Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Απο την Όλγα Παπατριανταφύλλου


Θα φανταζόσασταν ποτέ ότι μόνο το 1/3 των ανθρώπων μπορεί να αναγνωρίσει τα δυνατά του σημεία και ότι μόνο το 17% τα χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση;

Συνήθως οι άνθρωποι πιστεύουμε ότι όταν διορθώνουμε ένα αδύνατο σημείο, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να γίνουμε πιο δυνατοί και περισσότερο οργανωτικοί. Τα πράγματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι. Όταν επικεντρωνόμαστε στις αδυναμίες μας στην καλύτερη περίπτωση γινόμαστε μέτριοι αλλά δεν γινόμαστε τέλειοι. Για παράδειγμα όταν ένα παιδί δεν είναι καλό στα μαθηματικά, αλλά τα πάει καλά στη ζωγραφική συχνά το βοηθούμε στα μαθηματικά και αγνοούμε τη ζωγραφική. Η λογική ότι τα δυνατά μας σημεία είναι δεδομένα δεν είναι σωστή γιατί τότε αυτά δεν ωριμάζουν, δεν αναπτύσσονται και τελικά δεν χρησιμοποιούμε όλο το δυναμικό μας. Ερευνες δείχνουν ότι θα πρέπει να επικεντρωνόμαστε 80% σε αυτό που κάνουμε καλά και 20% σε αυτό που θέλουμε να βελτιώσουμε.

Τα strengths, που στην ουσία είναι η ικανότητα να παρέχουμε συστηματικά σχεδόν τέλεια απόδοση, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλά πλαίσια με μεγάλη επιτυχία όπως στην εκπαίδευση, στους οργανισμούς, στο coaching κλπ. Όσοι χρησιμοποιούν τα δυνατά τους σημεία είναι περισσότερο δεσμευμένοι, ενώ μελέτες δείχνουν ότι η απόδοση μπορεί να αυξηθεί 36% όταν οι managers επικεντρώνονται στα strengths ενώ όταν επικεντρώνονται στις αδυναμίες η απόδοση πέφτει κατά περίπου 27% . Oταν οι managers δημιουργούν ένα περιβάλλον όπου οι εργαζόμενοι μπορούν να χρησιμοποιούν τα δυνατά τους σημεία υπάρχει μεγαλύτερη παραγωγικότητα και μικρότερο turnover.

Τα οφέλη

Σε κάθε περίπτωση τα οφέλη από την αξιοποίηση των δυνατών σημείων είναι πολλά:
Αυξάνεται η αυτοεπίγνωση και η αίσθηση του εαυτού μας
Κατανοούμε τι μας κάνει μοναδικούς
Έχουμε περισσότερη ενέργεια και ανθεκτικότητα στις δυσκολίες
Συνδεόμαστε και επικοινωνούμε πιο αποτελεσματικά με τους γύρω μας
Έχουμε περισσότερες πιθανότητες να επιτύχουμε τους στόχους μας.
Μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και μεγαλύτερη δέσμευση στην εργασία

Τα βήματα για να βάλουμε τα strengths στην καθημερινότητά μας

Το πρώτο βήμα είναι να ανακαλύψουμε ποια είναι τα δυνατά μας σημεία μέσα από εξειδικευμένα ερωτηματολόγια όπως το Values In Action ή το Strengthfinder που επικεντρώνεται στα ταλέντα.

Η διαφορά μεταξύ ταλέντων και δυνατών σημείων είναι ότι το ταλέντο είναι κάτι που υπάρχει εκ γενετής και είναι προκαθορισμένο. Τα δυνατά σημεία είναι η «διύλιση» των ταλέντων μέσα από γνώση και δεξιότητες. Για παράδειγμα κάποιος μπορεί να έχει καλή φωνή (ταλέντο) αλλά αν δεν το αξιοποιήσει και δεν έχει συστηματικά μια καλή απόδοση (strengths) τότε το ταλέντο χάνεται.

Το δεύτερο βήμα και ίσως το πιο σημαντικό είναι η ανάπτυξη τους. Δηλαδή με ποιον τρόπο τα χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα, σε ποιες καταστάσεις, αν τα χρησιμοποιούμε αρκετά και σε τι ποσότητα.

Τέλος το τρίτο βήμα είναι να κατανοήσουμε με ποιον τρόπο συγκεκριμένα μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε στην εργασία μας, ώστε να είμαστε περισσότερο αποδοτικοί. Ενας τρόπος για να γίνει αυτό είναι να θυμηθούμε στιγμές επιτυχίας μας και να «αποκωδικοποιήσουμε» ποια δυνατά σημεία ήταν παρόντα εκείνες τις στιγμές.

Τα strengths είναι μια δυναμική διεργασία και εξαρτάται από το πλαίσιο και το περιεχόμενο, συνδέονται με τις αξίες μας και τον κοινωνικό περίγυρο. Για το λόγο αυτό δεν θα πρέπει να τα βλέπουμε μεμονωμένα αλλά να τα εντάσσουμε σε ένα πλαίσιο ανάπτυξης του ατόμου. Η κάθε περίσταση μας δείχνει ποια strengths να χρησιμοποιήσουμε και σε ποιο βαθμό. Ο χρυσός κανόνας για τα strengths σύμφωνα με τον Alex Linley, expert στη θετική ψυχολογία και τις εφαρμογές της είναι: «Ο σωστός βαθμός, ο σωστός συνδυασμός στην κατάλληλη περίσταση και στον κατάλληλο χρόνο».

Στις μέρες μας, που η αβεβαιότητα και ο ανταγωνισμός στην αγορά εργασίας είναι πολύ έντονα, η αναζήτηση και η αξιοποίηση των δυνατών μας σημείων κρίνονται απαραίτητα.

Πηγή: www.epixeiro.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...