Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο απινιδωτής σώζει ζωές. Εφόσον υπάρχει


Γράφει ο Νίκος Μηλαπίδης

Είναι εξοπλισμένα με απινιδωτή τα μεγάλα και μικρά γήπεδά μας;

Ο Έρικσεν είναι σήμερα ζωντανός γιατί υπήρχε γιατρός και απινιδωτής στο γήπεδο, που του έλαχε να καταρρεύσει.

Πόσες φορές τη μέρα στον δημόσιο διάλογο αλλά και στις ιδιωτικές συνομιλίες δεν χρησιμοποιείται καθ’ υπερβολή και μεταφορικά η έκφραση είναι «ζήτημα ζωής και θανάτου»;

Δυστυχώς (ή ευτυχώς;), εκατομμύρια άνθρωποι γίναμε μάρτυρες σε όλο τον πλανήτη της εναγώνιας και συγκλονιστικής προσπάθειας να επανέλθει στη ζωή ο Δανός Κρίστιαν Έρικσεν. Ήταν μέσα στην ατυχία του, τυχερός. Διότι έπαθε ανακοπή στο γήπεδο μεν αλλά στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου δε. Από την άλλη, κι όλος ο πλανήτης ήταν τυχερός. Γίναμε ακούσια μάρτυρες της διάσωσης μιας ζωής σε ζωντανή μετάδοση. Όχι από την αίθουσα ενός νοσοκομείου αλλά από ένα γήπεδο. Έστω κι αν οι συμπαίκτες του, με μια ομολογουμένως συγκινητική πρωτοβουλία, σχηματίζοντας το ανθρώπινο τείχος τριγύρω του, «τράβηξαν το παραβάν» από την αδηφάγα περιέργεια των πολλών.

Μετά το σκληρό, ωμό μάθημα που πήραμε όλοι, πρέπει να σκεφτούμε και να δράσουμε σαν κοινωνία, σαν πολίτες και κυρίως ως Πολιτεία. Η ταχύτητα, η κατάρτιση, ο επαγγελματισμός των γιατρών και των διασωστών και κυρίως η εφαρμογή του πρωτόκολλο ανακοπής με καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση και απινίδωση, είναι κυριολεκτικά ζήτημα ζωής και θανάτου για έναν (επαγγελματία) αθλητή. Ο Έρικσεν είναι σήμερα ζωντανός γιατί υπήρχε γιατρός και απινιδωτής στο γήπεδο, που του έλαχε να καταρρεύσει.

Το ίδιο όμως ισχύει και για έναν ερασιτέχνη αθλητή. Για ένα έφηβο. Και για έναν μεγαλύτερο άνθρωπο, ανεξαρτήτως φύλου. Αιφνίδιοι θάνατοι αθλητών έχουν συμβεί κατά καιρούς στη χώρα μας.

Ωστόσο πολύ αμφιβάλλω, αν τα μεγάλα και μικρά γήπεδά μας, είναι εξοπλισμένα με απινιδωτή, είναι επανδρωμένα με κατάλληλο ιατρικό προσωπικό και κυρίως, αν όλοι μας έχουμε βασικές γνώσεις ΚΑΡΠΑ (Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση).

Οι γιατροί και η ελληνική καρδιολογική εταιρεία τα γνωρίζουν και τα διαλαλούν:

Τα πρώτα (4-5) λεπτά είναι τα πιο κρίσιμα στην καρδιοαναπνευστική ανακοπή. Η ετοιμότητα, το ιατρικό προσωπικό, ο εξοπλισμός, όπως είδαμε, σώζουν ζωές.
Είναι αναγκαία η παρουσία επαγγελματία υγείας με πιστοποίηση στην Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση σε κάθε αγώνα.
Αυτόματος φορητός απινιδωτής πρέπει να υπάρχει σε κάθε δημόσιο χώρο και κυρίως σε κάθε αθλητική εγκατάσταση.

ΚΑΡΠΑ μπορεί να μάθει ο καθένας μας. Δεν υπάρχει δικαιολογία. Η αλήθεια είναι ότι στον στρατό, όταν μας εκπαίδευαν δεν δίναμε και πολύ βάση. Κακώς.

«Όταν μπήκα στο γήπεδο έτρεξα και του πήρα το σφυγμό. Διαπίστωσα ότι είχε σφυγμό, αλλά πριν ηρεμίσουμε, ο σφυγμός του χάθηκε. Από εκεί κι έπειτα όλα γίνονται πάρα πολύ γρήγορα. Δεν μας έχει ξανατύχει κάτι τέτοιο. Οι πράξεις μας βασίστηκαν στην απόφαση να κάνουμε τα πάντα για να κρατήσουμε στη ζωή το παιδί. Όταν του κάνουμε τις μαλάξεις ο Κρίστιαν δεν αναπνέει. Αλλά έδωσε μάχη και αποφάσισε να κρατηθεί στη ζωή». Τα λόγια του γιατρού που έσωσε τον Έρικσεν.

Από τη στιγμή που αποσοβήθηκε το μοιραίο, θα έπρεπε να σκεφτόμαστε την επόμενη ζωή που θα κινδυνεύσει. Ο απινιδωτής σώζει ζωές. Εφόσον υπάρχει.



Πηγή: www.athensvoice.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ