Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ απέναντι στην οικονομική κρίση

Η οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων χαρακτηρίζεται από τους ειδικούς ως κρίση πολύπλευρη, απόρροια πολλών παραγόντων και γεγονότων που συνέβησαν και συμβαίνουν σε διεθνές και παγκόσμιο επίπεδο. Σε τέτοιες περιόδους, οι πολίτες χρειάζονται περισσότερο από ποτέ τις τέχνες, τα μουσεία, την επαφή με ποικίλους πολιτισμούς και όλα όσα δείχνουν μια πιο φωτεινή πλευρά της καθημερινότητας. Όμως, η οικονομική κρίση αφήνει όλο και βαθύτερα ίχνη μιας θλιβερής πολιτιστικής παρακμής…

Της Τζένης Χαραλαμπίδου

«Ο πολιτισμός είναι η καρδιά ενός λαού, το ζωτικό του στοιχείο, η παρακαταθήκη δίχως την οποία είναι καταδικασμένος στη λήθη και την αποξένωση από κάθε ιδιαιτερότητα που με μόχθο έχει κατακτήσει στην πάροδο των αιώνων» τονίζει στη «Ραδιοτηλεόραση» η διευθύντρια Λαϊκού Πολιτισμού & Νεολαίας Ομίλου Unesco Πειραιώς και Νήσων, Γιωργία Παράσχου.

Αναμφίβολα, είναι φανερές οι δυσμενείς επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης σε όλες τις εκφάνσεις της τέχνης και του πολιτισμού: από τη διοργάνωση πάσης φύσεως φεστιβάλ, την εμπορευματική αξιοποίηση μουσειακών χώρων, τη διοργάνωση εικαστικών εκθέσεων μέχρι τη λογοτεχνική παραγωγή. Παρ" όλες τις προσπάθειες του κράτους, των τοπικών Αρχών, πολιτών, εθελοντών φιλότεχνων… Τελικά, μέχρι ποιο βαθμό η κρίση του οικονομικού χώρου επηρεάζει τις αξίες ενός πολιτισμού;

«Η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι πηγή πολιτισμού για τον πλανήτη αν αξιοποιούσε την κληρονομιά που της άφησε το ιστορικό παρελθόν της και αν οι πολίτες της ενδιαφέρονταν περισσότερο γι’ αυτό, διότι δυστυχώς παρατηρείται το φαινόμενο μη Έλληνες να γνωρίζουν καλύτερα την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας μας από ό,τι οι Έλληνες. Τα πολιτισμικά στοιχεία μας πρέπει να αξιοποιηθούν στο έπακρον ακόμη και μέσα στην κρίση, ώστε να έρθει η πολυπόθητη ανάπτυξη μέσα από τον πολιτισμικό τουρισμό ως εξαγώγιμο προϊόν. Είναι χρέος μας να διαφυλάξουμε, να διασώσουμε και να διαδώσουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά στις νέες γενιές, διότι ωθούμαστε στο να χάσουμε την εθνική μας ταυτότητα, που δημιουργήθηκε στο πέρασμα της ιστορίας» σημειώνει στη «Ραδιοτηλεόραση» η Γιωργία Παράσχου.


Σύμφωνα με τη διευθύντρια Λαϊκού Πολιτισμού & Νεολαίας Ομίλου Unesco Πειραιώς και Νήσων, ο πολιτισμός μας θα μπορούσε να αποτελέσει έναν ισχυρότατο οικονομικό παράγοντα για τη χώρα μας. Σε κάθε περίπτωση, χρειάζεται σκληρή δουλειά, οργάνωση, προβολή, άξιο προσωπικό και σωστή εκπαίδευση. Η εκπαίδευση αποτελεί τη βάση όλων. Ο καθένας μας, λοιπόν, οφείλει να «παλεύει» ξεχωριστά μέσω κάθε φορέα (δημόσιου, ιδιωτικού, ΜΚΟ κ.ά.) ώστε ο ελληνικός πολιτισμός να διασωθεί και να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο –και προς όφελος της οικονομίας μας.

* Ο Όμιλος UNESCO Πειραιώς και Νήσων έχει δημιουργηθεί σύμφωνα με τις Αρχές και τα Ιδανικά της UNESCO. Aποσκοπεί στη δημιουργία ενός Πολιτισμού Ειρήνης, στην προαγωγή και συγκρότηση ομάδων Μελετών και Διεθνών Σχέσεων, καθώς και στην επίτευξη πολιτισμικών, τουριστικών και αναπτυξιακών σκοπών. Συμβάλλει στην ελεύθερη διακίνηση μορφωτικών και πολιτιστικών ιδεών και πρωτοβουλιών, τη διαφύλαξη, διάσωση, διάδοση και προστασία του λαϊκού πολιτισμού και την ανάπτυξη της ειρήνης, της φιλίας και της αμοιβαίας συνεργασίας και κατανόησης ανάμεσα στους ανθρώπους που υπηρετούν τη λαϊκή παράδοση κάθε χώρας.

Ρεπορτάζ: Τζένη Χαραλαμπίδου


Πηγή: http://www.ert.gr
          https://news.makedonias.gr/2016/02/225291/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...