Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η διαφήμιση είναι σήμερα περισσότερο πολύτιμη παρά ποτέ

Η ΕΔΕΕ παρήγγειλε τον περασμένο Νοέμβριο μια Κλαδική Μελέτη για τη συνεισφορά του κλάδου Διαφήμισης - Επικοινωνίας στην ελληνική οικονομία. Η μελέτη αυτή παραδόθηκε και παρουσιάστηκε σε μια πολιτική συγκυρία κατά την οποία για πρώτη φορά ανέλαβε την εξουσία ένα κόμμα της αριστεράς.

Με δεδομένο ότι παραδοσιακά η αριστερά αντιμετώπιζε τη διαφήμιση ως «καπιταλιστικό εργαλείο», η χρονική σύμπτωση (ή η ικανότητα πρόβλεψης της ΕΔΕΕ), δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Ο κλάδος χρειαζόταν ακριβώς αυτή την μελέτη, τούτη ακριβώς τη στιγμή, ιδίως με δεδομένο ότι η νέα κυβέρνηση προβλέπεται να παρέμβει ενεργά στο χώρο των ΜΜΕ και συνεπώς πολλά θα κριθούν για τον κλάδο από τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπιστεί στα σχετικά νομοθετήματα. 

Τα συμπεράσματα της μελέτης παρουσιάζονται αλλού αναλυτικά και δεν θα επιμείνουμε σ’ αυτά. Αρκεί να αναφέρουμε μια μόνο πτυχή, την απασχόληση, μια που ο κλάδος είναι κατεξοχήν κλάδος εντάσεως εργασίας. Εκεί υπάρχουν 6.000 άμεσες θέσεις εργασίας (τόσο από την πλευρά των επιχειρήσεων, όσο και των εταιρειών επικοινωνίας), ενώ οι έμμεσες και πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις φτάνουν να συντηρούν συνολικά περίπου 27.000 θέσεις εργασίας. 

Το σημαντικό όμως δεν είναι μόνο αυτό. Μια από τις πτυχές της μελέτης που είναι πολύ σημαντική στην παρούσα συγκυρία είναι ο ρόλος της διαφήμισης στην αναζωογόνηση της ζήτησης. Μιλάμε εδώ για το δεύτερο και τρίτο επίπεδο των έμμεσων και πολλαπλασιαστικών επιπτώσεων στις οποίες αναφέρεται η μελέτη, που αφορά στην αύξηση που επιφέρει η διαφημιστική δραστηριότητα στη ζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών. Τόσο άμεσα -για τα συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες που διαφημίζονται -, όσο και έμμεσα στο συνολικό οικονομικό κλίμα. Η επίπτωση αυτή - που είναι σημαντική σε όλες τις φάσεις της οικονομικής συγκυρίας-, στη φάση που βρίσκεται τώρα η ελληνική οικονομία έχει εντελώς άλλο χαρακτήρα.

Ο λόγος είναι ότι ο τρόπος που λειτουργεί οικονομικά η διαφήμιση δεν είναι ουδέτερος σε σχέση με την συγκυρία. Στις περιόδους πληθωρισμού, όταν η επιπλέον ζήτηση προκαλεί αύξηση των τιμών, η διαφήμιση μπορεί να προκαλέσει πρόσθετη υπερθέρμανση της οικονομίας. Αντίθετα στις περιόδους αποπληθωρισμού και μακροχρόνιας κρίσης, όπως αυτή που βιώνει η Ελλάδα σήμερα, η επιπλέον ζήτηση και η αλλαγή της οικονομικής ψυχολογίας έχει δυσανάλογα μεγάλη οικονομική σημασία και είναι κρίσιμη για την επανεκκίνηση της οικονομίας από πλευράς εσωτερικής κατανάλωσης. 

Με την ανεργία να βρίσκεται στα ουράνια και τα νοικοκυριά σε πολύχρονη βίαιη απομόχλευση, ο οικονομικός ρόλος της διαφήμισης είναι στη φάση που βρισκόμαστε εξαιρετικά σημαντικός γιατί αλλάζει προπαντός την συνολική ψυχολογία της αγοράς. Οι καταναλωτές έχουν ανάγκη από την αισιοδοξία και την κινητικότητα που προσφέρει η διαφήμιση, για να αρχίσουν και πάλι να μπαίνουν σε λογική κατανάλωσης και να βγουν από την αυτο-εκπληρούμενη προφητεία της διαρκούς συρρίκνωσης των δαπανών τους. Συνεπώς η κυβέρνηση θα είχε κάθε λόγο, εφόσον μάλιστα θεωρεί τόσο σημαντική την αναθέρμανση και της εσωτερικής ζήτησης, να αντιμετωπίσει θετικά -π.χ. από πλευράς φορολογικής- τη διαφημιστική δραστηριότητα σ’ αυτή την συγκυρία. Η διαφήμιση είναι τώρα περισσότερο πολύτιμη παρά ποτέ.


Πηγή:MarketingWeek.gr
















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...

Τι κρύβεται πίσω από το ναι των Ηγετών της χώρας;

Κυρίες και κύριε, συγγενείς, φίλοι και συμπολίτες, χθες τα μεσάνυχτα υπερψηφίστηκε το νέο μνημόνιο με 199 ΝΑΙ από τους βουλευτές της χώρας, χωρίς να υπάρχουν ενδοιασμοί για τους χιλιάδες διαδηλωτές ανά την Ελλάδα, που συγκεντρώθηκαν για να εκφράσουν ο καθένας με τον δικό του τρόπο, την αντίθεσή τους προ στην υπερψήφιση του νέου μνημονίου. Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters δημοσίευσε την υπερψήφιση του νομοσχεδίου, πριν καν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα μέσα στην βουλή.

Κρητικό παζάρι στην Αθήνα

Έκθεση με τίτλο: «ΚΡΗΤΗ: η Μεγάλη Συνάντηση» οργανώνεται στην Αθήνα 24 έως 27 Μαΐου στις εγκαταστάσεις του Tae Kwon Do στο Φάληρο. Η έκθεση θα είναι μικτή, κοινού και εμπορική, µε ιδιαίτερη έμφαση στις Business to Business επαφές ανάμεσα σε Κρήτες επιχειρηματίες και εταιρείες της ημεδαπής και της αλλοδαπής και θα καλύπτει έκταση 3.700 τ.μ. Θα πραγματοποιηθεί σε έναν ενιαίο χώρο, σε δυο τμήματα, ένα τμήμα προσβάσιμο σε όλους τους επισκέπτες και ένα μόνο για τους επαγγελματίες.