Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μουσική διαδρομή σε βυζαντινά ίχνη


Μια μουσική διαδρομή με αφετηρία την αρχέγονη, βυζαντινοπρεπή μουσική της Κρήτης και την αποτύπωση της στο σήμερα θα πραγματοποιηθεί στις 13 Οκτωβρίου στο Ηρώδειο.

Με αρχή το Ριζίτικο τραγούδι, μνημείο της Κρητικής μουσικής που έχει τις ρίζες του στα βυζαντινά χρόνια, στα Λευκά ‘Oρη και τον Ψηλορείτη, η συναυλία παρουσιάζει ένα αριστουργηματικό ψηφιδωτό ήχων – τραγουδιών και χορών – που θα ενώσει τον χρόνο και τις πηγές της μουσικής ελληνικότητας με το παρών της ελληνικής μουσικής.

Η συναυλία θα μας ταξιδέψει μέσα από μουσικές σύγχρονων συνθετών με επίκεντρο το μεγαλειώδες έργο του Μίκη Θεοδωράκη, εμπνευσμένο από τη βυζαντινή μουσική παράδοση και τη μουσική και πνευματική κληρονομιά της Κρήτης. Είναι άλλωστε ιστορικά τεκμηριωμένη η σύνδεση της βυζαντινής μελοποιίας με την παραδοσιακή μουσική της Κρήτης, δεδομένου ότι η μεγαλόνησος βρέθηκε υπό βυζαντινή εξουσία για πολλούς αιώνες κατά τον Μεσαίωνα. Επιπλέον υπήρξε ένα σημαντικό κέντρο χριστιανισμού και καλλιέργειας της βυζαντινής ψαλμωδίας η οποία τροφοδότησε την παραδοσιακή μουσική, ειδικά το ριζίτικο τραγούδι.

Την βραδιά θα σφραγίσει ο εμβληματικός ερμηνευτής Βασίλης Σκουλάς, ιδιαίτερη μορφή και κορυφαία μουσική φυσιογνωμία, σύμβολο των απανταχού Κρητών. Ο Βασίλης Σκουλάς από τα Ανώγεια της Κρήτης, αυθεντικό μέγεθος σαν τον βράχο του Ψηλορείτη, σεμνός και λαοφιλής, θα ενώσει το νήμα από το ιστορικό Ριζίτικο τραγούδι στη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη.

Τη σκυτάλη στο έργο του Μίκη Θεοδωράκη θα πάρει ο αγαπημένος της νεότερης γενιάς ερμηνευτής και τραγουδοποιός Μίλτος Πασχαλίδης που συνδέεται βιωματικά και καλλιτεχνικά με την Κρήτη και έχει τραγουδήσει έργα του μεγάλου συνθέτη παρουσία του.

Παρουσία έκπληξη η ηθοποιός και Πρέσβειρα Πολιτισμού της Κρήτης Μαρία Τζομπανάκη, η λαμπερή, αυθεντική Κρητικιά, η οποία θα συμπράξει σε αγαπημένα Κρητικά Τραγούδια μαζί με τον Βασίλη Σκουλά και όχι μόνο…

Ειδική συμμετοχή έχει ο ιστορικός Όμιλος Βρακοφόρων Κρήτης, θεματοφύλακας της παράδοσης και των αυθεντικών χορών της Κρήτης, ο οποίος έχει ιδρυθεί με παραγγελία από τον αείμνηστο Κρητικό πολιτικό Παύλο Ι. Βαρδινογιάννη, για να τον συνοδεύει στα ταξίδια του εντός και εκτός Ελλάδας και να παρουσιάζει τον Κρητικό Πολιτισμό. Ο Όμιλος Βρακοφόρων Κρήτης εδώ και 50 σχεδόν χρόνια, δίνει το παρών σε κορυφαίες εκδηλώσεις και γεγονότα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η συναυλία λόγω της θεματικής και του σκοπού της τελεί υπό την αιγίδα των:
Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου
Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών
Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης
Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών
Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού
Περιφέρειας Κρήτης
Περιφέρειας Αττικής
Δήμου Αθηναίων
Δήμου Ανωγείων
Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών
Της Παγκόσμιας Ιατρικής Ένωσης Κάκωσης του Νωτιαίου Μυελού HeSCoS the Hellenic department of ISCoS, International Spinal Cord Society

Η εκδήλωση πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης.

Μια εκδήλωση με σημαντικό κοινωνικό μήνυμα του Πανελληνίου Συλλόγου Παραπληγικών, καθώς πραγματοποιείται στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης του κοινού για την Παγκόσμια Ημέρα Κάκωσης Νωτιαίου Μυελού. Στόχος του Συλλόγου είναι να βρεθούν οι πόροι για μία καμπάνια εκστρατεία ενημέρωσης στα ΜΜΕ και στα Λύκεια της Χώρας για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων, την κύρια αιτία κακώσεων του νωτιαίου μυελού. Οι στατιστικές στη χώρα μας δηλώνουν ότι ετησίως 180 άτομα παθαίνουν κάκωση νωτιαίου μυελού μετά από τροχαίο ατύχημα. Και δυστυχώς στον αριθμό αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται οι νεκροί που είναι υπερδιπλάσιοι…

Επειδή τα μέλη του Πανελληνίου Συλλόγου Παραπληγικών γνωρίζουν καλύτερα απ’ τον καθένα την αξία της αρτιμέλειας -γιατί βιώνουν τη ζωή χωρίς αυτήν- για να προστατεύσουν τους συνανθρώπους μας και κυρίως τη νεολαία ξεκινούν την καμπάνια με τίτλο «ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ» με στόχο την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.

Τετάρτη 13 Οκτωβρίου
Ωδείο Ηρώδου του Αττικού
‘Ωρα έναρξης 8:30 μ.μ.
Προπώληση εισιτηρίων viva.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...