Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Όταν η σκυτάλη της συντήρησης μας περνάει από τα αγροτικά χέρια, στα χέρια του τουρισμού!!!

Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης
 

Απρίλιος 2013, μύρισε άνοιξη. Ο χειμώνας έφυγε, αφήνοντας απότιστη την μητέρα γη και ανικανοποίητους πολλούς αγρότες. Τώρα η συντήρηση μας περνάει από τα αγροτικά χέρια, στα χέρια του τουρισμού.

Με την έναρξη της νέας καλοκαιρινής σεζόν ας ελπίσουμε ότι, θα αρχίσουμε στην Ελλάδα να ξανά δημιουργούμε τις βάσεις από την αρχή, για ένα βιώσιμο τουρισμό, που θα είναι ικανός να μας συντηρεί κατά την διάρκεια όχι μόνο του καλοκαιριού, αλλά και ολόκληρου του χρόνου. 
 
Εκμεταλλευόμαστε, ή μας εκμεταλλεύονται οι τουρίστες?
Πολλοί δυσφημούν τον όρο «Ελληνικός Τουρισμός», ορίζοντας τον, ως εκμετάλλευση του τουρίστα επισκέπτη, από τους ντόπιους. Αυτό όχι αδίκως, αφού σε πολλές περιπτώσεις αυτό ισχύει. Ωστόσο το 2012 απέδειξε ότι υπάρχει και η άλλη πλευρά, όπου λόγο κρίσης, υπάρχει εκμετάλλευση των παροχών που προσφέρουν τα Ελληνικά τουριστικά καταλύματα, από τους τουρίστες και τα ξένα πρακτορεία.


Μιας και φέτος τα νούμερα του τουρισμού δείχνουν αυξημένα συγκριτικά με τις 2 προηγούμενες χρονιές, τώρα είναι και η ευκαιρία για την σωστή διαχείριση του τουρισμού, όπου πρέπει να επικεντρωθεί κάπου ενδιάμεσα στις παραπάνω δύο περιπτώσεις.
 

Ο τουρισμός αποτελεί ένα πολύ διαδεδομένο τρόπο ψυχαγωγίας για πολλά εκατομμύρια ανθρώπους, περνώντας από γενιά σε γενιά. Εμείς οι Έλληνες ζούμε σε μία από τις πιο παραδοσιακά τουριστικές χώρες, μαζί με Γαλλία, Ιταλία κ.κ.α. Πλεονέκτημα μας για την κατοχύρωση αυτής της διάκρισης, είναι η ομορφιά της χώρα μας (Βουνό, Θάλασσα, νησιά, ξηρά) σε συνδυασμό με το ζεστό κλίμα. Ωστόσο μειονέκτημα μας? Η κακή διαχείριση του, από άπειρους εργαζόμενους στα τουριστικά.


Ρόδα είναι και γυρνάει.
Οι διάφορες μορφές του τουρισμού περιλαμβάνουν απαραίτητα δύο βασικά στοιχεία: Το ταξίδι στον τουριστικό προορισμό και τη διαμονή σε αυτόν, συμπεριλαμβανομένου της διατροφής. Αυτό κατάλαβαν οι Έλληνες επιχειρηματίες τα «ξυπνοπούλια», και ανέβασαν στα ύψη τις τιμές, σήκωσαν ψηλά τον αμανέ, βλάπτοντας έτσι την εικόνα μας προς τα έξω.

Δυστυχώς υπολόγιζαν πως θα τα «πάρουν» από τον τουρίστα, αγνοώντας εντελώς το τι θα διαδώσει κατά την επιστροφή του στην χώρα του. Με αποτέλεσμα την σταδιακή μείωση του τουρισμού, αφού η εκμετάλλευση αυτή συνεχιζόταν από σεζόν, σε σεζόν, ενώ ταυτόχρονα η δυσφήμιση μεταδιδόταν από στόμα, σε στόμα, κατά την επιστροφή τους στην χώρα τους. 

Κάπως έτσι, φτάσαμε στο 2011 όπου σημειώθηκε η πρώτη μεγάλη πτώση, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε το 2012, όπου τα νούμερα πάτησαν στον πάτο. Ως λύση για το αδιέξοδο αυτό υιοθετήθηκε το μαχαίρωμα των τιμών, των ταξιδιωτικών πακέτων και ότι άλλο μπορούσαν, για να αυξήσουν το ποσοστό τουρισμού. Εντέλει φαίνεται ότι, από πέρυσι η εκμετάλλευση πέρασε στα χέρια του τουρίστα, κλείνοντας έτοιμα πακέτα σε εξευτελιστικές τιμές. 

Το αποτέλεσμα των παραπάνω? Η Ελλάδα προσέλκυσε κακής ποιότητας τουρισμό, αφήνοντας σχεδόν απλήρωτους πολλούς εργαζομένους σε τουριστικές μονάδες, και το κλείσιμο μικρο- μάγαζων, λόγω της αδυναμίας συντήρησης τους.

 
Σήμερα!!!
Ας ελπίσουμε ότι όλοι θα βάλουμε μυαλό και θα συμβάλουμε ώστε ο τουρισμός να είναι φιλικός ως προς τον άνθρωπο και ως προς το φυσικό περιβάλλον. Με σκοπό όχι τον πλούτο, αλλά την τουριστική ανάπτυξη, καταπολεμώντας ακόμη και την εποχικότητα. Πρέπει να αποφύγουμε το δρόμο της αισχροκέρδειας και να βαδίσουμε πάνω σε σωστές στρατηγικές ανάπτυξης των διαφόρων μορφών τουρισμού, όπως: ο αγροτουρισμός, ο περιηγητικός τουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο συνεδριακός τουρισμός, εναλλακτικός τουρισμός, αλλά και ο τουρισμός των πόλεων (city breaks).

Αν μετριάσουμε την επιθυμία μας για τον πλούτο, και δείξουμε την πραγματική μας φιλοξενία προς τους τουρίστες, τότε αυτομάτως μετατρέπουμε τους τουρίστες σε αγγελιοφόρους , όπου επιστρέφοντας στον τόπο τους μόνο θετικά μηνύματα θα έχουν να διαδώσουν στον κύκλο τους. Επιτυγχάνοντας την καλύτερη θετική διαφήμιση για εμάς και φυσικά την επιβίωση μας….

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...