Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι γνωρίζεις για τη μορφή τουρισμού Poorism;


Γράφει η Άννα-Μαρία Σερεμετάκη

Σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε σε μία αρκετά αναπτυσσόμενη, παράδοξη αλλά και ταυτόχρονα ελπιδοφόρα μορφή τουρισμού. Η εναλλακτική μορφή τουρισμού Poorism δημιουργείται από την σύνδεση δύο λέξεων, poor =φτώχεια/ός και tourism=τουρισμός. Περιλαμβάνει περιήγηση και διαμονή σε υποανάπτυκτες περιοχές και συγκεκριμένα σε περιοχές που οι κάτοικοι ζουν στο όριο της φτώχειας. Υπολογίζεται ότι περίπου 900 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν σε φτωχογειτονιές με ανθυγιεινά καταφύγια με προβληματικά δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης και ελάχιστη εκπαίδευση σε ολόκληρο τον κόσμο σήμερα.

Αυτό το είδος τουρισμού ξεκίνησε από τη βικτωριανή περίοδο, όταν η ανώτερη τάξη που ζούσε στο βικτωριανό Λονδίνο ταξίδευε στο East End του Λονδίνου για να παρατηρήσει και να παραδειγματιστεί με τον τρόπο ζωής της κατώτερης τάξης. Αργότερα, στις αρχές της δεκαετίας του ’90 αναπτύχθηκε Poorism στην Αφρική από ακολούθους του Νέλσον Μαντέλα που ήθελαν να δουν πως εξελίσσονται σταδιακά οι περιοχές της χώρας. Στη νεότερη ιστορία, υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον και συμμετοχή σε προγράμματα Poorism καθώς έχει παρατηρηθεί μία αποστροφή των ταξιδιωτών από τα πλουσιοπάροχα και πολυτελή θέρετρα με τεχνητή φύση προς τον πραγματικό και την ίδια στιγμή άγνωστο κόσμο γύρω μας.

Σήμερα, υπάρχουν εκατοντάδες εκδρομές για Poorism σε ολόκληρο τον κόσμο και σε κάποιες χώρες που οι πολίτες παλεύουν με την οικονομική ανάκαμψη είναι ένα μέσο εισοδήματος. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι περιηγήσεις στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων και στη βοήθεια τους προς την εκάστοτε περιοχή.

Παρόμοια μορφή τουρισμού με τον Poorism είναι και ο Volunteerism, μια μορφή αλτρουιστικού ταξιδιού που άνθρωποι επιλέγουν να κάνουν εθελοντική εργασία, ενώ ταξιδεύουν και εξερευνούν τον προορισμό τους.

Ποιες είναι όμως οι πιο δημοφιλείς περιοχές Poorism;

#1 Νταράβι, Μουμπάι, Ινδία
Η περιοχή Dharavi στο Μουμπάι θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες παραγκουπόλεις της Ασίας. Κάποιοι poorists (=ταξιδιώτες για Poorism) μένουν έκπληκτοι από τα εργοστάσια ανακύκλωσης της περιοχής και τις συνθήκες διαβίωσης των πολιτών. Όπως σε όλες τις εκδρομές Poorism, μπορεί να νοιώσεις ταπείνωση βλέποντας πως οι άνθρωποι είναι παραγωγικοί και φαινομενικά ευχαριστημένοι με τα ελάχιστα υλικά αγαθά, κάτι που ένας πολίτης της Δύσης δε θα μπορούσε να ασπαστεί.

Για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, αλλά και καλύτερη ποιοτικά ζωή, οι κάτοικοι του Dharavi μετακομίζουν από 10 και άνω ετών σε μεγαλύτερες πόλεις, αναζητώντας δουλειά ή οποιονδήποτε τρόπο να επιβιώσουν και κυρίως στη συλλογή και την ανακύκλωση απορριμμάτων.

#2 Κιμπέρα, Ναϊρόμπι, Κένυα & Καγιελίτσα, Κέιπ Τάουν, Νότια Αφρική
Μερικά μέρη της Αφρικής εδώ και πολλά χρονιά υποφέρουν από τον υποσιτισμό, την έλλειψη παροχής νερού, την εκπαίδευση κι άλλα. Στην παραγκούπολη Καγιελίτσα οι συνθήκες διαβίωσης είναι τρομακτικές. Για να βρουν οι πολίτες καθαρό νερό χρειάζεται να περπατήσουν τουλάχιστον 200 μέτρα, δημιουργώντας προβλήματα κυρίως στην προσωπική τους υγιεινή, στο μαγείρεμα και στην άρδευση.

Ομοίως στην Κιμπέρα, τη μεγαλύτερη παραγκούπολη της Αφρικής, η ποιότητα ζωής είναι στα χαμηλότερα επίπεδα. Μόνο το 1/4 των μαθητών μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά στη φοίτηση ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος. Ο μισθός κυμαίνεται στα 1-2€ ημερησίως με περιορισμένο νερό και ηλεκτρισμό. Επίσης, στις φτωχογειτονιές της Αφρικής πολλοί πολίτες ταλαιπωρούνται με χρόνιες ασθένειες, μεταδιδόμενες ή μη.

#3 Orangi Town, Καράτσι, Πακιστάν
Η τρίτη πιο δημοφιλής περιοχή Poorism βρίσκεται στο Πακιστάν και συγκεκριμένα σε μία περιοχή της πόλης Καράτσι, την Orangi Town. Ένα μεγάλο ποσοστό κατοίκων ζει σε παράγκες ή αυτοσχέδια σπίτια, η τουαλέτα δεν είναι ένα δωμάτιο που υπάρχει σε πολλές οικογένειες με αποτέλεσμα να υπάρχουν όλων των ειδών λύματα σε δημόσιους χώρους και ταυτόχρονα αυτό να συμβάλλει στην εξάπλωση ασθενειών, όπως η χολέρα, εντός των κοινοτήτων.

Αν θέλεις να βοηθήσεις τις παραπάνω περιοχές μπορείς να γίνεις volunteerist (=ταξιδιώτης εθελοντισμού) συνεισφέροντας πραγματικά στην εκάστοτε κοινότητα. Είναι προτιμότερο να συνεισφέρεις εθελοντικά σε τέτοιους προορισμούς παρά μόνο να τους παρατηρείς και να μην προσφέρεις. Συλλογίσου τη καθημερινότητα σου και σύγκρινέ την με έναν κάτοικο των παραπάνω περιοχών. Χρειάζονται έμπρακτα τη βοήθεια σου!



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .