Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ας καλλιεργήσουμε το τουρισμό που θέλουμε να έχουμε...

Από τον Μάρκο Σμυρνάκη

Mύρισε ή άνοιξη για το 2017. Ο χειμώνας έφυγε, αφήνοντας τη συντήρηση μας στα χέρια του τουρισμού. Με την έναρξη της νέας καλοκαιρινής σεζόν ας ελπίσουμε ότι, θα αρχίσουμε στην Ελλάδα να ξανά δημιουργούμε τις βάσεις από την αρχή, για ένα βιώσιμο τουρισμό, που θα είναι ικανός να μας συντηρεί κατά την διάρκεια, όχι μόνο του καλοκαιριού, αλλά και ολόκληρου του χρόνου.

Εργάζομαι στο χώρο του τουρισμού και πολλές φορές έχω αναρωτηθεί, εμείς είμαστε αυτοί που εκμεταλλεύονται τους τουρίστες, οι τουρίστες εκμεταλλεύονται εμάς? Πολλοί δυσφημούν τον όρο «Ελληνικός Τουρισμός», ορίζοντας τον ως εκμετάλλευση του τουρίστα επισκέπτη από τους ντόπιους. Αυτό όχι αδίκως, αφού σε πολλές περιπτώσεις αυτό ισχύει.

Ωστόσο τα τελευταία χρόνια απέδειξαν ότι υπάρχει και η άλλη πλευρά, όπου λόγο «κρίσης» κυρίως, υπάρχει εκμετάλλευση των παροχών που προσφέρουν τα Ελληνικά τουριστικά καταλύματα, από τους τουρίστες και τα ξένα πρακτορεία.

Φέτος τα νούμερα άφιξης των τουριστών δείχνουν αυξημένα σε σύγκριση με τις 2 προηγούμενες χρονιές, τώρα θα έλεγα είναι και ευκαιρία για την σωστή διαχείριση τους. Πρέπει να πετύχουμε τη χρήση τομή στις παραπάνω δύο περιπτώσεις, αρχίζοντας να καλλιεργούμε τους τουρίστες που θα θέλαμε να έχουμε από εδώ και πέρα.

Ο τουρισμός αποτελεί ένα πολύ διαδεδομένο τρόπο ψυχαγωγίας για πολλά εκατομμύρια ανθρώπους. Αυτό συνεχίζει να μεταδίδεται από γενιά σε γενιά. Εμείς οι Έλληνες ζούμε σε μία από τις πιο παραδοσιακά, τουριστικές χώρες, μαζί με Γαλλία, Ιταλία κ.α.

Πλεονέκτημα μας για την κατοχύρωση αυτής της διάκρισης, είναι η ομορφιά που προσφέρει η χώρα μας. Οι συνδυασμοί που μπορείς να πετύχεις με Βουνό, Θάλασσα, νησιά, ήλιο, φιλοξενία, είναι ο λόγοι που μας έφεραν και ακόμα φέρνουν τόσα χρόνια τουρισμό στη χώρα μας.

Βέβαια αν μέναμε μόνο στο πλεονέκτημα μας, θα είχαμε σήμερα πολύ περισσότερο τουρισμό και φυσικά καλύτερης ποιότητας. Δυστυχώς επαναπαυτήκαμε με τα πλεονεκτήματα μας και δημιουργήσαμε τα μειονεκτήματα μας.

Ποια είναι αυτά? Η κακή διαχείριση των τουριστικών υπηρεσιών από άπειρους ιδιοκτήτες και εργαζομένους στο συγκεκριμένο χώρο. Ουσιαστικά αντί κάποιοι να προσπαθήσουν να αξιοποιήσουν το τουρισμό, προσπάθησαν να τον εκμεταλλευτούν.

Ρόδα είναι και γυρνάει.
Οι διάφορες μορφές του τουρισμού περιλαμβάνουν απαραίτητα τρία βασικά στοιχεία: Το ταξίδι στο τουριστικό προορισμό, τη διαμονή σε αυτόν, και τη διατροφή. Αυτό κατάλαβαν οι Έλληνες επιχειρηματίες τα «εξυπνοπούλια», και ανέβασαν στα ύψη τις τιμές, σήκωσαν ψηλά τον αμανέ, βλάπτοντας έτσι την εικόνα μας προς τα έξω. Πως? Από στόμα σε στόμα.

Δυστυχώς υπολόγιζαν πως θα τα «πάρουν» από τον τουρίστα, αγνοώντας εντελώς το τι θα διαδώσει κατά την επιστροφή του στην χώρα του. Με αποτέλεσμα την σταδιακή μείωση του τουρισμού, αφού η εκμετάλλευση αυτή συνεχιζόταν από σεζόν, σε σεζόν, ενώ ταυτόχρονα η δυσφήμιση μεταδιδόταν από στόμα, σε στόμα, κατά την επιστροφή τους στην χώρα τους.

Για την ιστορία, κάπως έτσι, φτάσαμε στο 2011 όπου σημειώθηκε η πρώτη μεγάλη πτώση, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε το 2012, όπου τα νούμερα πάτησαν στον πάτο. Ως λύση για το αδιέξοδο αυτό υιοθετήθηκε το μαχαίρωμα των τιμών, των ταξιδιωτικών πακέτων και ότι άλλο μπορούσαν, για να αυξήσουν το ποσοστό τουρισμού. Εντέλει φαίνεται ότι, από πέρυσι η εκμετάλλευση πέρασε στα χέρια του τουρίστα, κλείνοντας έτοιμα πακέτα σε εξευτελιστικές τιμές.

Το αποτέλεσμα των παραπάνω? Η Ελλάδα προσέλκυσε κακής ποιότητας τουρίστες, αφήνοντας σχεδόν απλήρωτους πολλούς εργαζομένους σε τουριστικές μονάδες, και το κλείσιμο μικρο- μαγαζιών, λόγω της αδυναμίας συντήρησης τους.

Σήμερα!!!
Ας ελπίσουμε ότι όλοι θα βάλουμε μυαλό και θα συμβάλουμε ώστε ο τουρισμός να είναι φιλικός ως προς τον άνθρωπο και ως προς το φυσικό περιβάλλον. Με σκοπό όχι τον πλούτο, αλλά την τουριστική ανάπτυξη, καταπολεμώντας ακόμη και την εποχικότητα.

Πρέπει να αποφύγουμε το δρόμο της αισχροκέρδειας και να βαδίσουμε πάνω σε σωστές στρατηγικές ανάπτυξης των διαφόρων μορφών τουρισμού, όπως: ο αγροτουρισμός, ο περιηγητικός τουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο συνεδριακός τουρισμός, εναλλακτικός τουρισμός, αλλά και ο τουρισμός των πόλεων (city breaks).

Αν μετριάσουμε την επιθυμία μας για τον πλούτο, και δείξουμε την πραγματική μας φιλοξενία προς τους τουρίστες, τότε αυτομάτως μετατρέπουμε τους τουρίστες σε αγγελιοφόρους, όπου επιστρέφοντας στον τόπο τους μόνο θετικά μηνύματα θα έχουν να διαδώσουν στον κύκλο τους. Επιτυγχάνοντας την καλύτερη θετική διαφήμιση για εμάς και φυσικά την επιβίωση μας….


Μην ξεχνάτε όλοι όσοι δουλεύεται στο χώρο του τουρισμού, ότι εμείς καλλιεργούμε τους επόμενους τουρίστες. Με την εμπειρία και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε φέτος, θα τραβήξουμε το τουρισμό της επόμενης χρονιάς. Άρα ας στοχεύσουμε στο κοινό που θέλουμε και όχι στο κοινό που έχουμε.

Καλή σεζόν!

πηγη: menslifestyle.blog


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ