Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Απο την Όλγα Παπατριανταφύλλου


Θα φανταζόσασταν ποτέ ότι μόνο το 1/3 των ανθρώπων μπορεί να αναγνωρίσει τα δυνατά του σημεία και ότι μόνο το 17% τα χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση;

Συνήθως οι άνθρωποι πιστεύουμε ότι όταν διορθώνουμε ένα αδύνατο σημείο, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να γίνουμε πιο δυνατοί και περισσότερο οργανωτικοί. Τα πράγματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι. Όταν επικεντρωνόμαστε στις αδυναμίες μας στην καλύτερη περίπτωση γινόμαστε μέτριοι αλλά δεν γινόμαστε τέλειοι. Για παράδειγμα όταν ένα παιδί δεν είναι καλό στα μαθηματικά, αλλά τα πάει καλά στη ζωγραφική συχνά το βοηθούμε στα μαθηματικά και αγνοούμε τη ζωγραφική. Η λογική ότι τα δυνατά μας σημεία είναι δεδομένα δεν είναι σωστή γιατί τότε αυτά δεν ωριμάζουν, δεν αναπτύσσονται και τελικά δεν χρησιμοποιούμε όλο το δυναμικό μας. Ερευνες δείχνουν ότι θα πρέπει να επικεντρωνόμαστε 80% σε αυτό που κάνουμε καλά και 20% σε αυτό που θέλουμε να βελτιώσουμε.

Τα strengths, που στην ουσία είναι η ικανότητα να παρέχουμε συστηματικά σχεδόν τέλεια απόδοση, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλά πλαίσια με μεγάλη επιτυχία όπως στην εκπαίδευση, στους οργανισμούς, στο coaching κλπ. Όσοι χρησιμοποιούν τα δυνατά τους σημεία είναι περισσότερο δεσμευμένοι, ενώ μελέτες δείχνουν ότι η απόδοση μπορεί να αυξηθεί 36% όταν οι managers επικεντρώνονται στα strengths ενώ όταν επικεντρώνονται στις αδυναμίες η απόδοση πέφτει κατά περίπου 27% . Oταν οι managers δημιουργούν ένα περιβάλλον όπου οι εργαζόμενοι μπορούν να χρησιμοποιούν τα δυνατά τους σημεία υπάρχει μεγαλύτερη παραγωγικότητα και μικρότερο turnover.

Τα οφέλη

Σε κάθε περίπτωση τα οφέλη από την αξιοποίηση των δυνατών σημείων είναι πολλά:
Αυξάνεται η αυτοεπίγνωση και η αίσθηση του εαυτού μας
Κατανοούμε τι μας κάνει μοναδικούς
Έχουμε περισσότερη ενέργεια και ανθεκτικότητα στις δυσκολίες
Συνδεόμαστε και επικοινωνούμε πιο αποτελεσματικά με τους γύρω μας
Έχουμε περισσότερες πιθανότητες να επιτύχουμε τους στόχους μας.
Μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και μεγαλύτερη δέσμευση στην εργασία

Τα βήματα για να βάλουμε τα strengths στην καθημερινότητά μας

Το πρώτο βήμα είναι να ανακαλύψουμε ποια είναι τα δυνατά μας σημεία μέσα από εξειδικευμένα ερωτηματολόγια όπως το Values In Action ή το Strengthfinder που επικεντρώνεται στα ταλέντα.

Η διαφορά μεταξύ ταλέντων και δυνατών σημείων είναι ότι το ταλέντο είναι κάτι που υπάρχει εκ γενετής και είναι προκαθορισμένο. Τα δυνατά σημεία είναι η «διύλιση» των ταλέντων μέσα από γνώση και δεξιότητες. Για παράδειγμα κάποιος μπορεί να έχει καλή φωνή (ταλέντο) αλλά αν δεν το αξιοποιήσει και δεν έχει συστηματικά μια καλή απόδοση (strengths) τότε το ταλέντο χάνεται.

Το δεύτερο βήμα και ίσως το πιο σημαντικό είναι η ανάπτυξη τους. Δηλαδή με ποιον τρόπο τα χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα, σε ποιες καταστάσεις, αν τα χρησιμοποιούμε αρκετά και σε τι ποσότητα.

Τέλος το τρίτο βήμα είναι να κατανοήσουμε με ποιον τρόπο συγκεκριμένα μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε στην εργασία μας, ώστε να είμαστε περισσότερο αποδοτικοί. Ενας τρόπος για να γίνει αυτό είναι να θυμηθούμε στιγμές επιτυχίας μας και να «αποκωδικοποιήσουμε» ποια δυνατά σημεία ήταν παρόντα εκείνες τις στιγμές.

Τα strengths είναι μια δυναμική διεργασία και εξαρτάται από το πλαίσιο και το περιεχόμενο, συνδέονται με τις αξίες μας και τον κοινωνικό περίγυρο. Για το λόγο αυτό δεν θα πρέπει να τα βλέπουμε μεμονωμένα αλλά να τα εντάσσουμε σε ένα πλαίσιο ανάπτυξης του ατόμου. Η κάθε περίσταση μας δείχνει ποια strengths να χρησιμοποιήσουμε και σε ποιο βαθμό. Ο χρυσός κανόνας για τα strengths σύμφωνα με τον Alex Linley, expert στη θετική ψυχολογία και τις εφαρμογές της είναι: «Ο σωστός βαθμός, ο σωστός συνδυασμός στην κατάλληλη περίσταση και στον κατάλληλο χρόνο».

Στις μέρες μας, που η αβεβαιότητα και ο ανταγωνισμός στην αγορά εργασίας είναι πολύ έντονα, η αναζήτηση και η αξιοποίηση των δυνατών μας σημείων κρίνονται απαραίτητα.

Πηγή: www.epixeiro.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...