Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Digital Marketing: Inhouse ή Outsourcing;


Γράφει ο Κύρος Ασφής

Η φετινή σεζόν έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και δίνει την σκυτάλη της στους χειμερινούς προορισμούς. Αναμφισβήτητος νικητής υπήρξε το digital marketing καθώς ήταν αυτό που βοήθησε στην αποτελεσματικότερη προβολή των ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων. Σε μια σεζόν όπου άργησε να ξεκινήσει, εξαιτίας της πανδημίας, και επηρεάζοντας το booking window των ταξιδιωτών. Θετικός οιωνός, για την σεζόν 2022, αποτελεί το γεγονός ότι έχουν αρχίσει οι προ-κρατήσεις. Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να λάβουν το προβάδισμα την επόμενη σεζόν θα πρέπει να ξεκινήσουν τον στρατηγικό τους σχεδιασμό σε ότι αφορά τις digital marketing ενέργειες τους. Ένα από τα δύσκολα ερωτήματα που προκύπτει για τους ξενοδόχους άλλα και τους επιχειρηματίες είναι εάν θα πρέπει το digital marketing να αποτελεί μια εσωτερική υπόθεση ή να το αναθέσουν σε κάποιον εξωτερικό συνεργάτη.

Το digital marketing είναι μια inhouse ή outsourcing υπόθεση;
Πριν απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση, ας αναλύσουμε τι είναι το digital marketing καθώς αρκετές επιχειρήσεις δεν διαθέτουν μια ολοκληρωμένη εικόνα του τι συμπεριλαμβάνει μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική.

"Μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική συμπεριλαμβάνει και εκμεταλλεύεται όλα τα διαθέσιμα εργαλεία προκειμένου να επιτύχει τους στόχους της επιχείρησης"

Και κάπου εδώ ξεκινάει η παρερμηνεία του digital marketing καθώς αρκετοί πιστεύουν ότι η τυπική παρουσία στα social media καθώς και η διεξαγωγή διαφημιστικών καμπανιών στις μηχανές αναζήτησης άλλα και τα social media αποτελούν μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική.

Το βασικότερο συστατικό μιας digital marketing στρατηγικής είναι ο καθορισμός ξεκάθαρων στόχων. Μπορεί να είναι ένας, όπως π.χ. η αύξηση των απευθείας κρατήσεων, ή και περισσότεροι, όπως π.χ. η δημιουργία awareness μιας νέας επιχείρησης σε συνδυασμό με την δημιουργία μεγαλύτερου όγκου απευθείας κρατήσεων και την δημιουργία ενός loyalty scheme για τους πελάτες της.

Το δεύτερο συστατικό είναι η κατανόηση του πότε και σε ποιους απευθύνεται το ξενοδοχείο ή τουριστική επιχείρηση. Δεν υπάρχει φασόν digital marketing λύση. Κάθε επιχείρηση έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και την δική της εποχικότητα. Στοιχεία που πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη κατά την διάρκεια σχεδιασμού της στρατηγικής και να υλοποιεί ακολούθως.

Το τρίτο συστατικό είναι η επιλογή των κατάλληλων τακτικών και εργαλείων που μας παρέχει το digital marketing. To customer journey δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο ένας ταξιδιώτης επιλέγει να κάνει μια κράτηση ή να προμηθευτεί μια υπηρεσία ταξιδιωτικού χαρακτήρα, επηρεάστηκε από την πανδημία. Έτσι θα πρέπει να γίνει προσεκτική μελέτη των βημάτων που ακολουθεί ο ταξιδιώτης προκειμένου να δημιουργήσουμε τα touchpoints (σημεία επαφής) με τον υποψήφιο πελάτη που θα βοηθήσουν στην ολοκλήρωση της πώλησης.

Ας δούμε επιγραμματικά λοιπόν τα "όπλα" που διαθέτει ένας σύγχρονος digital marketer
1. Website του ξενοδοχείου ή της τουριστικής επιχείρησης
Οι περισσότερες digital marketing ενέργειες καταλήγουν εκεί. Είναι το σημείο που ένας δυνητικός πελάτης μετατρέπεται σε κανονικό πελάτη. Ο άψογος σχεδιασμός και λειτουργία του είναι αυτό που θα "κερδίσει" τον χρήστη και θα τον βοηθήσει να επιλέξει την επιχείρηση που θα πάρει τις υπηρεσίες

2. Social Media
Τα Social Media αποτελούν ένα μέρος της digital marketing στρατηγικής χωρίς να είναι το μοναδικό σημείο της. Αποτελούν ενδεχόμενη πηγή έμπνευσης ενός ταξιδιώτη άλλα και "εγγύηση" ότι όλα λειτουργούν καλά στην επιχείρηση.

3. Content Marketing
Η γνωστή έκφραση "Content is the King" βρίσκει την πλήρη εφαρμογή στο content marketing. Το website θα πρέπει να φιλοξενεί άρθρα σε μορφή blog προκειμένου να ενημερώνει τον υποψήφιο πελάτη με την εμπειρία που προσφέρει η ίδια η επιχείρηση άλλα και ο προορισμός γενικότερα. Αποτελεί το σύγχρονο SEO για την βελτίωση της θέσης κατάταξης του site στις σελίδες αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης.

4. Reputation Management
To 95% των ταξιδιωτών διαβάζουν αξιολογήσεις άλλων χρηστών σχετικά με την επιχείρηση. Η διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου προφίλ για την επιχείρηση είναι αναγκαία. Για το λόγο αυτό απαντάμε με σωστό επαγγελματικό τρόπο σε θετικές άλλα και αρνητικές αξιολογήσεις.

5. Online PR
Η επιχείρηση έχει την δυνατότητα να βελτιώσει την αναγνωρισιμότητα της με την χρήση travel bloggers άλλα και την συνεργασία με άλλα ψηφιακά μέσα όπως travel directories κ.α.

6. Email Marketing
Το email marketing αποτελεί έναν πολύ οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο για προσωποιημένη επικοινωνία με δυνητικούς ή και υφιστάμενους πελάτες. 

7. Διενέργεια διαφημιστικών καμπανιών
Η διαφήμιση είναι το μόνο έξοδο που προκαλεί άμεσο έσοδο. Η διεξαγωγή διαφημιστικών ενεργειών είναι επιβεβλημένη για την προβολή των επιχειρήσεων αλλά και την επίτευξη των στόχων πωλήσεων.

Και τώρα που ορίσαμε τις παραμέτρους μια ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής ας περάσουμε στο ερώτημα εάν το digital marketing αποτελεί μια inhouse ή outsourcing υπόθεση.

Η απάντηση είναι πως εάν η επιχείρηση δεν διαθέτει ένα τμήμα 2 ή περισσότερων ατόμων με εξειδίκευση στα εργαλεία του digital marketing καλό είναι να απευθύνεται σε μια εξωτερική συνεργασία. Ο κύριος λόγος είναι ότι μια εξειδικευμένη εταιρεία είναι αυτή που παρακολουθεί όλες τις τάσεις του σύγχρονου digital marketing και το βασικότερο ότι παρακολουθεί και αναλύει την αποτελεσματικότητα των ενεργειών προκειμένου να προβεί στις ανάλογες διορθωτικές κινήσεις. Σε περίπτωση που το budget της επιχείρησης δεν επιτρέπει την εξ' ολοκλήρου ανάθεση σε μια εταιρεία μπορεί να εφαρμόσει ένα "υβριδικό" μοντέλου όπου να χρησιμοποιήσει μέρος των εξειδικευμένων αυτών υπηρεσιών και υπό την καθοδήγηση της να υλοποιήσει τμήμα κάποιων άλλων υπηρεσιών. Σε αντίθετη περίπτωση τα αποτελέσματα μπορεί να μην είναι τα επιθυμητά και να ακουστεί για άλλη μια φορά η φράση: "δοκίμασα το digital marketing άλλα δεν δουλεύει"


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...