Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Setjetting tourism


Γράφει η Άννα Μαρία Σερεμετάκη

Αν διαβάζοντας τον τίτλο του άρθρου σκέφτηκες ένα πολυτελές είδος τουρισμού με ιδιωτικά jet ή ακόμα θαλάσσιο τουρισμό λόγω των jet-ski, τότε δεν γνωρίζεις τον όρο Setjetting. 
Setjetting tourism είναι ένα είδος τουρισμού κατά το οποίο οι ακόλουθοί του, επισκέπτονται πόλεις, μουσεία, πλατείες, ποτάμια, γέφυρες (κ.α) που έχουν δει σε μία αγαπημένη τους ταινία ή σειρά.

Είμαστε σίγουροι πως μέσα από μία σκηνή ταινίας έχεις ονειρευτεί να επισκεφτείς έστω έναν προορισμό. Σκέψου πως η πόλη του Παρισιού και της Νέας Υόρκης, καθώς κι ο τρόπος ζωής των κατοίκων, έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλείς μέσω ταινιών. Φυσικά είναι πάρα πολλές τοποθεσίες που προβάλλονται από τους σκηνοθέτες σε ταινίες και σειρές και παρακάτω θα παρουσιαστούν 3 μέρη σε ολόκληρο τον κόσμο που έχουν γίνει δημοφιλή με αυτόν τον τρόπο.

Dubrovnik, Κροατία – τηλεοπτική σειρά Game of Thrones, 2011-2019
Η πόλη Dubrovnik της Κροατίας, έχει πρωταγωνιστήσει στο Game of Thrones και συγκεκριμένα στην 2η σεζόν, γι’ αυτό έχει παραμείνει γνωστή ως η πρωτεύουσα των Επτά Βασιλείων. Στη συγκεκριμένη πόλη κατοικούν περίπου 45.000 πολίτες, που σημαίνει πως η πόλη είναι προσβάσιμη για όλους τους θαυμαστές του Game of Thrones. Αξίζει μάλιστα να περιηγηθείς και στην παλιά πόλη του Dubrovnik, όπου επίσης έχουν γυριστεί σκηνές καθ’ όλη τη διάρκεια της σειράς.

Νέα Ζηλανδία – τηλεοπτική σειρά The Lord Of The Rings Trilogy, 2001-2003
Μεταφερόμενοι στη Νέα Ζηλανδία και συγκεκριμένα στην τηλεοπτική σειρά, The Lord Of The Rings Trilogy, πάνω από 100 μέρη της χώρας προβλήθηκαν στη διάρκεια των τριών ετών της σειράς. Αρκετά χαρακτηριστικό τοπίο, ακόμα και σε αυτούς που δεν έχουν παρακολουθήσει τη σειρά, είναι η περιοχή Hobbiton. Στην πραγματικότητα δεν είναι κατοικήσιμη περιοχή από ντόπιους, αλλά αποτελεί διάσημο τουριστικό αξιοθέατο στη Νέα Ζηλανδία, δίνοντάς σου τη δυνατότητα να περιηγηθείς σε σκηνικά της ταινίας. Επίσης, το Εθνικό Πάρκο Tongariro, που βρίσκεται στο όρος Ngauruho, χρησιμοποιήθηκε για τη λήψη όλων των σκηνών που έγιναν στο Mordor, τη γη του σκοτεινού άρχοντα Sauron. Εύκολα μπορείς να φανταστείς πως περπατάς στα σκοτεινά εδάφη του Mordor, για να πετάξεις το δαχτυλίδι στις πυρκαγιές του όρους Doom.

Petra, Ιορδανία – Indiana Jones the last crusade, 1989
H αρχαία πόλη Petra της Ιορδανίας, ένα από τα 7 σύγχρονα θαύματα του κόσμου, απαθανατίστηκε στην ταινία Ιντιάνα Τζόουνς: η Τελευταία Σταυροφορία και είναι μια από τις πιο εμβληματικές τοποθεσίες της χώρας. Αυτή η χαμένη πόλη, η οποία είναι η μισή σκαλισμένη σε έναν σκούρο ροζ βράχο, είναι σίγουρο πως θα σε εκπλήξει!

Παρότι οι ακόλουθοι του jet-setting tourism επισκέπτονται τοποθεσίες που έχουν αγαπήσει μέσω ταινιών ή σειρών, υπάρχει μία νοητή υποκατηγορία όπου οι οπαδοί, εκτός από τοποθεσίες, επισκέπτονται θεματικά μαγαζιά, θεματικά δωμάτια καταλυμάτων, εκθέσεις ή μουσεία σχετικά με μία ταινία κ.α.

Δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερο παράδειγμα γι’ αυτήν την υποκατηγορία του setjetting tourism από τη συλλογή ταινιών και βιβλίων του Χάρι Πότερ!

Ο Χάρι Πότερ από το 1997 έχει αγαπηθεί από χιλιάδες θεατές και αναγνώστες. Τα Leavesden Studios είναι η κύρια τοποθεσία γυρισμάτων και των οκτώ ταινιών του Χάρι Πότερ, όπου οι οπαδοί μπορούν να δουν σκηνικά, αντικείμενα και κουστούμια που χρησιμοποιήθηκαν σε όλες τις ταινίες. Αντίστοιχα, στο Universal Studio στη Φλόριντα, το κάστρο Hogwarts, οι γύρω δρόμοι του Hogsmeade, εστιατόρια που οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να φάνε Chocolate Frog και Butterbeer και μέσω διαδραστικών διαδρομών να οδηγήσουν το Hogwarts Express είναι αντίγραφα μεγάλης κλίμακας των αρχικών ιδεών. Σχετικά με τα διάσημα μέρη του Χάρι Πότερ, το Hogwarts βρίσκεται στο Ηνωμένο Βασίλειο και ονομάζεται κάστρο Alnwick, ενώ για το εσωτερικό του Hogwarts χρησιμοποιήθηκε ο καθεδρικός ναός Gloucester.


Πηγή: www.voyagingtheworld.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...