Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανταγωνισμός | Φίλος ή Εχθρός;


της Έθελ Αγγελάτου 

Αν νομίζετε ότι το εβδομαδιαίο μας άρθρο έχει να κάνει με τις πωλήσεις και τις επιχειρήσεις (μόνο), κάνετε λάθος! Αυτή τη φορά, το θέμα έχει ως σκοπό να αντλήσετε πληροφορίες μέσα από αλληγορίες και μεταφορές που παραλληλίζονται με υποψηφίους, ανέργους και τους αναζητούντες εργασία γενικότερα.

Πρόσφατα, προέκυψε στο "διάβα" μου μια συζήτηση που είχε να κάνει με τον ανταγωνισμό, αγκαζέ με την δραστηριοποίηση. Λίγο πολύ, όλους μας κατά καιρούς, ο ανταγωνισμός μας έχει απασχολήσει, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Αν είστε νέοι επιχειρηματίες (start-upers) με φρέσκιες ιδέες που θέλετε να εισάγετε σε χαραμάδες του αγοραστικού κοινού, αν είστε υποψήφιοι ανάμεσα σε τόσους άλλους που αναζητάτε να σας ξεχωρίσουν, ή είστε εργαζόμενοι που ψάχνετε διακαώς το καλύτερο και πιο επιτυχημένο επόμενο βήμα σας στην αγορά... τότε σίγουρα ο ανταγωνισμός μπορεί να λειτουργήσει υπέρ σας! Σας ακούγεται μάλλον οξύμωρο και απίθανο, κι αυτό είναι απόλυτα κατανοητό. Μήπως όμως να ρίξετε μια καλύτερη ματιά στα πράγματα; Ας δούμε αρχικά ποια είναι η ετυμολογική έννοια του ανταγωνισμού:

Ανταγωνισμός είναι ο αγώνας μεταξύ περισσοτέρων, για την επικράτηση ή για την επίτευξη κάποιου σκοπού. Στα οικονομικά, ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων είναι ο αγώνας μεταξύ τους για την επικράτηση στην αγορά και την αύξηση του μεριδίου αγοράς του καθενός (πηγή Βικιπαίδεια - Πατήστε εδώ).

Όταν λοιπόν τέθηκε, στη συζήτηση που συμμετείχα, το ερώτημα αν είναι καλύτερη και πιο σοφή λύση να μην δραστηριοποιείται πολύ κάποιος, να μην "διατυμπανίζει" τις προσπάθειές/ενέργειές του και να μένει ελαφρώς στην αφάνεια, μαζί με την τεχνογνωσία του, με σκοπό πάντα την μοναδικότητα και το μονοπώλιο... η απάντηση ήταν πολύ απλή. Καλό το μονοπώλιο, αλλά για κάποιον ευρέως γνωστό. Σε αντίθεση με την περίπτωση όπου δεν είστε σε θέση να έχετε ήδη εδραιώσει το brand σας (χωρίς δηλαδή να έχετε σημαντικό αριθμό followers & fans), τότε η αφάνεια είναι και η "καταδίκη" σας. Αυτό ισχύει για όποια από τις παραπάνω ιδιότητες αναφέραμε. Ακόμα και στους αναζητούντες εργασία, αν δεν κινητοποιηθούν, δεν εκπαιδεύσουν τον κύκλο τους για την κατάσταση που διανύουν, ώστε να το θυμάται ο κύκλος τους για να έχει "ανοιχτά αυτιά σε ευκαιρίες", τότε δεν κερδίζουν απολύτως κανένα μερίδιο αγοράς. Παραμένουν απλά στην αφάνεια, χάνοντας ευκαιρίες.

Δραστηριοποιηθείτε, κινηθείτε σοφά και με κρίση, εκτιμήστε σωστά τον ανταγωνισμό και κινηθείτε κοντά σε αυτόν ώστε να προλαβαίνετε ενέργειές του και να βρίσκεστε ένα βήμα μπροστά. Στο κάτω-κάτω, χωρίς τον ανταγωνισμό, ενδεχομένως να μην υπήρχαν κίνητρα για βελτίωση και πιο συντονισμένη προσπάθεια για επιτυχία.

Χτίστε, λοιπόν, το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα!
Γιατί... αν δεν έχετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, δεν μπορείτε να ανταγωνιστείτε.

["If you don't have a competitive advantage, don't compete." - Jack Welch]
Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ