Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΩΣ Η ΦΟΙΤΗΤΟΥΠΟΛΗ ΜΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΑΣ

Γράφει η Λάμπρινη Παναγοπούλου

Προσπαθώ να καταλάβω πώς γίνεται να αγαπώ τη φοιτητουπόλη μου τόσο πολύ. Να έχω φύγει από εκεί τόσα χρόνια και να νιώθω πως δεν έχω φύγει ούτε μια μέρα. Τι και αν η πόλη αλλάζει, εξελίσσεται, τι και αν τα στέκια αλλάζουν και συχνά χάνονται. Αντιλαμβάνομαι, με μεγάλη μου έκπληξη, ότι αντιμετωπίζω αυτές τις αλλαγές με την ίδια αισιοδοξία και χαρά σαν να έμενα ακόμα εκεί.. και ας πηγαίνω μια στο τόσο, και ας λιγοστεύουν όλο και περισσότερο τα γνωστά πρόσωπα που συναντώ. Ακόμα είμαι και θα είμαι πάντα μέρος αυτής της πόλης! Άσχετα με το πόσο συχνά την επισκέπτομαι!

Αρχικά πίστευα πως αυτή η πόλη είναι κάτι σαν το χωριό μου. Αυτός ο μικρός τόπος που σαν παιδιά περνούσαμε εκεί το πολύ ένα μήνα το χρόνο και αυτόν διακεκομμένο ανάλογα με τις διακοπές του σχολείου. Και όμως ήταν οι πιο αξιομνημόνευτες στιγμές όλου του έτους. Και αυτό γιατί υπήρχε διάχυτο το συναίσθημα της απελευθέρωσης, αφού ήμασταν απαλλαγμένοι από τις συνήθεις υποχρεώσεις και μας δινόταν η ευκαιρία του reboot! Ναι ναι, όπως και στις ηλεκτρονικές συσκευές! Κάναμε επανεκκίνηση ή επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων και βρίσκαμε χωρίς να το καταλάβουμε τις ισορροπίες μας! Πόσες φορές δεν είχαμε ακούσει, με την επιστροφή από το χωριό ή με την έναρξη του νέου σχολικού έτους,την φράση «πω πω πώς μεγάλωσες!» από συγγενείς και γείτονες. Και αναρωτιόμασταν ποια διαφορά βλέπουν. Πόσο δίκιο είχαν όμως? Ακριβώς τότε ήταν που μεγαλώναμε από εμπειρίες και φιλοδοξίες και τα παιδικά μας κορμιά για να τα χωρέσουν όλα αυτά, ψήλωναν!

Έρχεται λοιπόν η ώρα της μετακόμισης στη νέα πόλη. Στην αρχή δε θες να φύγεις από το σπίτι σου, την οικογένειά σου, τους φίλους σου. Ακόμα και αν δε σε τρομάζει η ιδέα ενός νέου περιβάλλοντος, είναι στην ανθρώπινη φύση να αποζητά το οικείο. Τα μαθήματα ξεκινούν, το ίδιο και τα φοιτητικά πάρτι(!) και σχεδόν αυτόματα δημιουργείς τη νέα σου οικογένεια. Μαζί της θα περάσεις τις ζόρια, τις χαρές, τις «πρώτες φορές» της ενήλικης ζωής σου. Μεγάλο κεφάλαιο οι «πρώτες φορές». Πρώτο μάθημα, πρώτη εξεταστική, πρώτο πάρτι, πρώτο ξενύχτι, πρώτο μεθύσι, πρώτος έρωτας. Σαν τα πρώτα βήματα και τα πρώτα λόγια που λέμε σαν μωρά στο περιβάλλον του σπιτιού μας, μόνο που ήμασταν πολύ μικροί για να τα θυμηθούμε και έτσι το δέσιμο μας με αυτό το περιβάλλον είναι μικρότερο. Όμως τώρα ως μωρά-ενήλικες τα θυμόμαστε όλα και το δέσιμο αυξάνεται όσο πληθαίνουν οι αναμνήσεις. Μόνο που τώρα σπίτι μας είναι ολόκληρη η πόλη, αφού κατακλύζεται από αυτά τα πρώτα μας βήματα. Η σχολή μας, το σπίτι μας- η πρώτη πραγματικά δική μας εστία, η πρώτη μας δουλειά. Και όλα αυτά λαμβάνουν χώρα με την άγνοια κινδύνου να μας δίνει την ώθηση για το επόμενο βήμα!

Στη διάρκεια των φοιτητικών μας χρόνων έχουμε δύο σπίτια, αυτό που μένουμε εμείς και αυτό που μένουν οι γονείς μας. Πηγαινοερχόμαστε λοιπόν, στα δυο σπίτια, στις δυο πόλεις και φορά τη φορά η πυξίδα της ζωής μας δείχνει προς την αντίθετη κατεύθυνση από τη γενέτειρα μας πόλη. Η οικογένειά μας είναι τώρα που λέει τη γνωστή από τα παιδικά μας χρόνια «πω πω πώς μεγάλωσες» και εσύ για ακόμα μια φορά ψάχνεις την αλλαγή!

Η αλλαγή, λοιπόν, είναι στον τρόπο που κοιτάμε! Σε αυτήν την νέα πόλη που ήρθαμε με τα πρώτα όνειρα στριμωγμένα σε μια βαλίτσα και με το νεαρό της ηλικίας μας να μας αιτιολογεί και να μας συγχωρεί πολλά, σχεδόν με την ίδια ευκολία που δημιουργήσαμε τη νέα μας οικογένεια (αργότερα θα αποδειχτεί πραγματικός θησαυρός) δημιουργούμε νέα όνειρα. Όνειρα τα οποία είναι, είτε φυσική εξέλιξη των παλαιών, είτε εντελώς καινούρια. Τα κυνηγάμε όμως με το ίδιο πάθος αποκτώντας ακόμα περισσότερες εμπειρίες. Μόνο που για ακόμα μία φορά οι εμπειρίες δεν χωρούν στο σώμα μας. Και μια που ευτυχώς η μητέρα- φύση το προέβλεψε και μας προστάτευσε από το να γίνουμε μικροί γίγαντες, οι νέες μας εμπειρίες κλείνονται στα μάτια μας, αλλάζοντας το βλέμμα μας και τη ματιά μας! Ποτέ όμως δεν αλλάζει το βλέμμα με το οποίο κοιτάμε την πόλη μας, το νέο μας σπίτι. Γιατί εδώ είναι που βάλαμε τα φίλτρα μέσα από τα οποία θέλουμε να συνεχίσουμε να βλέπουμε τον κόσμο!



Κάπως έτσι, αυτό που ξεκίνησε ως άγνωστο μετατράπηκε γρήγορα σε οικείο. Όπως και στις διακοπές που κάναμε στο χωριό, έχοντας με το μέρος μας το χρόνο και το δικαίωμα της επανεκκίνησης, επαναπροσδιοριστήκαμε, βιώσαμε νέες εμπειρίες και είχαμε την τύχη να μεγαλώσουμε βήμα- βήμα στο νέο πια σπιτικό μας. Έτσι η νέα μας πόλη αποτελεί τoν τόπο που εξελισσόμαστε αλλά ταυτόχρονα και τον τόπο όπου βρίσκουμε τη εσωτερική μας γαλήνη. Γεγονός που μας ολοκληρώνει, αφού σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα καλύφθηκαν δύο πρωταρχικές ανθρώπινες ανάγκες. Η ανάγκη για εξέλιξη και η ανάγκη της εσωτερικής γαλήνης και ισορροπίας.



Έτσι η πόλη στην οποία σπουδάσαμε είναι μια πόλη με διττή ιδιότητα και επίδραση στο χαρακτήρα μας, έχει εντυπωθεί στην ψυχοσύνθεση μας και την κουβαλάμε πάντα μαζί μας!!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...