Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι συναρπαστικές ιστορίες πίσω από τα πιο διάσημα ιταλικά λογότυπα


Η Γερμανία μας έδωσε το πρώτο αυτοκίνητο, η Αμερική έφερε επανάσταση στη μαζική παραγωγή, αλλά η Ιταλία είναι υπεύθυνη για μερικά από τα πιο εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών.
Εταιρείες όπως η Alfa-Romeo, η Ferrari, η Lamborghini ή η Maserati έχουν γίνει θρύλοι και τα λογότυπά τους είναι άμεσα αναγνωρίσιμα. Ποια είναι η ιστορία πίσω από αυτά;

Στα ιταλικά, τα εμβλήματα με τα σήματα των εταιριών πάνω τους τα αποκαλούν «scudetti» που μεταφράζεται σε μικρές ασπίδες και κοσμούν τα σήματα μερικών εμβληματικών αυτοκίνητων όλων των εποχών. Όπως και οι εταιρείες που εκπροσωπούν, αυτά τα λογότυπα έχουν επίσης μια συναρπαστική ιστορία και το καθένα συμβολίζει πολλά περισσότερα από μια απλή μάρκα.

Εμείς ρίξαμε μια ματιά στις ιστορίες πίσω από τα σήματα των Alfa-Romeo, Ferrari, Lamborghini και Maserati για να ανακαλύψουμε πώς δημιουργήθηκαν.

Το λογότυπο της Alfa Romeo
Η ιστορία της εταιρείας ξεκινά το 1906 όταν ιδρύθηκε από τον Γάλλο επιχειρηματία Alexandre Darracq με τη βοήθεια αρκετών Ιταλών επενδυτών. Τέσσερα χρόνια αργότερα, μετονομάστηκε σε A.L.F.A (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) και το 1915 ο μηχανικός εξόρυξης μετάλλων Nicola Romeo αγόρασε την επιχείρηση, αλλάζοντας το όνομά της σε Alfa-Romeo, ένα όνομα που παραμένει μέχρι σήμερα.

Το 1910, οι διευθύνοντες της μάρκας ανάθεσαν στο σχεδιαστή Romano Cattaneo να δημιουργήσει ένα διακριτικό λογότυπο για την εταιρεία και ο θρύλος λέει ότι εμπνεύστηκε από μια σειρά από σημαίες και σύμβολα που διακοσμούν το Castello Sforzesco στο Μιλάνο. Ένα από αυτά ήταν το εθνόσημο της ευγενής οικογένειας Visconti, ένα biscione (χορτοφάγο φίδι σύμβολο του καλού και της ευημερίας στην Ιταλία) και το άλλο ήταν το οικόσημο της πόλης του Μιλάνου, ένας κόκκινος σταυρός σε λευκό φόντο.

Ο Cattaneo πήρε αυτά τα δύο σύμβολα της πόλης και τα συνδύασε για να σχηματίσει το λογότυπο που έχει γίνει θρυλικό. Το σήμα έχει υποστεί μικρές τροποποιήσεις όλα αυτά τα χρόνια, αλλά σε μεγάλο βαθμό, το σχέδιο παραμένει το ίδιο σχέδιο μέχρι σήμερα.

To λογότυπο της Ferrari
Αναμφισβήτητα το πιο διάσημο λογότυπο στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, το Cavallino Rampante (prancing horse) χρησιμοποιήθηκε σε ένα μαχητικό αεροπλάνο πολύ πριν γίνει συνώνυμο με τα σπορ αυτοκίνητα του Maranello. Το έμβλημα ήταν ζωγραφισμένο στο πλάι του Spad XIII (Γαλλικό πολεμικό διπλάνο, του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου) του Count Francesco Baracca, πιλότου, που σκοτώθηκε το 1918.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Enzo Ferrari, ο ίδιος συνάντησε τους γονείς του ήρωα το 1923 και τη μητέρα του Countess Paolina προσωπικά και της ζήτησε να χρησιμοποιήσει το σύμβολο στα αγωνιστικά του αυτοκίνητα. Η Ferrari κράτησε το ασπρόμαυρο σχέδιο του prancing horse και πρόσθεσε ένα κίτρινο φόντο που είναι το χρώμα της Modena, της πατρίδας του Enzo.

Το λογότυπο της Lamborghini
Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, ο Ferruccio Lamborghini ήταν ένας από τους σημαντικότερους βιομηχάνους στην Ιταλία χάρη στην ακμάζουσα εταιρεία του, που κατασκεύαζε τρακτέρ και βοήθησε στην αναβίωση του γεωργικού τομέα στη χώρα μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ήταν επίσης παθιασμένος με τα αυτοκίνητα και είχε μια μεγάλη συλλογή που περιλάμβανε πολλά μοντέλα Ferrari. Ωστόσο, ήταν δυσαρεστημένος με τη μάρκα και την αξιοπιστία της ισχυριζόμενος ότι ήταν άβολα και απαιτούσαν συνεχή συντήρηση. Έτσι αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του μάρκα την Automobili Lamborghini το 1963, με στόχο την κατασκευή καλύτερων σπορ αυτοκινήτων.

Για έμβλημα της νέας μάρκας ο Ferruccio Lamborghini συνδύασε το ζώδιό του (Ταύρος) και το αγαπημένο του χόμπι (παρακολουθούσε ισπανικές ταυρομαχίες). Έτσι ο μαινόμενος ταύρος έγινε το λογότυπο της εταιρείας. Επιπλέον, μερικά από τα πιο διάσημα μοντέλα της μάρκας πήραν τα ονόματά τους από διάσημους ταύρους που πέθαναν ή σκότωσαν στις αρένες.

Το λογότυπο της Maserati
Το 1914 ο Alfieri Maserati δημιούργησε την «Societá anonima officine Alfieri Maserati», ένα γκαράζ στην Μπολόνια όπου κατασκευάζονταν τα αυτοκίνητα της Isotta Fraschini.

Δώδεκα χρόνια αργότερα, κατασκευάστηκε το πρώτο γνήσιο αυτοκίνητο Maserati, το Tipo 26, με το λογότυπο που χαρακτηρίζει τον κατασκευαστή σε όλη την ιστορία του: Την τρίαινα.

Σχεδιάστηκε από τον Mario Maserati, τον αδερφό του Alfieri που ήταν πιο παθιασμένος με την τέχνη και όχι με τα αυτοκίνητα, μετά από πρόταση του marquis Diego de Sterlich, ενός οικογενειακού φίλου και χρηματοδότη της εταιρείας.

Η κύρια έμπνευση για το σχεδιασμό προήλθε από το αριστούργημα της Giambologna το 1567, το Fontana del Nettuno στη Μπολόνια, ένα άγαλμα του Ποσειδώνα που κρατά μια τρίαινα, με απίστευτη λεπτομέρεια. Θεωρήθηκε ιδιαίτερα κατάλληλο για την επιχείρηση, δεδομένου ότι αντιπροσωπεύει δύναμη και κύρος. Με πολύ μικρές αλλαγές, το αρχικό λογότυπο χρησιμοποιείται ακόμη σήμερα.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ