Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Millennials: Τα χαρακτηριστικά και οι προοπτικές τους


Τους λέμε και «Generation Y» και είναι οι high-tech νέοι που εξελίσσονται στους αυριανούς μάνατζερ με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο των επιχειρήσεων

Αποκαλούνται «Millennials» ή «Generation Y» και θεωρούνται η γενιά με τα περισσότερα προσόντα που έχει εισαχθεί ποτέ στον επαγγελματικό στίβο. Είναι οι high-tech νέοι - οι γεννημένοι από το 1982 και μετά - που με τη διορατικότητα, τον ενθουσιασμό και τον ρεαλισμό που τους διακρίνει, δίνουν το δικό τους στίγμα σε αυτό που ονομάζουμε καριέρα, εξέλιξη, work-life balance, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στο εργασιακό περιβάλλον. Είναι οι πιο περιζήτητοι υποψήφιοι εργαζόμενοι παγκοσμίως, εκείνοι που σε μια δεκαετία θα καταλαμβάνουν το 80% των θέσεων εργασίας. Τα νέα ταλέντα που εξελίσσονται στους αυριανούς μάνατζερ με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο των επιχειρήσεων.

Μια απλή αναζήτηση στο Google αρκεί για να αντιληφθεί κανείς ότι οι «Millennials» ή «Y» είναι το πιο δυναμικό κοινό σήμερα. Οι διεθνείς έρευνες για το πορτρέτο τους, αμέτρητες. Το ίδιο και τα δημοσιεύματα των μεγαλύτερων μέσων ενημέρωσης του πλανήτη. Στην Ελλάδα της κρίσης και της υψηλής ανεργίας όμως, ποιες είναι οι προοπτικές αυτής της γενιάς; Τι αναζητούν από την εργασία και την καριέρα τους; Τι μισθό παίρνουν; Σε ποιες εταιρείες επιθυμούν να εργαστούν; Πόσοι θέλουν να φύγουν στο εξωτερικό;

Η γενιά του ego
«Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των Millennials δεν διαφέρουν ανάλογα με τον τόπο καταγωγής τους ή τη χώρα εργασίας τους» σχολιάζει ο Permanent Placement & Career Transition Director της Adecco Ελλάδος, κ. Χάρης Κωνσταντινίδης. «Πρόκειται για νέους με υψηλό εκπαιδευτικό υπόβαθρο που ξεκινούν την επαγγελματική τους πορεία με αισιοδοξία, καθώς πιστεύουν έντονα στις ικανότητές τους. Τους λέμε και παιδιά του ego, δεδομένης της φιλοδοξίας και των ηγετικών τάσεων που τα χαρακτηρίζει. Είναι δυναμικοί, ανταγωνιστικοί, ευέλικτοι και ικανοί να προσαρμόζονται σε συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες, ενώ έχουν διάθεση για καινοτομία και δημιουργικότητα. Θέλουν να δουλεύουν σε ομάδες, να μαθαίνουν, να εξελίσσονται γρήγορα και να προσθέτουν αξία στη δουλειά τους. Γι’ αυτό και είναι έτοιμοι να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή πορεία, όταν αντιλαμβάνονται ότι η εργασία τους δεν τους «προκαλεί». Αναλαμβάνοντας έναν ή και πολλαπλούς ρόλους, θέλουν να ξέρουν «γιατί» κάνουν κάτι και όχι απλώς «τι» κάνουν. Αναζητούν παντού τη γνώση, τη διαπροσωπική επικοινωνία με τους διοικούντες, ενώ επιδιώκουν να ταξιδεύουν συχνά ψάχνοντας ευκαιρίες ανάπτυξης. Δεν καθοδηγούνται από τις χρηματικές απολαβές, αλλά από την εμπειρία που θα αποκομίσουν. Είναι βέβαιοι, άλλωστε, ότι ο μισθός τους θα αυξηθεί στη συνέχεια της πορείας τους, βάσει των γνώσεων και της εμπειρίας που θα έχουν αποκτήσει».

Τεχνολογία: Η έκτη αίσθησή τους
Με δεδομένο ότι ανήκουν στη γενιά της ραγδαίας τεχνολογικής εξέλιξης, η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και την κοινωνική δικτύωση είναι το ισχυρό χαρτί τους. «Είναι εθισμένοι στην τεχνολογία. Μέσω αυτής γνωρίζουν τον κόσμο. Σχεδόν όλοι συμμετέχουν στα Social Media. Επικοινωνούν μέσω αυτών (messenger, WhatsApp, viber). Πιστεύουν ακράδαντα στον κρίσιμο ρόλο της τεχνολογίας και αναμένουν ότι οι εταιρείες θα συγχρονίζονται με τις τελευταίες εξελίξεις της. Προσεγγίζουν εντελώς διαφορετικά ακόμα και τα απλά καθημερινά πράγματα, όπως τις αγορές τους. Δεν θα τους δεις να πηγαίνουν σε τράπεζες ή σε εμπορικά καταστήματα, θα τα κάνουν όλα ηλεκτρονικά. Είναι η γενιά που έχει δημιουργήσει μια διαφορετική αγορά. Είτε μιλάμε για την αγορά της λιανικής/πώλησης, είτε μιλάμε για τις επιχειρήσεις. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πάνω τους χτίζεται το marketing όλων των εταιρειών-κολοσσών» τονίζει ο κ. Κωνσταντινίδης.

Η γενιά που καλείται να βγάλει την αγορά από την κρίση
Ωστόσο παρά την καλή μόρφωση και τα τεχνικά χαρακτηριστικά που διαθέτουν, οι περισσότεροι «Y» βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας «χτυπημένοι» από την ανεργία. «Αυτά τα παιδιά μπαίνουν σε μια αγορά εργασίας με μειωμένες ευκαιρίες, αλλά είναι ρεαλιστές. Ξέρουν ότι το μέλλον μπροστά τους δεν είναι εύκολο. Ψάχνονται, δοκιμάζονται, συλλέγουν εμπειρίες. Είναι ευέλικτοι να εργαστούν πάνω σε ένα διεθνές περιβάλλον. Με την πάροδο των ετών, δε, θα γίνουν οι πρωταγωνιστές, καθώς η αγορά στρέφεται στο digital. Ήδη οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται απευθύνονται στο προφίλ τους. Άλλωστε οι μεγάλες επιχειρήσεις ξέρουν ότι η «γνωριμία» με τη νέα γενιά εργαζομένων θα κρίνει στο μέλλον την επιτυχία τους. Όσες προσαρμοσθούν στη διαφορετικότητα των «Y» θα κερδίσουν γρηγορότερα εργαζόμενους με την υψηλότερη δυνατή ποιότητα, πάνω στους οποίους θα οικοδομήσουν τις εταιρείες του αύριο».

Ο κ. Κωνσταντινίδης σημειώνει ότι «κλειδί» για την ανάκαμψη της αγοράς είναι η συνύπαρξη των Millennials, με τις προηγούμενες γενιές εργαζομένων, οι οποίες είναι σχετικά επαγγελματικά εδραιωμένες. Πρόκειται για τη «Generation X» (οι άνθρωποι που γεννήθηκαν από το 1965 έως το 1982) και τους Baby Βoomers (1946-1964). «Σήμερα, τουλάχιστον τρεις γενιές συνυπάρχουν στον εργασιακό χώρο. Οι εκπρόσωποι της καθεμιάς φέρνουν στον οργανισμό όπου εργάζονται τα δικά τους πλεονεκτήματα, τις αδυναμίες και τις απόψεις τους που σε πολλές περιπτώσεις είναι αρκετά διαφορετικές με εκείνες των άλλων γενιών. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, είναι σημαντικό ο επιχειρηματικός κόσμος να αξιοποιήσει στο μέγιστο βαθμό τα ταλέντα της κάθε μίας από αυτές τις τρεις γενιές. Οι Millennials έχουν να προσφέρουν τη φοβερή εξοικείωσή τους με την τεχνολογία και τις νέες ιδέες που φέρουν, ενώ οι παλαιότεροι την εμπειρία από μια «ποιοτική» αγορά που οι πρώτοι δεν πρόλαβαν να γνωρίσουν. Η συνύπαρξη δεν είναι εύκολη υπόθεση, όμως οι ηγεσίες των εταιρειών οφείλουν να συμβάλουν στην επίτευξή της. Οφείλουν να «ακούν» τους νέους και να τους «δείχνουν» πράγματα. Η είσοδος των Millennials στην αγορά εργασίας σηματοδοτεί νέες προκλήσεις τόσο για τους εργοδότες, όσο και για τους ίδιους τους εργαζόμενους. Αν δεν υπάρξει γεφύρωση γενεών θα έχουμε πρόβλημα στα επόμενα χρόνια» υπογραμμίζει.

Δραστήριοι παίκτες στη σκηνή των start-ups
Οι κλάδοι που προσελκύουν τους Millennials είναι κυρίως εκείνοι που σχετίζονται με την τεχνολογία και την καινοτομία πιθανότατα γιατί θεωρούν πως οι εταιρείες του κλάδου αυτού μπορούν να τους προσφέρουν την επαγγελματική εξέλιξη και ανάπτυξη που επιθυμούν. Ακριβώς όμως επειδή πρόκειται για μια «ψηφιακή γενιά» που δίνει έμφαση στην ομαδική εργασία και τη ταχεία ανέλιξη, το οικοσύστημα νεοσύστατων επιχειρήσεων αποτελεί εξίσου έναν χώρο μέσα από τον οποίο ξεπηδά η νέα γενιά εργαζομένων. Η Ελλάδα μάλιστα, ευνοεί τις συνθήκες για την προώθηση start-ups, σύμφωνα με τους ειδικούς της αγοράς.


Πηγή: www.adecco.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...