Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ANDRE LEU Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΕ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ.

Ο Επισκέπτης μας έρχεται από Αυστραλία αυτή τη φορά! και συγκεκριμένα είναι ο συγγραφέας Andre Leu, όπου κατα την επίσκεψη του στην ύπαιθρο της Κρήτης, επισκέφθηκε το εργαστήρι κατασκευής των κατσούνων μας.
Με μεγάλη μας χαρά τον υποδεχτήκαμε, είδαμε πως φτιάχνονται οι κατσούνες μας, ήπιαμε και τις ρακές μας για να ζεσταθούμε στο Κρύο.

Aλτσχάιμερ, αυτοάνοσα, διαβήτης, καρκίνος του μαστού στις γυναίκες και αυξημένα ποσοστά αυτισμού στα παιδιά, είναι μερικές από τις ασθένειες, που στην εποχή μας έχουν πάρει την μορφή επιδημίας. Τις περισσότερες φορές οι αιτίες είναι περιβαλλοντικές και οφείλονται στον σύγχρονο τρόπο ζωής. Η αλόγιστη  χρήση φυτοφαρμάκων για την παραγωγή της τροφής μας είναι σύμφωνα με τον Andreu Leu, βιοκαλλιεργητή και συγγραφέα του βιβλίου «Μύθοι περί Ασφαλών Φυτοφαρμάκων», η κυριότερη αιτία για αυτή την «αόρατη επιδημία».
Με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του στα ελληνικά από τους Βιοκαλλιεργητές Βιολογικών Αγορών Αττικής, ο Andreu Leu ήρθε στην Αθήνα και παρουσίασε αδιάσειστα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι οι ισχυρισμοί των εταιρειών παραγωγής χημικών σκευασμάτων αλλά και των ρυθμιστικών αρχών σχετικά με τα φυτοφάρμακα δεν είναι καθόλου αυτό που φαίνονται.
Ο Andreu Leu, που έχει διατελέσει και Πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Κινημάτων Βιολογικής Γεωργίας (IFOAM), μιλώντας απλά και κατανοητά, αποδόμησε τους μύθους που συντηρούν οι βιομηχανίες φυτοφαρμάκων, όπως για παράδειγμα ότι τα φυτοφάρμακα είναι εξονυχιστικά ελεγμένα, τα υπολείμματά τους είναι ασφαλή όταν είναι σε μικρές ποσότητες, ότι διασπώνται και τα προϊόντα της διάσπασης είναι ακίνδυνα, ότι είναι αξιόπιστοι οι έλεγχοι που γίνονται από τις αρμόδιες αρχές και τέλος ότι είναι απαραίτητα για τις καλλιέργειες.

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ

Αναφορικά με τον πρώτο μύθο ότι τα φυτοφάρμακα είναι εξονυχιστικά ελεγμένα ο συγγραφέας θα πει: «Τα περισσότερα φυτοφάρμακα που πωλούνται στην αγορά θεωρούνται ασφαλή με βάση τις δοκιμές ενός μόνο συστατικού της σύνθεσής τους». Εξετάζεται δηλαδή μόνο η δραστική ουσία, ενώ οι άλλες ουσίες που περιέχει το σκεύασμα ώστε να βοηθά στη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα της δραστικής ουσίας, δεν ελέγχονται παρά το γεγονός ότι μπορεί να είναι εκατοντάδες φορές πιο τοξικές για την ανθρώπινη υγεία.
Για τον δεύτερο μύθο, που θέλει «τη μικρή ποσότητα υπολειμμάτων να είναι ακίνδυνη» ο συγγραφέας εξήγησε ότι «οι Αρχές εγκρίνουν διαφορετικά είδη φυτοφαρμάκων για μια σοδειά -όπως ζιζανιοκτόνα, μυκητοκτόνα και εντομοκτόνα- με βάση το γεγονός ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην κανονική παραγωγή της σοδειάς. Κατά συνέπεια, πολλαπλά υπολείμματα φυτοφαρμάκων θα εντοπιστούν στη σοδειά». Δηλαδή, σύμφωνα με την διαδικασία έγκρισης των φυτοφαρμάκων, τα υπολείμματα κάθε σκευάσματος ξεχωριστά σε μικρές ποσότητες είναι ασφαλή αλλά δεν υπολογίζουν ποιες είναι οι συνέπειες για την ανθρώπινη υγεία όταν σε μια καλλιέργεια χρησιμοποιούνται διαφορετικά είδη φυτοφαρμάκων και τα υπολείμματά τους λειτουργούν σωρευτικά. 
Για τον τρίτο μύθο της βιοδιάσπασης των φυτοφαρμάκων ο Andreu Leu αναφέρει ότι «πολλά φυτοφάρμακα είναι περισσότερο τοξικά, όταν διασπώνται». Ο συγγραφέας έδωσε έμφαση στην «έλλειψη δοκιμών για τους μεταβολίτες που σχηματίζονται από τα ζιζανιοκτόνα, καθώς αποδομούνται» .
Τέλος ο συγγραφέας έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τα παιδιά, τα οποία είναι ιδιαίτερα ευάλωτα και στις ελάχιστες ποσότητες φυτοφαρμάκων. «Το έμβρυο, το νεογέννητο και το αναπτυσσόμενο παιδί δεν έχουν τα προστατευτικά ηπατικά ένζυμα των ενηλίκων. Γι’ αυτό το σώμα τους δεν μπορεί να καταστρέψει τα τοξικά κατάλοιπα των φυτοφαρμάκων» .
Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες που επικαλέστηκε ο Andreu Leu, η έκθεση των εμβρύων σε φυτοφάρμακα συνδέεται με χαμηλότερο δείκτη νοημοσύνης, με έλλειμμα προσοχής και υπερκινητικότητα, με φθορά οργάνων όπως συκώτι, νεφρά και αναπαραγωγικό σύστημα, με διπολικότητα και σχιζοφρένεια, με κατάθλιψη και παιδικές αυτοκτονίες, με προβλήματα έλλειψης ψυχραιμίας και διαχείρισης θυμού καθώς και με παιδική παχυσαρκία.
Κλείνοντας, ο Andreu Leu αναρωτήθηκε τι είδους πολιτισμός είναι αυτός που δηλητηριάζει τα παιδιά του, που δηλητηριάζει το μέλλον του. «Ο ιστορικός του μέλλοντος θα πει ότι αυτός ήταν ο πιο ανόητος πολιτισμός που πέρασε ποτέ» κατέληξε ο Αυστραλός  συγγραφέας με παραπάνω από 40 χρόνια εμπειρίας σε όλα τα στάδια της βιολογικής γεωργίας. 
Λίγα λόγια για τον Andre Leu
Ο Andre έχει πάνω από 40 χρόνια εμπειρίας σε όλους τους τομείς της Βιολογικής Γεωργίας, από την καλλιέργεια, την καταπολέμηση των παρασίτων, τη διαχείριση των ζιζανίων, την εμπορία και τη μετακομιδική μεταφορά σε οργανώσεις καλλιεργητών, την ανάπτυξη νέων καλλιεργειών και την εκπαίδευση – όχι μόνο στην πατρίδα της Αυστραλίας, Την Ασία, την Ευρώπη, την Αμερική και την Αφρική.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ