Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι συναρπαστικές ιστορίες πίσω από τα πιο διάσημα ιταλικά λογότυπα


Η Γερμανία μας έδωσε το πρώτο αυτοκίνητο, η Αμερική έφερε επανάσταση στη μαζική παραγωγή, αλλά η Ιταλία είναι υπεύθυνη για μερικά από τα πιο εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών.
Εταιρείες όπως η Alfa-Romeo, η Ferrari, η Lamborghini ή η Maserati έχουν γίνει θρύλοι και τα λογότυπά τους είναι άμεσα αναγνωρίσιμα. Ποια είναι η ιστορία πίσω από αυτά;

Στα ιταλικά, τα εμβλήματα με τα σήματα των εταιριών πάνω τους τα αποκαλούν «scudetti» που μεταφράζεται σε μικρές ασπίδες και κοσμούν τα σήματα μερικών εμβληματικών αυτοκίνητων όλων των εποχών. Όπως και οι εταιρείες που εκπροσωπούν, αυτά τα λογότυπα έχουν επίσης μια συναρπαστική ιστορία και το καθένα συμβολίζει πολλά περισσότερα από μια απλή μάρκα.

Εμείς ρίξαμε μια ματιά στις ιστορίες πίσω από τα σήματα των Alfa-Romeo, Ferrari, Lamborghini και Maserati για να ανακαλύψουμε πώς δημιουργήθηκαν.

Το λογότυπο της Alfa Romeo
Η ιστορία της εταιρείας ξεκινά το 1906 όταν ιδρύθηκε από τον Γάλλο επιχειρηματία Alexandre Darracq με τη βοήθεια αρκετών Ιταλών επενδυτών. Τέσσερα χρόνια αργότερα, μετονομάστηκε σε A.L.F.A (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) και το 1915 ο μηχανικός εξόρυξης μετάλλων Nicola Romeo αγόρασε την επιχείρηση, αλλάζοντας το όνομά της σε Alfa-Romeo, ένα όνομα που παραμένει μέχρι σήμερα.

Το 1910, οι διευθύνοντες της μάρκας ανάθεσαν στο σχεδιαστή Romano Cattaneo να δημιουργήσει ένα διακριτικό λογότυπο για την εταιρεία και ο θρύλος λέει ότι εμπνεύστηκε από μια σειρά από σημαίες και σύμβολα που διακοσμούν το Castello Sforzesco στο Μιλάνο. Ένα από αυτά ήταν το εθνόσημο της ευγενής οικογένειας Visconti, ένα biscione (χορτοφάγο φίδι σύμβολο του καλού και της ευημερίας στην Ιταλία) και το άλλο ήταν το οικόσημο της πόλης του Μιλάνου, ένας κόκκινος σταυρός σε λευκό φόντο.

Ο Cattaneo πήρε αυτά τα δύο σύμβολα της πόλης και τα συνδύασε για να σχηματίσει το λογότυπο που έχει γίνει θρυλικό. Το σήμα έχει υποστεί μικρές τροποποιήσεις όλα αυτά τα χρόνια, αλλά σε μεγάλο βαθμό, το σχέδιο παραμένει το ίδιο σχέδιο μέχρι σήμερα.

To λογότυπο της Ferrari
Αναμφισβήτητα το πιο διάσημο λογότυπο στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, το Cavallino Rampante (prancing horse) χρησιμοποιήθηκε σε ένα μαχητικό αεροπλάνο πολύ πριν γίνει συνώνυμο με τα σπορ αυτοκίνητα του Maranello. Το έμβλημα ήταν ζωγραφισμένο στο πλάι του Spad XIII (Γαλλικό πολεμικό διπλάνο, του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου) του Count Francesco Baracca, πιλότου, που σκοτώθηκε το 1918.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Enzo Ferrari, ο ίδιος συνάντησε τους γονείς του ήρωα το 1923 και τη μητέρα του Countess Paolina προσωπικά και της ζήτησε να χρησιμοποιήσει το σύμβολο στα αγωνιστικά του αυτοκίνητα. Η Ferrari κράτησε το ασπρόμαυρο σχέδιο του prancing horse και πρόσθεσε ένα κίτρινο φόντο που είναι το χρώμα της Modena, της πατρίδας του Enzo.

Το λογότυπο της Lamborghini
Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, ο Ferruccio Lamborghini ήταν ένας από τους σημαντικότερους βιομηχάνους στην Ιταλία χάρη στην ακμάζουσα εταιρεία του, που κατασκεύαζε τρακτέρ και βοήθησε στην αναβίωση του γεωργικού τομέα στη χώρα μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ήταν επίσης παθιασμένος με τα αυτοκίνητα και είχε μια μεγάλη συλλογή που περιλάμβανε πολλά μοντέλα Ferrari. Ωστόσο, ήταν δυσαρεστημένος με τη μάρκα και την αξιοπιστία της ισχυριζόμενος ότι ήταν άβολα και απαιτούσαν συνεχή συντήρηση. Έτσι αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του μάρκα την Automobili Lamborghini το 1963, με στόχο την κατασκευή καλύτερων σπορ αυτοκινήτων.

Για έμβλημα της νέας μάρκας ο Ferruccio Lamborghini συνδύασε το ζώδιό του (Ταύρος) και το αγαπημένο του χόμπι (παρακολουθούσε ισπανικές ταυρομαχίες). Έτσι ο μαινόμενος ταύρος έγινε το λογότυπο της εταιρείας. Επιπλέον, μερικά από τα πιο διάσημα μοντέλα της μάρκας πήραν τα ονόματά τους από διάσημους ταύρους που πέθαναν ή σκότωσαν στις αρένες.

Το λογότυπο της Maserati
Το 1914 ο Alfieri Maserati δημιούργησε την «Societá anonima officine Alfieri Maserati», ένα γκαράζ στην Μπολόνια όπου κατασκευάζονταν τα αυτοκίνητα της Isotta Fraschini.

Δώδεκα χρόνια αργότερα, κατασκευάστηκε το πρώτο γνήσιο αυτοκίνητο Maserati, το Tipo 26, με το λογότυπο που χαρακτηρίζει τον κατασκευαστή σε όλη την ιστορία του: Την τρίαινα.

Σχεδιάστηκε από τον Mario Maserati, τον αδερφό του Alfieri που ήταν πιο παθιασμένος με την τέχνη και όχι με τα αυτοκίνητα, μετά από πρόταση του marquis Diego de Sterlich, ενός οικογενειακού φίλου και χρηματοδότη της εταιρείας.

Η κύρια έμπνευση για το σχεδιασμό προήλθε από το αριστούργημα της Giambologna το 1567, το Fontana del Nettuno στη Μπολόνια, ένα άγαλμα του Ποσειδώνα που κρατά μια τρίαινα, με απίστευτη λεπτομέρεια. Θεωρήθηκε ιδιαίτερα κατάλληλο για την επιχείρηση, δεδομένου ότι αντιπροσωπεύει δύναμη και κύρος. Με πολύ μικρές αλλαγές, το αρχικό λογότυπο χρησιμοποιείται ακόμη σήμερα.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...

Τι κρύβεται πίσω από το ναι των Ηγετών της χώρας;

Κυρίες και κύριε, συγγενείς, φίλοι και συμπολίτες, χθες τα μεσάνυχτα υπερψηφίστηκε το νέο μνημόνιο με 199 ΝΑΙ από τους βουλευτές της χώρας, χωρίς να υπάρχουν ενδοιασμοί για τους χιλιάδες διαδηλωτές ανά την Ελλάδα, που συγκεντρώθηκαν για να εκφράσουν ο καθένας με τον δικό του τρόπο, την αντίθεσή τους προ στην υπερψήφιση του νέου μνημονίου. Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters δημοσίευσε την υπερψήφιση του νομοσχεδίου, πριν καν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα μέσα στην βουλή.

Κρητικό παζάρι στην Αθήνα

Έκθεση με τίτλο: «ΚΡΗΤΗ: η Μεγάλη Συνάντηση» οργανώνεται στην Αθήνα 24 έως 27 Μαΐου στις εγκαταστάσεις του Tae Kwon Do στο Φάληρο. Η έκθεση θα είναι μικτή, κοινού και εμπορική, µε ιδιαίτερη έμφαση στις Business to Business επαφές ανάμεσα σε Κρήτες επιχειρηματίες και εταιρείες της ημεδαπής και της αλλοδαπής και θα καλύπτει έκταση 3.700 τ.μ. Θα πραγματοποιηθεί σε έναν ενιαίο χώρο, σε δυο τμήματα, ένα τμήμα προσβάσιμο σε όλους τους επισκέπτες και ένα μόνο για τους επαγγελματίες.