Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έρευνα: Το να δείχνουμε σημάδια άγχους, μπορεί άραγε να μας κάνει πιο συμπαθείς στους άλλους;

Αναρωτιέστε ποια είναι η νέα τάση στην ψυχολογία; Σας έχουμε την επίσημη απάντηση για το τι νέο συμβαίνει τώρα στην ψυχολογία. Σύμφωνα με μια νέα μελέτη επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο του Nottingham Trent και του Portsmouth, το να δείχνουμε σημάδια άγχους θα μπορούσε να μας κάνει πιο συμπαθείς και να παρακινήσουμε τους άλλους να συμπεριφέρονται πιο θετικά απέναντί μας.

Ερευνητές εξέτασαν το παράδοξο της συμπεριφοράς στο στρες και συγκεκριμένα το ότι οι άνθρωποι που παρουσιάζουν σημάδια στρες δίνουν στους άλλους την εικόνα ότι είναι σε αποδυναμωμένη κατάσταση και έτσι, φάνηκε πως οι άλλοι αντιδρούσαν πιο θετικά απέναντί τους.

Ως μέρος της μελέτης, οι συμμετέχοντες βιντεοσκοπήθηκαν ενώ συμμετείχαν σε μια εικονική παρουσίαση και συνέντευξη που έπρεπε να προετοιμάσουν με πολύ σύντομη προειδοποίηση. Τα βίντεο παρουσιάστηκαν σε αξιολογητές, οι οποίοι κλήθηκαν να αξιολογήσουν πόσο αγχωμένος πίστευαν ότι ήταν το άτομο στο βίντεο.

Οι συμμετέχοντες που ανέφεραν ότι αισθάνονταν περισσότερο άγχος κατά τη διάρκεια της εργασίας θεωρήθηκαν ως πιο αγχωμένοι και από τους αξιολογητές. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι οι άνθρωποι μπορούν να ανιχνεύσουν με ακρίβεια πότε οι άλλοι βιώνουν άγχος από τις συμπεριφορές τους — κάτι που παραδόξως δεν έχει ακόμη αποδειχθεί με επιστημονικά στοιχεία.

Οι συμμετέχοντες που αναγνωρίστηκαν ως πιο αγχωμένοι κατά τη διάρκεια της εργασίας, θεωρήθηκαν επίσης πιο συμπαθείς από τους άλλους, δίνοντας μια ιδέα για το γιατί οι άνθρωποι τείνουν να εμφανίζουν σημάδια άγχους.

Ο Δρ Jamie Whitehouse του NTU’s School ofSocial Sciences and research και επικεφαλής της έρευνας, δήλωσε: «Θέλαμε να μάθουμε ποια πλεονεκτήματα μπορεί να υπάρχουν στη σηματοδότηση του άγχους σε άλλους, για να εξηγήσουμε γιατί οι συμπεριφορές του στρες έχουν αυξηθεί στους ανθρώπους.

«Εάν η παραγωγή αυτών των συμπεριφορών οδηγεί σε θετικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις από άλλους που θέλουν να βοηθήσουν, αντί σε αρνητικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις από εκείνους που θέλουν να σας ανταγωνιστούν, τότε αυτές οι συμπεριφορές είναι πιθανό να επιλεγούν στην εξελικτική διαδικασία. Είμαστε ένα ιδιαίτερα συνεργάσιμο είδος σε σύγκριση με πολλά άλλα ζώα, και αυτός θα μπορούσε να είναι ο λόγος που συμπεριφορές που μεταδίδουν αδυναμία μπόρεσαν να εξελιχθούν».

Η συν-συγγραφέας Καθηγήτρια Bridget Waller πρόσθεσε: «Εάν τα άτομα προκαλούν μια ενσυναίσθητη απόκριση στους αξιολογητές, μπορεί να φαίνονται πιο συμπαθή εξαιτίας αυτού ή μπορεί να είναι ότι ένα ειλικρινές σήμα αδυναμίας μπορεί να αποτελεί παράδειγμα καλοήθους προθέσεως και /ή προθυμία να συμμετάσχετε σε μια συνεργατική παρά ανταγωνιστική αλληλεπίδραση, κάτι που θα μπορούσε να είναι ένα «συμπαθητικό» ή προτιμώμενο χαρακτηριστικό σε έναν κοινωνικό εταίρο. Αυτό ταιριάζει με την τρέχουσα κατανόηση της εκφραστικότητας, η οποία τείνει να υποδηλώνει ότι τα άτομα που είναι πιο «συναισθηματικά εκφραστικά «είναι πιο αρεστοί στους άλλους και έχουν πιο θετικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.»

Συζητώντας τα επόμενα βήματα, η συν-συγγραφέας Dr Sophie Milward από το Πανεπιστήμιο του Portsmouth πρόσθεσε: «Η ομάδα μας αυτή τη στιγμή διερευνά εάν τα μικρά παιδιά δείχνουν επίσης αυτή την ευαισθησία στις καταστάσεις άγχους. Εξετάζοντας την παιδική ηλικία μπορούμε να καταλάβουμε πόσο δύσκολο είναι να ανιχνεύσουμε το άγχος καθώς και τον εντοπισμό του τρόπου με τον οποίο η έκθεση στο άγχος των ενηλίκων μπορεί να επηρεάσει τα μικρά παιδιά».

Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από τη Βρετανική Ακαδημία και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας.



Πηγή: Humans may have evolved to show signs of stress to evoke support from others | Nottingham Trent University




Μετάφραση και σύνταξη από την ομάδα του Blog της Internus

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.