Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΩΣ Η ΦΟΙΤΗΤΟΥΠΟΛΗ ΜΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΑΣ

Γράφει η Λάμπρινη Παναγοπούλου

Προσπαθώ να καταλάβω πώς γίνεται να αγαπώ τη φοιτητουπόλη μου τόσο πολύ. Να έχω φύγει από εκεί τόσα χρόνια και να νιώθω πως δεν έχω φύγει ούτε μια μέρα. Τι και αν η πόλη αλλάζει, εξελίσσεται, τι και αν τα στέκια αλλάζουν και συχνά χάνονται. Αντιλαμβάνομαι, με μεγάλη μου έκπληξη, ότι αντιμετωπίζω αυτές τις αλλαγές με την ίδια αισιοδοξία και χαρά σαν να έμενα ακόμα εκεί.. και ας πηγαίνω μια στο τόσο, και ας λιγοστεύουν όλο και περισσότερο τα γνωστά πρόσωπα που συναντώ. Ακόμα είμαι και θα είμαι πάντα μέρος αυτής της πόλης! Άσχετα με το πόσο συχνά την επισκέπτομαι!

Αρχικά πίστευα πως αυτή η πόλη είναι κάτι σαν το χωριό μου. Αυτός ο μικρός τόπος που σαν παιδιά περνούσαμε εκεί το πολύ ένα μήνα το χρόνο και αυτόν διακεκομμένο ανάλογα με τις διακοπές του σχολείου. Και όμως ήταν οι πιο αξιομνημόνευτες στιγμές όλου του έτους. Και αυτό γιατί υπήρχε διάχυτο το συναίσθημα της απελευθέρωσης, αφού ήμασταν απαλλαγμένοι από τις συνήθεις υποχρεώσεις και μας δινόταν η ευκαιρία του reboot! Ναι ναι, όπως και στις ηλεκτρονικές συσκευές! Κάναμε επανεκκίνηση ή επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων και βρίσκαμε χωρίς να το καταλάβουμε τις ισορροπίες μας! Πόσες φορές δεν είχαμε ακούσει, με την επιστροφή από το χωριό ή με την έναρξη του νέου σχολικού έτους,την φράση «πω πω πώς μεγάλωσες!» από συγγενείς και γείτονες. Και αναρωτιόμασταν ποια διαφορά βλέπουν. Πόσο δίκιο είχαν όμως? Ακριβώς τότε ήταν που μεγαλώναμε από εμπειρίες και φιλοδοξίες και τα παιδικά μας κορμιά για να τα χωρέσουν όλα αυτά, ψήλωναν!

Έρχεται λοιπόν η ώρα της μετακόμισης στη νέα πόλη. Στην αρχή δε θες να φύγεις από το σπίτι σου, την οικογένειά σου, τους φίλους σου. Ακόμα και αν δε σε τρομάζει η ιδέα ενός νέου περιβάλλοντος, είναι στην ανθρώπινη φύση να αποζητά το οικείο. Τα μαθήματα ξεκινούν, το ίδιο και τα φοιτητικά πάρτι(!) και σχεδόν αυτόματα δημιουργείς τη νέα σου οικογένεια. Μαζί της θα περάσεις τις ζόρια, τις χαρές, τις «πρώτες φορές» της ενήλικης ζωής σου. Μεγάλο κεφάλαιο οι «πρώτες φορές». Πρώτο μάθημα, πρώτη εξεταστική, πρώτο πάρτι, πρώτο ξενύχτι, πρώτο μεθύσι, πρώτος έρωτας. Σαν τα πρώτα βήματα και τα πρώτα λόγια που λέμε σαν μωρά στο περιβάλλον του σπιτιού μας, μόνο που ήμασταν πολύ μικροί για να τα θυμηθούμε και έτσι το δέσιμο μας με αυτό το περιβάλλον είναι μικρότερο. Όμως τώρα ως μωρά-ενήλικες τα θυμόμαστε όλα και το δέσιμο αυξάνεται όσο πληθαίνουν οι αναμνήσεις. Μόνο που τώρα σπίτι μας είναι ολόκληρη η πόλη, αφού κατακλύζεται από αυτά τα πρώτα μας βήματα. Η σχολή μας, το σπίτι μας- η πρώτη πραγματικά δική μας εστία, η πρώτη μας δουλειά. Και όλα αυτά λαμβάνουν χώρα με την άγνοια κινδύνου να μας δίνει την ώθηση για το επόμενο βήμα!

Στη διάρκεια των φοιτητικών μας χρόνων έχουμε δύο σπίτια, αυτό που μένουμε εμείς και αυτό που μένουν οι γονείς μας. Πηγαινοερχόμαστε λοιπόν, στα δυο σπίτια, στις δυο πόλεις και φορά τη φορά η πυξίδα της ζωής μας δείχνει προς την αντίθετη κατεύθυνση από τη γενέτειρα μας πόλη. Η οικογένειά μας είναι τώρα που λέει τη γνωστή από τα παιδικά μας χρόνια «πω πω πώς μεγάλωσες» και εσύ για ακόμα μια φορά ψάχνεις την αλλαγή!

Η αλλαγή, λοιπόν, είναι στον τρόπο που κοιτάμε! Σε αυτήν την νέα πόλη που ήρθαμε με τα πρώτα όνειρα στριμωγμένα σε μια βαλίτσα και με το νεαρό της ηλικίας μας να μας αιτιολογεί και να μας συγχωρεί πολλά, σχεδόν με την ίδια ευκολία που δημιουργήσαμε τη νέα μας οικογένεια (αργότερα θα αποδειχτεί πραγματικός θησαυρός) δημιουργούμε νέα όνειρα. Όνειρα τα οποία είναι, είτε φυσική εξέλιξη των παλαιών, είτε εντελώς καινούρια. Τα κυνηγάμε όμως με το ίδιο πάθος αποκτώντας ακόμα περισσότερες εμπειρίες. Μόνο που για ακόμα μία φορά οι εμπειρίες δεν χωρούν στο σώμα μας. Και μια που ευτυχώς η μητέρα- φύση το προέβλεψε και μας προστάτευσε από το να γίνουμε μικροί γίγαντες, οι νέες μας εμπειρίες κλείνονται στα μάτια μας, αλλάζοντας το βλέμμα μας και τη ματιά μας! Ποτέ όμως δεν αλλάζει το βλέμμα με το οποίο κοιτάμε την πόλη μας, το νέο μας σπίτι. Γιατί εδώ είναι που βάλαμε τα φίλτρα μέσα από τα οποία θέλουμε να συνεχίσουμε να βλέπουμε τον κόσμο!



Κάπως έτσι, αυτό που ξεκίνησε ως άγνωστο μετατράπηκε γρήγορα σε οικείο. Όπως και στις διακοπές που κάναμε στο χωριό, έχοντας με το μέρος μας το χρόνο και το δικαίωμα της επανεκκίνησης, επαναπροσδιοριστήκαμε, βιώσαμε νέες εμπειρίες και είχαμε την τύχη να μεγαλώσουμε βήμα- βήμα στο νέο πια σπιτικό μας. Έτσι η νέα μας πόλη αποτελεί τoν τόπο που εξελισσόμαστε αλλά ταυτόχρονα και τον τόπο όπου βρίσκουμε τη εσωτερική μας γαλήνη. Γεγονός που μας ολοκληρώνει, αφού σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα καλύφθηκαν δύο πρωταρχικές ανθρώπινες ανάγκες. Η ανάγκη για εξέλιξη και η ανάγκη της εσωτερικής γαλήνης και ισορροπίας.



Έτσι η πόλη στην οποία σπουδάσαμε είναι μια πόλη με διττή ιδιότητα και επίδραση στο χαρακτήρα μας, έχει εντυπωθεί στην ψυχοσύνθεση μας και την κουβαλάμε πάντα μαζί μας!!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ