Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ελληνίδα ερευνήτρια ανέπτυξε σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που κάνει διάγνωση της άνοιας πριν την εμφάνιση συμπτωμάτων



Ερευνητές στη Βρετανία, με επικεφαλής μία Ελληνίδα της διασποράς, ανέπτυξαν ένα καινοτόμο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να αναγνωρίσει τα πρώτα σημάδια της άνοιας στον εγκέφαλο, πριν καν εμφανιστούν τα πρώτα συμπτώματα στους ασθενείς και πριν οι νευρολόγοι είναι σε θέση να κάνουν κάποια διάγνωση. Το σύστημα, που δεν χρειάζεται πάνω από μία απεικόνιση του εγκεφάλου για να βγάλει συμπεράσματα, χάρη σε έναν ειδικό αλγόριθμο, άρχισε ήδη να δοκιμάζεται κλινικά, αν και είναι πρόωρο να πει κανείς πότε θα καταστεί δυνατό να αξιοποιηθεί στην πράξη.

Ο αλγόριθμος έχει «εκπαιδευτεί» με χιλιάδες εγκεφαλικές απεικονίσεις ανθρώπων με άνοια, οπότε στη συνέχεια μπορεί να κάνει συγκρίσεις όταν κληθεί να «διαβάσει» μία νέα απεικόνιση εγκεφάλου. Είναι ικανό να αναγνωρίζει πρώιμα ίχνη άνοιας που δεν μπορεί να «πιάσει» το μάτι ακόμη και ενός ειδικού γιατρού, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για τον εντοπισμό της νευροεκφύλισης του εγκεφάλου έγκαιρα, αρκετά χρόνια νωρίτερα από ό,τι είναι εφικτό σήμερα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια Ζωή Κουρτζή του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ και του Ινστιτούτου Άλαν Τιούρινγκ, η οποία δημιούργησε το σύστημα, σύμφωνα με το BBC και τις βρετανικές «Γκάρντιαν» και «Ιντιπέντεντ», αισιοδοξούν ότι αυτό θα αποτελέσει μελλοντικά πολύτιμο βοηθό των νευρολόγων. Όπως ανέφερε η δρ Κουρτζή, «αν παρέμβουμε έγκαιρα, οι θεραπείες θα μπορούν να ξεκινήσουν νωρίτερα και να επιβραδύνουν την εξέλιξη της νόσου, ενώ ταυτόχρονα θα αποφευχθεί μία μεγαλύτερη εγκεφαλική βλάβη».

Οι προκλινικές δοκιμές έδειξαν ότι το σύστημα μπορεί να διαγνώσει την άνοια ακόμη και όταν δεν υπάρχει το παραμικρό εμφανές σημάδι βλάβης στον εγκέφαλο. Επίσης, μπορεί να προβλέψει κατά πόσο η άνοια θα παραμείνει σταθερή για πολλά χρόνια και αν θα εξελιχθεί αργά ή γρήγορα.

Οι κλινικές δοκιμές στο Νοσοκομείο Άντενμπρουκ του Κέιμπριτζ και σε άλλες βρετανικές κλινικές, με τη συμμετοχή περίπου 500 ατόμων και με επικεφαλής τον νευρολόγο δρα Τιμ Ρίτμαν του Κέιμπριτζ, θα δείξουν πόσο «δουλεύει» το σύστημα στην πράξη. Όπως είπε ο ίδιος, το νέο «έξυπνο» σύστημα συνιστά «μία φανταστική εξέλιξη».

Η κ. Κουρτζή σπούδασε Πειραματική Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και πήρε το διδακτορικό της στη Γνωστική Νευροεπιστήμη από το Πανεπιστήμιο Rutgers των ΗΠΑ. Έκανε μεταδιδακτορική έρευνα στα αμερικανικά πανεπιστήμια ΜΙΤ και Χάρβαρντ, ειδικευόμενη στη Γνωστική Νευροαπεικόνιση, και στη συνέχεια πραγματοποίησε έρευνα στο γερμανικό Ινστιτούτο Μαξ Πλανκ για τη Βιολογική Κυβερνητική και στο βρετανικό Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ. Από το 2013 διδάσκει Πειραματική Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ και θεωρείται ειδική στη Γνωστική Υπολογιστική Νευροεπιστήμη, όντας πρωτοπόρος στη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην υγεία του νου και του εγκεφάλου.

Η ανάπτυξη αλγορίθμων για κλινική χρήση αποτελεί ένα ραγδαία αναπτυσσόμενο πεδίο διεθνώς, «παντρεύοντας» την επιστήμη των υπολογιστών με τη Νευροβιολογία και την Ιατρική. Ήδη έχουν αναπτυχθεί διάφορα «έξυπνα» συστήματα για την έγκαιρη διάγνωση -από απεικονιστικές εξετάσεις- διαφόρων παθήσεων.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.