Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο απινιδωτής σώζει ζωές. Εφόσον υπάρχει


Γράφει ο Νίκος Μηλαπίδης

Είναι εξοπλισμένα με απινιδωτή τα μεγάλα και μικρά γήπεδά μας;

Ο Έρικσεν είναι σήμερα ζωντανός γιατί υπήρχε γιατρός και απινιδωτής στο γήπεδο, που του έλαχε να καταρρεύσει.

Πόσες φορές τη μέρα στον δημόσιο διάλογο αλλά και στις ιδιωτικές συνομιλίες δεν χρησιμοποιείται καθ’ υπερβολή και μεταφορικά η έκφραση είναι «ζήτημα ζωής και θανάτου»;

Δυστυχώς (ή ευτυχώς;), εκατομμύρια άνθρωποι γίναμε μάρτυρες σε όλο τον πλανήτη της εναγώνιας και συγκλονιστικής προσπάθειας να επανέλθει στη ζωή ο Δανός Κρίστιαν Έρικσεν. Ήταν μέσα στην ατυχία του, τυχερός. Διότι έπαθε ανακοπή στο γήπεδο μεν αλλά στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου δε. Από την άλλη, κι όλος ο πλανήτης ήταν τυχερός. Γίναμε ακούσια μάρτυρες της διάσωσης μιας ζωής σε ζωντανή μετάδοση. Όχι από την αίθουσα ενός νοσοκομείου αλλά από ένα γήπεδο. Έστω κι αν οι συμπαίκτες του, με μια ομολογουμένως συγκινητική πρωτοβουλία, σχηματίζοντας το ανθρώπινο τείχος τριγύρω του, «τράβηξαν το παραβάν» από την αδηφάγα περιέργεια των πολλών.

Μετά το σκληρό, ωμό μάθημα που πήραμε όλοι, πρέπει να σκεφτούμε και να δράσουμε σαν κοινωνία, σαν πολίτες και κυρίως ως Πολιτεία. Η ταχύτητα, η κατάρτιση, ο επαγγελματισμός των γιατρών και των διασωστών και κυρίως η εφαρμογή του πρωτόκολλο ανακοπής με καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση και απινίδωση, είναι κυριολεκτικά ζήτημα ζωής και θανάτου για έναν (επαγγελματία) αθλητή. Ο Έρικσεν είναι σήμερα ζωντανός γιατί υπήρχε γιατρός και απινιδωτής στο γήπεδο, που του έλαχε να καταρρεύσει.

Το ίδιο όμως ισχύει και για έναν ερασιτέχνη αθλητή. Για ένα έφηβο. Και για έναν μεγαλύτερο άνθρωπο, ανεξαρτήτως φύλου. Αιφνίδιοι θάνατοι αθλητών έχουν συμβεί κατά καιρούς στη χώρα μας.

Ωστόσο πολύ αμφιβάλλω, αν τα μεγάλα και μικρά γήπεδά μας, είναι εξοπλισμένα με απινιδωτή, είναι επανδρωμένα με κατάλληλο ιατρικό προσωπικό και κυρίως, αν όλοι μας έχουμε βασικές γνώσεις ΚΑΡΠΑ (Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση).

Οι γιατροί και η ελληνική καρδιολογική εταιρεία τα γνωρίζουν και τα διαλαλούν:

Τα πρώτα (4-5) λεπτά είναι τα πιο κρίσιμα στην καρδιοαναπνευστική ανακοπή. Η ετοιμότητα, το ιατρικό προσωπικό, ο εξοπλισμός, όπως είδαμε, σώζουν ζωές.
Είναι αναγκαία η παρουσία επαγγελματία υγείας με πιστοποίηση στην Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση σε κάθε αγώνα.
Αυτόματος φορητός απινιδωτής πρέπει να υπάρχει σε κάθε δημόσιο χώρο και κυρίως σε κάθε αθλητική εγκατάσταση.

ΚΑΡΠΑ μπορεί να μάθει ο καθένας μας. Δεν υπάρχει δικαιολογία. Η αλήθεια είναι ότι στον στρατό, όταν μας εκπαίδευαν δεν δίναμε και πολύ βάση. Κακώς.

«Όταν μπήκα στο γήπεδο έτρεξα και του πήρα το σφυγμό. Διαπίστωσα ότι είχε σφυγμό, αλλά πριν ηρεμίσουμε, ο σφυγμός του χάθηκε. Από εκεί κι έπειτα όλα γίνονται πάρα πολύ γρήγορα. Δεν μας έχει ξανατύχει κάτι τέτοιο. Οι πράξεις μας βασίστηκαν στην απόφαση να κάνουμε τα πάντα για να κρατήσουμε στη ζωή το παιδί. Όταν του κάνουμε τις μαλάξεις ο Κρίστιαν δεν αναπνέει. Αλλά έδωσε μάχη και αποφάσισε να κρατηθεί στη ζωή». Τα λόγια του γιατρού που έσωσε τον Έρικσεν.

Από τη στιγμή που αποσοβήθηκε το μοιραίο, θα έπρεπε να σκεφτόμαστε την επόμενη ζωή που θα κινδυνεύσει. Ο απινιδωτής σώζει ζωές. Εφόσον υπάρχει.



Πηγή: www.athensvoice.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.