Απρίλιος 2013, μύρισε άνοιξη. Ο χειμώνας έφυγε, αφήνοντας απότιστη την μητέρα γη και ανικανοποίητους πολλούς αγρότες. Τώρα η συντήρηση μας περνάει από τα αγροτικά χέρια, στα χέρια του τουρισμού.
Με την έναρξη της νέας καλοκαιρινής σεζόν ας ελπίσουμε ότι, θα αρχίσουμε στην Ελλάδα να ξανά δημιουργούμε τις βάσεις από την αρχή, για ένα βιώσιμο τουρισμό, που θα είναι ικανός να μας συντηρεί κατά την διάρκεια όχι μόνο του καλοκαιριού, αλλά και ολόκληρου του χρόνου.
Με την έναρξη της νέας καλοκαιρινής σεζόν ας ελπίσουμε ότι, θα αρχίσουμε στην Ελλάδα να ξανά δημιουργούμε τις βάσεις από την αρχή, για ένα βιώσιμο τουρισμό, που θα είναι ικανός να μας συντηρεί κατά την διάρκεια όχι μόνο του καλοκαιριού, αλλά και ολόκληρου του χρόνου.
Εκμεταλλευόμαστε, ή μας εκμεταλλεύονται οι τουρίστες?
Πολλοί δυσφημούν τον όρο «Ελληνικός Τουρισμός», ορίζοντας τον, ως εκμετάλλευση του τουρίστα επισκέπτη, από τους ντόπιους. Αυτό όχι αδίκως, αφού σε πολλές περιπτώσεις αυτό ισχύει. Ωστόσο το 2012 απέδειξε ότι υπάρχει και η άλλη πλευρά, όπου λόγο κρίσης, υπάρχει εκμετάλλευση των παροχών που προσφέρουν τα Ελληνικά τουριστικά καταλύματα, από τους τουρίστες και τα ξένα πρακτορεία.
Μιας και φέτος τα νούμερα του τουρισμού δείχνουν αυξημένα συγκριτικά με τις 2 προηγούμενες χρονιές, τώρα είναι και η ευκαιρία για την σωστή διαχείριση του τουρισμού, όπου πρέπει να επικεντρωθεί κάπου ενδιάμεσα στις παραπάνω δύο περιπτώσεις.
Πολλοί δυσφημούν τον όρο «Ελληνικός Τουρισμός», ορίζοντας τον, ως εκμετάλλευση του τουρίστα επισκέπτη, από τους ντόπιους. Αυτό όχι αδίκως, αφού σε πολλές περιπτώσεις αυτό ισχύει. Ωστόσο το 2012 απέδειξε ότι υπάρχει και η άλλη πλευρά, όπου λόγο κρίσης, υπάρχει εκμετάλλευση των παροχών που προσφέρουν τα Ελληνικά τουριστικά καταλύματα, από τους τουρίστες και τα ξένα πρακτορεία.
Μιας και φέτος τα νούμερα του τουρισμού δείχνουν αυξημένα συγκριτικά με τις 2 προηγούμενες χρονιές, τώρα είναι και η ευκαιρία για την σωστή διαχείριση του τουρισμού, όπου πρέπει να επικεντρωθεί κάπου ενδιάμεσα στις παραπάνω δύο περιπτώσεις.
Ο τουρισμός αποτελεί ένα πολύ διαδεδομένο τρόπο ψυχαγωγίας για πολλά εκατομμύρια ανθρώπους, περνώντας από γενιά σε γενιά. Εμείς οι Έλληνες ζούμε σε μία από τις πιο παραδοσιακά τουριστικές χώρες, μαζί με Γαλλία, Ιταλία κ.κ.α. Πλεονέκτημα μας για την κατοχύρωση αυτής της διάκρισης, είναι η ομορφιά της χώρα μας (Βουνό, Θάλασσα, νησιά, ξηρά) σε συνδυασμό με το ζεστό κλίμα. Ωστόσο μειονέκτημα μας? Η κακή διαχείριση του, από άπειρους εργαζόμενους στα τουριστικά.
Ρόδα είναι και γυρνάει.
Οι διάφορες μορφές του τουρισμού περιλαμβάνουν απαραίτητα δύο βασικά στοιχεία: Το ταξίδι στον τουριστικό προορισμό και τη διαμονή σε αυτόν, συμπεριλαμβανομένου της διατροφής. Αυτό κατάλαβαν οι Έλληνες επιχειρηματίες τα «ξυπνοπούλια», και ανέβασαν στα ύψη τις τιμές, σήκωσαν ψηλά τον αμανέ, βλάπτοντας έτσι την εικόνα μας προς τα έξω.
Δυστυχώς υπολόγιζαν πως θα τα «πάρουν» από τον τουρίστα, αγνοώντας εντελώς το τι θα διαδώσει κατά την επιστροφή του στην χώρα του. Με αποτέλεσμα την σταδιακή μείωση του τουρισμού, αφού η εκμετάλλευση αυτή συνεχιζόταν από σεζόν, σε σεζόν, ενώ ταυτόχρονα η δυσφήμιση μεταδιδόταν από στόμα, σε στόμα, κατά την επιστροφή τους στην χώρα τους.
Κάπως έτσι, φτάσαμε στο 2011 όπου σημειώθηκε η πρώτη μεγάλη πτώση, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε το 2012, όπου τα νούμερα πάτησαν στον πάτο. Ως λύση για το αδιέξοδο αυτό υιοθετήθηκε το μαχαίρωμα των τιμών, των ταξιδιωτικών πακέτων και ότι άλλο μπορούσαν, για να αυξήσουν το ποσοστό τουρισμού. Εντέλει φαίνεται ότι, από πέρυσι η εκμετάλλευση πέρασε στα χέρια του τουρίστα, κλείνοντας έτοιμα πακέτα σε εξευτελιστικές τιμές.
Το αποτέλεσμα των παραπάνω? Η Ελλάδα προσέλκυσε κακής ποιότητας τουρισμό, αφήνοντας σχεδόν απλήρωτους πολλούς εργαζομένους σε τουριστικές μονάδες, και το κλείσιμο μικρο- μάγαζων, λόγω της αδυναμίας συντήρησης τους.
Ρόδα είναι και γυρνάει.
Οι διάφορες μορφές του τουρισμού περιλαμβάνουν απαραίτητα δύο βασικά στοιχεία: Το ταξίδι στον τουριστικό προορισμό και τη διαμονή σε αυτόν, συμπεριλαμβανομένου της διατροφής. Αυτό κατάλαβαν οι Έλληνες επιχειρηματίες τα «ξυπνοπούλια», και ανέβασαν στα ύψη τις τιμές, σήκωσαν ψηλά τον αμανέ, βλάπτοντας έτσι την εικόνα μας προς τα έξω.
Δυστυχώς υπολόγιζαν πως θα τα «πάρουν» από τον τουρίστα, αγνοώντας εντελώς το τι θα διαδώσει κατά την επιστροφή του στην χώρα του. Με αποτέλεσμα την σταδιακή μείωση του τουρισμού, αφού η εκμετάλλευση αυτή συνεχιζόταν από σεζόν, σε σεζόν, ενώ ταυτόχρονα η δυσφήμιση μεταδιδόταν από στόμα, σε στόμα, κατά την επιστροφή τους στην χώρα τους.
Κάπως έτσι, φτάσαμε στο 2011 όπου σημειώθηκε η πρώτη μεγάλη πτώση, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε το 2012, όπου τα νούμερα πάτησαν στον πάτο. Ως λύση για το αδιέξοδο αυτό υιοθετήθηκε το μαχαίρωμα των τιμών, των ταξιδιωτικών πακέτων και ότι άλλο μπορούσαν, για να αυξήσουν το ποσοστό τουρισμού. Εντέλει φαίνεται ότι, από πέρυσι η εκμετάλλευση πέρασε στα χέρια του τουρίστα, κλείνοντας έτοιμα πακέτα σε εξευτελιστικές τιμές.
Το αποτέλεσμα των παραπάνω? Η Ελλάδα προσέλκυσε κακής ποιότητας τουρισμό, αφήνοντας σχεδόν απλήρωτους πολλούς εργαζομένους σε τουριστικές μονάδες, και το κλείσιμο μικρο- μάγαζων, λόγω της αδυναμίας συντήρησης τους.
Σήμερα!!!
Ας ελπίσουμε ότι όλοι θα βάλουμε μυαλό και θα συμβάλουμε ώστε ο τουρισμός να είναι φιλικός ως προς τον άνθρωπο και ως προς το φυσικό περιβάλλον. Με σκοπό όχι τον πλούτο, αλλά την τουριστική ανάπτυξη, καταπολεμώντας ακόμη και την εποχικότητα. Πρέπει να αποφύγουμε το δρόμο της αισχροκέρδειας και να βαδίσουμε πάνω σε σωστές στρατηγικές ανάπτυξης των διαφόρων μορφών τουρισμού, όπως: ο αγροτουρισμός, ο περιηγητικός τουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο συνεδριακός τουρισμός, εναλλακτικός τουρισμός, αλλά και ο τουρισμός των πόλεων (city breaks).
Αν μετριάσουμε την επιθυμία μας για τον πλούτο, και δείξουμε την πραγματική μας φιλοξενία προς τους τουρίστες, τότε αυτομάτως μετατρέπουμε τους τουρίστες σε αγγελιοφόρους , όπου επιστρέφοντας στον τόπο τους μόνο θετικά μηνύματα θα έχουν να διαδώσουν στον κύκλο τους. Επιτυγχάνοντας την καλύτερη θετική διαφήμιση για εμάς και φυσικά την επιβίωση μας….
Ας ελπίσουμε ότι όλοι θα βάλουμε μυαλό και θα συμβάλουμε ώστε ο τουρισμός να είναι φιλικός ως προς τον άνθρωπο και ως προς το φυσικό περιβάλλον. Με σκοπό όχι τον πλούτο, αλλά την τουριστική ανάπτυξη, καταπολεμώντας ακόμη και την εποχικότητα. Πρέπει να αποφύγουμε το δρόμο της αισχροκέρδειας και να βαδίσουμε πάνω σε σωστές στρατηγικές ανάπτυξης των διαφόρων μορφών τουρισμού, όπως: ο αγροτουρισμός, ο περιηγητικός τουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο συνεδριακός τουρισμός, εναλλακτικός τουρισμός, αλλά και ο τουρισμός των πόλεων (city breaks).
Αν μετριάσουμε την επιθυμία μας για τον πλούτο, και δείξουμε την πραγματική μας φιλοξενία προς τους τουρίστες, τότε αυτομάτως μετατρέπουμε τους τουρίστες σε αγγελιοφόρους , όπου επιστρέφοντας στον τόπο τους μόνο θετικά μηνύματα θα έχουν να διαδώσουν στον κύκλο τους. Επιτυγχάνοντας την καλύτερη θετική διαφήμιση για εμάς και φυσικά την επιβίωση μας….
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου