Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

5 Συχνά Λάθη που πρέπει να αποφύγεις στο Βιογραφικό σου


Το βιογραφικό είναι ο ‘καθρέφτης’ της επαγγελματικής σου ζωής και το ‘κλειδί’ για να ανοίξεις την πόρτα της επόμενης θέσης εργασίας σου. Για να φτάσει το βιογραφικό σου στα χέρια των υπεύθυνων πρόσληψης και να αξιολογηθεί πρέπει να αποφύγεις ορισμένα σημαντικά λάθη που γίνονται συχνά κατά τη σύνταξη ενός βιογραφικού. Για να μάθεις περισσότερα, διάβασε τις αναλυτικές οδηγίες που παρατίθενται στο παρακάτω άρθρο.

Γίνε δημιουργικός με τον τίτλο

Αρχικά, πρέπει να αποφύγεις τη χρήση κοινότυπου τίτλου. Πολύ συχνά οι εργοδότες, μόλις λαμβάνουν ένα βιογραφικό, διαβάζουν στον τίτλο ‘Βιογραφικό Σημείωμα’. Παραδέξου το. Και εσύ έχεις γράψεις το ίδιο στην αρχή του βιογραφικού σου. Μην το κάνεις ποτέ ξανά. Όλοι ξέρουν τι είναι αυτό που στέλνεις. Στη θέση του τίτλου, δοκίμασε να γράψεις κάτι πιο συγκεκριμένο. Ο τίτλος σου θα πρέπει να προσφέρει πληροφορίες για την επαγγελματική σου ιδιότητα και να είναι σχετικός με τη θέση για την οποία κάνεις αίτηση. 

Πρόσεξε την ορθογραφία

Επιπλέον, τα ορθογραφικά ή τα συντακτικά λάθη αμέσως καταστρέφουν την ευκαιρία για πρόσληψη καθώς η παρουσία τους σε ένα βιογραφικό ενοχλεί πάρα πολύ τους υπεύθυνους προσωπικού. Και αυτό γιατί δείχνει πως δεν ενδιαφέρθηκες ιδιαίτερα να διαβάσεις ξανά το κείμενο και να διορθώσεις ό,τι χρειαζόταν. Επομένως, πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός και να προσπαθήσεις να τα αποφύγεις. Για να μη συμβεί κάτι παρόμοιο στο μέλλον, διάβασε το CV σου πολλές φορές πριν πατήσεις ‘αποστολή’. Επίσης, μπορείς να ζητήσεις και από τους φίλους σου να το διαβάσουν και να το διορθώσουν, εάν χρειαστεί.

Μείωσε την έκταση

Επιπλέον, πρέπει να προσέξεις ιδιαίτερα την έκταση του βιογραφικού η οποία δεν πρέπει να είναι πολύ μεγάλη. Κανείς υπεύθυνος HR δεν πρόκειται να διαβάσει έξι ή εφτά σελίδες. Θυμήσου πως οι υπεύθυνοι προσωπικού, λαμβάνουν καθημερινά εκατοντάδες βιογραφικά υποψηφίων. Για να διαβαστεί το δικό σου, θα πρέπει να είναι μικρότερο από δύο σελίδες. Εάν έχεις μεγάλη εργασιακή εμπειρία, φρόντισε να γράψεις μόνο αυτά που ταιριάζουν στη θέση που σε ενδιαφέρει. Επομένως, μην πλατειάζεις γράφοντας περιττές πληροφορίες. Περιόρισε τις μεγάλες παραγράφους και χρησιμοποίησε bullet points για να αναφέρεις τις προηγούμενες θέσεις εργασίας που είχες.

Πολλοί υποψήφιοι λανθασμένα δεν προσαρμόζουν το βιογραφικό τους, ανάλογα με τη θέση εργασίας ή δεν το ανανεώνουν συχνά. Μην κάνεις το ίδιο λάθος και ανανέωσέ το κάθε φορά που αποκτάς νέα ενδιαφέροντα και δεξιότητες.

Επιπλέον, μη γράψεις ψέματα για τα επιτεύγματα ή για τα προσόντα σου. Ο υπεύθυνος πρόσληψης, πάντα κάνει έρευνα για τον κάθε υποψήφιο πριν τον καλέσει σε κάποια συνέντευξη. Επομένως, σκέψου πόσο άσχημη εντύπωση θα του δημιουργηθεί όταν ανακαλύψει πως του έκρυψες την αλήθεια.

Αφιέρωσε χρόνο στην εμφάνιση

Η εμφάνιση του βιογραφικού είναι πολύ σημαντική. Μη χρησιμοποιήσεις την φόρμα του Word για να δημιουργήσεις το βιογραφικό διότι αυτή χρησιμοποιούν οι περισσότεροι υποψήφιοι. Φρόντισε το δικό σου βιογραφικό να είναι πρωτότυπο και μοναδικό. Γι' αυτό το λόγο, καλό είναι να δημιουργήσεις την δική σου φόρμα. Απέφυγε τα πολλά χρώματα καθώς, σε κανέναν εργοδότη δεν αρέσει να διαβάζει ένα κείμενο με μωβ, ροζ, πράσινο και κίτρινο χρώμα. Επιπλέον, μη χρησιμοποιείς πίνακες, εικόνες ή emoticons τα οποία είναι καταστροφικά για το CV σου.

Επίσης, μία ακατάλληλη φωτογραφία είναι ικανή να σου στερήσει τη θέση στη δουλειά που επιθυμείς. Απέφυγε μια φωτογραφία που σε δείχνει ημίγυμνο ή να πίνεις αλκοόλ. Η φωτογραφία σου πρέπει να είναι κόσμια και να δηλώνει τον επαγγελματισμό σου. Ωστόσο, δε χρειάζεται να βάλεις τη φωτογραφία που έχεις στην επαγγελματική ταυτότητα. Βάλε μία πιο καθημερινή, αυθόρμητη φωτογραφία. Επίσης, ένα περίεργο ή αστείο email, όπως fatsoula33@yahoo.gr, δεν έχει καμία θέση στο βιογραφικό σου. Αντικατέστησε το με ένα πιο επίσημο στο οποίο θα χρησιμοποιήσεις ολόκληρο το ονοματεπώνυμο σου.

Εστίασε στα επιτεύγματά σου

Σε ένα βιογραφικό σημείωμα, πολλοί υποψήφιοι καταγράφουν τα καθήκοντα που είχαν σε προηγούμενες δουλειές. Μην κάνεις και εσύ το ίδιο, καθώς, όπως επισημαίνουν οι εργοδότες αυτό είναι μεγάλο λάθος. Πρέπει να περιγράψεις, με συνοπτικό τρόπο, τα επιτεύγματά σου καθώς αυτά είναι ικανά να πείσουν τον εργοδότη για να σε προσλάβει. Μην αναφέρεις, επίσης, πολλά προσωπικά δεδομένα διότι κανένας δεν νοιάζεται για το ύψος, το βάρος ή την ηλικία σου. Επίσης, δεν επιτρέπεται κανένας εργοδότης να σε ρωτήσει για τη θρησκεία ή τις σεξουαλικές σου προτιμήσεις. Γράψε μόνο τις βασικές πληροφορίες επικοινωνίας.

Τα χρονικά κενά σε ένα βιογραφικό σημείωμα δεν αφήνουν θετική εντύπωση στον αναγνώστη. Αν απείχες για μεγάλο χρονικό διάστημα από την εργασία, τότε φρόντισε να εξηγήσεις τους λόγους της αποχής. Επίσης, μη καταγράφεις τους μήνες που βρισκόσουν σε κάθε εργασία διότι με αυτό θα κουράσεις τον αναγνώστη. Γράψε μόνο τις χρονικές περιόδους που δούλεψες σε μία συγκεκριμένη θέση. Στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, μπορείς να αναφέρεις περισσότερες πληροφορίες για την εμπειρία σου.

Απέφυγε να χρησιμοποιείς υπερβολικές λέξεις και φράσεις κλισέ καθώς, η έντονη χρήση αυτών των κλισέ, είναι δείγμα έλλειψης επαγγελματισμού. Επίσης, δεν περιγράφουν σωστά τι έκανες στην προηγούμενη δουλειά σου. Γι’ αυτό το λόγο, απέφυγε λέξεις όπως: δημιουργικός, ενθουσιώδης, δυναμικός, παθιασμένος, πετυχημένος, εκτεταμένη εμπειρία, ηγετικός, σκληρά εργαζόμενος ή συζητήσιμος μισθός.

Άλλα πράγματα που δεν πρέπει να υπάρχουν στο CV σου είναι:

συντομογραφίες
α΄ ενικό πρόσωπο
περίπλοκοι όροι και επίσημος λόγος
προσωπικές αντωνυμίες
σχολικοί βαθμοί

Εάν παραλείψεις όλα τα πάνω λάθη, τότε θα καταφέρεις να δημιουργήσεις ένα πολύ καλό βιογραφικό που θα σε βοηθήσει να προσληφθείς στη θέση εργασίας που σε ενδιαφέρει. 






Πηγή: https://izipen.gr/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...