Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Green Startup Business


Την ώρα που η πλειονότητα των «παραδοσιακών» οργανισμών στη χώρα μας αρχίζει να θέτει ψηλά στην «ατζέντα» της τη βιώσιμη ανάπτυξη, αναδιοργανώνοντας τη λειτουργία και τη δράση της, υπάρχει μια νέα γενιά εταιρειών που καινοτομεί στο συγκεκριμένο τομέα, αναδεικνύοντας νέες λύσεις και πρωτοπόρες πρακτικές.

Αναφερόμαστε φυσικά στις νεοφυείς επιχειρήσεις που έχουν αναδειχθεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια και ασχολούνται με σημαντικά ζητήματα όπως η «πράσινη» ενέργεια, οι βιώσιμες καλλιέργειες και μετακινήσεις ή η ανακύκλωση. Οι συγκεκριμένες εταιρείες έχουν πίσω τους συχνά ομάδες με υψηλή επιστημονική κατάρτιση και προτείνουν λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν στην καθημερινή ζωή, παράγοντας σημαντικό κοινωνικό αντίκτυπο και λύνοντας συχνά ζωτικής σημασίας προβλήματα.

Μια τέτοια εταιρεία είναι η Solmeyea, η οποία αναδείχθηκε Startup της χρονιάς για το 2020, από το PowerUp! Challenge του EIT InnoEnergy, και κατέκτησε το βραβείο «Financial Sustainability Award – Βραβείο Οικονομικής Βιωσιμότητας» στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας JA Εurope Enterprise, το 2019. Η Solmeyea, χρησιμοποιεί φύκια και αξιοποιεί τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, για να παράγει πρωτεΐνες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία τροφών, ζωοτροφών, φαρμάκων και βιοκαυσίμων.

Η εταιρεία προσπαθεί ουσιαστικά να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή, απαντώντας σε μερικές σημαντικές ανθρώπινες ανάγκες και αυτός ο στόχος την ενώνει με πολλές ακόμα Startups του τομέα. Ας δούμε για παράδειγμα, τη BIO2CHP, μια spin-off του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η εταιρεία έχει στόχο την ανάπτυξη και την εμπορική αξιοποίηση τεχνολογίας, η οποία αντιμετωπίζει τους μέχρι σήμερα τεχνικούς περιορισμούς και επιτρέπει τη χρήση στερεής υπολειμματικής βιομάζας προς παραγωγή «καθαρής» ενέργειας, τοπικά και σε μικρή κλίμακα. «Απαντά» επομένως στην ανάγκη του ανθρώπου για ενέργεια, με ένα φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο.

Το ίδιο κάνει και η Thruwind, η οποία σχεδιάζει, ερευνά και αναπτύσσει μια νέα τεχνολογία για μικρές ανεμογεννήτριες ισχύος 5kW, αλλά και η Inteligg, η οποία έχει αναπτύξει μεταξύ άλλων ένα σύστημα ελέγχου και αυτοματισμού σε κτίρια για τη βελτίωση της ενεργειακής τους απόδοσης. Oι δύο εταιρείες, όπως και η BIO2CHP που προαναφέρθηκε, έχουν υποστηριχθεί από το πρόγραμμα egg enter∙ grow∙ go της Eurobank και έχουν συμμετάσχει σε μεγάλους διαγωνισμούς καινοτομίας της χώρας μας. Η Thruwind είναι φέτος ανάμεσα στους semifinalists του MITEF Greece Startup Competition 2021, στον οποίο το 2020 είχαμε δει και την Optecharge. Η τελευταία ασχολείται με την έξυπνη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων και τη διαχείριση ανάλογων πόρων μέσω βελτιστοποίησης αλγόριθμων.

«Φεύγοντας» από τον κλάδο της ενέργειας, συναντάμε μια σημαντική «μερίδα» νεοφυών επιχειρήσεων που ασχολείται με μία ακόμα μεγάλη πρόκληση στο πεδίο της βιωσιμότητας: τα απορρίμματα. Τα απορρίμματα μπορεί να είναι κυριολεκτικά τα πάντα, από ρούχα έως κινητά και υπολείμματα καφέ, και όλα μπορούν να καταστούν ιδιαίτερα ζημιογόνα, αν δεν διαχειριστούν σωστά. Εδώ έρχονται Startups όπως η Green Panda, η Coffeeco, η Εναλεία και η Fabric Republic, καθεμία λύνοντας ένα διαφορετικό πρόβλημα.

Η Green Panda επιβραβεύει τους χρήστες για να ανακυκλώσουν τα Smartphones τους, στα ειδικά Green Panda ΑΤΜ. Η Coffeeco αξιοποιεί τα υπολείμματα καφέ για τη δημιουργία φαινολικών ουσιών, οι οποίες περιέχουν ευεργετικές ιδιότητες που βοηθούν την υγεία του ανθρώπου. Κάτι αντίστοιχο κάνει και η Chatzilia Food Innovation, η οποία μεταξύ άλλων, μετατρέπει το υλικό από το υποπροϊόν του καφέ (CSS) σε διάφορα προϊόντα, από σνακ έως βιοδιασπώμενο χαρτί.

Από την άλλη, η Εναλεία, η πρώτη σχολή επαγγελματικής αλιείας στην Ελλάδα, στη μείωση της ρύπανσης της θάλασσας από πλαστικό, έχοντας στο πλευρό της φορείς όπως η Nestlé, και η Fabric Republic, προωθεί την ανακύκλωση και την αξιοποίηση μεταχειρισμένων ρούχων, παρέχοντάς τα στη συνέχεια σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη. Τόσο η Εναλεία όσο και η Fabric δεν θεωρούνται Startups με την αυστηρή έννοια του όρου, έχουν όμως πολλά χαρακτηριστικά καινοτομίας και σημαντικό αποτύπωμα στο οικοσύστημα της χώρας μας.

Εταιρεία με σημαντικό ρόλο στη διαχείριση των απορριμμάτων είναι επίσης η Cyclefi, η οποία δίνει κίνητρα στους πολίτες για να αυξήσουν τα επίπεδα ανακύκλωσής τους σε επίπεδο νοικοκυριού. Η εταιρεία έχει λάβει αρκετές διακρίσεις, έχει συνεργαστεί με τον Όμιλο Σαράντη και έχει «παράγει» τη Recytrust, ένα βραβευμένο από το NBG Business Seeds Spin-off που με τη βοήθεια τεχνολογιών όπως το IoT, συνδέει τους «παραγωγούς» και τους «συλλέκτες» απορριμμάτων.

Φέτος, η Cyclefi βρέθηκε ανάμεσα στις νικήτριες ομάδες του διαγωνισμού Ignite Ideas της Nestlé, μαζί με την Chatzilia Food Innovation, που προαναφέρθηκε, και την EVOTROPIA. Η EVOTROPIA ειδικεύεται στις μεθόδους τιμολόγησης φυσικού κεφαλαίου, στις ψηφιακές εφαρμογές για τις συναλλαγές αποβλήτων και στα εργαλεία οικολογικής χρηματοδότησης για την Κυκλική Οικονομία. Στην πορεία της, η εταιρεία έχει επίσης λάβει την υποστήριξη του egg της Eurobank, όπως και η Recytrust.

Οι «σύμμαχοι»

Οι διαγωνισμοί και τα προγράμματα υποστήριξης της καινοτομίας είναι σήμερα ένας από τους συνηθέστερους τρόπους ανάδειξης νεοφυών επιχειρήσεων στον τομέα της βιώσιμης ενέργειας και σύνδεσής τους με την αγορά. Πολύ συχνά, διοργανώνονται μάλιστα από μεγάλους οργανισμούς που θέλουν οι ίδιοι να ακολουθήσουν το δρόμο της βιωσιμότητας μέσα από την καινοτομία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Nestlé Ελλάς, η οποία μέσα από το διαγωνισμό ανοικτής καινοτομίας «Ignite Ideas» έχει προωθήσει τα τελευταία χρόνια μερικές εξαιρετικές ιδέες στον τομέα. Αντίστοιχη προσπάθεια κάνει και η NOYNOY, η οποία με το «Idea Challenge» στοχεύει στην επιβράβευση πρωτότυπων ιδεών στον τομέα της γαλακτοβιομηχανίας. Σημαντικό «αποτύπωμα» έχει επίσης ο παγκόσμιος διαγωνισμός κοινωνικής επιχειρηματικότητας Chivas Ventures, που διοργανώνεται στο πλαίσιο των δράσεων υπευθυνότητας της Pernod Ricard Hellas, αλλά και προγράμματα όπως το egg enter∙ grow∙ go της Eurobank, που έχει υποστηρίξει τα τελευταία χρόνια πολλές από τις εταιρείες που σήμερα πρωτοπορούν στο συγκεκριμένο χώρο.


πηγή: startupper.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη