Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γενεαλογικός τουρισμός: ταξιδεύοντας στις ρίζες σου

Γράφει η Δέσποινα Φωστηροπούλου

Τι είναι ο γενεαλογικός τουρισμός
Η διασπορά σχετίζεται με τον διασκορπισμό μεταναστών, ομογενών, προσφύγων και άλλων κοινοτήτων από την εθνολογική τους πατρίδα, όπως για παράδειγμα οι Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία, οι ομογενείς της Αμερικής και οι πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία. Έτσι o γενεαλογικός τουρισμός, ως ειδική μορφή τουρισμού, απευθύνεται σε διασπορικές κοινότητες που επιθυμούν να μάθουν περισσότερα για τις ρίζες τους. Το γεγονός ότι ένα σημαντικό μερίδιο εθνικών πληθυσμών παγκοσμίως είναι αποτέλεσμα διασποράς και η ζήτηση των ταξιδιωτών για ουσιώδεις εμπειρίες εξηγούν τη γρήγορη ανάπτυξή του.

Γιατί αξίζει να κάνεις αυτό το ταξίδι;
Ως γενεαλογικός τουρίστας θα ταξιδέψεις σε προορισμούς όπου οι συγγενείς σου έχουν γεννηθεί, μεγαλώσει, ζήσει ή συνεχίζουν να ζουν. Το τελευταίο σκέλος αποτελεί καλό κίνητρο για επίσκεψη σε περιστάσεις όπως επέτειοι ή γάμοι, εάν υπάρχουν δεσμοί με την απομακρυσμένη οικογένεια. Αν όχι δεν πειράζει καθώς αυτό είναι και το ζητούμενο του ταξιδιού, να καλλιεργήσεις αυτήν τη σχέση.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σου θα έχεις μία ισχυρότερη σύνδεση με τον προορισμό και τους ανθρώπους του απ’ ότι άλλοι τουρίστες, μία παράδοξη αίσθηση ότι είσαι τουρίστας στο ίδιο σου το σπίτι (Wagner, 2008). Ακόμη, το ταξίδι αυτό θα συνεχίσει και μετά την επιστροφή σου, μόνο που αυτή τη φορά θα είναι εσωτερικό. Όπως η αναγνωρισμένη πολιτισμική ταυτότητα ενώνει τους πολίτες ενός έθνους, ο αυτοπροσδιορισμός και η συναισθηματική εμπλοκή μέσω του γενεαλογικού τουρισμού είναι ικανή να ενώσει μία οικογένεια, συνεχίζοντας την κληρονομιά της (Santos & Yan, 2010)!

Τρόποι για να ερευνήσεις τις ρίζες σου
Η λεπτομερής έρευνα για τις ρίζες σου είναι καίριας σημασίας. Εάν είσαι από τους τυχερούς, γονείς και παππούδες μπορούν να σου δώσουν ιστορικά στοιχεία, ενώ οι απομακρυσμένοι συγγενείς, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, θα μπορούσαν να σ’ ενημερώσουν για την τωρινή κατάσταση της οικογένειας ή και να γίνουν οι προσωπικοί σου οδηγοί και σύνδεσμοι με άλλα μέλη της οικογένειας κατά την άφιξή σου! Θα ήταν μία μοναδική ευκαιρία να περάσετε ποιοτικό χρόνο μαζί και να συσφίξετε τις σχέσεις σας στη γη των προγόνων σας.

Εναλλακτικά, μπορείς να απευθυνθείς σε ταξιδιωτικά πρακτορεία που προσφέρουν πακέτα γενεαλογικού τουρισμού στα οποία εκτός από διαμονή, διατροφή και επίσκεψη σε αξιοθέατα περιλαμβάνονται πληροφορίες για το γενεαλογικό σου δέντρο. Αυτά που εξειδικεύονται στο γενεαλογικό τουρισμό, μάλιστα, συνεργάζονται με εταιρίες ανάλυσης DNA ενώ, σε ορισμένες περιπτώσεις, παρέχεται και kit αναλύσεων DNA μαζί με εξατομικευμένο πρόγραμμα περιήγησης βάσει των επιθυμιών και του budget σου.

Απροπό, εάν το budget σου είναι περιορισμένο, μπορείς να ψάξεις απευθείας για κάποια εταιρία ανάλυσης DNA. Πλέον, με την ψηφιοποίηση δεδομένων είναι δυνατόν να βρεις πληροφορίες για την καταγωγή σου μέχρι τον 18ο αιώνα! Στη συνέχεια θα μπορούσες να ταξιδέψεις solo (θα ήταν μία έντονα πνευματική εμπειρία!) με τη βοήθεια ενός πιστοποιημένου ντόπιου οδηγού, τουλάχιστον για τις πρώτες σου επαφές με μακρινούς συγγενείς.

Κάνε το ταξίδι σου βιώσιμο
Οι περισσότερες τουριστικές δραστηριότητες λαμβάνουν χώρα το καλοκαίρι, όμως ο γενεαλογικός τουρισμός δεν είναι απαραίτητα εποχιακός. Επομένως, μπορείς να σχεδιάσεις το ταξίδι σου σύμφωνα με τα κόστη μεταφοράς και διαμονής ή βάσει τοπικών εκδηλώσεων που θα σου δώσουν μία καλή γεύση για την κουλτούρα των προγόνων σου σε συνδυασμό με τις επισκέψεις σε οικογενειακά, ιστορικά και φυσικά μνημεία. Με αυτόν τον τρόπο, συνεισφέρεις στο να έχουν οι άνθρωποι της πατρίδας σου πιο σταθερά και λιγότερο εποχιακά έσοδα, κάτι που θα μπορούσε να τους παρακινήσει στην προσφορά υψηλής ποιότητας υπηρεσιών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Επιπλέον, ένα βιώσιμο ταξίδι όχι μόνο θα σου κοστίσει λιγότερο, αλλά και τα χρήματά σου είναι πιο πιθανό να διανεμηθούν απευθείας στους ντόπιους. Μπορείς να αγοράσεις τοπικά παραγόμενα προϊόντα από μικρά μαγαζιά, να δοκιμάσεις την παραδοσιακή κουζίνα σε εστιατόρια που χρησιμοποιούν ντόπιες πρώτες ύλες και, εφόσον ταξιδεύεις solo, να επιλέξεις ένα μικρό κατάλυμα για διαμονή. Επίσης, το feedback σου αναφορικά με την ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών είναι σημαντικό για τους επιχειρηματίες της περιοχής. Αυτή η στήριξη στις τοπικές κοινωνίες είναι μία ηθική τάση στον τουρισμό που ενστερνίζονται οι περισσότεροι σύγχρονοι ταξιδιώτες. Εσύ;

Πρώτα η ασφάλεια
Είναι απαραίτητο να γνωρίζεις εάν στον προορισμό εξασφαλίζεται η βασική σου ασφάλεια. Πιθανόν να μην έχεις κάποιο πρόβλημα, όμως εάν η εγκληματικότητα είναι υψηλή, οι μετακινήσεις ριψοκίνδυνες και η περιοχή απομονωμένη, φρόντισε να έχεις προετοιμαστεί κατάλληλα για την ασφάλειά σου, λαμβάνοντας υπόψη τις συμβουλές συγγενών, του οδηγού σου ή άλλων επισκεπτών διαδικτυακά.

Χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας
Σε ότι αφορά την επικοινωνία σου είτε με μέλη της οικογένειας είτε με ντόπιους καλό είναι να ισορροπήσεις την κοινή εθνολογικής σας ρίζα και το πολιτισμικό σας χάσμα με προσαρμοστικότητα. Για παράδειγμα, εάν ο τόπος καταγωγής σου είναι πολυπολιτισμικός, είναι πιθανό και οι άνθρωποί του να είναι πιο επικοινωνιακοί και διαδραστικοί, συμβάλλοντας μάλιστα θετικά στην εμπειρία σου. Εάν πάλι κατάγεσαι από μία πιο απομονωμένη περιοχή, οι άνθρωποι ίσως να είναι πιο επιφυλακτικοί. Έτσι, η ενσυναισθητική συμπεριφορά κι ο σεβασμός θα βοηθούσαν στο να χτίσεις γέφυρες επικοινωνίας με αυτές τις κλειστές, αλλά αναμφίβολα αυθεντικές κοινωνίες.

Tip: μπορείς να ξεκινήσεις μαθήματα της μητρικής σου γλώσσας πριν το ταξίδι. Θα βοηθούσε επικοινωνιακά καθώς η κοινή γλώσσα ενώνει!

Γίνε ambassador του τόπου σου
Η επίσκεψη σε μέλη και μνημεία της οικογένειας μπορεί να είναι σε λιγότερο δημοφιλή μέρη που οι περισσότεροι μαζικοί τουρίστες αγνοούν. Η ταξιδιωτική σου εμπειρία θα μπορούσε να παίξει σημαντικό ρόλο στο να μπουν εκείνες οι περιοχές στον τουριστικό χάρτη, ειδικά εάν μιλάμε για αναπτυσσόμενες οικονομίες. Mπορείς, λοιπόν, να γίνεις ο καλύτερος ambassador του τόπου σου με προτάσεις σε φίλους, φωτογραφίες στο Instagram και θετικά σχόλια στο TripAdvisor, βοηθώντας στην αναγνωσιμότητα του!

Ένα φύλλο οφείλει να γνωρίζει ότι το νερό που τρέχει στις φλέβες του προέρχεται από τις ρίζες του. Το ίδιο κι εσύ!


Πηγή: voyagingtheworld.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.