Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ απέναντι στην οικονομική κρίση

Η οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων χαρακτηρίζεται από τους ειδικούς ως κρίση πολύπλευρη, απόρροια πολλών παραγόντων και γεγονότων που συνέβησαν και συμβαίνουν σε διεθνές και παγκόσμιο επίπεδο. Σε τέτοιες περιόδους, οι πολίτες χρειάζονται περισσότερο από ποτέ τις τέχνες, τα μουσεία, την επαφή με ποικίλους πολιτισμούς και όλα όσα δείχνουν μια πιο φωτεινή πλευρά της καθημερινότητας. Όμως, η οικονομική κρίση αφήνει όλο και βαθύτερα ίχνη μιας θλιβερής πολιτιστικής παρακμής…

Της Τζένης Χαραλαμπίδου

«Ο πολιτισμός είναι η καρδιά ενός λαού, το ζωτικό του στοιχείο, η παρακαταθήκη δίχως την οποία είναι καταδικασμένος στη λήθη και την αποξένωση από κάθε ιδιαιτερότητα που με μόχθο έχει κατακτήσει στην πάροδο των αιώνων» τονίζει στη «Ραδιοτηλεόραση» η διευθύντρια Λαϊκού Πολιτισμού & Νεολαίας Ομίλου Unesco Πειραιώς και Νήσων, Γιωργία Παράσχου.

Αναμφίβολα, είναι φανερές οι δυσμενείς επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης σε όλες τις εκφάνσεις της τέχνης και του πολιτισμού: από τη διοργάνωση πάσης φύσεως φεστιβάλ, την εμπορευματική αξιοποίηση μουσειακών χώρων, τη διοργάνωση εικαστικών εκθέσεων μέχρι τη λογοτεχνική παραγωγή. Παρ" όλες τις προσπάθειες του κράτους, των τοπικών Αρχών, πολιτών, εθελοντών φιλότεχνων… Τελικά, μέχρι ποιο βαθμό η κρίση του οικονομικού χώρου επηρεάζει τις αξίες ενός πολιτισμού;

«Η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι πηγή πολιτισμού για τον πλανήτη αν αξιοποιούσε την κληρονομιά που της άφησε το ιστορικό παρελθόν της και αν οι πολίτες της ενδιαφέρονταν περισσότερο γι’ αυτό, διότι δυστυχώς παρατηρείται το φαινόμενο μη Έλληνες να γνωρίζουν καλύτερα την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας μας από ό,τι οι Έλληνες. Τα πολιτισμικά στοιχεία μας πρέπει να αξιοποιηθούν στο έπακρον ακόμη και μέσα στην κρίση, ώστε να έρθει η πολυπόθητη ανάπτυξη μέσα από τον πολιτισμικό τουρισμό ως εξαγώγιμο προϊόν. Είναι χρέος μας να διαφυλάξουμε, να διασώσουμε και να διαδώσουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά στις νέες γενιές, διότι ωθούμαστε στο να χάσουμε την εθνική μας ταυτότητα, που δημιουργήθηκε στο πέρασμα της ιστορίας» σημειώνει στη «Ραδιοτηλεόραση» η Γιωργία Παράσχου.


Σύμφωνα με τη διευθύντρια Λαϊκού Πολιτισμού & Νεολαίας Ομίλου Unesco Πειραιώς και Νήσων, ο πολιτισμός μας θα μπορούσε να αποτελέσει έναν ισχυρότατο οικονομικό παράγοντα για τη χώρα μας. Σε κάθε περίπτωση, χρειάζεται σκληρή δουλειά, οργάνωση, προβολή, άξιο προσωπικό και σωστή εκπαίδευση. Η εκπαίδευση αποτελεί τη βάση όλων. Ο καθένας μας, λοιπόν, οφείλει να «παλεύει» ξεχωριστά μέσω κάθε φορέα (δημόσιου, ιδιωτικού, ΜΚΟ κ.ά.) ώστε ο ελληνικός πολιτισμός να διασωθεί και να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο –και προς όφελος της οικονομίας μας.

* Ο Όμιλος UNESCO Πειραιώς και Νήσων έχει δημιουργηθεί σύμφωνα με τις Αρχές και τα Ιδανικά της UNESCO. Aποσκοπεί στη δημιουργία ενός Πολιτισμού Ειρήνης, στην προαγωγή και συγκρότηση ομάδων Μελετών και Διεθνών Σχέσεων, καθώς και στην επίτευξη πολιτισμικών, τουριστικών και αναπτυξιακών σκοπών. Συμβάλλει στην ελεύθερη διακίνηση μορφωτικών και πολιτιστικών ιδεών και πρωτοβουλιών, τη διαφύλαξη, διάσωση, διάδοση και προστασία του λαϊκού πολιτισμού και την ανάπτυξη της ειρήνης, της φιλίας και της αμοιβαίας συνεργασίας και κατανόησης ανάμεσα στους ανθρώπους που υπηρετούν τη λαϊκή παράδοση κάθε χώρας.

Ρεπορτάζ: Τζένη Χαραλαμπίδου


Πηγή: http://www.ert.gr
          https://news.makedonias.gr/2016/02/225291/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...