Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σε λειτουργία το Υποβρύχιο Μουσείο της Αγίας Νάπας, MUSAN


Γράφει ο Δημήτρης Μπαλής

Πρόκειται για το MUSAN (Museum of Underwater Sculpture Ayia Napa), το οποίο, σε συνδυασμό με το θαλάσσιο περιβάλλον της Αγίας Νάπας, δημιουργούν ένα ξεχωριστό έργο, που όμοιό του δεν προσφέρεται πουθενά αλλού.

Ο προϋπολογισμός του Υποβρύχιου Μουσείου Γλυπτικής Αγίας Νάπας ανέρχεται στο ποσό του 1.000.000 ευρώ και σηματοδοτεί για την Κύπρο μια νέα αρχή, καθώς εμπλουτίζει το τουριστικό της προϊόν και εντάσσεται, πλέον, στον εθνικό της πλούτο. Ταυτόχρονα, αναβαθμίζει και προσελκύει ξεχωριστή μερίδα τουριστών, με ειδικά ενδιαφέροντα και προσφέρει μοναδική εμπειρία σε όλες τις ομάδες και ηλικίες των επισκεπτών της Κύπρου, ενώ ωφελεί την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, λειτουργώντας ανταποδοτικά στην εθνική οικονομία του νησιού.

Η δημιουργία του MUSAN αποτέλεσε κοινή προσπάθεια του Τμήματος Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών, του Δήμου Αγίας Νάπας και του Υφυπουργείου Τουρισμού. Είναι μια ζωντανή εικαστική και οικολογική εμπειρία, με τα έργα τέχνης να αλληλοεπιδρούν με τη φύση και να εξελίσσονται με το χρόνο και πρόκειται να φέρει τον κόσμο ακόμη πιο κοντά στο θαλάσσιο περιβάλλον, πιο κοντά στη διατήρηση και προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος.

Στο νέο Υποβρύχιο Μουσείο Γλυπτικής της Αγίας Νάπας (MUSAN), οι επισκέπτες μπορούν να περιηγηθούν σε ένα υποβρύχιο δάσος, το πρώτο του είδους του στον κόσμο. Εκεί, θα συναντήσουν 93 έργα τέχνης του Jason deCaires Taylor, εμπνευσμένα από τη φύση και τον άνθρωπο. Τα έργα έχουν σχεδιαστεί με τρόπο και υλικά που προσελκύουν θαλάσσια ζωή, ενώ θα τοποθετηθούν σε διάφορα βάθη, δημιουργώντας έτσι ένα κατάλληλο υπόστρωμα για θαλάσσια ζωή σε όλα τα επίπεδα.

Τα γλυπτά είναι κατασκευασμένα από αδρανή υλικά, με ουδέτερο pH, ώστε να μην επιδράσουν αρνητικά στην περιοχή που θα τοποθετηθούν. Πρόκειται για μια αμμώδη έκταση, σε απόσταση 200 μέτρων από την ακτογραμμή της Αγίας Νάπας και αναμένεται ότι με την πάροδο του χρόνου η βιοποικιλότητα της περιοχής θα εμπλουτιστεί, χάρη στο μουσείο.

Οι επισκέπτες του μουσείου μπορούν να είναι δύτες, αλλά και κολυμβητές με μάσκα και αναπνευστήρα. Ολόκληρο το έργο είναι ένα υδάτινο οδοιπορικό στη σχέση ανθρώπου και φύσης, όπως το δημιούργησε ο καταξιωμένος στο χώρο Jason deCaires Taylor. Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί τις γνώσεις και τις δεξιότητές του ως γλύπτης, marine conservationist, υποβρύχιος φωτογράφος και εκπαιδευτής αυτόνομης κατάδυσης, για να φτιάξει μοναδικά έργα τέχνης, τα οποία ανταποκρίνονται στον χώρο που θα τοποθετηθούν και ενισχύουν τη θαλάσσια ζωή.

«Ο καταδυτικός τουρισμός αποτελεί προϊόν προτεραιότητας στην Εθνική Στρατηγική Τουρισμού 2030», επισημαίνει ο υφυπουργός Τουρισμού της Κύπρου, Σάββας Περδίος.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.