Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

5 Συχνά Λάθη που πρέπει να αποφύγεις στο Βιογραφικό σου


Το βιογραφικό είναι ο ‘καθρέφτης’ της επαγγελματικής σου ζωής και το ‘κλειδί’ για να ανοίξεις την πόρτα της επόμενης θέσης εργασίας σου. Για να φτάσει το βιογραφικό σου στα χέρια των υπεύθυνων πρόσληψης και να αξιολογηθεί πρέπει να αποφύγεις ορισμένα σημαντικά λάθη που γίνονται συχνά κατά τη σύνταξη ενός βιογραφικού. Για να μάθεις περισσότερα, διάβασε τις αναλυτικές οδηγίες που παρατίθενται στο παρακάτω άρθρο.

Γίνε δημιουργικός με τον τίτλο

Αρχικά, πρέπει να αποφύγεις τη χρήση κοινότυπου τίτλου. Πολύ συχνά οι εργοδότες, μόλις λαμβάνουν ένα βιογραφικό, διαβάζουν στον τίτλο ‘Βιογραφικό Σημείωμα’. Παραδέξου το. Και εσύ έχεις γράψεις το ίδιο στην αρχή του βιογραφικού σου. Μην το κάνεις ποτέ ξανά. Όλοι ξέρουν τι είναι αυτό που στέλνεις. Στη θέση του τίτλου, δοκίμασε να γράψεις κάτι πιο συγκεκριμένο. Ο τίτλος σου θα πρέπει να προσφέρει πληροφορίες για την επαγγελματική σου ιδιότητα και να είναι σχετικός με τη θέση για την οποία κάνεις αίτηση. 

Πρόσεξε την ορθογραφία

Επιπλέον, τα ορθογραφικά ή τα συντακτικά λάθη αμέσως καταστρέφουν την ευκαιρία για πρόσληψη καθώς η παρουσία τους σε ένα βιογραφικό ενοχλεί πάρα πολύ τους υπεύθυνους προσωπικού. Και αυτό γιατί δείχνει πως δεν ενδιαφέρθηκες ιδιαίτερα να διαβάσεις ξανά το κείμενο και να διορθώσεις ό,τι χρειαζόταν. Επομένως, πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός και να προσπαθήσεις να τα αποφύγεις. Για να μη συμβεί κάτι παρόμοιο στο μέλλον, διάβασε το CV σου πολλές φορές πριν πατήσεις ‘αποστολή’. Επίσης, μπορείς να ζητήσεις και από τους φίλους σου να το διαβάσουν και να το διορθώσουν, εάν χρειαστεί.

Μείωσε την έκταση

Επιπλέον, πρέπει να προσέξεις ιδιαίτερα την έκταση του βιογραφικού η οποία δεν πρέπει να είναι πολύ μεγάλη. Κανείς υπεύθυνος HR δεν πρόκειται να διαβάσει έξι ή εφτά σελίδες. Θυμήσου πως οι υπεύθυνοι προσωπικού, λαμβάνουν καθημερινά εκατοντάδες βιογραφικά υποψηφίων. Για να διαβαστεί το δικό σου, θα πρέπει να είναι μικρότερο από δύο σελίδες. Εάν έχεις μεγάλη εργασιακή εμπειρία, φρόντισε να γράψεις μόνο αυτά που ταιριάζουν στη θέση που σε ενδιαφέρει. Επομένως, μην πλατειάζεις γράφοντας περιττές πληροφορίες. Περιόρισε τις μεγάλες παραγράφους και χρησιμοποίησε bullet points για να αναφέρεις τις προηγούμενες θέσεις εργασίας που είχες.

Πολλοί υποψήφιοι λανθασμένα δεν προσαρμόζουν το βιογραφικό τους, ανάλογα με τη θέση εργασίας ή δεν το ανανεώνουν συχνά. Μην κάνεις το ίδιο λάθος και ανανέωσέ το κάθε φορά που αποκτάς νέα ενδιαφέροντα και δεξιότητες.

Επιπλέον, μη γράψεις ψέματα για τα επιτεύγματα ή για τα προσόντα σου. Ο υπεύθυνος πρόσληψης, πάντα κάνει έρευνα για τον κάθε υποψήφιο πριν τον καλέσει σε κάποια συνέντευξη. Επομένως, σκέψου πόσο άσχημη εντύπωση θα του δημιουργηθεί όταν ανακαλύψει πως του έκρυψες την αλήθεια.

Αφιέρωσε χρόνο στην εμφάνιση

Η εμφάνιση του βιογραφικού είναι πολύ σημαντική. Μη χρησιμοποιήσεις την φόρμα του Word για να δημιουργήσεις το βιογραφικό διότι αυτή χρησιμοποιούν οι περισσότεροι υποψήφιοι. Φρόντισε το δικό σου βιογραφικό να είναι πρωτότυπο και μοναδικό. Γι' αυτό το λόγο, καλό είναι να δημιουργήσεις την δική σου φόρμα. Απέφυγε τα πολλά χρώματα καθώς, σε κανέναν εργοδότη δεν αρέσει να διαβάζει ένα κείμενο με μωβ, ροζ, πράσινο και κίτρινο χρώμα. Επιπλέον, μη χρησιμοποιείς πίνακες, εικόνες ή emoticons τα οποία είναι καταστροφικά για το CV σου.

Επίσης, μία ακατάλληλη φωτογραφία είναι ικανή να σου στερήσει τη θέση στη δουλειά που επιθυμείς. Απέφυγε μια φωτογραφία που σε δείχνει ημίγυμνο ή να πίνεις αλκοόλ. Η φωτογραφία σου πρέπει να είναι κόσμια και να δηλώνει τον επαγγελματισμό σου. Ωστόσο, δε χρειάζεται να βάλεις τη φωτογραφία που έχεις στην επαγγελματική ταυτότητα. Βάλε μία πιο καθημερινή, αυθόρμητη φωτογραφία. Επίσης, ένα περίεργο ή αστείο email, όπως fatsoula33@yahoo.gr, δεν έχει καμία θέση στο βιογραφικό σου. Αντικατέστησε το με ένα πιο επίσημο στο οποίο θα χρησιμοποιήσεις ολόκληρο το ονοματεπώνυμο σου.

Εστίασε στα επιτεύγματά σου

Σε ένα βιογραφικό σημείωμα, πολλοί υποψήφιοι καταγράφουν τα καθήκοντα που είχαν σε προηγούμενες δουλειές. Μην κάνεις και εσύ το ίδιο, καθώς, όπως επισημαίνουν οι εργοδότες αυτό είναι μεγάλο λάθος. Πρέπει να περιγράψεις, με συνοπτικό τρόπο, τα επιτεύγματά σου καθώς αυτά είναι ικανά να πείσουν τον εργοδότη για να σε προσλάβει. Μην αναφέρεις, επίσης, πολλά προσωπικά δεδομένα διότι κανένας δεν νοιάζεται για το ύψος, το βάρος ή την ηλικία σου. Επίσης, δεν επιτρέπεται κανένας εργοδότης να σε ρωτήσει για τη θρησκεία ή τις σεξουαλικές σου προτιμήσεις. Γράψε μόνο τις βασικές πληροφορίες επικοινωνίας.

Τα χρονικά κενά σε ένα βιογραφικό σημείωμα δεν αφήνουν θετική εντύπωση στον αναγνώστη. Αν απείχες για μεγάλο χρονικό διάστημα από την εργασία, τότε φρόντισε να εξηγήσεις τους λόγους της αποχής. Επίσης, μη καταγράφεις τους μήνες που βρισκόσουν σε κάθε εργασία διότι με αυτό θα κουράσεις τον αναγνώστη. Γράψε μόνο τις χρονικές περιόδους που δούλεψες σε μία συγκεκριμένη θέση. Στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, μπορείς να αναφέρεις περισσότερες πληροφορίες για την εμπειρία σου.

Απέφυγε να χρησιμοποιείς υπερβολικές λέξεις και φράσεις κλισέ καθώς, η έντονη χρήση αυτών των κλισέ, είναι δείγμα έλλειψης επαγγελματισμού. Επίσης, δεν περιγράφουν σωστά τι έκανες στην προηγούμενη δουλειά σου. Γι’ αυτό το λόγο, απέφυγε λέξεις όπως: δημιουργικός, ενθουσιώδης, δυναμικός, παθιασμένος, πετυχημένος, εκτεταμένη εμπειρία, ηγετικός, σκληρά εργαζόμενος ή συζητήσιμος μισθός.

Άλλα πράγματα που δεν πρέπει να υπάρχουν στο CV σου είναι:

συντομογραφίες
α΄ ενικό πρόσωπο
περίπλοκοι όροι και επίσημος λόγος
προσωπικές αντωνυμίες
σχολικοί βαθμοί

Εάν παραλείψεις όλα τα πάνω λάθη, τότε θα καταφέρεις να δημιουργήσεις ένα πολύ καλό βιογραφικό που θα σε βοηθήσει να προσληφθείς στη θέση εργασίας που σε ενδιαφέρει. 






Πηγή: https://izipen.gr/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...