώπους.

«Εάν η παραγωγή αυτών των συμπεριφορών οδηγεί σε θετικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις από άλλους που θέλουν να βοηθήσουν, αντί σε αρνητικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις από εκείνους που θέλουν να σας ανταγωνιστούν, τότε αυτές οι συμπεριφορές είναι πιθανό να επιλεγούν στην εξελικτική διαδικασία. Είμαστε ένα ιδιαίτερα συνεργάσιμο είδος σε σύγκριση με πολλά άλλα ζώα, και αυτός θα μπορούσε να είναι ο λόγος που συμπεριφορές που μεταδίδουν αδυναμία μπόρεσαν να εξελιχθούν».

Η συν-συγγραφέας Καθηγήτρια Bridget Waller πρόσθεσε: «Εάν τα άτομα προκαλούν μια ενσυναίσθητη απόκριση στους αξιολογητές, μπορεί να φαίνονται πιο συμπαθή εξαιτίας αυτού ή μπορεί να είναι ότι ένα ειλικρινές σήμα αδυναμίας μπορεί να αποτελεί παράδειγμα καλοήθους προθέσεως και /ή προθυμία να συμμετάσχετε σε μια συνεργατική παρά ανταγωνιστική αλληλεπίδραση, κάτι που θα μπορούσε να είναι ένα «συμπαθητικό» ή προτιμώμενο χαρακτηριστικό σε έναν κοινωνικό εταίρο. Αυτό ταιριάζει με την τρέχουσα κατανόηση της εκφραστικότητας, η οποία τείνει να υποδηλώνει ότι τα άτομα που είναι πιο «συναισθηματικά εκφραστικά «είναι πιο αρεστοί στους άλλους και έχουν πιο θετικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.»

Συζητώντας τα επόμενα βήματα, η συν-συγγραφέας Dr Sophie Milward από το Πανεπιστήμιο του Portsmouth πρόσθεσε: «Η ομάδα μας αυτή τη στιγμή διερευνά εάν τα μικρά παιδιά δείχνουν επίσης αυτή την ευαισθησία στις καταστάσεις άγχους. Εξετάζοντας την παιδική ηλικία μπορούμε να καταλάβουμε πόσο δύσκολο είναι να ανιχνεύσουμε το άγχος καθώς και τον εντοπισμό του τρόπου με τον οποίο η έκθεση στο άγχος των ενηλίκων μπορεί να επηρεάσει τα μικρά παιδιά».

Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από τη Βρετανική Ακαδημία και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας.



Πηγή: Humans may have evolved to show signs of stress to evoke support from others | Nottingham Trent University




Μετάφραση και σύνταξη από την ομάδα του Blog της Internus

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...