Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γενεαλογικός τουρισμός: ταξιδεύοντας στις ρίζες σου

Γράφει η Δέσποινα Φωστηροπούλου

Τι είναι ο γενεαλογικός τουρισμός
Η διασπορά σχετίζεται με τον διασκορπισμό μεταναστών, ομογενών, προσφύγων και άλλων κοινοτήτων από την εθνολογική τους πατρίδα, όπως για παράδειγμα οι Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία, οι ομογενείς της Αμερικής και οι πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία. Έτσι o γενεαλογικός τουρισμός, ως ειδική μορφή τουρισμού, απευθύνεται σε διασπορικές κοινότητες που επιθυμούν να μάθουν περισσότερα για τις ρίζες τους. Το γεγονός ότι ένα σημαντικό μερίδιο εθνικών πληθυσμών παγκοσμίως είναι αποτέλεσμα διασποράς και η ζήτηση των ταξιδιωτών για ουσιώδεις εμπειρίες εξηγούν τη γρήγορη ανάπτυξή του.

Γιατί αξίζει να κάνεις αυτό το ταξίδι;
Ως γενεαλογικός τουρίστας θα ταξιδέψεις σε προορισμούς όπου οι συγγενείς σου έχουν γεννηθεί, μεγαλώσει, ζήσει ή συνεχίζουν να ζουν. Το τελευταίο σκέλος αποτελεί καλό κίνητρο για επίσκεψη σε περιστάσεις όπως επέτειοι ή γάμοι, εάν υπάρχουν δεσμοί με την απομακρυσμένη οικογένεια. Αν όχι δεν πειράζει καθώς αυτό είναι και το ζητούμενο του ταξιδιού, να καλλιεργήσεις αυτήν τη σχέση.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σου θα έχεις μία ισχυρότερη σύνδεση με τον προορισμό και τους ανθρώπους του απ’ ότι άλλοι τουρίστες, μία παράδοξη αίσθηση ότι είσαι τουρίστας στο ίδιο σου το σπίτι (Wagner, 2008). Ακόμη, το ταξίδι αυτό θα συνεχίσει και μετά την επιστροφή σου, μόνο που αυτή τη φορά θα είναι εσωτερικό. Όπως η αναγνωρισμένη πολιτισμική ταυτότητα ενώνει τους πολίτες ενός έθνους, ο αυτοπροσδιορισμός και η συναισθηματική εμπλοκή μέσω του γενεαλογικού τουρισμού είναι ικανή να ενώσει μία οικογένεια, συνεχίζοντας την κληρονομιά της (Santos & Yan, 2010)!

Τρόποι για να ερευνήσεις τις ρίζες σου
Η λεπτομερής έρευνα για τις ρίζες σου είναι καίριας σημασίας. Εάν είσαι από τους τυχερούς, γονείς και παππούδες μπορούν να σου δώσουν ιστορικά στοιχεία, ενώ οι απομακρυσμένοι συγγενείς, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, θα μπορούσαν να σ’ ενημερώσουν για την τωρινή κατάσταση της οικογένειας ή και να γίνουν οι προσωπικοί σου οδηγοί και σύνδεσμοι με άλλα μέλη της οικογένειας κατά την άφιξή σου! Θα ήταν μία μοναδική ευκαιρία να περάσετε ποιοτικό χρόνο μαζί και να συσφίξετε τις σχέσεις σας στη γη των προγόνων σας.

Εναλλακτικά, μπορείς να απευθυνθείς σε ταξιδιωτικά πρακτορεία που προσφέρουν πακέτα γενεαλογικού τουρισμού στα οποία εκτός από διαμονή, διατροφή και επίσκεψη σε αξιοθέατα περιλαμβάνονται πληροφορίες για το γενεαλογικό σου δέντρο. Αυτά που εξειδικεύονται στο γενεαλογικό τουρισμό, μάλιστα, συνεργάζονται με εταιρίες ανάλυσης DNA ενώ, σε ορισμένες περιπτώσεις, παρέχεται και kit αναλύσεων DNA μαζί με εξατομικευμένο πρόγραμμα περιήγησης βάσει των επιθυμιών και του budget σου.

Απροπό, εάν το budget σου είναι περιορισμένο, μπορείς να ψάξεις απευθείας για κάποια εταιρία ανάλυσης DNA. Πλέον, με την ψηφιοποίηση δεδομένων είναι δυνατόν να βρεις πληροφορίες για την καταγωγή σου μέχρι τον 18ο αιώνα! Στη συνέχεια θα μπορούσες να ταξιδέψεις solo (θα ήταν μία έντονα πνευματική εμπειρία!) με τη βοήθεια ενός πιστοποιημένου ντόπιου οδηγού, τουλάχιστον για τις πρώτες σου επαφές με μακρινούς συγγενείς.

Κάνε το ταξίδι σου βιώσιμο
Οι περισσότερες τουριστικές δραστηριότητες λαμβάνουν χώρα το καλοκαίρι, όμως ο γενεαλογικός τουρισμός δεν είναι απαραίτητα εποχιακός. Επομένως, μπορείς να σχεδιάσεις το ταξίδι σου σύμφωνα με τα κόστη μεταφοράς και διαμονής ή βάσει τοπικών εκδηλώσεων που θα σου δώσουν μία καλή γεύση για την κουλτούρα των προγόνων σου σε συνδυασμό με τις επισκέψεις σε οικογενειακά, ιστορικά και φυσικά μνημεία. Με αυτόν τον τρόπο, συνεισφέρεις στο να έχουν οι άνθρωποι της πατρίδας σου πιο σταθερά και λιγότερο εποχιακά έσοδα, κάτι που θα μπορούσε να τους παρακινήσει στην προσφορά υψηλής ποιότητας υπηρεσιών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Επιπλέον, ένα βιώσιμο ταξίδι όχι μόνο θα σου κοστίσει λιγότερο, αλλά και τα χρήματά σου είναι πιο πιθανό να διανεμηθούν απευθείας στους ντόπιους. Μπορείς να αγοράσεις τοπικά παραγόμενα προϊόντα από μικρά μαγαζιά, να δοκιμάσεις την παραδοσιακή κουζίνα σε εστιατόρια που χρησιμοποιούν ντόπιες πρώτες ύλες και, εφόσον ταξιδεύεις solo, να επιλέξεις ένα μικρό κατάλυμα για διαμονή. Επίσης, το feedback σου αναφορικά με την ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών είναι σημαντικό για τους επιχειρηματίες της περιοχής. Αυτή η στήριξη στις τοπικές κοινωνίες είναι μία ηθική τάση στον τουρισμό που ενστερνίζονται οι περισσότεροι σύγχρονοι ταξιδιώτες. Εσύ;

Πρώτα η ασφάλεια
Είναι απαραίτητο να γνωρίζεις εάν στον προορισμό εξασφαλίζεται η βασική σου ασφάλεια. Πιθανόν να μην έχεις κάποιο πρόβλημα, όμως εάν η εγκληματικότητα είναι υψηλή, οι μετακινήσεις ριψοκίνδυνες και η περιοχή απομονωμένη, φρόντισε να έχεις προετοιμαστεί κατάλληλα για την ασφάλειά σου, λαμβάνοντας υπόψη τις συμβουλές συγγενών, του οδηγού σου ή άλλων επισκεπτών διαδικτυακά.

Χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας
Σε ότι αφορά την επικοινωνία σου είτε με μέλη της οικογένειας είτε με ντόπιους καλό είναι να ισορροπήσεις την κοινή εθνολογικής σας ρίζα και το πολιτισμικό σας χάσμα με προσαρμοστικότητα. Για παράδειγμα, εάν ο τόπος καταγωγής σου είναι πολυπολιτισμικός, είναι πιθανό και οι άνθρωποί του να είναι πιο επικοινωνιακοί και διαδραστικοί, συμβάλλοντας μάλιστα θετικά στην εμπειρία σου. Εάν πάλι κατάγεσαι από μία πιο απομονωμένη περιοχή, οι άνθρωποι ίσως να είναι πιο επιφυλακτικοί. Έτσι, η ενσυναισθητική συμπεριφορά κι ο σεβασμός θα βοηθούσαν στο να χτίσεις γέφυρες επικοινωνίας με αυτές τις κλειστές, αλλά αναμφίβολα αυθεντικές κοινωνίες.

Tip: μπορείς να ξεκινήσεις μαθήματα της μητρικής σου γλώσσας πριν το ταξίδι. Θα βοηθούσε επικοινωνιακά καθώς η κοινή γλώσσα ενώνει!

Γίνε ambassador του τόπου σου
Η επίσκεψη σε μέλη και μνημεία της οικογένειας μπορεί να είναι σε λιγότερο δημοφιλή μέρη που οι περισσότεροι μαζικοί τουρίστες αγνοούν. Η ταξιδιωτική σου εμπειρία θα μπορούσε να παίξει σημαντικό ρόλο στο να μπουν εκείνες οι περιοχές στον τουριστικό χάρτη, ειδικά εάν μιλάμε για αναπτυσσόμενες οικονομίες. Mπορείς, λοιπόν, να γίνεις ο καλύτερος ambassador του τόπου σου με προτάσεις σε φίλους, φωτογραφίες στο Instagram και θετικά σχόλια στο TripAdvisor, βοηθώντας στην αναγνωσιμότητα του!

Ένα φύλλο οφείλει να γνωρίζει ότι το νερό που τρέχει στις φλέβες του προέρχεται από τις ρίζες του. Το ίδιο κι εσύ!


Πηγή: voyagingtheworld.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...