Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σε λειτουργία το Υποβρύχιο Μουσείο της Αγίας Νάπας, MUSAN


Γράφει ο Δημήτρης Μπαλής

Πρόκειται για το MUSAN (Museum of Underwater Sculpture Ayia Napa), το οποίο, σε συνδυασμό με το θαλάσσιο περιβάλλον της Αγίας Νάπας, δημιουργούν ένα ξεχωριστό έργο, που όμοιό του δεν προσφέρεται πουθενά αλλού.

Ο προϋπολογισμός του Υποβρύχιου Μουσείου Γλυπτικής Αγίας Νάπας ανέρχεται στο ποσό του 1.000.000 ευρώ και σηματοδοτεί για την Κύπρο μια νέα αρχή, καθώς εμπλουτίζει το τουριστικό της προϊόν και εντάσσεται, πλέον, στον εθνικό της πλούτο. Ταυτόχρονα, αναβαθμίζει και προσελκύει ξεχωριστή μερίδα τουριστών, με ειδικά ενδιαφέροντα και προσφέρει μοναδική εμπειρία σε όλες τις ομάδες και ηλικίες των επισκεπτών της Κύπρου, ενώ ωφελεί την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, λειτουργώντας ανταποδοτικά στην εθνική οικονομία του νησιού.

Η δημιουργία του MUSAN αποτέλεσε κοινή προσπάθεια του Τμήματος Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών, του Δήμου Αγίας Νάπας και του Υφυπουργείου Τουρισμού. Είναι μια ζωντανή εικαστική και οικολογική εμπειρία, με τα έργα τέχνης να αλληλοεπιδρούν με τη φύση και να εξελίσσονται με το χρόνο και πρόκειται να φέρει τον κόσμο ακόμη πιο κοντά στο θαλάσσιο περιβάλλον, πιο κοντά στη διατήρηση και προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος.

Στο νέο Υποβρύχιο Μουσείο Γλυπτικής της Αγίας Νάπας (MUSAN), οι επισκέπτες μπορούν να περιηγηθούν σε ένα υποβρύχιο δάσος, το πρώτο του είδους του στον κόσμο. Εκεί, θα συναντήσουν 93 έργα τέχνης του Jason deCaires Taylor, εμπνευσμένα από τη φύση και τον άνθρωπο. Τα έργα έχουν σχεδιαστεί με τρόπο και υλικά που προσελκύουν θαλάσσια ζωή, ενώ θα τοποθετηθούν σε διάφορα βάθη, δημιουργώντας έτσι ένα κατάλληλο υπόστρωμα για θαλάσσια ζωή σε όλα τα επίπεδα.

Τα γλυπτά είναι κατασκευασμένα από αδρανή υλικά, με ουδέτερο pH, ώστε να μην επιδράσουν αρνητικά στην περιοχή που θα τοποθετηθούν. Πρόκειται για μια αμμώδη έκταση, σε απόσταση 200 μέτρων από την ακτογραμμή της Αγίας Νάπας και αναμένεται ότι με την πάροδο του χρόνου η βιοποικιλότητα της περιοχής θα εμπλουτιστεί, χάρη στο μουσείο.

Οι επισκέπτες του μουσείου μπορούν να είναι δύτες, αλλά και κολυμβητές με μάσκα και αναπνευστήρα. Ολόκληρο το έργο είναι ένα υδάτινο οδοιπορικό στη σχέση ανθρώπου και φύσης, όπως το δημιούργησε ο καταξιωμένος στο χώρο Jason deCaires Taylor. Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί τις γνώσεις και τις δεξιότητές του ως γλύπτης, marine conservationist, υποβρύχιος φωτογράφος και εκπαιδευτής αυτόνομης κατάδυσης, για να φτιάξει μοναδικά έργα τέχνης, τα οποία ανταποκρίνονται στον χώρο που θα τοποθετηθούν και ενισχύουν τη θαλάσσια ζωή.

«Ο καταδυτικός τουρισμός αποτελεί προϊόν προτεραιότητας στην Εθνική Στρατηγική Τουρισμού 2030», επισημαίνει ο υφυπουργός Τουρισμού της Κύπρου, Σάββας Περδίος.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ