Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έρευνα: Πώς αντιλαμβάνεται ο κάθε λαός την εθνική ταυτότητα- πώς ορίζεται στην Ελλάδα ο «αληθινός» Έλληνας.

Εν μέσω μιας περιόδου που χαρακτηρίζεται από έντονη γεωπολιτική αναταραχή, μεγάλες μεταναστευτικές ροές, καθώς και άνοδο του λαϊκισμού και των εθνικιστικών τάσεων, ιδιαίτερο ενδιαφέρον αποκτά το ζήτημα του ορισμού της εθνικής ταυτότητας- ή, για την ακρίβεια, το πώς την αντιλαμβάνεται ο λαός της κάθε χώρας. Το συγκεκριμένο είναι το θέμα έρευνας του Pew Research Centre στις ΗΠΑ, η οποία αφορά σε 14 χώρες, με 14.514 ερωτηθέντες, κατά το χρονικό διάστημα 4 Απριλίου- 29 Μαΐου 2016: Ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία κρίνεται κάποιος Αμερικανός, Βρετανός, Γερμανός, Έλληνας κλπ στην κάθε χώρα. Τα ερωτήματα που υποβλήθηκαν στους ερωτηθέντες είχαν να κάνουν με τη γλώσσα, τα ήθη και έθιμα, τη θρησκεία και τη χώρα γέννησης.
Σύμφωνα με την έρευνα, γενικότερα δεν φαίνεται να δίνεται και πολύ μεγάλη σημασία στον τόπο γέννησης από πολλούς: Μόνο το 13% των Αυστραλών, το 21% των Καναδών, το 32% των Αμερικανών και, κατά μέσο όρο, το 33% των Ευρωπαίων θεωρούν πως είναι πολύ σημαντικό για κάποιον να έχει γεννηθεί στη χώρα για να θεωρείται «αληθινός» πολίτης της. Υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις, και η Ελλάδα είναι μεταξύ αυτών: Ειδικότερα, στη χώρα μας το 50% θεωρεί ότι είναι πολύ σημαντικό να έχει γεννηθεί κάποιος στην Ελλάδα για να είναι/ θεωρείται Έλληνας. Αντίστοιχα είναι τα ποσοστά στην Ουγγαρία (52%) και στην Ιαπωνία (50%). 


Όσον αφορά στη γλώσσα, θεωρείται επίσης εξαιρετικά σημαντικό κριτήριο για να θεωρείται κάποιος Έλληνας, με 76%. Για την ακρίβεια, φαίνεται μάλλον το κυρίαρχο κριτήριο στην έρευνα, σε όλες τις χώρες. Ενδεικτικά, τα ποσοστά για τις χώρες τις οποίες αφορά η έρευνα έχουν ως εξής: Ολλανδία 84%, Ουγγαρία 81%, Μ. Βρετανία 81%, Γερμανία 79%, Γαλλία 77%, Ελλάδα 76%, Ιαπωνία 70%, ΗΠΑ 70%, Αυστραλία 69%, Πολωνία 67%, Σουηδία 66%, Ισπανία 62%, Καναδάς 59%, Ιταλία 59%.
 
Περνώντας στο πόσο σημαντικά θεωρούνται τα ήθη και έθιμα για να θεωρηθεί πως κάποιος έχει στα αλήθεια την εθνική ταυτότητα της χώρας, στην κορυφή της κατάταξης βρίσκονται η Ουγγαρία (68%) και η χώρα μας (66%)- χώρες οι οποίες έχουν επηρεαστεί ιδιαίτερα από τη μεταναστευτική κρίση. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει για τη Γερμανία, η οποία έχει αποτελέσει προορισμό μεγάλου αριθμού μεταναστών και προσφύγων (το αντίστοιχο ποσοστό είναι 29%). Ακολουθεί το σχετικό γράφημα.



Περνώντας στο κριτήριο της πίστης, γενικότερα, στις 13 χώρες που μελετήθηκαν, ο μέσος όρος ήταν 15% για αυτούς που απάντησαν πως το θρήσκευμα είναι σημαντικό για την εθνική ταυτότητα. Ωστόσο, η χώρα μας εδώ αποτελεί μεγάλη εξαίρεση, καθώς βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης, με 54%. Ακολουθούν η Πολωνία (34%), οι ΗΠΑ (32%), η Ιταλία (30%), η Ουγγαρία (29%), η Μ. Βρετανία (18%), ο Καναδάς (15%), η Αυστραλία (13%), η Γερμανία (11%), η Γαλλία (10%), η Ισπανία (9%), η Ολλανδία (8%) και η Σουηδία με μόλις 7% (στην Ιαπωνία δεν ετέθη το ερώτημα).
 Πηγή: Κώστας Μαυραγάνης
 huffingtonpost.gr


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...