Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Setjetting tourism


Γράφει η Άννα Μαρία Σερεμετάκη

Αν διαβάζοντας τον τίτλο του άρθρου σκέφτηκες ένα πολυτελές είδος τουρισμού με ιδιωτικά jet ή ακόμα θαλάσσιο τουρισμό λόγω των jet-ski, τότε δεν γνωρίζεις τον όρο Setjetting. 
Setjetting tourism είναι ένα είδος τουρισμού κατά το οποίο οι ακόλουθοί του, επισκέπτονται πόλεις, μουσεία, πλατείες, ποτάμια, γέφυρες (κ.α) που έχουν δει σε μία αγαπημένη τους ταινία ή σειρά.

Είμαστε σίγουροι πως μέσα από μία σκηνή ταινίας έχεις ονειρευτεί να επισκεφτείς έστω έναν προορισμό. Σκέψου πως η πόλη του Παρισιού και της Νέας Υόρκης, καθώς κι ο τρόπος ζωής των κατοίκων, έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλείς μέσω ταινιών. Φυσικά είναι πάρα πολλές τοποθεσίες που προβάλλονται από τους σκηνοθέτες σε ταινίες και σειρές και παρακάτω θα παρουσιαστούν 3 μέρη σε ολόκληρο τον κόσμο που έχουν γίνει δημοφιλή με αυτόν τον τρόπο.

Dubrovnik, Κροατία – τηλεοπτική σειρά Game of Thrones, 2011-2019
Η πόλη Dubrovnik της Κροατίας, έχει πρωταγωνιστήσει στο Game of Thrones και συγκεκριμένα στην 2η σεζόν, γι’ αυτό έχει παραμείνει γνωστή ως η πρωτεύουσα των Επτά Βασιλείων. Στη συγκεκριμένη πόλη κατοικούν περίπου 45.000 πολίτες, που σημαίνει πως η πόλη είναι προσβάσιμη για όλους τους θαυμαστές του Game of Thrones. Αξίζει μάλιστα να περιηγηθείς και στην παλιά πόλη του Dubrovnik, όπου επίσης έχουν γυριστεί σκηνές καθ’ όλη τη διάρκεια της σειράς.

Νέα Ζηλανδία – τηλεοπτική σειρά The Lord Of The Rings Trilogy, 2001-2003
Μεταφερόμενοι στη Νέα Ζηλανδία και συγκεκριμένα στην τηλεοπτική σειρά, The Lord Of The Rings Trilogy, πάνω από 100 μέρη της χώρας προβλήθηκαν στη διάρκεια των τριών ετών της σειράς. Αρκετά χαρακτηριστικό τοπίο, ακόμα και σε αυτούς που δεν έχουν παρακολουθήσει τη σειρά, είναι η περιοχή Hobbiton. Στην πραγματικότητα δεν είναι κατοικήσιμη περιοχή από ντόπιους, αλλά αποτελεί διάσημο τουριστικό αξιοθέατο στη Νέα Ζηλανδία, δίνοντάς σου τη δυνατότητα να περιηγηθείς σε σκηνικά της ταινίας. Επίσης, το Εθνικό Πάρκο Tongariro, που βρίσκεται στο όρος Ngauruho, χρησιμοποιήθηκε για τη λήψη όλων των σκηνών που έγιναν στο Mordor, τη γη του σκοτεινού άρχοντα Sauron. Εύκολα μπορείς να φανταστείς πως περπατάς στα σκοτεινά εδάφη του Mordor, για να πετάξεις το δαχτυλίδι στις πυρκαγιές του όρους Doom.

Petra, Ιορδανία – Indiana Jones the last crusade, 1989
H αρχαία πόλη Petra της Ιορδανίας, ένα από τα 7 σύγχρονα θαύματα του κόσμου, απαθανατίστηκε στην ταινία Ιντιάνα Τζόουνς: η Τελευταία Σταυροφορία και είναι μια από τις πιο εμβληματικές τοποθεσίες της χώρας. Αυτή η χαμένη πόλη, η οποία είναι η μισή σκαλισμένη σε έναν σκούρο ροζ βράχο, είναι σίγουρο πως θα σε εκπλήξει!

Παρότι οι ακόλουθοι του jet-setting tourism επισκέπτονται τοποθεσίες που έχουν αγαπήσει μέσω ταινιών ή σειρών, υπάρχει μία νοητή υποκατηγορία όπου οι οπαδοί, εκτός από τοποθεσίες, επισκέπτονται θεματικά μαγαζιά, θεματικά δωμάτια καταλυμάτων, εκθέσεις ή μουσεία σχετικά με μία ταινία κ.α.

Δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερο παράδειγμα γι’ αυτήν την υποκατηγορία του setjetting tourism από τη συλλογή ταινιών και βιβλίων του Χάρι Πότερ!

Ο Χάρι Πότερ από το 1997 έχει αγαπηθεί από χιλιάδες θεατές και αναγνώστες. Τα Leavesden Studios είναι η κύρια τοποθεσία γυρισμάτων και των οκτώ ταινιών του Χάρι Πότερ, όπου οι οπαδοί μπορούν να δουν σκηνικά, αντικείμενα και κουστούμια που χρησιμοποιήθηκαν σε όλες τις ταινίες. Αντίστοιχα, στο Universal Studio στη Φλόριντα, το κάστρο Hogwarts, οι γύρω δρόμοι του Hogsmeade, εστιατόρια που οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να φάνε Chocolate Frog και Butterbeer και μέσω διαδραστικών διαδρομών να οδηγήσουν το Hogwarts Express είναι αντίγραφα μεγάλης κλίμακας των αρχικών ιδεών. Σχετικά με τα διάσημα μέρη του Χάρι Πότερ, το Hogwarts βρίσκεται στο Ηνωμένο Βασίλειο και ονομάζεται κάστρο Alnwick, ενώ για το εσωτερικό του Hogwarts χρησιμοποιήθηκε ο καθεδρικός ναός Gloucester.


Πηγή: www.voyagingtheworld.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Παραδοσιακό γλέντι στο Αμαριανό

ο Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Σύλλογος Αμαριανού Πεδιάδος, σας προσκαλεί στην όμορφη και γραφική πλατεία του χωριού, την Δευτέρα 15 Αυγούστου 2011 και ώρα 21.30 μ.μ. Ελάτε να περάσουμε όλοι μαζί μια γνήσια κρητική βραδιά με παραδοσιακά φαγητά ψημένα στους ξυλόφουρνους του χωριού.  Με αφορμή το πανηγύρι της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, θα γιορτάσουμε στο χωριό μας, ανάβοντας τους Ξυλόφουρνους όλου του χωριού, για να φτιάξουν οι νοικοκυρές μας τα παραδοσιακά φαγητά και το φημισμένο εφτάζυμο ψωμί μας. Την ίδια ώρα οι νεαροί θα βρίσκονται στην πλατεία, για να στρώσουν την γραφική πλατεία, καθώς και την σκηνή πάνω στην παραδοσιακή στέρνα, όπου θα φιλοξενήσει το συγκρότημα του Κώστα Σαριδάκη. 

Latin Night - at the “Marilyn Monroe in the Arts” Exhibition.

Τετάρτη, 13 Ιουλίου στις 22:00 ΔΕΚΚ - Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης Πρώην Αμερικάνικη Βάση Γουρνών

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ