Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Green Startup Business


Την ώρα που η πλειονότητα των «παραδοσιακών» οργανισμών στη χώρα μας αρχίζει να θέτει ψηλά στην «ατζέντα» της τη βιώσιμη ανάπτυξη, αναδιοργανώνοντας τη λειτουργία και τη δράση της, υπάρχει μια νέα γενιά εταιρειών που καινοτομεί στο συγκεκριμένο τομέα, αναδεικνύοντας νέες λύσεις και πρωτοπόρες πρακτικές.

Αναφερόμαστε φυσικά στις νεοφυείς επιχειρήσεις που έχουν αναδειχθεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια και ασχολούνται με σημαντικά ζητήματα όπως η «πράσινη» ενέργεια, οι βιώσιμες καλλιέργειες και μετακινήσεις ή η ανακύκλωση. Οι συγκεκριμένες εταιρείες έχουν πίσω τους συχνά ομάδες με υψηλή επιστημονική κατάρτιση και προτείνουν λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν στην καθημερινή ζωή, παράγοντας σημαντικό κοινωνικό αντίκτυπο και λύνοντας συχνά ζωτικής σημασίας προβλήματα.

Μια τέτοια εταιρεία είναι η Solmeyea, η οποία αναδείχθηκε Startup της χρονιάς για το 2020, από το PowerUp! Challenge του EIT InnoEnergy, και κατέκτησε το βραβείο «Financial Sustainability Award – Βραβείο Οικονομικής Βιωσιμότητας» στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας JA Εurope Enterprise, το 2019. Η Solmeyea, χρησιμοποιεί φύκια και αξιοποιεί τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, για να παράγει πρωτεΐνες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία τροφών, ζωοτροφών, φαρμάκων και βιοκαυσίμων.

Η εταιρεία προσπαθεί ουσιαστικά να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή, απαντώντας σε μερικές σημαντικές ανθρώπινες ανάγκες και αυτός ο στόχος την ενώνει με πολλές ακόμα Startups του τομέα. Ας δούμε για παράδειγμα, τη BIO2CHP, μια spin-off του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η εταιρεία έχει στόχο την ανάπτυξη και την εμπορική αξιοποίηση τεχνολογίας, η οποία αντιμετωπίζει τους μέχρι σήμερα τεχνικούς περιορισμούς και επιτρέπει τη χρήση στερεής υπολειμματικής βιομάζας προς παραγωγή «καθαρής» ενέργειας, τοπικά και σε μικρή κλίμακα. «Απαντά» επομένως στην ανάγκη του ανθρώπου για ενέργεια, με ένα φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο.

Το ίδιο κάνει και η Thruwind, η οποία σχεδιάζει, ερευνά και αναπτύσσει μια νέα τεχνολογία για μικρές ανεμογεννήτριες ισχύος 5kW, αλλά και η Inteligg, η οποία έχει αναπτύξει μεταξύ άλλων ένα σύστημα ελέγχου και αυτοματισμού σε κτίρια για τη βελτίωση της ενεργειακής τους απόδοσης. Oι δύο εταιρείες, όπως και η BIO2CHP που προαναφέρθηκε, έχουν υποστηριχθεί από το πρόγραμμα egg enter∙ grow∙ go της Eurobank και έχουν συμμετάσχει σε μεγάλους διαγωνισμούς καινοτομίας της χώρας μας. Η Thruwind είναι φέτος ανάμεσα στους semifinalists του MITEF Greece Startup Competition 2021, στον οποίο το 2020 είχαμε δει και την Optecharge. Η τελευταία ασχολείται με την έξυπνη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων και τη διαχείριση ανάλογων πόρων μέσω βελτιστοποίησης αλγόριθμων.

«Φεύγοντας» από τον κλάδο της ενέργειας, συναντάμε μια σημαντική «μερίδα» νεοφυών επιχειρήσεων που ασχολείται με μία ακόμα μεγάλη πρόκληση στο πεδίο της βιωσιμότητας: τα απορρίμματα. Τα απορρίμματα μπορεί να είναι κυριολεκτικά τα πάντα, από ρούχα έως κινητά και υπολείμματα καφέ, και όλα μπορούν να καταστούν ιδιαίτερα ζημιογόνα, αν δεν διαχειριστούν σωστά. Εδώ έρχονται Startups όπως η Green Panda, η Coffeeco, η Εναλεία και η Fabric Republic, καθεμία λύνοντας ένα διαφορετικό πρόβλημα.

Η Green Panda επιβραβεύει τους χρήστες για να ανακυκλώσουν τα Smartphones τους, στα ειδικά Green Panda ΑΤΜ. Η Coffeeco αξιοποιεί τα υπολείμματα καφέ για τη δημιουργία φαινολικών ουσιών, οι οποίες περιέχουν ευεργετικές ιδιότητες που βοηθούν την υγεία του ανθρώπου. Κάτι αντίστοιχο κάνει και η Chatzilia Food Innovation, η οποία μεταξύ άλλων, μετατρέπει το υλικό από το υποπροϊόν του καφέ (CSS) σε διάφορα προϊόντα, από σνακ έως βιοδιασπώμενο χαρτί.

Από την άλλη, η Εναλεία, η πρώτη σχολή επαγγελματικής αλιείας στην Ελλάδα, στη μείωση της ρύπανσης της θάλασσας από πλαστικό, έχοντας στο πλευρό της φορείς όπως η Nestlé, και η Fabric Republic, προωθεί την ανακύκλωση και την αξιοποίηση μεταχειρισμένων ρούχων, παρέχοντάς τα στη συνέχεια σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη. Τόσο η Εναλεία όσο και η Fabric δεν θεωρούνται Startups με την αυστηρή έννοια του όρου, έχουν όμως πολλά χαρακτηριστικά καινοτομίας και σημαντικό αποτύπωμα στο οικοσύστημα της χώρας μας.

Εταιρεία με σημαντικό ρόλο στη διαχείριση των απορριμμάτων είναι επίσης η Cyclefi, η οποία δίνει κίνητρα στους πολίτες για να αυξήσουν τα επίπεδα ανακύκλωσής τους σε επίπεδο νοικοκυριού. Η εταιρεία έχει λάβει αρκετές διακρίσεις, έχει συνεργαστεί με τον Όμιλο Σαράντη και έχει «παράγει» τη Recytrust, ένα βραβευμένο από το NBG Business Seeds Spin-off που με τη βοήθεια τεχνολογιών όπως το IoT, συνδέει τους «παραγωγούς» και τους «συλλέκτες» απορριμμάτων.

Φέτος, η Cyclefi βρέθηκε ανάμεσα στις νικήτριες ομάδες του διαγωνισμού Ignite Ideas της Nestlé, μαζί με την Chatzilia Food Innovation, που προαναφέρθηκε, και την EVOTROPIA. Η EVOTROPIA ειδικεύεται στις μεθόδους τιμολόγησης φυσικού κεφαλαίου, στις ψηφιακές εφαρμογές για τις συναλλαγές αποβλήτων και στα εργαλεία οικολογικής χρηματοδότησης για την Κυκλική Οικονομία. Στην πορεία της, η εταιρεία έχει επίσης λάβει την υποστήριξη του egg της Eurobank, όπως και η Recytrust.

Οι «σύμμαχοι»

Οι διαγωνισμοί και τα προγράμματα υποστήριξης της καινοτομίας είναι σήμερα ένας από τους συνηθέστερους τρόπους ανάδειξης νεοφυών επιχειρήσεων στον τομέα της βιώσιμης ενέργειας και σύνδεσής τους με την αγορά. Πολύ συχνά, διοργανώνονται μάλιστα από μεγάλους οργανισμούς που θέλουν οι ίδιοι να ακολουθήσουν το δρόμο της βιωσιμότητας μέσα από την καινοτομία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Nestlé Ελλάς, η οποία μέσα από το διαγωνισμό ανοικτής καινοτομίας «Ignite Ideas» έχει προωθήσει τα τελευταία χρόνια μερικές εξαιρετικές ιδέες στον τομέα. Αντίστοιχη προσπάθεια κάνει και η NOYNOY, η οποία με το «Idea Challenge» στοχεύει στην επιβράβευση πρωτότυπων ιδεών στον τομέα της γαλακτοβιομηχανίας. Σημαντικό «αποτύπωμα» έχει επίσης ο παγκόσμιος διαγωνισμός κοινωνικής επιχειρηματικότητας Chivas Ventures, που διοργανώνεται στο πλαίσιο των δράσεων υπευθυνότητας της Pernod Ricard Hellas, αλλά και προγράμματα όπως το egg enter∙ grow∙ go της Eurobank, που έχει υποστηρίξει τα τελευταία χρόνια πολλές από τις εταιρείες που σήμερα πρωτοπορούν στο συγκεκριμένο χώρο.


πηγή: startupper.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...