Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η διαφήμιση είναι σήμερα περισσότερο πολύτιμη παρά ποτέ

Η ΕΔΕΕ παρήγγειλε τον περασμένο Νοέμβριο μια Κλαδική Μελέτη για τη συνεισφορά του κλάδου Διαφήμισης - Επικοινωνίας στην ελληνική οικονομία. Η μελέτη αυτή παραδόθηκε και παρουσιάστηκε σε μια πολιτική συγκυρία κατά την οποία για πρώτη φορά ανέλαβε την εξουσία ένα κόμμα της αριστεράς.

Με δεδομένο ότι παραδοσιακά η αριστερά αντιμετώπιζε τη διαφήμιση ως «καπιταλιστικό εργαλείο», η χρονική σύμπτωση (ή η ικανότητα πρόβλεψης της ΕΔΕΕ), δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Ο κλάδος χρειαζόταν ακριβώς αυτή την μελέτη, τούτη ακριβώς τη στιγμή, ιδίως με δεδομένο ότι η νέα κυβέρνηση προβλέπεται να παρέμβει ενεργά στο χώρο των ΜΜΕ και συνεπώς πολλά θα κριθούν για τον κλάδο από τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπιστεί στα σχετικά νομοθετήματα. 

Τα συμπεράσματα της μελέτης παρουσιάζονται αλλού αναλυτικά και δεν θα επιμείνουμε σ’ αυτά. Αρκεί να αναφέρουμε μια μόνο πτυχή, την απασχόληση, μια που ο κλάδος είναι κατεξοχήν κλάδος εντάσεως εργασίας. Εκεί υπάρχουν 6.000 άμεσες θέσεις εργασίας (τόσο από την πλευρά των επιχειρήσεων, όσο και των εταιρειών επικοινωνίας), ενώ οι έμμεσες και πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις φτάνουν να συντηρούν συνολικά περίπου 27.000 θέσεις εργασίας. 

Το σημαντικό όμως δεν είναι μόνο αυτό. Μια από τις πτυχές της μελέτης που είναι πολύ σημαντική στην παρούσα συγκυρία είναι ο ρόλος της διαφήμισης στην αναζωογόνηση της ζήτησης. Μιλάμε εδώ για το δεύτερο και τρίτο επίπεδο των έμμεσων και πολλαπλασιαστικών επιπτώσεων στις οποίες αναφέρεται η μελέτη, που αφορά στην αύξηση που επιφέρει η διαφημιστική δραστηριότητα στη ζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών. Τόσο άμεσα -για τα συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες που διαφημίζονται -, όσο και έμμεσα στο συνολικό οικονομικό κλίμα. Η επίπτωση αυτή - που είναι σημαντική σε όλες τις φάσεις της οικονομικής συγκυρίας-, στη φάση που βρίσκεται τώρα η ελληνική οικονομία έχει εντελώς άλλο χαρακτήρα.

Ο λόγος είναι ότι ο τρόπος που λειτουργεί οικονομικά η διαφήμιση δεν είναι ουδέτερος σε σχέση με την συγκυρία. Στις περιόδους πληθωρισμού, όταν η επιπλέον ζήτηση προκαλεί αύξηση των τιμών, η διαφήμιση μπορεί να προκαλέσει πρόσθετη υπερθέρμανση της οικονομίας. Αντίθετα στις περιόδους αποπληθωρισμού και μακροχρόνιας κρίσης, όπως αυτή που βιώνει η Ελλάδα σήμερα, η επιπλέον ζήτηση και η αλλαγή της οικονομικής ψυχολογίας έχει δυσανάλογα μεγάλη οικονομική σημασία και είναι κρίσιμη για την επανεκκίνηση της οικονομίας από πλευράς εσωτερικής κατανάλωσης. 

Με την ανεργία να βρίσκεται στα ουράνια και τα νοικοκυριά σε πολύχρονη βίαιη απομόχλευση, ο οικονομικός ρόλος της διαφήμισης είναι στη φάση που βρισκόμαστε εξαιρετικά σημαντικός γιατί αλλάζει προπαντός την συνολική ψυχολογία της αγοράς. Οι καταναλωτές έχουν ανάγκη από την αισιοδοξία και την κινητικότητα που προσφέρει η διαφήμιση, για να αρχίσουν και πάλι να μπαίνουν σε λογική κατανάλωσης και να βγουν από την αυτο-εκπληρούμενη προφητεία της διαρκούς συρρίκνωσης των δαπανών τους. Συνεπώς η κυβέρνηση θα είχε κάθε λόγο, εφόσον μάλιστα θεωρεί τόσο σημαντική την αναθέρμανση και της εσωτερικής ζήτησης, να αντιμετωπίσει θετικά -π.χ. από πλευράς φορολογικής- τη διαφημιστική δραστηριότητα σ’ αυτή την συγκυρία. Η διαφήμιση είναι τώρα περισσότερο πολύτιμη παρά ποτέ.


Πηγή:MarketingWeek.gr
















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...