Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«You and AI»: Η Τεχνητή Νοημοσύνη και εσύ



Η έκθεση "YOU AND AI – Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ κι εσύ" είναι μια έκθεση για την ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ όχι ως μελλοντική πιθανότητα αλλά ως καθημερινή πραγματικότητα. Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που μέσω αλγορίθμων επιλέγουν το περιεχόμενο που θα δούμε και θα ακούσουμε, τους φίλους μας και τα μέρη που θα βγούμε, μέχρι τους ψηφιακού χάρτες που μας προτείνουν πως και που να πάμε ή και τους ίδιους τους διορθωτές κειμένου στις κινητές μας συσκευές που συμπληρώνουν τις λέξεις μας και γράφουν μαζί μας, η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ είναι πάνω στο ίδιο μας το σώμα.

Το Φεστιβάλ "YOU AND AI" πραγματοποιείται στο Πεδίον του Άρεως από τις 24 Ιουνίου μέχρι τις 18 Ιουλίου και αποτελείται από 25 έργα που εξετάζουν τρία θέματα που αντιστοιχούν και στις τρεις διαδρομές της έκθεσης: Τον τρόπο που βλέπουμε την ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ και τον τρόπο που μας βλέπει αυτή. Την ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ως καθοριστικό παράγοντα για τη διαμόρφωση του δημόσιου χώρου, της πολιτικής διαδικασίας και τη σύγχρονης δημοκρατίας. Την ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ως μέρος και ως υποκατάστατο του φυσικού περιβάλλον. Η έκθεση είναι δομημένη κατά τρόπο που ο επισκέπτης να συναντά τα έργα μέσα από μια διαδικασία «επιμελημένης τυχαιότητας» (curated serendipity): καθώς τα έργα, κυρίως τεράστιες οθόνες υψηλής ανάλυση, 3D γλυπτά και εγκαταστάσεις, ξεπροβάλουν μέσα από την βλάστηση του Πεδίου συνοδευόμενα από ένα ηχοτοπίο που ενεργοποιείται όταν ο θεατής/ ακροατής πλησιάσει σε συγκεκριμένα σημεία, το φυσικό και το τεχνητό, το οικείο και το ανοικείο, το ψηφιακό και το υλικό, το τυχαίο και το προσχεδιασμένο έρχονται σε έναν διάλογο που εκφράζει ακριβώς την εμπειρία που η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ έχει φέρει στη ζωή μας.

Ο χώρος που επιλέξαμε για το Φεστιβάλ είναι το Πεδίον του Άρεως. Όχι τυχαία. Πρόκειται για ένα πάρκο, δηλαδή για κάτι το φυσικό αλλά και τεχνητό μαζί, κάτι που έχει υλικότητα αλλά αποτελεί και κοινωνική κατασκευή, κάτι που ζει ως κοινότητα ανθρώπων και ως δημόσιος χώρος. Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, κατεξοχήν τεχνολογική έκφραση, είναι το νέο μας φυσικό περιβάλλον, διαμεσολαβεί διαρκώς τον ψηφιακό δημόσιο χώρο μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και τον φυσικό δημόσιο χώρο μέσα από τις εφαρμογές πλοήγησης, παραγγελίας, στέγασης και κίνησης και ζει από τα ψηφιακά ίχνη που αφήνουν οι άνθρωποι όταν κινούνται στην πόλη, όταν εργάζονται, όταν μιλούν, ακόμη κι όταν ερωτεύονται. Επιπλέον, το Πεδίον του Άρεως υπήρξε ένας χώρος στρατιωτικών ασκήσεων που κατέληξε χώρος αναψυχής, ενώ η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, προερχόμενη από στρατιωτικές εφαρμογές κι αυτή ξεκινάει από τον χώρο των κοινωνικών δικτύων για να καταλήξει να χρησιμοποιείται ως εργαλείο δύναμης και επιβολής.

Το πιο σημαντικό: το Πεδίον του Άρεως αποτελεί την καρδιά της νέας Αθήνας, της Αθήνας της πολυπολιτισμικότητας, των κοινοτήτων και της διαφορετικότητας, αλλά και του δημόσιου χώρου που ανακαλύπτουμε ξανά, της συνάντησης των νέων με τους παλιούς κατοίκους, του ψηφιακού με το υλικό, του δημόσιου και του ιδιωτικού, της Τεχνητής Νοημοσύνης με τον καθέναν από εμάς.

ΤΟ ΠΕΔΙΟΝ ΤΟΥ ΑΡΕΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΚΑΜΒΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ, ΜΕ ΕΠΙΜΕΛΗΜΕΝΑ ΑΝΑΠΑΝΤΕΧΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ 25 ΙΟΥΝΙΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ, 25 ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΟΘΟΝΩΝ, ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΛΥΠΤΩΝ, POSTERS ΚΑΙ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ. ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, Η ΕΚΘΕΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΟΡΦΗ ΣΤΟ ONASSIS.ORG, ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ, ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑ, ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΚΑΙ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΟΥΝ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥΣ.
You and AI

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:

Memo Akten // Algorithmic Justice League // Hiba Ali // Bill Balaskas & Stop LAPD Spying Coalition // Tega Brain, Julian Oliver, Bengt Sjölén // Catherine D’Ignazio, Lauren F. Klein, Marcia Diaz Agudelo // Stephanie Dinkins // Jake Elwes // Entangled Others (Sofia Crespo & Feileacan McCormick) // Alexandra Daisy Ginsberg // Κυριακή Γονή // Εύη Καλογηροπούλου // Κατερίνα Κανά // Egor Kraft // Ilan Manouach // Μανώλης Μανουσάκης & Αφροδίτη Παναγιωτάκου // Naho Matsuda // Helena Nikonole // Anna Ridler // slow immediate (Gershon Dublon & Xin Liu) // Jenna Sutela // Nye Thompson // Mushon Zer-Aviv, Dan Stavy, Eran Weissenstern

Για περισσότερες πληροφορίες https://www.onassis.org/el/whats-on/festival-you-and-ai-through-the-algorithmic-lens

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.