Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η πολιτεία χρωστάει πολλά στους νοσηλευτές


Γράφει ο Βαγγέλης Παπαδάκης

Οι Νοσηλευτές, η ραχοκοκαλιά και βασικός πυλώνας του ΕΣΥ για άλλη μια φορά απέδειξαν την τεράστια προσφορά τους. Με αυτοθυσία στα δύσκολα, έδειξαν ότι θέλουν και μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση αυτής της υγειονομικής κρίσης, αλλά και ότι θέλουν και μπορούν να βοηθήσουν στην γενικότερη αναδιοργάνωση και βελτίωση του ΕΣΥ, στην ποιοτική, αποτελεσματική και αποδοτική προσφορά υπηρεσιών υγείας που θα έχει ως κέντρο τον ασθενή και τις ανάγκες του.

Η πολιτεία αλήθεια είναι ότι προσπαθεί, στηρίζει και ενισχύει το ΕΣΥ (ενίσχυση σε ανθρώπινο δυναμικό, μέσα, υποδομές κλπ), ιδιαίτερα αυτή την περίοδο της πανδημίας, οι ανάγκες όμως ακόμα είναι μεγάλες, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη συνέχισης αυτής της προσπάθειας.

Στη κατεύθυνση αυτή η πολιτεία οφείλει ακόμα περισσότερο να εμπιστευτεί τους Νοσηλευτές, οφείλει να προχωρήσει γρήγορα σε όλες τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις και αλλαγές στην υγεία, να προχωρήσει στην αναβάθμιση - ενίσχυση του ρόλου του Νοσηλευτή, ο οποίος ενισχυμένος ρόλος θα λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής (μειώνοντας το κόστος - αυξάνοντας το όφελος αλλά και την αποδοτικότητα του ΕΣΥ), να προχωρήσει στην επικαιροποίηση - αναβάθμιση των επαγγελματικών και εργασιακών δικαιωμάτων των Νοσηλευτών με βάση τις ανάγκες και τα προγράμματα σπουδών, στη θεσμοθέτηση κλάδου Νοσηλευτών ΕΣΥ, στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας, στην ένταξη - αναγνώριση του επικίνδυνου και ανθυγιεινού της εργασίας, στην ικανοποίηση παγίων δικαίων αιτημάτων, στην αντιμετώπιση προβλημάτων και θεσμοθέτηση σημαντικών απαραίτητων αλλαγών έτσι ώστε σιγά σιγά να κτίσουμε ακόμα ποιο σύγχρονες, ακόμα ποιο ποιοτικές και αποδοτικές υπηρεσίες υγείας.

Η πολιτεία χρωστάει πολλά στους Νοσηλευτές και οφείλει αδιάληπτα και ξεκάθαρα να στηρίζει τον αγώνα τους, έναν αγώνα για τον άνθρωπο, την προάσπιση και διασφάλιση της υγειάς όλων, έναν αγώνα όχι μόνο να κρατηθεί́ όρθιο το ΕΣΥ αλλά να παράγει σύγχρονες, ποιοτικές και αποδοτικές υπηρεσίας υγείας.






Πηγή: https://www.cretalive.gr/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...