Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πέντε μύθοι για το social media marketing

ΑΠΌ ΤΟΝ ΑΛΈΞΑΝΔΡΟ ΦΑΤΣΗ.

Δεν ξέρω αν φταίμε όσοι ασχολούμαστε σοβαρά με το social media marketing επειδή δεν αποσαφηνίζουμε επαρκώς κάποια πράγματα. Δεν ξέρω αν φταίνε οι ίδιοι οι μαρκετίστες ή οι επιχειρηματίες που αντιμετωπίζουν το μάρκετινγκ στα social media με επιπολαιότητα και δεν δίνουν την απαραίτητη προσοχή σε κάποια σοβαρά ζητήματα. Ούτε αν τελικά είναι υπεύθυνος ο συνήθης αποδιοπομπαίος τράγος τα ΜΜΕ και οι δημοσιογράφοι - που ως γνωστόν φταίνε για τα πάντα – οι οποίοι μεταφέρουν λάθος εντυπώσεις.



Γεγονός είναι πάντως ότι για το θέμα της προβολής και επικοινωνίας μέσω του κοινωνικού ιστού πιο πολλοί μύθοι ακούγονται παρά αλήθειες. Επειδή έχω κουραστεί να ακούω και να επαναλαμβάνω κάποια πράγματα, θα αναφερθώ εδώ στους πιο σημαντικούς. Για κάποιους από αυτούς έχω γράψει ξανά. Σε κάθε περίπτωση ελπίζω ότι μια μικρή ανακεφαλαίωση θα μας βοηθήσει να βάλουμε το όλο ζήτημα σε μια σειρά.



Μύθος 1ος : Το social media marketing είναι για όλους. Καταρχάς μπορεί το είδος της επιχείρησης σας ή του brand σας να μην ενδείκνυται για μια τέτοιου είδους προβολή. Αν εμπορεύεστε πολύ φθηνά commodities για παράδειγμα ή προϊόντα όπως πάνες ακράτειας ή κάτι που το αγοράζει κανείς μια φορά στα τρία χρόνια όπως χαλάκι εισόδου, δεν μπορώ να φανταστώ σε τι θα σας ωφελούσε να προβληθείτε στα social media. Το αυτό και για αρκετές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο B2B. Αν και όλοι οι επαΐοντες λένε και ξαναλένε ότι το social media marketing είναι και για τις B2B επιχειρήσεις, εγώ εξακολουθώ να πιστεύω ότι, κατά κανόνα, αυτό δεν ισχύει. Για την Ελλάδα τουλάχιστον.



Μύθος 2ος : Το social media marketing είναι δωρεάν. Έχω γράψει ολόκληρο post για το θέμα και την επόμενη φορά που θα ακούσω κάποιον να το λέει θα τον βάλω να φάει το IPHONE του. Είναι πολύ πιο φθηνό, στοχευμένο και αποδοτικό από οποιαδήποτε άλλη μορφή προβολής (με την προϋπόθεση ότι γίνεται σωστά). Αυτό ναι. Δωρεάν όμως ΔΕΝ είναι.





Μύθος 3ος : Προκειμένου να έχουμε αποτελεσματική παρουσία στον κοινωνικό ιστό αρκεί να μεταφέρουμε στο Facebook τα concept και την δουλειά που έχουμε ήδη αναπτύξει στα άλλα κανάλια επικοινωνίας. Αν έχετε τέτοιες αυταπάτες, καλή τύχη. Θα την χρειαστείτε. Το ότι πρέπει να υπάρχει συνέπεια και συνέργεια μεταξύ κάθε καναλιού που χρησιμοποιούμε είναι δεδομένο. Αυτό όμως απέχει πάρα πολύ από το απλό 'copy-paste' που έχουν κάποιοι άνθρωποι στο μυαλό τους. Στα social media όμως δεν μπορούμε να βομβαρδίσουμε τον χρήστη με το μήνυμα μας. Πρέπει να επιλέξει ο ίδιος να το λάβει. Επίσης λόγω της φύσης του μέσου, ο χρήστης δεν είναι πια παθητικός θεατής αλλά έχει την δυνατότητα να αλληλεπιδράσει σε ό,τι βλέπει. Πράγμα που σημαίνει ότι η προσέγγιση μας πρέπει να είναι πολύ διαφορετική.



Μύθος 4ος : Δεν μπορούμε να υπολογίσουμε το ROI. Μεγάλη και πονεμένη ιστορία αυτό το ROI... Λοιπόν αν οι στόχοι έχουν καθοριστεί εκ των προτέρων και έχετε δώσει βάρος στο τι πρέπει να μετρηθεί και πώς, δεν θα έχετε κάποιο πρόβλημα. Εξαρτάται βέβαια και από τις πλατφόρμες που θα χρησιμοποιήσετε. Δεδομένου όμως ότι το μαρκετινγκ στον κοινωνικό ιστό αποτελεί υποκατηγορία του digital marketing, γενικώς είναι πολύ πιο εύκολα και αξιόπιστα μετρήσιμο από οποιοδήποτε άλλο μέσο χρησιμοποιείτε.



Μύθος 5ος : Όσο περισσότερους followers/μέλη στη Facebook Page σου έχεις, τόσο το καλύτερο. Αν πρόκειται για άτομα που έγιναν followers ή ήρθαν στη σελίδα σου επειδή τους ενδιαφέρει αυτό που έχεις να πεις, τότε ναι ισχύει. Αν ήρθαν επειδή έκανες κάποιον διαγωνισμό τύπου 'μπάτε σκύλοι αλέστε' ή πρόκειται για Twitter spammers τότε όχι απλώς δεν σε βοηθάνε καθόλου αλλά μάλλον σου κάνουν και ζημιά γιατί μειώνουν το Edgerank σου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...