Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Άνθρωπος


γράφει η Λαμπρινή Παναγοπούλου,
Άνθρωπος (!)

Μία λέξη που μας έμαθαν ότι μας χαρακτηρίζει και μας προσδιορίζει ως όντα. Ετυμολογικά, η λέξη άνθρωπος προκύπτει από το πρόθεμα άνω και το ρήμα θρώσκω και σημαίνει κοιτώ ψηλά. Κοιτώ ψηλά και στοχεύω με αισιοδοξία. Όχι μόνο για κοινωνική καταξίωση και χρηματικές απολαβές, όπως δυστυχώς είχε καθιερωθεί.

Ωστόσο, αναρωτιέμαι κατά πόσο τελικά μας χαρακτηρίζει αυτή η λέξη ως πολίτες της ελληνικής κοινωνικοοικονομικής πραγματικότητας. Με την οικονομική κρίση που αποδείχθηκε να αποτελεί και μια βαθιά κρίση αξιών, διαφαίνεται άμεσα η έλλειψη παιδείας που μαστίζει την ελληνική κοινωνία. Βυθιστήκαμε σε έναν ωκεανό δυσχερειών και καθώς ήμασταν άκρως απροετοίμαστοι ή μάλλον ανίδεοι ότι κάτι θα μπορούσε να πάει στραβά στο «τέλειο» κοινωνικό σύστημα, στο οποίο εισερχόμασταν κατά την είσοδό μας στην πύλη του Ενιαίου Λυκείου (!) , οι περισσότεροι Έλληνες πνιγήκαμε. Οι υπόλοιποι, συμπεριφερόμενοι ως ναυαγοί καταφέραμε να επιβιώσουμε ανακαλύπτοντας, αφενός, ότι όλα αυτά που θεωρούσαμε ότι χρειαζόμασταν για να ζήσουμε «αξιοπρεπώς» δεν ήταν παρά μόνο το περίβλημα της φούσκας μέσα στην οποία αναθραφήκαμε και αφετέρου ότι είμαστε έστω και εξ ανάγκης ικανοί εφευρέτες εναλλακτικών τρόπων διαβίωσης.

Για τις θλιβερές στατιστικές που αφορούν στους «πνιγμένους», δηλαδή σε αυτήν τη μερίδα του πληθυσμού που βυθίστηκαν ακόμα περισσότερο στη φτώχεια και καταδικάστηκαν σκληρότερα από τους υπολοίπους, τα λόγια είναι περιττά καθώς αδυνατούν να αποδώσουν την τραγωδία. Όσον αφορά τους «ναυαγούς» έζησαν και αυτοί το δικό τους μαρτύριο. Μία πραγματικότητα στην οποία, ενώ δούλευαν σκληρά διατηρώντας τις ήδη υπάρχουσες συνθήκες και συγχρόνως εφευρίσκοντας νέες διεξόδους, δεν είχαν το δικαίωμα να ονειρευτούν. Να ονειρευτούν έστω μια μικρή αλλαγή.

Βαρύ το πλήγμα για τους α ν θ ρ ώ π ο υ ς. Άραγε, αυτός ο όρος συνέχισε να αποτελεί χαρακτηριστική ιδιότητα ή μήπως μεταλλάχτηκαν σε «εργαζομένους»; Ένας όρος που προσδιορίζει ορθότερα μεγάλο μέρος των πολιτών. Με αμφίβολες τόσο τις συνθήκες εργασίας όσο και τις απολαβές. Έτσι, με ένα κράτος βυθισμένο πολύ νωρίτερα από τους υπηκόους του, οι εργαζόμενοι έμειναν απροστάτευτοι απέναντι στις διαθέσεις της εργοδοσίας με την υποχρέωση να είναι επαγγελματίες και πάντα σε επαγρύπνηση μην τυχόν τους χρειαστούν στη δουλειά. Μαγευτική η ελληνική γλώσσα… με έναν τόνο διαφορά και αμέσως ξεκαθαρίζει το τοπίο!! Προκύπτει λοιπόν, η σύγχρονη εργασιακή δ ο υ λ ε ί α. Υποτελείς, με φαινομενικά δικαιώματα οι εργαζόμενοι καλούνται να ανταπεξέλθουν στα καθήκοντά τους ώστε να φέρουν τα ζητούμενα και συχνά παράλογα αποτελέσματα- νούμερα.

Στόχος μου, ωστόσο, δεν είναι να αποδώσω ευθύνες αλλά να καταδείξω πώς σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα και σχεδόν αμαχητί χάσαμε την ιδιότητα που θεωρούσαμε εξ ορισμού στοιχείο μας.

Ας θυμόμαστε λοιπόν:

Άνθρωπος : -> άνω = ψηλά, σε ανώτερο επίπεδο 

->θρώσκω = βλέπω, κοιτώ, αποσκοπώΜε αισιοδοξία, με σεβασμό, με αξιοκρατία. Και κάπως έτσι θα ανακτήσουμε τις χαμένες μας δυνάμεις και θα αντιμετωπίσουμε την κρίση αξιών που βιώνουμε και θα καταπολεμήσουμε τις συνέπειές της : τον ρατσισμό, τον φασισμό, τη σύγχρονη δουλεία, το άγχος για το μέλλον, τις κρίσεις πανικού που ολοένα και αυξάνονται, τα χαμένα όνειρά μας!




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...