Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ: ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΛΕΟΝ ΦΟΒΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΓΗ


Οι γυναίκες έχουμε το δεδομένο δικαίωμα στην μόρφωση, στην υγεία, στην αγάπη, στην ευτυχία, στην αυτοδιάθεση του σώματος μας. Δυστυχώς, όμως αυτό δεν ισχύει για όλες τις γυναίκες. Από τις 15 Αυγούστου, οπότε και η Καμπούλ κατελήφθη από τους Ταλιμπάν, για τις γυναίκες στο Αφγανιστάν ακόμα και το δικαίωμα της ζωής δεν είναι δεδομένο.

Zarifa Ghafari: Η πρώτη γυναίκα δήμαρχος στο Αφγανιστάν αναφέρει πως περιμένει τους Ταλιμπάν να τη σκοτώσουν
«Κάθομαι εδώ και τους περιμένω να έρθουν. Δεν υπάρχει κανείς να βοηθήσει εμένα ή την οικογένειά μου. Απλώς κάθομαι εδώ μαζί τους και με τον σύζυγό μου. Και θα έρθουν για ανθρώπους σαν εμένα και θα με σκοτώσουν. Δεν μπορώ να εγκαταλείψω την οικογένειά μου. Εξάλλου, πού να πάω;», δήλωσε η 28άχρονη δήμαρχος της επαρχίας του Μαϊντάν Βαρντάκ στο inews.co.uk. Η Zarifa Ghafari είναι η πρώτη γυναίκα δήμαρχος στο Αφγανιστάν και φανατική υπέρμαχος των δικαιωμάτων των γυναικών στη χώρα της. Έχει τη δική της ραδιοφωνική εκπομπή και ίδρυσε επίσης μια μη κυβερνητική οργάνωση για την οικονομική στήριξη των γυναικών. Πριν από 20 ημέρες σημειώθηκε η τρίτη απόπειρα δολοφονίας εναντίον της…για τους Ταλιμπάν το μόνο δικαίωμα που έχει είναι στο θάνατο.

Μαλάλα Γιουσαφζάι: «Παρακολουθούμε με σοκ όλα όσα γίνονται»
Η Μαλάλα Γιουσαφζάι, το κορίτσι σύμβολο του αγώνα των δικαιωμάτων των γυναικών στέλνει κραυγή αγωνίας. «Εκτυλίσσεται επείγουσα ανθρωπιστική κρίση αυτή τη στιγμή και πρέπει να προσφέρουμε τη βοήθεια και την υποστήριξή μας», δήλωσε στην εκπομπή Newsnight του BBC. «Είχα την ευκαιρία να μιλήσω με μερικούς ακτιβιστές και ακτιβίστριες στο Αφγανιστάν, και μου είπαν ότι ανησυχούν για το πώς θα είναι η ζωή τους».

Η Μαλάλα είναι από το 2014 η νεότερη κάτοχος του Νόμπελ Ειρήνης. Το 2012 είχε πυροβοληθεί στο κεφάλι, μέσα στο σχολικό λεωφορείο, από έναν Πακιστανό Ταλιμπάν εξαιτίας της “εμμονής της” να θέλει να μορφωθεί σε μία χώρα όπου η εκπαίδευση είναι απαγορευμένη για τις γυναίκες. Μετά την απόπειρα δολοφονίας της μεταφέρθηκε για νοσηλεία στην Αγγλία, όπου και τελικά διέμεινε μόνιμα. Πέρυσι πήρε πτυχίο από το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, όπου σπούδασε φιλοσοφία, πολιτικές επιστήμες και οικονομικά.

Clarissa Ward : Η δημοσιογράφος του CNN που αναγκάστηκε να φορέσει μπούρκα μετά την κατάληψη της Καμπούλ
«Βλέπω περισσότερες μπούρκες από ότι βλέπω συνήθως, προφανώς κι εγώ είμαι ντυμένη πολύ διαφορετικά από ότι θα ντυνόμουν κανονικά για να κυκλοφορήσω στους δρόμους της Καμπούλ»: δηλώνει εμφανώς αναστατωμένη, στην ανταπόκριση που έκανε για το CNN η Clarissa Ward. Ακόμα και η δημοσιογράφος Αμερικανικού Δικτύου , υπό τον φόβο τον Ταλιμπάν, υποχρεώθηκε να φορέσει μπούρκα. Η εικόνα της δε θυμίζει τίποτα από τις προηγούμενες εμφανίσεις της.

Η αρχή του τέλους των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
Όλα ξεκίνησαν στις 15 Αυγούστου οι Ταλιμπάν κατέλαβαν το Προεδρικό Μέγαρο του Αφγανιστάν και μετονόμασαν τη χώρα σε Ισλαμικό Εμιράτο του Αφγανιστάν. Ο Ασράφ Γκανί, ο υποστηριζόμενος από τις ΗΠΑ πρόεδρος, παραιτήθηκε κι έφυγε από τη χώρα, 25 χρόνια,

Ποιοι είναι οι Ταλιμπάν
Οι Ταλιμπάν έκαναν την εμφάνιση τους το 1995 υπό τον μανδύα ενός θρησκευτικού κινήματος. Σκοπός τους ήταν κατάληψη της εξουσίας και η διοίκηση του κράτους με “θρησκευτικούς νόμους”, οι οποίοι απαγορεύουν στη γυναίκα να έχει το οποιοδήποτε δικαίωμα. Σύμφωνα με τους νόμους των Ταλιμπάν απαγορεύεται στις γυναίκες το δικαίωμα στην παιδεία, στην υγεία, στην εργασία. Απαγορεύεται στις γυναίκες ακόμα και να μιλούν σε άντρες και να κυκλοφορούν αν δεν είναι μαζί τους ο σύζυγός τους, ο πατέρας τους ή ο αδελφός τους.

Οι γυναίκες για τους Ταλιμπάν απλά δεν έχουν κανένα δικαίωμα
Σύμφωνα με αναφορές του Στέιτ Ντιπάρτμεντ το 2001, οι οκτώ κανόνες που ίσχυαν για τις γυναίκες, έχοντας επιβληθεί από το καθεστώς των Ταλιμπάν, ήταν οι εξής:
1. Έπρεπε να είναι καλυμμένες με ενδύματα από την κορφή ως τα νύχια.
2. Δεν τους επιτρεπόταν να εργαστούν, παρά μόνο σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις.
3. Δεν τους επιτρεπόταν να πηγαίνουν σχολείο.
4. Είχαν περιορισμένη πρόσβαση στο σύστημα Υγείας.
5. Δεν μπορούσαν να βγουν από το σπίτι τους, χωρίς να συνοδεύονται από άνδρα-μέλος της οικογένειάς τους.
6. Όταν έβγαιναν έξω, έμπαιναν σε ειδικά λεωφορεία, ενώ για να μπουν σε ταξί, θα έπρεπε και πάλι να συνοδεύονται από κάποιον άντρα, συγγενή τους.
7. Γενικά, οι γυναίκες δεν μπορούσαν να κυκλοφορούν στον δρόμο, χωρίς να συνοδεύονται από κάποιον άντρα, που να είναι συγγενικό τους πρόσωπο.
8. Τα παράθυρα των σπιτιών τους έπρεπε να είναι βαμμένα, προκειμένου να μην μπορεί κανένας περαστικός απ’ έξω να δει στο εσωτερικό τους.

Οι γυναίκες φοβούνται για το μέλλον τους και για το τι μέλλει γενέσθαι, μετά την επιστροφή των Ταλιμπάν στην εξουσία. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι, σε περίπτωση παραβίασης κάποιου εκ των παραπάνω κανόνων, οι γυναίκες τιμωρούνταν με ξυλοδαρμό και, σε πολλές περιπτώσεις, με θάνατο δια λιθοβολισμού.

Πώς μπορούμε να μιλάμε για δικαίωμα στην ισότητα όταν κάποιες γυναίκες δεν έχουν καν δικαίωμα στη ζωή; Πώς μπορούμε να σωπαίνουμε όταν κάποιες γυναίκες δεν έχουν τη δυνατότητα να μιλήσουν; Δεν θα σταματήσουμε να φωνάζουμε για εκείνες και το αυτονόητο-δυστυχώς όχι για όλους- δικαίωμα τους στα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...