Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Χανιά: Tο παλιό Χαμάμ έγινε αίθουσα τέχνης


Γράφει ο Αντώνης Νομικός

Σε αίθουσα τέχνης που έχει την δυνατότητα φιλοξενίας επιλεγμένων καλλιτεχνικών δράσεων μετατράπηκε το ένα από τα παλιά τουρκικά Χαμάμ που διασώζονται στα Χανιά.

Πρόκειται για το Χαμάμ στην οδό Κατρέ που βρίσκεται στο λόφο Καστέλι της παλιάς πόλης των Χανίων.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει σε ανάρτησή του σε σελίδα Κοινωνικής Δικτύωσης ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού Γιάννης Γιαννακάκης, «ένας νέος χώρος τέχνης στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Ένα κτίριο ανοίγει για να φιλοξενήσει επιλεγμένες καλλιτεχνικές δράσεις, αποτέλεσμα της συνεργασίας της Εφορείας Αρχαιοτήτων με την ΚΕΠΠΕΔΗΧ - ΚΑΜ . Το Χαμάμ της οδού Κατρέ συνομιλεί με τη γειτονική ανασκαφή, ισορροπεί μεταξύ των αρχιτεκτονικών κ ιστορικών φάσεων της πόλης και αγκαλιάζει την καλλιτεχνική δημιουργία».

Στον ιδιαίτερο αυτό χώρο, που ανήκει στην Αρχαιολογία μπορούν να φιλοξενηθούν εκθέσεις ζωγραφικής, φωτογραφίας, κεραμικής, γλυπτικής και ήδη, έγινε το ιδανικό « ποδαρικό», με την έκθεση έργων ειδικότητας «τέχνη φωτογραφίας», των αποφοίτων του Δημόσιου ΙΕΚ Χανίων, ενώ αυτή την περίοδο « φιλοξενεί», έκθεση ζωγραφικής της Χριστίνης Κανιτσάκη με τίτλο «Παιχνιδιών Μνήμη».

Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού Γιάννης Γιαννακάκης, «στόχος δικός μας αλλά και της Εφορείας Αρχαιοτήτων είναι η αξιοποίηση χώρων πολιτισμού και η ανάδειξη της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Σαν Πολιτιστική Επιχείρηση του δήμου δίνουμε την δυνατότητα σε καλλιτέχνες να έρθουν σε επαφή μαζί μας για να προβάλουν τις δράσεις τους, ενώ εμείς έχουμε την φροντίδα για την στήριξη της υποδομής που χρειάζεται κάθε καλλιτεχνική δράση στον συγκεκριμένο χώρο».

Το Χαμάμ της Κατρέ
Το Χαμάμ στην οδό Κατρέ, βρίσκεται στην παλιά αριστοκρατική συνοικία Καστέλι της παλιάς πόλης των Χανίων και πρόκειται για ένα κτίσμα που περιβάλλεται από καμαροσκέπαστες στοές και μικρότερους τρούλους. Ο κεντρικός χώρος καλύπτεται από έναν χαμηλωμένο τρούλο χωρίς τύμπανο. Υπήρχε και δεύτερος όροφος ενώ, ένα μέρος των περιμετρικών κτισμάτων έχει καταστραφεί.

Είναι ένα από τα δημόσια λουτρά που κατασκεύασαν οι Οθωμανοί όσο ήταν κυρίαρχοι στα Χανιά. Είναι από τα τουρκικά λουτρά που συνεχίζουν την παράδοση των ρωμαϊκών και βυζαντινών λουτρών, με τα υπόγεια «υπόκαυστα» και τις πήλινες σωληνώσεις που μεταφέρουν το ζεστό νερό και τον ατμό στους κατάλληλους χώρους.

Η συνοικία του Καστελίου βρίσκεται στον λόφο επάνω από το παλιό λιμάνι και αποτελεί τον πρώτο πυρήνα της πόλης των Χανίων γεγονός που μαρτυρούν τα βυζαντινά τείχη που έχουν διασωθεί στην περιοχή και το Τούρκικο Χαμάμ στην οδό Κατρέ είναι ένα μόνο από τα μνημεία της περιοχής.

Στην περιοχή της παλιάς πόλης διασώζονται τρία ακόμα Χαμάμ, ενώ ένα μικρότερο διατηρείται και στην περιοχή των Μουρνιών.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .