Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πέντε μύθοι για το social media marketing

ΑΠΌ ΤΟΝ ΑΛΈΞΑΝΔΡΟ ΦΑΤΣΗ.

Δεν ξέρω αν φταίμε όσοι ασχολούμαστε σοβαρά με το social media marketing επειδή δεν αποσαφηνίζουμε επαρκώς κάποια πράγματα. Δεν ξέρω αν φταίνε οι ίδιοι οι μαρκετίστες ή οι επιχειρηματίες που αντιμετωπίζουν το μάρκετινγκ στα social media με επιπολαιότητα και δεν δίνουν την απαραίτητη προσοχή σε κάποια σοβαρά ζητήματα. Ούτε αν τελικά είναι υπεύθυνος ο συνήθης αποδιοπομπαίος τράγος τα ΜΜΕ και οι δημοσιογράφοι - που ως γνωστόν φταίνε για τα πάντα – οι οποίοι μεταφέρουν λάθος εντυπώσεις.



Γεγονός είναι πάντως ότι για το θέμα της προβολής και επικοινωνίας μέσω του κοινωνικού ιστού πιο πολλοί μύθοι ακούγονται παρά αλήθειες. Επειδή έχω κουραστεί να ακούω και να επαναλαμβάνω κάποια πράγματα, θα αναφερθώ εδώ στους πιο σημαντικούς. Για κάποιους από αυτούς έχω γράψει ξανά. Σε κάθε περίπτωση ελπίζω ότι μια μικρή ανακεφαλαίωση θα μας βοηθήσει να βάλουμε το όλο ζήτημα σε μια σειρά.



Μύθος 1ος : Το social media marketing είναι για όλους. Καταρχάς μπορεί το είδος της επιχείρησης σας ή του brand σας να μην ενδείκνυται για μια τέτοιου είδους προβολή. Αν εμπορεύεστε πολύ φθηνά commodities για παράδειγμα ή προϊόντα όπως πάνες ακράτειας ή κάτι που το αγοράζει κανείς μια φορά στα τρία χρόνια όπως χαλάκι εισόδου, δεν μπορώ να φανταστώ σε τι θα σας ωφελούσε να προβληθείτε στα social media. Το αυτό και για αρκετές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο B2B. Αν και όλοι οι επαΐοντες λένε και ξαναλένε ότι το social media marketing είναι και για τις B2B επιχειρήσεις, εγώ εξακολουθώ να πιστεύω ότι, κατά κανόνα, αυτό δεν ισχύει. Για την Ελλάδα τουλάχιστον.



Μύθος 2ος : Το social media marketing είναι δωρεάν. Έχω γράψει ολόκληρο post για το θέμα και την επόμενη φορά που θα ακούσω κάποιον να το λέει θα τον βάλω να φάει το IPHONE του. Είναι πολύ πιο φθηνό, στοχευμένο και αποδοτικό από οποιαδήποτε άλλη μορφή προβολής (με την προϋπόθεση ότι γίνεται σωστά). Αυτό ναι. Δωρεάν όμως ΔΕΝ είναι.





Μύθος 3ος : Προκειμένου να έχουμε αποτελεσματική παρουσία στον κοινωνικό ιστό αρκεί να μεταφέρουμε στο Facebook τα concept και την δουλειά που έχουμε ήδη αναπτύξει στα άλλα κανάλια επικοινωνίας. Αν έχετε τέτοιες αυταπάτες, καλή τύχη. Θα την χρειαστείτε. Το ότι πρέπει να υπάρχει συνέπεια και συνέργεια μεταξύ κάθε καναλιού που χρησιμοποιούμε είναι δεδομένο. Αυτό όμως απέχει πάρα πολύ από το απλό 'copy-paste' που έχουν κάποιοι άνθρωποι στο μυαλό τους. Στα social media όμως δεν μπορούμε να βομβαρδίσουμε τον χρήστη με το μήνυμα μας. Πρέπει να επιλέξει ο ίδιος να το λάβει. Επίσης λόγω της φύσης του μέσου, ο χρήστης δεν είναι πια παθητικός θεατής αλλά έχει την δυνατότητα να αλληλεπιδράσει σε ό,τι βλέπει. Πράγμα που σημαίνει ότι η προσέγγιση μας πρέπει να είναι πολύ διαφορετική.



Μύθος 4ος : Δεν μπορούμε να υπολογίσουμε το ROI. Μεγάλη και πονεμένη ιστορία αυτό το ROI... Λοιπόν αν οι στόχοι έχουν καθοριστεί εκ των προτέρων και έχετε δώσει βάρος στο τι πρέπει να μετρηθεί και πώς, δεν θα έχετε κάποιο πρόβλημα. Εξαρτάται βέβαια και από τις πλατφόρμες που θα χρησιμοποιήσετε. Δεδομένου όμως ότι το μαρκετινγκ στον κοινωνικό ιστό αποτελεί υποκατηγορία του digital marketing, γενικώς είναι πολύ πιο εύκολα και αξιόπιστα μετρήσιμο από οποιοδήποτε άλλο μέσο χρησιμοποιείτε.



Μύθος 5ος : Όσο περισσότερους followers/μέλη στη Facebook Page σου έχεις, τόσο το καλύτερο. Αν πρόκειται για άτομα που έγιναν followers ή ήρθαν στη σελίδα σου επειδή τους ενδιαφέρει αυτό που έχεις να πεις, τότε ναι ισχύει. Αν ήρθαν επειδή έκανες κάποιον διαγωνισμό τύπου 'μπάτε σκύλοι αλέστε' ή πρόκειται για Twitter spammers τότε όχι απλώς δεν σε βοηθάνε καθόλου αλλά μάλλον σου κάνουν και ζημιά γιατί μειώνουν το Edgerank σου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...