Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αν ο Γιάννης Αντετοκούμπο δεν έπαιζε μπάσκετ: Το κενό με την ιθαγένεια


Γράφει η Βίκυ Σαμαρά

Ένα παιδί από τα Σεπόλια είναι πια ο νέος βασιλιάς του NBA: Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο κατέκτησε την κορυφή του κόσμου, αλλά δεν ξέχασε από που ξεκίνησε. Και μαζί του δεν πρέπει να ξεχάσουμε ούτε εμείς τα χιλιάδες παιδιά μεταναστών 2ης γενιάς, τα οποία γνωρίζουν ως πατρίδα μόνο την Ελλάδα, η οποία όμως δεν τα αναγνωρίζει - εκτός εάν έχουν κάποιοι ιδιαίτερο ταλέντο στον αθλητισμό.

Ο Γιάννης και Θανάσης Αντετοκούνμπο ως αθλητές του Φιλαθλητικού πήραν την ελληνική ιθαγένεια το 2013 επί κυβέρνησης Σαμαρά και με υπουργό Εσωτερικών τον Ευριπίδη Στυλιανίδη. Σημειωτέον δε, ότι ερχόταν η πρόταση από το NBA και άσκησε πίεση και η Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης...

Και μόνο όμως το γεγονός ότι χρειάστηκε πολιτική παρέμβαση για να πάρουν την ιθαγένεια, αποδεικνύει το πρόβλημα: Η ιθαγένεια δεν είναι ένα “δώρο” που απονέμεται χαριστικά σε όποιον έχει ιδιαίτερα ταλέντα στον αθλητισμό ή όπου αλλού. Και αν οι αδερφοί Αντετοκούνμπο δεν έπαιζαν μπάσκετ; Θα ήταν λιγότερο πατρίδα τους η Ελλάδα;

Η κυβέρνηση Σαμαρά ξεπέρασε για τους αδερφούς Αντετοκούνμπο τα εμπόδια που η ίδια είχε βάλει, καθώς είχε καταργήσει το νόμο 3838 που είχε φέρει ο Γιάννης Ραγκούσης το 2010 ως υπουργός του ΠΑΣΟΚ, με τις ψήφους και του ΣΥΡΙΖΑ. Με το νόμο 3838 τα αδέλφια Αντετοκούνμπο, που είχαν γεννηθεί στην Ελλάδα και είχαν μόνον ελληνική παιδεία, θα είχαν αυτοδίκαια την ελληνική ιθαγένεια.

Το ΣτΕ όμως το 2013 απεφάνθη ότι υπερισχύει το δίκαιο του αίματος και μιλούσε για “διαχρονική ενότητα” του έθνους. Αγνοώντας φυσικά ότι στα χιλιάδες χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από την κάθοδο των Δωριέων, οι Έλληνες αναμείχθηκαν ξανά και ξανά με άλλους λαούς, διατηρώντας βέβαια την πολιτιστική τους ταυτότητα. Αλλά στην Ελλάδα ο κώδικας ιθαγένειας εξακολουθεί να αναφέρεται στο “δίκαιο του αίματος” και όχι στο “δίκαιο του εδάφους”.

Εν τω μεταξύ, ένα χρόνο πριν πάρουν τα αδέλφια Αντετοκούνμπο την ελληνική ιθαγένεια, η Χρυσή Αυγή έμπαινε στην ελληνική Βουλή, σε μία ντροπιαστική στιγμή για τη χώρα που καυχιέται ότι γέννησε τη Δημοκρατία.

Παρότι όμως επί κυβέρνησης Σαμαρά δόθηκε η ιθαγένεια στους αδελφούς Αντετοκούνμπο, η ΝΔ παρέμεινε αρνητική για την απόκτηση της από μετανάστες και από τα παιδιά της λεγόμενης δεύτερης γενιάς μεταναστών.

Τον Ιούλιο του 2015, σύσσωμη η ΝΔ καταψήφισε το νομοσχέδιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την ιθαγένεια και συγκεκριμένα το άρθρο 1β του νομοσχεδίου για την απόκτηση της ιθαγένειας από παιδιά νόμιμων μεταναστών που γεννιούνται στην Ελλάδα, για το οποίο είχε ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία η Χρυσή Αυγή.

Σημειωτέον δε ότι η τότε συγκυβέρνηση Τσίπρα- Καμμένου “έσπασε” στα δύο, αφού οι ΑΝΕΛ καταψήφισαν και το νομοσχέδιο πέρασε με τις ψήφους του ΠΑΣΟΚ, του ΚΚΕ και του Ποταμιού.

Κάποιοι σαμαρικοί μάλιστα δε χώνεψαν ποτέ το γεγονός ότι επί δικής τους διακυβέρνησης πήρε την ιθαγένεια ο νυν πρωταθλητής του NBA. Έτσι ο σημερινός υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης τον αποκαλούσε ειρωνικά “Ακενοτούμπο”, αν και τώρα έκανε retweet την κατάκτηση του NBA.

Όταν η ΝΔ ήλθε ξανά στην εξουσία το 2019, ο Τάκης Θεοδωρικάκος ως υπουργός Εσωτερικών είχε φέρει νέο νομοθέτημα για την ιθαγένεια, στο πλαίσιο ενός συνεχιζόμενου ράβε- ξήλωνε ανάλογα με την εκάστοτε κυβέρνηση. Αρχικά μάλιστα το νομοσχέδιο όριζε ότι δικαίωμα στην πολιτογράφηση έχουν μόνο όσοι έχουν σταθερή εργασία και δηλώνουν ετήσιο εισόδημα τουλάχιστον ίσο με τις ετήσιες αποδοχές ανειδίκευτου εργάτη. Υπήρξαν όμως αντιδράσεις και ο κ. Θεοδωρικάκος έφερε νομοτεχνικές βελτιώσεις, τις οποίες “ξήλωσε” όταν ανέλαβε υπουργός Εσωτερικών ο Μάκης Βορίδης, καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολη την απόκτηση ιθαγένειας αφού απαιτείτο συγκεκριμένο εισόδημα για τουλάχιστον 3 έτη, ανάλογα με την κατηγορία.

Ο κ. Θεοδωρικάκος πάντως είχε θέσει ως στόχο την επιτάχυνση της απόδοσης ιθαγένειας στα παιδιά των μεταναστών που έχουν γεννηθεί και μεγαλώσει στην Ελλάδα. “Δεν μπορεί να έχει γεννηθεί κάποιος εδώ, να είναι 18 χρονών και το Δημόσιο να τον ταλαιπωρεί. Αυτό είναι τρελό”, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά.

Μία βασική αλλαγή του νομοσχεδίου Θεοδωρικάκου ήταν η αντικατάσταση των προφορικών εξετάσεων για την ιθαγένεια με γραπτές εξετάσεις στην ελληνική γλώσσα, την ιστορία, την γεωγραφία και την πολιτική παιδεία. Οι ερωτήσεις όμως των εξετάσεων είναι κάπως... τραγελαφικές, δεδομένου ότι αφορούν από τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο και τους Πυξ Λαξ, μέχρι τους καλικάντζαρους, τα πηλίκια του στρατού και πορτρέτα ηρώων του ΄21.

Κάπως έτσι η πατρίδα μας χάνει την ευκαιρία να γίνει πιο πλούσια ενσωματώνοντας παιδιά που ούτως ή άλλως την αγαπούν. Είτε έχουν ταλέντο στο μπάσκετ, είτε όχι.


πηγή: news247.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...