Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σε λειτουργία το Υποβρύχιο Μουσείο της Αγίας Νάπας, MUSAN


Γράφει ο Δημήτρης Μπαλής

Πρόκειται για το MUSAN (Museum of Underwater Sculpture Ayia Napa), το οποίο, σε συνδυασμό με το θαλάσσιο περιβάλλον της Αγίας Νάπας, δημιουργούν ένα ξεχωριστό έργο, που όμοιό του δεν προσφέρεται πουθενά αλλού.

Ο προϋπολογισμός του Υποβρύχιου Μουσείου Γλυπτικής Αγίας Νάπας ανέρχεται στο ποσό του 1.000.000 ευρώ και σηματοδοτεί για την Κύπρο μια νέα αρχή, καθώς εμπλουτίζει το τουριστικό της προϊόν και εντάσσεται, πλέον, στον εθνικό της πλούτο. Ταυτόχρονα, αναβαθμίζει και προσελκύει ξεχωριστή μερίδα τουριστών, με ειδικά ενδιαφέροντα και προσφέρει μοναδική εμπειρία σε όλες τις ομάδες και ηλικίες των επισκεπτών της Κύπρου, ενώ ωφελεί την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, λειτουργώντας ανταποδοτικά στην εθνική οικονομία του νησιού.

Η δημιουργία του MUSAN αποτέλεσε κοινή προσπάθεια του Τμήματος Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών, του Δήμου Αγίας Νάπας και του Υφυπουργείου Τουρισμού. Είναι μια ζωντανή εικαστική και οικολογική εμπειρία, με τα έργα τέχνης να αλληλοεπιδρούν με τη φύση και να εξελίσσονται με το χρόνο και πρόκειται να φέρει τον κόσμο ακόμη πιο κοντά στο θαλάσσιο περιβάλλον, πιο κοντά στη διατήρηση και προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος.

Στο νέο Υποβρύχιο Μουσείο Γλυπτικής της Αγίας Νάπας (MUSAN), οι επισκέπτες μπορούν να περιηγηθούν σε ένα υποβρύχιο δάσος, το πρώτο του είδους του στον κόσμο. Εκεί, θα συναντήσουν 93 έργα τέχνης του Jason deCaires Taylor, εμπνευσμένα από τη φύση και τον άνθρωπο. Τα έργα έχουν σχεδιαστεί με τρόπο και υλικά που προσελκύουν θαλάσσια ζωή, ενώ θα τοποθετηθούν σε διάφορα βάθη, δημιουργώντας έτσι ένα κατάλληλο υπόστρωμα για θαλάσσια ζωή σε όλα τα επίπεδα.

Τα γλυπτά είναι κατασκευασμένα από αδρανή υλικά, με ουδέτερο pH, ώστε να μην επιδράσουν αρνητικά στην περιοχή που θα τοποθετηθούν. Πρόκειται για μια αμμώδη έκταση, σε απόσταση 200 μέτρων από την ακτογραμμή της Αγίας Νάπας και αναμένεται ότι με την πάροδο του χρόνου η βιοποικιλότητα της περιοχής θα εμπλουτιστεί, χάρη στο μουσείο.

Οι επισκέπτες του μουσείου μπορούν να είναι δύτες, αλλά και κολυμβητές με μάσκα και αναπνευστήρα. Ολόκληρο το έργο είναι ένα υδάτινο οδοιπορικό στη σχέση ανθρώπου και φύσης, όπως το δημιούργησε ο καταξιωμένος στο χώρο Jason deCaires Taylor. Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί τις γνώσεις και τις δεξιότητές του ως γλύπτης, marine conservationist, υποβρύχιος φωτογράφος και εκπαιδευτής αυτόνομης κατάδυσης, για να φτιάξει μοναδικά έργα τέχνης, τα οποία ανταποκρίνονται στον χώρο που θα τοποθετηθούν και ενισχύουν τη θαλάσσια ζωή.

«Ο καταδυτικός τουρισμός αποτελεί προϊόν προτεραιότητας στην Εθνική Στρατηγική Τουρισμού 2030», επισημαίνει ο υφυπουργός Τουρισμού της Κύπρου, Σάββας Περδίος.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...