Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανταγωνισμός | Φίλος ή Εχθρός;


της Έθελ Αγγελάτου 

Αν νομίζετε ότι το εβδομαδιαίο μας άρθρο έχει να κάνει με τις πωλήσεις και τις επιχειρήσεις (μόνο), κάνετε λάθος! Αυτή τη φορά, το θέμα έχει ως σκοπό να αντλήσετε πληροφορίες μέσα από αλληγορίες και μεταφορές που παραλληλίζονται με υποψηφίους, ανέργους και τους αναζητούντες εργασία γενικότερα.

Πρόσφατα, προέκυψε στο "διάβα" μου μια συζήτηση που είχε να κάνει με τον ανταγωνισμό, αγκαζέ με την δραστηριοποίηση. Λίγο πολύ, όλους μας κατά καιρούς, ο ανταγωνισμός μας έχει απασχολήσει, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Αν είστε νέοι επιχειρηματίες (start-upers) με φρέσκιες ιδέες που θέλετε να εισάγετε σε χαραμάδες του αγοραστικού κοινού, αν είστε υποψήφιοι ανάμεσα σε τόσους άλλους που αναζητάτε να σας ξεχωρίσουν, ή είστε εργαζόμενοι που ψάχνετε διακαώς το καλύτερο και πιο επιτυχημένο επόμενο βήμα σας στην αγορά... τότε σίγουρα ο ανταγωνισμός μπορεί να λειτουργήσει υπέρ σας! Σας ακούγεται μάλλον οξύμωρο και απίθανο, κι αυτό είναι απόλυτα κατανοητό. Μήπως όμως να ρίξετε μια καλύτερη ματιά στα πράγματα; Ας δούμε αρχικά ποια είναι η ετυμολογική έννοια του ανταγωνισμού:

Ανταγωνισμός είναι ο αγώνας μεταξύ περισσοτέρων, για την επικράτηση ή για την επίτευξη κάποιου σκοπού. Στα οικονομικά, ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων είναι ο αγώνας μεταξύ τους για την επικράτηση στην αγορά και την αύξηση του μεριδίου αγοράς του καθενός (πηγή Βικιπαίδεια - Πατήστε εδώ).

Όταν λοιπόν τέθηκε, στη συζήτηση που συμμετείχα, το ερώτημα αν είναι καλύτερη και πιο σοφή λύση να μην δραστηριοποιείται πολύ κάποιος, να μην "διατυμπανίζει" τις προσπάθειές/ενέργειές του και να μένει ελαφρώς στην αφάνεια, μαζί με την τεχνογνωσία του, με σκοπό πάντα την μοναδικότητα και το μονοπώλιο... η απάντηση ήταν πολύ απλή. Καλό το μονοπώλιο, αλλά για κάποιον ευρέως γνωστό. Σε αντίθεση με την περίπτωση όπου δεν είστε σε θέση να έχετε ήδη εδραιώσει το brand σας (χωρίς δηλαδή να έχετε σημαντικό αριθμό followers & fans), τότε η αφάνεια είναι και η "καταδίκη" σας. Αυτό ισχύει για όποια από τις παραπάνω ιδιότητες αναφέραμε. Ακόμα και στους αναζητούντες εργασία, αν δεν κινητοποιηθούν, δεν εκπαιδεύσουν τον κύκλο τους για την κατάσταση που διανύουν, ώστε να το θυμάται ο κύκλος τους για να έχει "ανοιχτά αυτιά σε ευκαιρίες", τότε δεν κερδίζουν απολύτως κανένα μερίδιο αγοράς. Παραμένουν απλά στην αφάνεια, χάνοντας ευκαιρίες.

Δραστηριοποιηθείτε, κινηθείτε σοφά και με κρίση, εκτιμήστε σωστά τον ανταγωνισμό και κινηθείτε κοντά σε αυτόν ώστε να προλαβαίνετε ενέργειές του και να βρίσκεστε ένα βήμα μπροστά. Στο κάτω-κάτω, χωρίς τον ανταγωνισμό, ενδεχομένως να μην υπήρχαν κίνητρα για βελτίωση και πιο συντονισμένη προσπάθεια για επιτυχία.

Χτίστε, λοιπόν, το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα!
Γιατί... αν δεν έχετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, δεν μπορείτε να ανταγωνιστείτε.

["If you don't have a competitive advantage, don't compete." - Jack Welch]
Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...