Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η αφήγηση μιας ιστορίας μάρκετινγκ στη νέα ψηφιακή εποχή

γράφει ο Πάνος Τσαγκαράκης

Όλοι όσοι ασχολούμαστε με το μάρκετινγκ σήμερα, περισσότερο από ποτέ, πρέπει να αναρωτηθούμε: έχουμε πραγματικά μια ξεκάθαρη ιστορία να πούμε στους ανθρώπους που να αντηχεί σε όλο τον κυβερνοχώρο; Ή αισθανόμαστε ότι η ιστορία που λέμε, δεν κατορθώνει να μπει στο μυαλό και τις καρδιές των ανθρώπων στους οποίους απευθυνόμαστε;

Ακόμα και αν το μάρκετινγκ φτάνει όλο και ψηλότερα, με τις δυνατότητες μέτρησης που του προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία, η σημασία της ιστορίας δεν έχει μειωθεί. Αλλά οι τρόποι για να την αφηγηθούμε μεταμορφώνονται συνεχώς, καθώς η αφήγηση περιλαμβάνει πλουσιότερες ψηφιακές αλληλεπιδράσεις, και οι φορητές συσκευές γίνονται όλο και πιο ισχυρά εργαλεία επικοινωνίας. Σε αυτόν τον κόσμο, η δημιουργικότητα είναι σε μεγαλύτερη ζήτηση από ποτέ.

Η διαφήμιση "Αγαπητή Sophie" της
Google είναι ένα παράδειγμα σύγχρονης μορφής τέχνης. Αφηγείται την ιστορία ενός πατέρα που γράφει στην κόρη του που μεγαλώνει, αποδεικνύοντας με την αφήγηση πόσο η αναζήτηση της Google, το Gmail και το YouTube μπορεί να είναι τα νέα κανάλια της ανθρώπινης συνδεσιμότητας. Ένα άλλο παράδειγμα είναι το spot της P & G “Pick Them Back Up” για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σότσι, που είναι μέρος της συνεχιζόμενης καμπάνιας “Thank You, Mom”. Πρόκειται για μια συγκινητική ιστορία που αναφέρεται στις μητέρες που βρίσκονται πάντα εκεί που τους χρειάζονται τα παιδιά τους, στηρίζοντάς τα όλα τα χρόνια της σκληρής προπόνησης, σηκώνοντάς τα όταν πέφτουν, και που αξίζει να θεωρούνται αφανείς ηρωίδες. Είναι δύσκολο να παρακολουθήσει κάποιος αυτές τις διαφημίσεις και να μη συγκινηθεί κάπως.

Το πρόσφατο λανσάρισμα του νέου αρώματος Chanel Νο 5, προσφέρει ένα καλό παράδειγμα για το πώς οι ιστορίες εξελίσσονται πέρα ​​από τα παραδοσιακά βίντεο. Πάνω από μια δεκαετία μετά την πρώτη τους συνεργασία, ο Karl Lagerfeld του οίκου Chanel συνεργάστηκε ξανά με τον σκηνοθέτη Baz Luhrmann για την παραγωγή μιας ταινίας μικρού μήκους, για μια γυναίκα της οποίας ο τρόπος ζωής ενσαρκώνει τη μάρκα. Ο τίτλος της είναι “The one that I want” και πρωταγωνιστεί το μοντέλο Gisele Bündchen, η οποία προβάλει το άρωμα, μαζί με ρούχα και άλλα προϊόντα της Chanel. Πέρα από την ίδια την ταινία, μια σειρά από βίντεο επεκτείνει την καμπάνια στο YouTube με αποσπάσματα για την παραγωγή της ταινίας, συνεντεύξεις με τον σκηνοθέτη Luhrmann, σκηνές από το στούντιο Chanel όπου γυρίστηκαν τα έργα, και άλλα. Όλο αυτό έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει το μήνυμα του τρόπου ζωής του αρώματος με τέτοιο τρόπο που η παραδοσιακή τηλεόραση και η έντυπη διαφήμιση δεν θα μπορούσαν να επιτύχουν.

Τα νέα μέσα αφαιρούν από τους marketers τη δυνατότητα ελέγχου της ιστορίας, όσο οι ψηφιακές αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες γίνονται πιο συχνές. Οι πελάτες θέλουν να αλληλεπιδρούν με τις ιστορίες των προϊόντων και να τις τροποποιούν στα social media. Το να ακολουθείς τους κανόνες σε μια ιστορία, που κάποτε μας έκαναν να αισθανόμαστε άνετα, δεν είναι πλέον εφικτό. Τα προγράμματα στα κοινωνικά δίκτυα απορροφούν το μεγαλύτερο μερίδιο από τους περισσότερους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ. Πολλές μεγάλες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων χρησιμοποιούν κέντρα αλληλεπίδρασης για να παρακολουθούν και να συμμετέχουν στις συζητήσεις που γίνονται στα κοινωνικά δίκτυα, ενώ μερικές φορές προωθούν αυτές τις συζητήσεις στα corporate social-media δίκτυα.

Η διαχείριση των θεμάτων αυτών από τις διαφημιστικές εταιρίες επίσης, είναι ένα σημαντικό κομμάτι του παζλ. Η σπανιότητα των ταλέντων, η εξελισσόμενη ψηφιακή αφήγηση, αλλά και οι ακαμψίες στην αντίληψη των διαφημιστικών, έχουν ανοίξει νέες συζητήσεις σχετικά με τους καλύτερους τρόπους προσέγγισης της δημιουργικότητας. Ορισμένες εταιρείες, όπως η Chanel, ενισχύουν τον έλεγχό τους στην ιστορία με συμπληρωματικό ψηφιακό περιεχόμενο. Άλλοι παγκόσμιοι ηγέτες μάρκετινγκ επιλέγουν η περαιτέρω ανάπτυξη μιας ιστορίας να γίνεται από τα δικά τους εσωτερικά ταλέντα, ιδιαίτερα όταν χρειάζεται ελαφρύτερο περιεχόμενο στο μήνυμα για τα κοινωνικά δίκτυα. Οι διαφημιστικές εταιρίες ανταποκρίνονται θετικά. Πολλές από αυτές αποκτούν περισσότερα ταλέντα στην ψηφιακή τεχνολογία και εργάζονται για να καταρρίψουν και να ξεπεράσουν αντιλήψεις ότι προσανατολίζονται σε μεγαλύτερες παραγωγές, ή ότι στερούνται δεξιότητες για την αφήγηση ιστοριών, και τον χειρισμό νέου ψηφιακού περιεχομένου με ευέλικτο και πιο ολοκληρωμένο τρόπο.

Όλα αυτά είναι πολύ ρευστά, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι άνθρωποι του μάρκετινγκ στις επιχειρήσεις, που δεν θέτουν θεμελιώδη ερωτήματα σχετικά με τον ρόλο των διαφημιστικών εταιριών και την προσαρμογή και κυρίως την ευθυγράμμιση των εσωτερικών ομάδων μάρκετινγκ με τις διαφημιστικές εταιρίες, αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να μείνουν πίσω.


Πηγή:www.reporter.gr

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...