Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι γνωρίζεις για τη μορφή τουρισμού Poorism;


Γράφει η Άννα-Μαρία Σερεμετάκη

Σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε σε μία αρκετά αναπτυσσόμενη, παράδοξη αλλά και ταυτόχρονα ελπιδοφόρα μορφή τουρισμού. Η εναλλακτική μορφή τουρισμού Poorism δημιουργείται από την σύνδεση δύο λέξεων, poor =φτώχεια/ός και tourism=τουρισμός. Περιλαμβάνει περιήγηση και διαμονή σε υποανάπτυκτες περιοχές και συγκεκριμένα σε περιοχές που οι κάτοικοι ζουν στο όριο της φτώχειας. Υπολογίζεται ότι περίπου 900 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν σε φτωχογειτονιές με ανθυγιεινά καταφύγια με προβληματικά δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης και ελάχιστη εκπαίδευση σε ολόκληρο τον κόσμο σήμερα.

Αυτό το είδος τουρισμού ξεκίνησε από τη βικτωριανή περίοδο, όταν η ανώτερη τάξη που ζούσε στο βικτωριανό Λονδίνο ταξίδευε στο East End του Λονδίνου για να παρατηρήσει και να παραδειγματιστεί με τον τρόπο ζωής της κατώτερης τάξης. Αργότερα, στις αρχές της δεκαετίας του ’90 αναπτύχθηκε Poorism στην Αφρική από ακολούθους του Νέλσον Μαντέλα που ήθελαν να δουν πως εξελίσσονται σταδιακά οι περιοχές της χώρας. Στη νεότερη ιστορία, υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον και συμμετοχή σε προγράμματα Poorism καθώς έχει παρατηρηθεί μία αποστροφή των ταξιδιωτών από τα πλουσιοπάροχα και πολυτελή θέρετρα με τεχνητή φύση προς τον πραγματικό και την ίδια στιγμή άγνωστο κόσμο γύρω μας.

Σήμερα, υπάρχουν εκατοντάδες εκδρομές για Poorism σε ολόκληρο τον κόσμο και σε κάποιες χώρες που οι πολίτες παλεύουν με την οικονομική ανάκαμψη είναι ένα μέσο εισοδήματος. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι περιηγήσεις στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων και στη βοήθεια τους προς την εκάστοτε περιοχή.

Παρόμοια μορφή τουρισμού με τον Poorism είναι και ο Volunteerism, μια μορφή αλτρουιστικού ταξιδιού που άνθρωποι επιλέγουν να κάνουν εθελοντική εργασία, ενώ ταξιδεύουν και εξερευνούν τον προορισμό τους.

Ποιες είναι όμως οι πιο δημοφιλείς περιοχές Poorism;

#1 Νταράβι, Μουμπάι, Ινδία
Η περιοχή Dharavi στο Μουμπάι θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες παραγκουπόλεις της Ασίας. Κάποιοι poorists (=ταξιδιώτες για Poorism) μένουν έκπληκτοι από τα εργοστάσια ανακύκλωσης της περιοχής και τις συνθήκες διαβίωσης των πολιτών. Όπως σε όλες τις εκδρομές Poorism, μπορεί να νοιώσεις ταπείνωση βλέποντας πως οι άνθρωποι είναι παραγωγικοί και φαινομενικά ευχαριστημένοι με τα ελάχιστα υλικά αγαθά, κάτι που ένας πολίτης της Δύσης δε θα μπορούσε να ασπαστεί.

Για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, αλλά και καλύτερη ποιοτικά ζωή, οι κάτοικοι του Dharavi μετακομίζουν από 10 και άνω ετών σε μεγαλύτερες πόλεις, αναζητώντας δουλειά ή οποιονδήποτε τρόπο να επιβιώσουν και κυρίως στη συλλογή και την ανακύκλωση απορριμμάτων.

#2 Κιμπέρα, Ναϊρόμπι, Κένυα & Καγιελίτσα, Κέιπ Τάουν, Νότια Αφρική
Μερικά μέρη της Αφρικής εδώ και πολλά χρονιά υποφέρουν από τον υποσιτισμό, την έλλειψη παροχής νερού, την εκπαίδευση κι άλλα. Στην παραγκούπολη Καγιελίτσα οι συνθήκες διαβίωσης είναι τρομακτικές. Για να βρουν οι πολίτες καθαρό νερό χρειάζεται να περπατήσουν τουλάχιστον 200 μέτρα, δημιουργώντας προβλήματα κυρίως στην προσωπική τους υγιεινή, στο μαγείρεμα και στην άρδευση.

Ομοίως στην Κιμπέρα, τη μεγαλύτερη παραγκούπολη της Αφρικής, η ποιότητα ζωής είναι στα χαμηλότερα επίπεδα. Μόνο το 1/4 των μαθητών μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά στη φοίτηση ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος. Ο μισθός κυμαίνεται στα 1-2€ ημερησίως με περιορισμένο νερό και ηλεκτρισμό. Επίσης, στις φτωχογειτονιές της Αφρικής πολλοί πολίτες ταλαιπωρούνται με χρόνιες ασθένειες, μεταδιδόμενες ή μη.

#3 Orangi Town, Καράτσι, Πακιστάν
Η τρίτη πιο δημοφιλής περιοχή Poorism βρίσκεται στο Πακιστάν και συγκεκριμένα σε μία περιοχή της πόλης Καράτσι, την Orangi Town. Ένα μεγάλο ποσοστό κατοίκων ζει σε παράγκες ή αυτοσχέδια σπίτια, η τουαλέτα δεν είναι ένα δωμάτιο που υπάρχει σε πολλές οικογένειες με αποτέλεσμα να υπάρχουν όλων των ειδών λύματα σε δημόσιους χώρους και ταυτόχρονα αυτό να συμβάλλει στην εξάπλωση ασθενειών, όπως η χολέρα, εντός των κοινοτήτων.

Αν θέλεις να βοηθήσεις τις παραπάνω περιοχές μπορείς να γίνεις volunteerist (=ταξιδιώτης εθελοντισμού) συνεισφέροντας πραγματικά στην εκάστοτε κοινότητα. Είναι προτιμότερο να συνεισφέρεις εθελοντικά σε τέτοιους προορισμούς παρά μόνο να τους παρατηρείς και να μην προσφέρεις. Συλλογίσου τη καθημερινότητα σου και σύγκρινέ την με έναν κάτοικο των παραπάνω περιοχών. Χρειάζονται έμπρακτα τη βοήθεια σου!



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...