Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ελληνίδα ερευνήτρια ανέπτυξε σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που κάνει διάγνωση της άνοιας πριν την εμφάνιση συμπτωμάτων



Ερευνητές στη Βρετανία, με επικεφαλής μία Ελληνίδα της διασποράς, ανέπτυξαν ένα καινοτόμο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να αναγνωρίσει τα πρώτα σημάδια της άνοιας στον εγκέφαλο, πριν καν εμφανιστούν τα πρώτα συμπτώματα στους ασθενείς και πριν οι νευρολόγοι είναι σε θέση να κάνουν κάποια διάγνωση. Το σύστημα, που δεν χρειάζεται πάνω από μία απεικόνιση του εγκεφάλου για να βγάλει συμπεράσματα, χάρη σε έναν ειδικό αλγόριθμο, άρχισε ήδη να δοκιμάζεται κλινικά, αν και είναι πρόωρο να πει κανείς πότε θα καταστεί δυνατό να αξιοποιηθεί στην πράξη.

Ο αλγόριθμος έχει «εκπαιδευτεί» με χιλιάδες εγκεφαλικές απεικονίσεις ανθρώπων με άνοια, οπότε στη συνέχεια μπορεί να κάνει συγκρίσεις όταν κληθεί να «διαβάσει» μία νέα απεικόνιση εγκεφάλου. Είναι ικανό να αναγνωρίζει πρώιμα ίχνη άνοιας που δεν μπορεί να «πιάσει» το μάτι ακόμη και ενός ειδικού γιατρού, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για τον εντοπισμό της νευροεκφύλισης του εγκεφάλου έγκαιρα, αρκετά χρόνια νωρίτερα από ό,τι είναι εφικτό σήμερα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια Ζωή Κουρτζή του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ και του Ινστιτούτου Άλαν Τιούρινγκ, η οποία δημιούργησε το σύστημα, σύμφωνα με το BBC και τις βρετανικές «Γκάρντιαν» και «Ιντιπέντεντ», αισιοδοξούν ότι αυτό θα αποτελέσει μελλοντικά πολύτιμο βοηθό των νευρολόγων. Όπως ανέφερε η δρ Κουρτζή, «αν παρέμβουμε έγκαιρα, οι θεραπείες θα μπορούν να ξεκινήσουν νωρίτερα και να επιβραδύνουν την εξέλιξη της νόσου, ενώ ταυτόχρονα θα αποφευχθεί μία μεγαλύτερη εγκεφαλική βλάβη».

Οι προκλινικές δοκιμές έδειξαν ότι το σύστημα μπορεί να διαγνώσει την άνοια ακόμη και όταν δεν υπάρχει το παραμικρό εμφανές σημάδι βλάβης στον εγκέφαλο. Επίσης, μπορεί να προβλέψει κατά πόσο η άνοια θα παραμείνει σταθερή για πολλά χρόνια και αν θα εξελιχθεί αργά ή γρήγορα.

Οι κλινικές δοκιμές στο Νοσοκομείο Άντενμπρουκ του Κέιμπριτζ και σε άλλες βρετανικές κλινικές, με τη συμμετοχή περίπου 500 ατόμων και με επικεφαλής τον νευρολόγο δρα Τιμ Ρίτμαν του Κέιμπριτζ, θα δείξουν πόσο «δουλεύει» το σύστημα στην πράξη. Όπως είπε ο ίδιος, το νέο «έξυπνο» σύστημα συνιστά «μία φανταστική εξέλιξη».

Η κ. Κουρτζή σπούδασε Πειραματική Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και πήρε το διδακτορικό της στη Γνωστική Νευροεπιστήμη από το Πανεπιστήμιο Rutgers των ΗΠΑ. Έκανε μεταδιδακτορική έρευνα στα αμερικανικά πανεπιστήμια ΜΙΤ και Χάρβαρντ, ειδικευόμενη στη Γνωστική Νευροαπεικόνιση, και στη συνέχεια πραγματοποίησε έρευνα στο γερμανικό Ινστιτούτο Μαξ Πλανκ για τη Βιολογική Κυβερνητική και στο βρετανικό Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ. Από το 2013 διδάσκει Πειραματική Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ και θεωρείται ειδική στη Γνωστική Υπολογιστική Νευροεπιστήμη, όντας πρωτοπόρος στη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην υγεία του νου και του εγκεφάλου.

Η ανάπτυξη αλγορίθμων για κλινική χρήση αποτελεί ένα ραγδαία αναπτυσσόμενο πεδίο διεθνώς, «παντρεύοντας» την επιστήμη των υπολογιστών με τη Νευροβιολογία και την Ιατρική. Ήδη έχουν αναπτυχθεί διάφορα «έξυπνα» συστήματα για την έγκαιρη διάγνωση -από απεικονιστικές εξετάσεις- διαφόρων παθήσεων.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...