Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Millennials: Τα χαρακτηριστικά και οι προοπτικές τους


Τους λέμε και «Generation Y» και είναι οι high-tech νέοι που εξελίσσονται στους αυριανούς μάνατζερ με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο των επιχειρήσεων

Αποκαλούνται «Millennials» ή «Generation Y» και θεωρούνται η γενιά με τα περισσότερα προσόντα που έχει εισαχθεί ποτέ στον επαγγελματικό στίβο. Είναι οι high-tech νέοι - οι γεννημένοι από το 1982 και μετά - που με τη διορατικότητα, τον ενθουσιασμό και τον ρεαλισμό που τους διακρίνει, δίνουν το δικό τους στίγμα σε αυτό που ονομάζουμε καριέρα, εξέλιξη, work-life balance, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στο εργασιακό περιβάλλον. Είναι οι πιο περιζήτητοι υποψήφιοι εργαζόμενοι παγκοσμίως, εκείνοι που σε μια δεκαετία θα καταλαμβάνουν το 80% των θέσεων εργασίας. Τα νέα ταλέντα που εξελίσσονται στους αυριανούς μάνατζερ με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο των επιχειρήσεων.

Μια απλή αναζήτηση στο Google αρκεί για να αντιληφθεί κανείς ότι οι «Millennials» ή «Y» είναι το πιο δυναμικό κοινό σήμερα. Οι διεθνείς έρευνες για το πορτρέτο τους, αμέτρητες. Το ίδιο και τα δημοσιεύματα των μεγαλύτερων μέσων ενημέρωσης του πλανήτη. Στην Ελλάδα της κρίσης και της υψηλής ανεργίας όμως, ποιες είναι οι προοπτικές αυτής της γενιάς; Τι αναζητούν από την εργασία και την καριέρα τους; Τι μισθό παίρνουν; Σε ποιες εταιρείες επιθυμούν να εργαστούν; Πόσοι θέλουν να φύγουν στο εξωτερικό;

Η γενιά του ego
«Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των Millennials δεν διαφέρουν ανάλογα με τον τόπο καταγωγής τους ή τη χώρα εργασίας τους» σχολιάζει ο Permanent Placement & Career Transition Director της Adecco Ελλάδος, κ. Χάρης Κωνσταντινίδης. «Πρόκειται για νέους με υψηλό εκπαιδευτικό υπόβαθρο που ξεκινούν την επαγγελματική τους πορεία με αισιοδοξία, καθώς πιστεύουν έντονα στις ικανότητές τους. Τους λέμε και παιδιά του ego, δεδομένης της φιλοδοξίας και των ηγετικών τάσεων που τα χαρακτηρίζει. Είναι δυναμικοί, ανταγωνιστικοί, ευέλικτοι και ικανοί να προσαρμόζονται σε συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες, ενώ έχουν διάθεση για καινοτομία και δημιουργικότητα. Θέλουν να δουλεύουν σε ομάδες, να μαθαίνουν, να εξελίσσονται γρήγορα και να προσθέτουν αξία στη δουλειά τους. Γι’ αυτό και είναι έτοιμοι να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή πορεία, όταν αντιλαμβάνονται ότι η εργασία τους δεν τους «προκαλεί». Αναλαμβάνοντας έναν ή και πολλαπλούς ρόλους, θέλουν να ξέρουν «γιατί» κάνουν κάτι και όχι απλώς «τι» κάνουν. Αναζητούν παντού τη γνώση, τη διαπροσωπική επικοινωνία με τους διοικούντες, ενώ επιδιώκουν να ταξιδεύουν συχνά ψάχνοντας ευκαιρίες ανάπτυξης. Δεν καθοδηγούνται από τις χρηματικές απολαβές, αλλά από την εμπειρία που θα αποκομίσουν. Είναι βέβαιοι, άλλωστε, ότι ο μισθός τους θα αυξηθεί στη συνέχεια της πορείας τους, βάσει των γνώσεων και της εμπειρίας που θα έχουν αποκτήσει».

Τεχνολογία: Η έκτη αίσθησή τους
Με δεδομένο ότι ανήκουν στη γενιά της ραγδαίας τεχνολογικής εξέλιξης, η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και την κοινωνική δικτύωση είναι το ισχυρό χαρτί τους. «Είναι εθισμένοι στην τεχνολογία. Μέσω αυτής γνωρίζουν τον κόσμο. Σχεδόν όλοι συμμετέχουν στα Social Media. Επικοινωνούν μέσω αυτών (messenger, WhatsApp, viber). Πιστεύουν ακράδαντα στον κρίσιμο ρόλο της τεχνολογίας και αναμένουν ότι οι εταιρείες θα συγχρονίζονται με τις τελευταίες εξελίξεις της. Προσεγγίζουν εντελώς διαφορετικά ακόμα και τα απλά καθημερινά πράγματα, όπως τις αγορές τους. Δεν θα τους δεις να πηγαίνουν σε τράπεζες ή σε εμπορικά καταστήματα, θα τα κάνουν όλα ηλεκτρονικά. Είναι η γενιά που έχει δημιουργήσει μια διαφορετική αγορά. Είτε μιλάμε για την αγορά της λιανικής/πώλησης, είτε μιλάμε για τις επιχειρήσεις. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πάνω τους χτίζεται το marketing όλων των εταιρειών-κολοσσών» τονίζει ο κ. Κωνσταντινίδης.

Η γενιά που καλείται να βγάλει την αγορά από την κρίση
Ωστόσο παρά την καλή μόρφωση και τα τεχνικά χαρακτηριστικά που διαθέτουν, οι περισσότεροι «Y» βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας «χτυπημένοι» από την ανεργία. «Αυτά τα παιδιά μπαίνουν σε μια αγορά εργασίας με μειωμένες ευκαιρίες, αλλά είναι ρεαλιστές. Ξέρουν ότι το μέλλον μπροστά τους δεν είναι εύκολο. Ψάχνονται, δοκιμάζονται, συλλέγουν εμπειρίες. Είναι ευέλικτοι να εργαστούν πάνω σε ένα διεθνές περιβάλλον. Με την πάροδο των ετών, δε, θα γίνουν οι πρωταγωνιστές, καθώς η αγορά στρέφεται στο digital. Ήδη οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται απευθύνονται στο προφίλ τους. Άλλωστε οι μεγάλες επιχειρήσεις ξέρουν ότι η «γνωριμία» με τη νέα γενιά εργαζομένων θα κρίνει στο μέλλον την επιτυχία τους. Όσες προσαρμοσθούν στη διαφορετικότητα των «Y» θα κερδίσουν γρηγορότερα εργαζόμενους με την υψηλότερη δυνατή ποιότητα, πάνω στους οποίους θα οικοδομήσουν τις εταιρείες του αύριο».

Ο κ. Κωνσταντινίδης σημειώνει ότι «κλειδί» για την ανάκαμψη της αγοράς είναι η συνύπαρξη των Millennials, με τις προηγούμενες γενιές εργαζομένων, οι οποίες είναι σχετικά επαγγελματικά εδραιωμένες. Πρόκειται για τη «Generation X» (οι άνθρωποι που γεννήθηκαν από το 1965 έως το 1982) και τους Baby Βoomers (1946-1964). «Σήμερα, τουλάχιστον τρεις γενιές συνυπάρχουν στον εργασιακό χώρο. Οι εκπρόσωποι της καθεμιάς φέρνουν στον οργανισμό όπου εργάζονται τα δικά τους πλεονεκτήματα, τις αδυναμίες και τις απόψεις τους που σε πολλές περιπτώσεις είναι αρκετά διαφορετικές με εκείνες των άλλων γενιών. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, είναι σημαντικό ο επιχειρηματικός κόσμος να αξιοποιήσει στο μέγιστο βαθμό τα ταλέντα της κάθε μίας από αυτές τις τρεις γενιές. Οι Millennials έχουν να προσφέρουν τη φοβερή εξοικείωσή τους με την τεχνολογία και τις νέες ιδέες που φέρουν, ενώ οι παλαιότεροι την εμπειρία από μια «ποιοτική» αγορά που οι πρώτοι δεν πρόλαβαν να γνωρίσουν. Η συνύπαρξη δεν είναι εύκολη υπόθεση, όμως οι ηγεσίες των εταιρειών οφείλουν να συμβάλουν στην επίτευξή της. Οφείλουν να «ακούν» τους νέους και να τους «δείχνουν» πράγματα. Η είσοδος των Millennials στην αγορά εργασίας σηματοδοτεί νέες προκλήσεις τόσο για τους εργοδότες, όσο και για τους ίδιους τους εργαζόμενους. Αν δεν υπάρξει γεφύρωση γενεών θα έχουμε πρόβλημα στα επόμενα χρόνια» υπογραμμίζει.

Δραστήριοι παίκτες στη σκηνή των start-ups
Οι κλάδοι που προσελκύουν τους Millennials είναι κυρίως εκείνοι που σχετίζονται με την τεχνολογία και την καινοτομία πιθανότατα γιατί θεωρούν πως οι εταιρείες του κλάδου αυτού μπορούν να τους προσφέρουν την επαγγελματική εξέλιξη και ανάπτυξη που επιθυμούν. Ακριβώς όμως επειδή πρόκειται για μια «ψηφιακή γενιά» που δίνει έμφαση στην ομαδική εργασία και τη ταχεία ανέλιξη, το οικοσύστημα νεοσύστατων επιχειρήσεων αποτελεί εξίσου έναν χώρο μέσα από τον οποίο ξεπηδά η νέα γενιά εργαζομένων. Η Ελλάδα μάλιστα, ευνοεί τις συνθήκες για την προώθηση start-ups, σύμφωνα με τους ειδικούς της αγοράς.


Πηγή: www.adecco.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...

Τι κρύβεται πίσω από το ναι των Ηγετών της χώρας;

Κυρίες και κύριε, συγγενείς, φίλοι και συμπολίτες, χθες τα μεσάνυχτα υπερψηφίστηκε το νέο μνημόνιο με 199 ΝΑΙ από τους βουλευτές της χώρας, χωρίς να υπάρχουν ενδοιασμοί για τους χιλιάδες διαδηλωτές ανά την Ελλάδα, που συγκεντρώθηκαν για να εκφράσουν ο καθένας με τον δικό του τρόπο, την αντίθεσή τους προ στην υπερψήφιση του νέου μνημονίου. Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters δημοσίευσε την υπερψήφιση του νομοσχεδίου, πριν καν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα μέσα στην βουλή.

Κρητικό παζάρι στην Αθήνα

Έκθεση με τίτλο: «ΚΡΗΤΗ: η Μεγάλη Συνάντηση» οργανώνεται στην Αθήνα 24 έως 27 Μαΐου στις εγκαταστάσεις του Tae Kwon Do στο Φάληρο. Η έκθεση θα είναι μικτή, κοινού και εμπορική, µε ιδιαίτερη έμφαση στις Business to Business επαφές ανάμεσα σε Κρήτες επιχειρηματίες και εταιρείες της ημεδαπής και της αλλοδαπής και θα καλύπτει έκταση 3.700 τ.μ. Θα πραγματοποιηθεί σε έναν ενιαίο χώρο, σε δυο τμήματα, ένα τμήμα προσβάσιμο σε όλους τους επισκέπτες και ένα μόνο για τους επαγγελματίες.