Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

“Αθηναίος, Κρητικός, Ευρωπαίος, Παγκόσμιος. Οι πολλαπλές ταυτότητες του Ερωτόκριτου”


Εισηγητής : Αλέξανδρος Κατσιγιάννης, Επίκουρος Καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης

Στην παρούσα ανακοίνωση θα εξεταστούν οι μεταμορφώσεις του Ερωτόκριτου, στο πεδίο της κριτικής του πρόσληψης, με έμφαση στον μακρύ 19ο αιώνα, αλλά και στα χρόνια του Μοντερνισμού και εξής. Η αφήγηση θα είναι αναγκαστικά περιπτωσιολογική και θα επικεντρωθεί σε νευραλγικούς σταθμούς της πρόσληψης και των χρήσεων του έργου, οι οποίοι διαμόρφωσαν τους κυρίαρχους κριτικούς λόγους γύρω από τον Ερωτόκριτο, «τη λυδία λίθο για την νεοελληνική πνευματική ζωή», κατά τον Άλκη Αγγέλου. Τέλος, με την ανακοίνωση αυτή ευελπιστώ να συζητήσω, μεταξύ άλλων, τη θέση του έργου στο ευρύτερο πολυπολιτισμικό γίγνεσθαι του παρόντος, τονίζοντας τους λόγους περί «μεσογειακότητας» και «νησιωτικότητας» της παλαιότερης νεοελληνικής λογοτεχνίας και γλώσσας, η προϊστορία και οι απαρχές των οποίων εντοπίζονται στον 19ο αιώνα.

Ο Αλέξανδρος Κατσιγιάννης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1983. Είναι Επίκουρος Καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Η έρευνά του επικεντρώνεται στη λογοτεχνία και την ιστορία της διανόησης του 18ου και 19ου αιώνα. Έχει εργαστεί σε πολλά ερευνητικά προγράμματα, ως διδάκτορας και μεταδιδάκτορας, ενώ συμμετείχε στην ομάδα της φιλολογικής τεκμηρίωσης του Ψηφιακού Αρχείου Κ. Π. Καβάφη του Ιδρύματος Ωνάση. Έχει συγγράψει το ψηφιακό βιβλίο Εισαγωγή στη Νεοελληνική Φιλολογία, Κάλλιπος 2015 (μαζί με τους Φίλιππο Παππά και Λίλια Διαμαντοπούλου), έχει επιμεληθεί και εκδώσει, Τα κατά Κλεάνθην και Αβροκόμην (1801), Εκδόσεις Βιβλιόραμα 2020 του Κωνσταντίνου Μάνου, ένα best-seller του Νεοελληνικού Διαφωτισμού, και μέσα στο 2021 πρόκειται να εκδοθεί η μονογραφία του Από το λαϊκό ανάγνωσμα στην εθνική φιλολογία. Η Κρητική Λογοτεχνία τον 19ο αιώνα από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.

Σας προσκαλούμε να παρακολουθήσετε την ομιλία σε ζωντανή μετάδοση
Από τη σελίδα μας «Στέγη Βιτσέντζος Κορνάρος» στο Facebook ή
Από την πλατφόρμα Zoom όπου μπορείτε να θέσετε ζωντανά τα ερωτήματα σας, κατεβάζοντας την εφαρμογή και ακολουθώντας το σύνδεσμο https://zoom.us/j/99860778128
Μετά το τέλος, θα είναι διαθέσιμη και στο κανάλι μας στο YouTube “Stegi Vitsentzos Kornaros” (https://www.youtube.com/channel/UClrAK7Y6H_QPscSDh2g-VXA)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.