Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο απινιδωτής σώζει ζωές. Εφόσον υπάρχει


Γράφει ο Νίκος Μηλαπίδης

Είναι εξοπλισμένα με απινιδωτή τα μεγάλα και μικρά γήπεδά μας;

Ο Έρικσεν είναι σήμερα ζωντανός γιατί υπήρχε γιατρός και απινιδωτής στο γήπεδο, που του έλαχε να καταρρεύσει.

Πόσες φορές τη μέρα στον δημόσιο διάλογο αλλά και στις ιδιωτικές συνομιλίες δεν χρησιμοποιείται καθ’ υπερβολή και μεταφορικά η έκφραση είναι «ζήτημα ζωής και θανάτου»;

Δυστυχώς (ή ευτυχώς;), εκατομμύρια άνθρωποι γίναμε μάρτυρες σε όλο τον πλανήτη της εναγώνιας και συγκλονιστικής προσπάθειας να επανέλθει στη ζωή ο Δανός Κρίστιαν Έρικσεν. Ήταν μέσα στην ατυχία του, τυχερός. Διότι έπαθε ανακοπή στο γήπεδο μεν αλλά στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου δε. Από την άλλη, κι όλος ο πλανήτης ήταν τυχερός. Γίναμε ακούσια μάρτυρες της διάσωσης μιας ζωής σε ζωντανή μετάδοση. Όχι από την αίθουσα ενός νοσοκομείου αλλά από ένα γήπεδο. Έστω κι αν οι συμπαίκτες του, με μια ομολογουμένως συγκινητική πρωτοβουλία, σχηματίζοντας το ανθρώπινο τείχος τριγύρω του, «τράβηξαν το παραβάν» από την αδηφάγα περιέργεια των πολλών.

Μετά το σκληρό, ωμό μάθημα που πήραμε όλοι, πρέπει να σκεφτούμε και να δράσουμε σαν κοινωνία, σαν πολίτες και κυρίως ως Πολιτεία. Η ταχύτητα, η κατάρτιση, ο επαγγελματισμός των γιατρών και των διασωστών και κυρίως η εφαρμογή του πρωτόκολλο ανακοπής με καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση και απινίδωση, είναι κυριολεκτικά ζήτημα ζωής και θανάτου για έναν (επαγγελματία) αθλητή. Ο Έρικσεν είναι σήμερα ζωντανός γιατί υπήρχε γιατρός και απινιδωτής στο γήπεδο, που του έλαχε να καταρρεύσει.

Το ίδιο όμως ισχύει και για έναν ερασιτέχνη αθλητή. Για ένα έφηβο. Και για έναν μεγαλύτερο άνθρωπο, ανεξαρτήτως φύλου. Αιφνίδιοι θάνατοι αθλητών έχουν συμβεί κατά καιρούς στη χώρα μας.

Ωστόσο πολύ αμφιβάλλω, αν τα μεγάλα και μικρά γήπεδά μας, είναι εξοπλισμένα με απινιδωτή, είναι επανδρωμένα με κατάλληλο ιατρικό προσωπικό και κυρίως, αν όλοι μας έχουμε βασικές γνώσεις ΚΑΡΠΑ (Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση).

Οι γιατροί και η ελληνική καρδιολογική εταιρεία τα γνωρίζουν και τα διαλαλούν:

Τα πρώτα (4-5) λεπτά είναι τα πιο κρίσιμα στην καρδιοαναπνευστική ανακοπή. Η ετοιμότητα, το ιατρικό προσωπικό, ο εξοπλισμός, όπως είδαμε, σώζουν ζωές.
Είναι αναγκαία η παρουσία επαγγελματία υγείας με πιστοποίηση στην Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση σε κάθε αγώνα.
Αυτόματος φορητός απινιδωτής πρέπει να υπάρχει σε κάθε δημόσιο χώρο και κυρίως σε κάθε αθλητική εγκατάσταση.

ΚΑΡΠΑ μπορεί να μάθει ο καθένας μας. Δεν υπάρχει δικαιολογία. Η αλήθεια είναι ότι στον στρατό, όταν μας εκπαίδευαν δεν δίναμε και πολύ βάση. Κακώς.

«Όταν μπήκα στο γήπεδο έτρεξα και του πήρα το σφυγμό. Διαπίστωσα ότι είχε σφυγμό, αλλά πριν ηρεμίσουμε, ο σφυγμός του χάθηκε. Από εκεί κι έπειτα όλα γίνονται πάρα πολύ γρήγορα. Δεν μας έχει ξανατύχει κάτι τέτοιο. Οι πράξεις μας βασίστηκαν στην απόφαση να κάνουμε τα πάντα για να κρατήσουμε στη ζωή το παιδί. Όταν του κάνουμε τις μαλάξεις ο Κρίστιαν δεν αναπνέει. Αλλά έδωσε μάχη και αποφάσισε να κρατηθεί στη ζωή». Τα λόγια του γιατρού που έσωσε τον Έρικσεν.

Από τη στιγμή που αποσοβήθηκε το μοιραίο, θα έπρεπε να σκεφτόμαστε την επόμενη ζωή που θα κινδυνεύσει. Ο απινιδωτής σώζει ζωές. Εφόσον υπάρχει.



Πηγή: www.athensvoice.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...