Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Millennials: Τα χαρακτηριστικά και οι προοπτικές τους


Τους λέμε και «Generation Y» και είναι οι high-tech νέοι που εξελίσσονται στους αυριανούς μάνατζερ με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο των επιχειρήσεων

Αποκαλούνται «Millennials» ή «Generation Y» και θεωρούνται η γενιά με τα περισσότερα προσόντα που έχει εισαχθεί ποτέ στον επαγγελματικό στίβο. Είναι οι high-tech νέοι - οι γεννημένοι από το 1982 και μετά - που με τη διορατικότητα, τον ενθουσιασμό και τον ρεαλισμό που τους διακρίνει, δίνουν το δικό τους στίγμα σε αυτό που ονομάζουμε καριέρα, εξέλιξη, work-life balance, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στο εργασιακό περιβάλλον. Είναι οι πιο περιζήτητοι υποψήφιοι εργαζόμενοι παγκοσμίως, εκείνοι που σε μια δεκαετία θα καταλαμβάνουν το 80% των θέσεων εργασίας. Τα νέα ταλέντα που εξελίσσονται στους αυριανούς μάνατζερ με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο των επιχειρήσεων.

Μια απλή αναζήτηση στο Google αρκεί για να αντιληφθεί κανείς ότι οι «Millennials» ή «Y» είναι το πιο δυναμικό κοινό σήμερα. Οι διεθνείς έρευνες για το πορτρέτο τους, αμέτρητες. Το ίδιο και τα δημοσιεύματα των μεγαλύτερων μέσων ενημέρωσης του πλανήτη. Στην Ελλάδα της κρίσης και της υψηλής ανεργίας όμως, ποιες είναι οι προοπτικές αυτής της γενιάς; Τι αναζητούν από την εργασία και την καριέρα τους; Τι μισθό παίρνουν; Σε ποιες εταιρείες επιθυμούν να εργαστούν; Πόσοι θέλουν να φύγουν στο εξωτερικό;

Η γενιά του ego
«Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των Millennials δεν διαφέρουν ανάλογα με τον τόπο καταγωγής τους ή τη χώρα εργασίας τους» σχολιάζει ο Permanent Placement & Career Transition Director της Adecco Ελλάδος, κ. Χάρης Κωνσταντινίδης. «Πρόκειται για νέους με υψηλό εκπαιδευτικό υπόβαθρο που ξεκινούν την επαγγελματική τους πορεία με αισιοδοξία, καθώς πιστεύουν έντονα στις ικανότητές τους. Τους λέμε και παιδιά του ego, δεδομένης της φιλοδοξίας και των ηγετικών τάσεων που τα χαρακτηρίζει. Είναι δυναμικοί, ανταγωνιστικοί, ευέλικτοι και ικανοί να προσαρμόζονται σε συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες, ενώ έχουν διάθεση για καινοτομία και δημιουργικότητα. Θέλουν να δουλεύουν σε ομάδες, να μαθαίνουν, να εξελίσσονται γρήγορα και να προσθέτουν αξία στη δουλειά τους. Γι’ αυτό και είναι έτοιμοι να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή πορεία, όταν αντιλαμβάνονται ότι η εργασία τους δεν τους «προκαλεί». Αναλαμβάνοντας έναν ή και πολλαπλούς ρόλους, θέλουν να ξέρουν «γιατί» κάνουν κάτι και όχι απλώς «τι» κάνουν. Αναζητούν παντού τη γνώση, τη διαπροσωπική επικοινωνία με τους διοικούντες, ενώ επιδιώκουν να ταξιδεύουν συχνά ψάχνοντας ευκαιρίες ανάπτυξης. Δεν καθοδηγούνται από τις χρηματικές απολαβές, αλλά από την εμπειρία που θα αποκομίσουν. Είναι βέβαιοι, άλλωστε, ότι ο μισθός τους θα αυξηθεί στη συνέχεια της πορείας τους, βάσει των γνώσεων και της εμπειρίας που θα έχουν αποκτήσει».

Τεχνολογία: Η έκτη αίσθησή τους
Με δεδομένο ότι ανήκουν στη γενιά της ραγδαίας τεχνολογικής εξέλιξης, η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και την κοινωνική δικτύωση είναι το ισχυρό χαρτί τους. «Είναι εθισμένοι στην τεχνολογία. Μέσω αυτής γνωρίζουν τον κόσμο. Σχεδόν όλοι συμμετέχουν στα Social Media. Επικοινωνούν μέσω αυτών (messenger, WhatsApp, viber). Πιστεύουν ακράδαντα στον κρίσιμο ρόλο της τεχνολογίας και αναμένουν ότι οι εταιρείες θα συγχρονίζονται με τις τελευταίες εξελίξεις της. Προσεγγίζουν εντελώς διαφορετικά ακόμα και τα απλά καθημερινά πράγματα, όπως τις αγορές τους. Δεν θα τους δεις να πηγαίνουν σε τράπεζες ή σε εμπορικά καταστήματα, θα τα κάνουν όλα ηλεκτρονικά. Είναι η γενιά που έχει δημιουργήσει μια διαφορετική αγορά. Είτε μιλάμε για την αγορά της λιανικής/πώλησης, είτε μιλάμε για τις επιχειρήσεις. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πάνω τους χτίζεται το marketing όλων των εταιρειών-κολοσσών» τονίζει ο κ. Κωνσταντινίδης.

Η γενιά που καλείται να βγάλει την αγορά από την κρίση
Ωστόσο παρά την καλή μόρφωση και τα τεχνικά χαρακτηριστικά που διαθέτουν, οι περισσότεροι «Y» βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας «χτυπημένοι» από την ανεργία. «Αυτά τα παιδιά μπαίνουν σε μια αγορά εργασίας με μειωμένες ευκαιρίες, αλλά είναι ρεαλιστές. Ξέρουν ότι το μέλλον μπροστά τους δεν είναι εύκολο. Ψάχνονται, δοκιμάζονται, συλλέγουν εμπειρίες. Είναι ευέλικτοι να εργαστούν πάνω σε ένα διεθνές περιβάλλον. Με την πάροδο των ετών, δε, θα γίνουν οι πρωταγωνιστές, καθώς η αγορά στρέφεται στο digital. Ήδη οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται απευθύνονται στο προφίλ τους. Άλλωστε οι μεγάλες επιχειρήσεις ξέρουν ότι η «γνωριμία» με τη νέα γενιά εργαζομένων θα κρίνει στο μέλλον την επιτυχία τους. Όσες προσαρμοσθούν στη διαφορετικότητα των «Y» θα κερδίσουν γρηγορότερα εργαζόμενους με την υψηλότερη δυνατή ποιότητα, πάνω στους οποίους θα οικοδομήσουν τις εταιρείες του αύριο».

Ο κ. Κωνσταντινίδης σημειώνει ότι «κλειδί» για την ανάκαμψη της αγοράς είναι η συνύπαρξη των Millennials, με τις προηγούμενες γενιές εργαζομένων, οι οποίες είναι σχετικά επαγγελματικά εδραιωμένες. Πρόκειται για τη «Generation X» (οι άνθρωποι που γεννήθηκαν από το 1965 έως το 1982) και τους Baby Βoomers (1946-1964). «Σήμερα, τουλάχιστον τρεις γενιές συνυπάρχουν στον εργασιακό χώρο. Οι εκπρόσωποι της καθεμιάς φέρνουν στον οργανισμό όπου εργάζονται τα δικά τους πλεονεκτήματα, τις αδυναμίες και τις απόψεις τους που σε πολλές περιπτώσεις είναι αρκετά διαφορετικές με εκείνες των άλλων γενιών. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, είναι σημαντικό ο επιχειρηματικός κόσμος να αξιοποιήσει στο μέγιστο βαθμό τα ταλέντα της κάθε μίας από αυτές τις τρεις γενιές. Οι Millennials έχουν να προσφέρουν τη φοβερή εξοικείωσή τους με την τεχνολογία και τις νέες ιδέες που φέρουν, ενώ οι παλαιότεροι την εμπειρία από μια «ποιοτική» αγορά που οι πρώτοι δεν πρόλαβαν να γνωρίσουν. Η συνύπαρξη δεν είναι εύκολη υπόθεση, όμως οι ηγεσίες των εταιρειών οφείλουν να συμβάλουν στην επίτευξή της. Οφείλουν να «ακούν» τους νέους και να τους «δείχνουν» πράγματα. Η είσοδος των Millennials στην αγορά εργασίας σηματοδοτεί νέες προκλήσεις τόσο για τους εργοδότες, όσο και για τους ίδιους τους εργαζόμενους. Αν δεν υπάρξει γεφύρωση γενεών θα έχουμε πρόβλημα στα επόμενα χρόνια» υπογραμμίζει.

Δραστήριοι παίκτες στη σκηνή των start-ups
Οι κλάδοι που προσελκύουν τους Millennials είναι κυρίως εκείνοι που σχετίζονται με την τεχνολογία και την καινοτομία πιθανότατα γιατί θεωρούν πως οι εταιρείες του κλάδου αυτού μπορούν να τους προσφέρουν την επαγγελματική εξέλιξη και ανάπτυξη που επιθυμούν. Ακριβώς όμως επειδή πρόκειται για μια «ψηφιακή γενιά» που δίνει έμφαση στην ομαδική εργασία και τη ταχεία ανέλιξη, το οικοσύστημα νεοσύστατων επιχειρήσεων αποτελεί εξίσου έναν χώρο μέσα από τον οποίο ξεπηδά η νέα γενιά εργαζομένων. Η Ελλάδα μάλιστα, ευνοεί τις συνθήκες για την προώθηση start-ups, σύμφωνα με τους ειδικούς της αγοράς.


Πηγή: www.adecco.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ