Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έρευνα: Πώς αντιλαμβάνεται ο κάθε λαός την εθνική ταυτότητα- πώς ορίζεται στην Ελλάδα ο «αληθινός» Έλληνας.

Εν μέσω μιας περιόδου που χαρακτηρίζεται από έντονη γεωπολιτική αναταραχή, μεγάλες μεταναστευτικές ροές, καθώς και άνοδο του λαϊκισμού και των εθνικιστικών τάσεων, ιδιαίτερο ενδιαφέρον αποκτά το ζήτημα του ορισμού της εθνικής ταυτότητας- ή, για την ακρίβεια, το πώς την αντιλαμβάνεται ο λαός της κάθε χώρας. Το συγκεκριμένο είναι το θέμα έρευνας του Pew Research Centre στις ΗΠΑ, η οποία αφορά σε 14 χώρες, με 14.514 ερωτηθέντες, κατά το χρονικό διάστημα 4 Απριλίου- 29 Μαΐου 2016: Ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία κρίνεται κάποιος Αμερικανός, Βρετανός, Γερμανός, Έλληνας κλπ στην κάθε χώρα. Τα ερωτήματα που υποβλήθηκαν στους ερωτηθέντες είχαν να κάνουν με τη γλώσσα, τα ήθη και έθιμα, τη θρησκεία και τη χώρα γέννησης.
Σύμφωνα με την έρευνα, γενικότερα δεν φαίνεται να δίνεται και πολύ μεγάλη σημασία στον τόπο γέννησης από πολλούς: Μόνο το 13% των Αυστραλών, το 21% των Καναδών, το 32% των Αμερικανών και, κατά μέσο όρο, το 33% των Ευρωπαίων θεωρούν πως είναι πολύ σημαντικό για κάποιον να έχει γεννηθεί στη χώρα για να θεωρείται «αληθινός» πολίτης της. Υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις, και η Ελλάδα είναι μεταξύ αυτών: Ειδικότερα, στη χώρα μας το 50% θεωρεί ότι είναι πολύ σημαντικό να έχει γεννηθεί κάποιος στην Ελλάδα για να είναι/ θεωρείται Έλληνας. Αντίστοιχα είναι τα ποσοστά στην Ουγγαρία (52%) και στην Ιαπωνία (50%). 


Όσον αφορά στη γλώσσα, θεωρείται επίσης εξαιρετικά σημαντικό κριτήριο για να θεωρείται κάποιος Έλληνας, με 76%. Για την ακρίβεια, φαίνεται μάλλον το κυρίαρχο κριτήριο στην έρευνα, σε όλες τις χώρες. Ενδεικτικά, τα ποσοστά για τις χώρες τις οποίες αφορά η έρευνα έχουν ως εξής: Ολλανδία 84%, Ουγγαρία 81%, Μ. Βρετανία 81%, Γερμανία 79%, Γαλλία 77%, Ελλάδα 76%, Ιαπωνία 70%, ΗΠΑ 70%, Αυστραλία 69%, Πολωνία 67%, Σουηδία 66%, Ισπανία 62%, Καναδάς 59%, Ιταλία 59%.
 
Περνώντας στο πόσο σημαντικά θεωρούνται τα ήθη και έθιμα για να θεωρηθεί πως κάποιος έχει στα αλήθεια την εθνική ταυτότητα της χώρας, στην κορυφή της κατάταξης βρίσκονται η Ουγγαρία (68%) και η χώρα μας (66%)- χώρες οι οποίες έχουν επηρεαστεί ιδιαίτερα από τη μεταναστευτική κρίση. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει για τη Γερμανία, η οποία έχει αποτελέσει προορισμό μεγάλου αριθμού μεταναστών και προσφύγων (το αντίστοιχο ποσοστό είναι 29%). Ακολουθεί το σχετικό γράφημα.



Περνώντας στο κριτήριο της πίστης, γενικότερα, στις 13 χώρες που μελετήθηκαν, ο μέσος όρος ήταν 15% για αυτούς που απάντησαν πως το θρήσκευμα είναι σημαντικό για την εθνική ταυτότητα. Ωστόσο, η χώρα μας εδώ αποτελεί μεγάλη εξαίρεση, καθώς βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης, με 54%. Ακολουθούν η Πολωνία (34%), οι ΗΠΑ (32%), η Ιταλία (30%), η Ουγγαρία (29%), η Μ. Βρετανία (18%), ο Καναδάς (15%), η Αυστραλία (13%), η Γερμανία (11%), η Γαλλία (10%), η Ισπανία (9%), η Ολλανδία (8%) και η Σουηδία με μόλις 7% (στην Ιαπωνία δεν ετέθη το ερώτημα).
 Πηγή: Κώστας Μαυραγάνης
 huffingtonpost.gr


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...