Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αν ο Γιάννης Αντετοκούμπο δεν έπαιζε μπάσκετ: Το κενό με την ιθαγένεια


Γράφει η Βίκυ Σαμαρά

Ένα παιδί από τα Σεπόλια είναι πια ο νέος βασιλιάς του NBA: Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο κατέκτησε την κορυφή του κόσμου, αλλά δεν ξέχασε από που ξεκίνησε. Και μαζί του δεν πρέπει να ξεχάσουμε ούτε εμείς τα χιλιάδες παιδιά μεταναστών 2ης γενιάς, τα οποία γνωρίζουν ως πατρίδα μόνο την Ελλάδα, η οποία όμως δεν τα αναγνωρίζει - εκτός εάν έχουν κάποιοι ιδιαίτερο ταλέντο στον αθλητισμό.

Ο Γιάννης και Θανάσης Αντετοκούνμπο ως αθλητές του Φιλαθλητικού πήραν την ελληνική ιθαγένεια το 2013 επί κυβέρνησης Σαμαρά και με υπουργό Εσωτερικών τον Ευριπίδη Στυλιανίδη. Σημειωτέον δε, ότι ερχόταν η πρόταση από το NBA και άσκησε πίεση και η Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης...

Και μόνο όμως το γεγονός ότι χρειάστηκε πολιτική παρέμβαση για να πάρουν την ιθαγένεια, αποδεικνύει το πρόβλημα: Η ιθαγένεια δεν είναι ένα “δώρο” που απονέμεται χαριστικά σε όποιον έχει ιδιαίτερα ταλέντα στον αθλητισμό ή όπου αλλού. Και αν οι αδερφοί Αντετοκούνμπο δεν έπαιζαν μπάσκετ; Θα ήταν λιγότερο πατρίδα τους η Ελλάδα;

Η κυβέρνηση Σαμαρά ξεπέρασε για τους αδερφούς Αντετοκούνμπο τα εμπόδια που η ίδια είχε βάλει, καθώς είχε καταργήσει το νόμο 3838 που είχε φέρει ο Γιάννης Ραγκούσης το 2010 ως υπουργός του ΠΑΣΟΚ, με τις ψήφους και του ΣΥΡΙΖΑ. Με το νόμο 3838 τα αδέλφια Αντετοκούνμπο, που είχαν γεννηθεί στην Ελλάδα και είχαν μόνον ελληνική παιδεία, θα είχαν αυτοδίκαια την ελληνική ιθαγένεια.

Το ΣτΕ όμως το 2013 απεφάνθη ότι υπερισχύει το δίκαιο του αίματος και μιλούσε για “διαχρονική ενότητα” του έθνους. Αγνοώντας φυσικά ότι στα χιλιάδες χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από την κάθοδο των Δωριέων, οι Έλληνες αναμείχθηκαν ξανά και ξανά με άλλους λαούς, διατηρώντας βέβαια την πολιτιστική τους ταυτότητα. Αλλά στην Ελλάδα ο κώδικας ιθαγένειας εξακολουθεί να αναφέρεται στο “δίκαιο του αίματος” και όχι στο “δίκαιο του εδάφους”.

Εν τω μεταξύ, ένα χρόνο πριν πάρουν τα αδέλφια Αντετοκούνμπο την ελληνική ιθαγένεια, η Χρυσή Αυγή έμπαινε στην ελληνική Βουλή, σε μία ντροπιαστική στιγμή για τη χώρα που καυχιέται ότι γέννησε τη Δημοκρατία.

Παρότι όμως επί κυβέρνησης Σαμαρά δόθηκε η ιθαγένεια στους αδελφούς Αντετοκούνμπο, η ΝΔ παρέμεινε αρνητική για την απόκτηση της από μετανάστες και από τα παιδιά της λεγόμενης δεύτερης γενιάς μεταναστών.

Τον Ιούλιο του 2015, σύσσωμη η ΝΔ καταψήφισε το νομοσχέδιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την ιθαγένεια και συγκεκριμένα το άρθρο 1β του νομοσχεδίου για την απόκτηση της ιθαγένειας από παιδιά νόμιμων μεταναστών που γεννιούνται στην Ελλάδα, για το οποίο είχε ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία η Χρυσή Αυγή.

Σημειωτέον δε ότι η τότε συγκυβέρνηση Τσίπρα- Καμμένου “έσπασε” στα δύο, αφού οι ΑΝΕΛ καταψήφισαν και το νομοσχέδιο πέρασε με τις ψήφους του ΠΑΣΟΚ, του ΚΚΕ και του Ποταμιού.

Κάποιοι σαμαρικοί μάλιστα δε χώνεψαν ποτέ το γεγονός ότι επί δικής τους διακυβέρνησης πήρε την ιθαγένεια ο νυν πρωταθλητής του NBA. Έτσι ο σημερινός υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης τον αποκαλούσε ειρωνικά “Ακενοτούμπο”, αν και τώρα έκανε retweet την κατάκτηση του NBA.

Όταν η ΝΔ ήλθε ξανά στην εξουσία το 2019, ο Τάκης Θεοδωρικάκος ως υπουργός Εσωτερικών είχε φέρει νέο νομοθέτημα για την ιθαγένεια, στο πλαίσιο ενός συνεχιζόμενου ράβε- ξήλωνε ανάλογα με την εκάστοτε κυβέρνηση. Αρχικά μάλιστα το νομοσχέδιο όριζε ότι δικαίωμα στην πολιτογράφηση έχουν μόνο όσοι έχουν σταθερή εργασία και δηλώνουν ετήσιο εισόδημα τουλάχιστον ίσο με τις ετήσιες αποδοχές ανειδίκευτου εργάτη. Υπήρξαν όμως αντιδράσεις και ο κ. Θεοδωρικάκος έφερε νομοτεχνικές βελτιώσεις, τις οποίες “ξήλωσε” όταν ανέλαβε υπουργός Εσωτερικών ο Μάκης Βορίδης, καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολη την απόκτηση ιθαγένειας αφού απαιτείτο συγκεκριμένο εισόδημα για τουλάχιστον 3 έτη, ανάλογα με την κατηγορία.

Ο κ. Θεοδωρικάκος πάντως είχε θέσει ως στόχο την επιτάχυνση της απόδοσης ιθαγένειας στα παιδιά των μεταναστών που έχουν γεννηθεί και μεγαλώσει στην Ελλάδα. “Δεν μπορεί να έχει γεννηθεί κάποιος εδώ, να είναι 18 χρονών και το Δημόσιο να τον ταλαιπωρεί. Αυτό είναι τρελό”, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά.

Μία βασική αλλαγή του νομοσχεδίου Θεοδωρικάκου ήταν η αντικατάσταση των προφορικών εξετάσεων για την ιθαγένεια με γραπτές εξετάσεις στην ελληνική γλώσσα, την ιστορία, την γεωγραφία και την πολιτική παιδεία. Οι ερωτήσεις όμως των εξετάσεων είναι κάπως... τραγελαφικές, δεδομένου ότι αφορούν από τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο και τους Πυξ Λαξ, μέχρι τους καλικάντζαρους, τα πηλίκια του στρατού και πορτρέτα ηρώων του ΄21.

Κάπως έτσι η πατρίδα μας χάνει την ευκαιρία να γίνει πιο πλούσια ενσωματώνοντας παιδιά που ούτως ή άλλως την αγαπούν. Είτε έχουν ταλέντο στο μπάσκετ, είτε όχι.


πηγή: news247.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.