Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«You and AI»: Η Τεχνητή Νοημοσύνη και εσύ



Η έκθεση "YOU AND AI – Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ κι εσύ" είναι μια έκθεση για την ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ όχι ως μελλοντική πιθανότητα αλλά ως καθημερινή πραγματικότητα. Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που μέσω αλγορίθμων επιλέγουν το περιεχόμενο που θα δούμε και θα ακούσουμε, τους φίλους μας και τα μέρη που θα βγούμε, μέχρι τους ψηφιακού χάρτες που μας προτείνουν πως και που να πάμε ή και τους ίδιους τους διορθωτές κειμένου στις κινητές μας συσκευές που συμπληρώνουν τις λέξεις μας και γράφουν μαζί μας, η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ είναι πάνω στο ίδιο μας το σώμα.

Το Φεστιβάλ "YOU AND AI" πραγματοποιείται στο Πεδίον του Άρεως από τις 24 Ιουνίου μέχρι τις 18 Ιουλίου και αποτελείται από 25 έργα που εξετάζουν τρία θέματα που αντιστοιχούν και στις τρεις διαδρομές της έκθεσης: Τον τρόπο που βλέπουμε την ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ και τον τρόπο που μας βλέπει αυτή. Την ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ως καθοριστικό παράγοντα για τη διαμόρφωση του δημόσιου χώρου, της πολιτικής διαδικασίας και τη σύγχρονης δημοκρατίας. Την ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ως μέρος και ως υποκατάστατο του φυσικού περιβάλλον. Η έκθεση είναι δομημένη κατά τρόπο που ο επισκέπτης να συναντά τα έργα μέσα από μια διαδικασία «επιμελημένης τυχαιότητας» (curated serendipity): καθώς τα έργα, κυρίως τεράστιες οθόνες υψηλής ανάλυση, 3D γλυπτά και εγκαταστάσεις, ξεπροβάλουν μέσα από την βλάστηση του Πεδίου συνοδευόμενα από ένα ηχοτοπίο που ενεργοποιείται όταν ο θεατής/ ακροατής πλησιάσει σε συγκεκριμένα σημεία, το φυσικό και το τεχνητό, το οικείο και το ανοικείο, το ψηφιακό και το υλικό, το τυχαίο και το προσχεδιασμένο έρχονται σε έναν διάλογο που εκφράζει ακριβώς την εμπειρία που η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ έχει φέρει στη ζωή μας.

Ο χώρος που επιλέξαμε για το Φεστιβάλ είναι το Πεδίον του Άρεως. Όχι τυχαία. Πρόκειται για ένα πάρκο, δηλαδή για κάτι το φυσικό αλλά και τεχνητό μαζί, κάτι που έχει υλικότητα αλλά αποτελεί και κοινωνική κατασκευή, κάτι που ζει ως κοινότητα ανθρώπων και ως δημόσιος χώρος. Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, κατεξοχήν τεχνολογική έκφραση, είναι το νέο μας φυσικό περιβάλλον, διαμεσολαβεί διαρκώς τον ψηφιακό δημόσιο χώρο μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και τον φυσικό δημόσιο χώρο μέσα από τις εφαρμογές πλοήγησης, παραγγελίας, στέγασης και κίνησης και ζει από τα ψηφιακά ίχνη που αφήνουν οι άνθρωποι όταν κινούνται στην πόλη, όταν εργάζονται, όταν μιλούν, ακόμη κι όταν ερωτεύονται. Επιπλέον, το Πεδίον του Άρεως υπήρξε ένας χώρος στρατιωτικών ασκήσεων που κατέληξε χώρος αναψυχής, ενώ η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, προερχόμενη από στρατιωτικές εφαρμογές κι αυτή ξεκινάει από τον χώρο των κοινωνικών δικτύων για να καταλήξει να χρησιμοποιείται ως εργαλείο δύναμης και επιβολής.

Το πιο σημαντικό: το Πεδίον του Άρεως αποτελεί την καρδιά της νέας Αθήνας, της Αθήνας της πολυπολιτισμικότητας, των κοινοτήτων και της διαφορετικότητας, αλλά και του δημόσιου χώρου που ανακαλύπτουμε ξανά, της συνάντησης των νέων με τους παλιούς κατοίκους, του ψηφιακού με το υλικό, του δημόσιου και του ιδιωτικού, της Τεχνητής Νοημοσύνης με τον καθέναν από εμάς.

ΤΟ ΠΕΔΙΟΝ ΤΟΥ ΑΡΕΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΚΑΜΒΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ, ΜΕ ΕΠΙΜΕΛΗΜΕΝΑ ΑΝΑΠΑΝΤΕΧΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ 25 ΙΟΥΝΙΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ, 25 ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΟΘΟΝΩΝ, ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΛΥΠΤΩΝ, POSTERS ΚΑΙ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ. ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, Η ΕΚΘΕΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΟΡΦΗ ΣΤΟ ONASSIS.ORG, ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ, ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑ, ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΚΑΙ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΟΥΝ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥΣ.
You and AI

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:

Memo Akten // Algorithmic Justice League // Hiba Ali // Bill Balaskas & Stop LAPD Spying Coalition // Tega Brain, Julian Oliver, Bengt Sjölén // Catherine D’Ignazio, Lauren F. Klein, Marcia Diaz Agudelo // Stephanie Dinkins // Jake Elwes // Entangled Others (Sofia Crespo & Feileacan McCormick) // Alexandra Daisy Ginsberg // Κυριακή Γονή // Εύη Καλογηροπούλου // Κατερίνα Κανά // Egor Kraft // Ilan Manouach // Μανώλης Μανουσάκης & Αφροδίτη Παναγιωτάκου // Naho Matsuda // Helena Nikonole // Anna Ridler // slow immediate (Gershon Dublon & Xin Liu) // Jenna Sutela // Nye Thompson // Mushon Zer-Aviv, Dan Stavy, Eran Weissenstern

Για περισσότερες πληροφορίες https://www.onassis.org/el/whats-on/festival-you-and-ai-through-the-algorithmic-lens

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...