Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η διαφήμιση είναι σήμερα περισσότερο πολύτιμη παρά ποτέ

Η ΕΔΕΕ παρήγγειλε τον περασμένο Νοέμβριο μια Κλαδική Μελέτη για τη συνεισφορά του κλάδου Διαφήμισης - Επικοινωνίας στην ελληνική οικονομία. Η μελέτη αυτή παραδόθηκε και παρουσιάστηκε σε μια πολιτική συγκυρία κατά την οποία για πρώτη φορά ανέλαβε την εξουσία ένα κόμμα της αριστεράς.

Με δεδομένο ότι παραδοσιακά η αριστερά αντιμετώπιζε τη διαφήμιση ως «καπιταλιστικό εργαλείο», η χρονική σύμπτωση (ή η ικανότητα πρόβλεψης της ΕΔΕΕ), δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Ο κλάδος χρειαζόταν ακριβώς αυτή την μελέτη, τούτη ακριβώς τη στιγμή, ιδίως με δεδομένο ότι η νέα κυβέρνηση προβλέπεται να παρέμβει ενεργά στο χώρο των ΜΜΕ και συνεπώς πολλά θα κριθούν για τον κλάδο από τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπιστεί στα σχετικά νομοθετήματα. 

Τα συμπεράσματα της μελέτης παρουσιάζονται αλλού αναλυτικά και δεν θα επιμείνουμε σ’ αυτά. Αρκεί να αναφέρουμε μια μόνο πτυχή, την απασχόληση, μια που ο κλάδος είναι κατεξοχήν κλάδος εντάσεως εργασίας. Εκεί υπάρχουν 6.000 άμεσες θέσεις εργασίας (τόσο από την πλευρά των επιχειρήσεων, όσο και των εταιρειών επικοινωνίας), ενώ οι έμμεσες και πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις φτάνουν να συντηρούν συνολικά περίπου 27.000 θέσεις εργασίας. 

Το σημαντικό όμως δεν είναι μόνο αυτό. Μια από τις πτυχές της μελέτης που είναι πολύ σημαντική στην παρούσα συγκυρία είναι ο ρόλος της διαφήμισης στην αναζωογόνηση της ζήτησης. Μιλάμε εδώ για το δεύτερο και τρίτο επίπεδο των έμμεσων και πολλαπλασιαστικών επιπτώσεων στις οποίες αναφέρεται η μελέτη, που αφορά στην αύξηση που επιφέρει η διαφημιστική δραστηριότητα στη ζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών. Τόσο άμεσα -για τα συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες που διαφημίζονται -, όσο και έμμεσα στο συνολικό οικονομικό κλίμα. Η επίπτωση αυτή - που είναι σημαντική σε όλες τις φάσεις της οικονομικής συγκυρίας-, στη φάση που βρίσκεται τώρα η ελληνική οικονομία έχει εντελώς άλλο χαρακτήρα.

Ο λόγος είναι ότι ο τρόπος που λειτουργεί οικονομικά η διαφήμιση δεν είναι ουδέτερος σε σχέση με την συγκυρία. Στις περιόδους πληθωρισμού, όταν η επιπλέον ζήτηση προκαλεί αύξηση των τιμών, η διαφήμιση μπορεί να προκαλέσει πρόσθετη υπερθέρμανση της οικονομίας. Αντίθετα στις περιόδους αποπληθωρισμού και μακροχρόνιας κρίσης, όπως αυτή που βιώνει η Ελλάδα σήμερα, η επιπλέον ζήτηση και η αλλαγή της οικονομικής ψυχολογίας έχει δυσανάλογα μεγάλη οικονομική σημασία και είναι κρίσιμη για την επανεκκίνηση της οικονομίας από πλευράς εσωτερικής κατανάλωσης. 

Με την ανεργία να βρίσκεται στα ουράνια και τα νοικοκυριά σε πολύχρονη βίαιη απομόχλευση, ο οικονομικός ρόλος της διαφήμισης είναι στη φάση που βρισκόμαστε εξαιρετικά σημαντικός γιατί αλλάζει προπαντός την συνολική ψυχολογία της αγοράς. Οι καταναλωτές έχουν ανάγκη από την αισιοδοξία και την κινητικότητα που προσφέρει η διαφήμιση, για να αρχίσουν και πάλι να μπαίνουν σε λογική κατανάλωσης και να βγουν από την αυτο-εκπληρούμενη προφητεία της διαρκούς συρρίκνωσης των δαπανών τους. Συνεπώς η κυβέρνηση θα είχε κάθε λόγο, εφόσον μάλιστα θεωρεί τόσο σημαντική την αναθέρμανση και της εσωτερικής ζήτησης, να αντιμετωπίσει θετικά -π.χ. από πλευράς φορολογικής- τη διαφημιστική δραστηριότητα σ’ αυτή την συγκυρία. Η διαφήμιση είναι τώρα περισσότερο πολύτιμη παρά ποτέ.


Πηγή:MarketingWeek.gr
















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θετικές Σχέσεις: Η μυστική δύναμη της ευτυχίας

Το Wellness Cafe του Εκπαιδευτικού Ομίλου New York College σας προσκαλεί σε Διαδικτυακό Σεμινάριο με θέμα: «Θετικές Σχέσεις: Η μυστική δύναμη της ευτυχίας» την Πέμπτη, 24 Ιουνίου, 18.00-20.00 Λίγα λόγια για το θέμα του σεμιναρίου : «Με κούρασε το παιδί μου….», «Δεν αντέχω τον άντρα μου….», «Η μαμά μου έχει ξεφύγει…», « Ευτυχώς που υπάρχουν και τα κορίτσια …», « Χωρίς εσένα δεν ξέρω τί θα έκανα…» Αυτά είναι λόγια που ακούμε όλο και πιο συχνά μέσα σε αυτή την περίοδο της πανδημίας και του εγκλεισμού. Σχέσεις που κρατάνε, που μας κρατάνε, σχέσεις θετικές που στηρίζουν, όμως και σχέσεις που δεν αντέχουν, κλονίζονται και απογοητεύουν. Αυτή την περίοδο οι σχέσεις δοκιμάζονται και οι θετικές σχέσεις αποτελούν άγκυρες ασφάλειας και ηρεμίας, χωρίς τις οποίες η περίοδος του εγκλεισμού θα ήταν αφόρητη. Μέσα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο συχνά χάνουμε τις σταθερές μας και είναι δύσκολο να ξεδιαλύνουμε ποια σχέση είναι θετική και ποια όχι, ποια σχέση μας παρέχει ασφάλεια και αποδοχή και ποια μας περι...

1o MOΥΣΙΚΟ FESTIVAL ΜΙΛΑΤΟΥ

ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ, MAYO CAFE BAR & I LOVE MY NOVO, ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ FESTIVAL ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΜΙΛΑΤΟΥ!

Μιλώντας στα παιδιά για τον πόλεμο

Οι διεθνείς πόλεμοι και οι συγκρούσεις ενισχύουν την αίσθηση κινδύνου και μπορεί να προκαλέσουν έναν καταρράκτη συναισθηματικών αντιδράσεων (π.χ. οργή, φόβος, άγχος, λύπη). Όταν οι ειδήσεις αναφορικά με τις ανθρώπινες τραγωδίες (πολέμους, φυσικές καταστροφές, κοκ) κατακλύζουν τις οθόνες μας και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι εικόνες οδύνης και απόγνωσης αναπόφευκτα μεταδίδονται και στα παιδιά. Δυστυχώς όμως, αυτές τις μέρες παρακολουθούμε σχεδόν συνεχώς , τέτοια τραυματικά γεγονότα να εκτυλίσσονται ανά τον κόσμο, βρίσκοντας κι ανοίγοντας πάντα ένα νέο παράθυρο και στην καθημερινότητά μας. Αυτές οι σκηνές βίας στην πραγματική ζωή μπορούν να λειτουργήσουν ως ένα πλήγμα στην ψυχοσυναισθηματική ευημερία όχι μόνο του ενήλικα, αλλά και του παιδιού, καθώς η μετάδοση βίας και η θέαση ανησυχητικών γεγονότων δύναται να προκαλέσουν δευτερογενές τραυματικό στρες. Ως εκ τούτου τα παιδιά όλων των ηλικιών θα στραφούν σε έμπιστους ενήλικες για βοήθεια και καθοδήγηση. Οι γονείς λοιπόν και οι φροντιστ...

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές τους

Η τιμή των καυσίμων, τα αυξημένα μισθολογικά κόστη, οι ανατιμήσεις στα κόστη επισκευής, και στις τιμές των ανταλλακτικών και τα αυξημένα ασφάλιστρα αποτελούν τροχοπέδη που εμποδίζουν μια μείωση της τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην παρούσα φάση σύμφωνα με κύκλους του κλάδου. Μπορεί οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων να έχουν υποχωρήσει από τα ιστορικά υψηλά του Ιουνίου του 2022, ωστόσο οι «πληγές» που άφησαν στον κλάδο είναι βαθιές και δεν επιτρέπουν μια αναπροσαρμογή των τιμών των εισιτηρίων τώρα, ενώ από την άλλη πλευρά είναι αναγκαία και μια αποθεματοποίηση ενόψει της ανάγκης χρηματοδότησης της «πράσινης» μετάβαση της ακτοπλοΐας. Επιβραδυντικά στη λήψη αποφάσεων από τις ακτοπλοϊκές που θα οδηγούσαν σε μια μείωση των τιμών των εισιτηρίων λειτουργεί και η πρόσφατη απόφαση της Helleniq Energy (ΕΛΠΕ) να αλλάξει τη βάση υπολογισμού της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων με αποτέλεσμα όπως υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι να επιβαρυνθεί η τιμή τους κατά 100 δολ. τον τόνο. Τα ΕΛΠΕ σημειώνουν στα Ν...

Ρεκόρ Γκίνες για τη σέρφερ Ενέβερ: Κατέκτησε το μεγαλύτερο κύμα που έχει «τιθασεύσει» ποτέ γυναίκα

Το μεγαλύτερο κύμα που έχει «τιθασεύσει» ποτέ γυναίκα κατάφερε να κατακτήσει η Αυσραλιανή σέρφερ Λάουρα Ενέβερ, καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες. Ειδικότερα, η 31χρονη σέρφερ κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ που είχε σημειωθεί πριν επτά χρόνια, καταφέρνοντας να «δαμάσει» ένα κύμα 13,3 μέτρων στην περιοχή Οάχου της Χαβάης. Το κατόρθωμά της επικυρώθηκε από το Παγκόσμιο Ρεκόρ Γκίνες την Πέμπτη (9/11) σε μια τελετή απονομής βραβείου που διοργανώθηκε στο Ναραμπίν του Σίδνεϊ, όπως μεταδίδει το BBC. «Συνειδητοποίησα ότι ήταν μεγάλο κύμα, όταν «απογειώθηκα» κοίταξα κάτω και τότε ήμουν σίγουρη ότι ήταν το μεγαλύτερο κύμα στο οποίο έχω «μπει» ποτέ», δήλωσε η Ενέβερ. «Ήξερα ότι ήταν το κύμα της ζωής μου». Η προσπάθειά της έχει καταγραφεί σε βίντεο, το οποίο αξιοποίησε η διοργάνωση του Παγκόσμιου Ρεκόρ Γκίνες για να επαληθεύσει το ύψος του κύματος, καθώς και λεπτομέρειες για την τοποθεσία. Πηγή: newhub.gr https://youtube.com/shorts/BEdm_hte04s?feature=share