Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανταγωνισμός | Φίλος ή Εχθρός;


της Έθελ Αγγελάτου 

Αν νομίζετε ότι το εβδομαδιαίο μας άρθρο έχει να κάνει με τις πωλήσεις και τις επιχειρήσεις (μόνο), κάνετε λάθος! Αυτή τη φορά, το θέμα έχει ως σκοπό να αντλήσετε πληροφορίες μέσα από αλληγορίες και μεταφορές που παραλληλίζονται με υποψηφίους, ανέργους και τους αναζητούντες εργασία γενικότερα.

Πρόσφατα, προέκυψε στο "διάβα" μου μια συζήτηση που είχε να κάνει με τον ανταγωνισμό, αγκαζέ με την δραστηριοποίηση. Λίγο πολύ, όλους μας κατά καιρούς, ο ανταγωνισμός μας έχει απασχολήσει, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Αν είστε νέοι επιχειρηματίες (start-upers) με φρέσκιες ιδέες που θέλετε να εισάγετε σε χαραμάδες του αγοραστικού κοινού, αν είστε υποψήφιοι ανάμεσα σε τόσους άλλους που αναζητάτε να σας ξεχωρίσουν, ή είστε εργαζόμενοι που ψάχνετε διακαώς το καλύτερο και πιο επιτυχημένο επόμενο βήμα σας στην αγορά... τότε σίγουρα ο ανταγωνισμός μπορεί να λειτουργήσει υπέρ σας! Σας ακούγεται μάλλον οξύμωρο και απίθανο, κι αυτό είναι απόλυτα κατανοητό. Μήπως όμως να ρίξετε μια καλύτερη ματιά στα πράγματα; Ας δούμε αρχικά ποια είναι η ετυμολογική έννοια του ανταγωνισμού:

Ανταγωνισμός είναι ο αγώνας μεταξύ περισσοτέρων, για την επικράτηση ή για την επίτευξη κάποιου σκοπού. Στα οικονομικά, ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων είναι ο αγώνας μεταξύ τους για την επικράτηση στην αγορά και την αύξηση του μεριδίου αγοράς του καθενός (πηγή Βικιπαίδεια - Πατήστε εδώ).

Όταν λοιπόν τέθηκε, στη συζήτηση που συμμετείχα, το ερώτημα αν είναι καλύτερη και πιο σοφή λύση να μην δραστηριοποιείται πολύ κάποιος, να μην "διατυμπανίζει" τις προσπάθειές/ενέργειές του και να μένει ελαφρώς στην αφάνεια, μαζί με την τεχνογνωσία του, με σκοπό πάντα την μοναδικότητα και το μονοπώλιο... η απάντηση ήταν πολύ απλή. Καλό το μονοπώλιο, αλλά για κάποιον ευρέως γνωστό. Σε αντίθεση με την περίπτωση όπου δεν είστε σε θέση να έχετε ήδη εδραιώσει το brand σας (χωρίς δηλαδή να έχετε σημαντικό αριθμό followers & fans), τότε η αφάνεια είναι και η "καταδίκη" σας. Αυτό ισχύει για όποια από τις παραπάνω ιδιότητες αναφέραμε. Ακόμα και στους αναζητούντες εργασία, αν δεν κινητοποιηθούν, δεν εκπαιδεύσουν τον κύκλο τους για την κατάσταση που διανύουν, ώστε να το θυμάται ο κύκλος τους για να έχει "ανοιχτά αυτιά σε ευκαιρίες", τότε δεν κερδίζουν απολύτως κανένα μερίδιο αγοράς. Παραμένουν απλά στην αφάνεια, χάνοντας ευκαιρίες.

Δραστηριοποιηθείτε, κινηθείτε σοφά και με κρίση, εκτιμήστε σωστά τον ανταγωνισμό και κινηθείτε κοντά σε αυτόν ώστε να προλαβαίνετε ενέργειές του και να βρίσκεστε ένα βήμα μπροστά. Στο κάτω-κάτω, χωρίς τον ανταγωνισμό, ενδεχομένως να μην υπήρχαν κίνητρα για βελτίωση και πιο συντονισμένη προσπάθεια για επιτυχία.

Χτίστε, λοιπόν, το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα!
Γιατί... αν δεν έχετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, δεν μπορείτε να ανταγωνιστείτε.

["If you don't have a competitive advantage, don't compete." - Jack Welch]
Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...