Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Χανιά: Tο παλιό Χαμάμ έγινε αίθουσα τέχνης


Γράφει ο Αντώνης Νομικός

Σε αίθουσα τέχνης που έχει την δυνατότητα φιλοξενίας επιλεγμένων καλλιτεχνικών δράσεων μετατράπηκε το ένα από τα παλιά τουρκικά Χαμάμ που διασώζονται στα Χανιά.

Πρόκειται για το Χαμάμ στην οδό Κατρέ που βρίσκεται στο λόφο Καστέλι της παλιάς πόλης των Χανίων.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει σε ανάρτησή του σε σελίδα Κοινωνικής Δικτύωσης ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού Γιάννης Γιαννακάκης, «ένας νέος χώρος τέχνης στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Ένα κτίριο ανοίγει για να φιλοξενήσει επιλεγμένες καλλιτεχνικές δράσεις, αποτέλεσμα της συνεργασίας της Εφορείας Αρχαιοτήτων με την ΚΕΠΠΕΔΗΧ - ΚΑΜ . Το Χαμάμ της οδού Κατρέ συνομιλεί με τη γειτονική ανασκαφή, ισορροπεί μεταξύ των αρχιτεκτονικών κ ιστορικών φάσεων της πόλης και αγκαλιάζει την καλλιτεχνική δημιουργία».

Στον ιδιαίτερο αυτό χώρο, που ανήκει στην Αρχαιολογία μπορούν να φιλοξενηθούν εκθέσεις ζωγραφικής, φωτογραφίας, κεραμικής, γλυπτικής και ήδη, έγινε το ιδανικό « ποδαρικό», με την έκθεση έργων ειδικότητας «τέχνη φωτογραφίας», των αποφοίτων του Δημόσιου ΙΕΚ Χανίων, ενώ αυτή την περίοδο « φιλοξενεί», έκθεση ζωγραφικής της Χριστίνης Κανιτσάκη με τίτλο «Παιχνιδιών Μνήμη».

Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού Γιάννης Γιαννακάκης, «στόχος δικός μας αλλά και της Εφορείας Αρχαιοτήτων είναι η αξιοποίηση χώρων πολιτισμού και η ανάδειξη της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Σαν Πολιτιστική Επιχείρηση του δήμου δίνουμε την δυνατότητα σε καλλιτέχνες να έρθουν σε επαφή μαζί μας για να προβάλουν τις δράσεις τους, ενώ εμείς έχουμε την φροντίδα για την στήριξη της υποδομής που χρειάζεται κάθε καλλιτεχνική δράση στον συγκεκριμένο χώρο».

Το Χαμάμ της Κατρέ
Το Χαμάμ στην οδό Κατρέ, βρίσκεται στην παλιά αριστοκρατική συνοικία Καστέλι της παλιάς πόλης των Χανίων και πρόκειται για ένα κτίσμα που περιβάλλεται από καμαροσκέπαστες στοές και μικρότερους τρούλους. Ο κεντρικός χώρος καλύπτεται από έναν χαμηλωμένο τρούλο χωρίς τύμπανο. Υπήρχε και δεύτερος όροφος ενώ, ένα μέρος των περιμετρικών κτισμάτων έχει καταστραφεί.

Είναι ένα από τα δημόσια λουτρά που κατασκεύασαν οι Οθωμανοί όσο ήταν κυρίαρχοι στα Χανιά. Είναι από τα τουρκικά λουτρά που συνεχίζουν την παράδοση των ρωμαϊκών και βυζαντινών λουτρών, με τα υπόγεια «υπόκαυστα» και τις πήλινες σωληνώσεις που μεταφέρουν το ζεστό νερό και τον ατμό στους κατάλληλους χώρους.

Η συνοικία του Καστελίου βρίσκεται στον λόφο επάνω από το παλιό λιμάνι και αποτελεί τον πρώτο πυρήνα της πόλης των Χανίων γεγονός που μαρτυρούν τα βυζαντινά τείχη που έχουν διασωθεί στην περιοχή και το Τούρκικο Χαμάμ στην οδό Κατρέ είναι ένα μόνο από τα μνημεία της περιοχής.

Στην περιοχή της παλιάς πόλης διασώζονται τρία ακόμα Χαμάμ, ενώ ένα μικρότερο διατηρείται και στην περιοχή των Μουρνιών.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...