Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Άνθρωποι και τόποι

Από τον
Γιάννη Μακριδάκη


Η μεγαλύτερη ικανοποίηση που έχω λάβει από την ενασχόλησή μου με τη λογοτεχνία είναι η “ανακάλυψη” ανθρώπων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, με τους οποίους μπορούμε να επικοινωνήσουμε, να συνεννοηθούμε, να αλληλοβοηθηθούμε, να αλληλοφιλοξενηθούμε στα μέρη μας, να αλληλοκεραστούμε,να φανούμε χρήσιμοι και συμπληρωματικοί ο ένας για τον άλλον, να αγωνιστούμε μαζί ενάντια σε οτιδήποτε μας απειλεί, γενικώς να νιώσουμε άνθρωπος δίπλα στον άνθρωπο.

Είναι μεγάλη ευτυχία να ξέρει κανείς ότι όπου και να πάει, έχει ανθρώπους δικούς του,τους οποίους δεν θα γνώριζε καν αν δεν έκανε αυτό που κάνει. Και αυτό είναι αναμφισβήτητα η μεγαλύτερη επιτυχία, ένα ανεκτίμητο βραβείο, το μοναδικό ίσως που έχει νόημα και λόγο ύπαρξης.





Στον Άγιο Νικόλαο, απ’ όπου ξεκίνησε το ταξίδι μου στην Κρήτη, γνώρισα από κοντά τα παιδιά της Οικολογικής Κίνησης Μεραμπέλλου, τα οποία έφεραν σε πέρας έναν άθλο διοργανώνοντας το πρώτο τους φεστιβάλ. Συνεργασία,καταμερισμός εργασιών, διάθεση προσφοράς και σεβασμός στους συμμετέχοντες ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της ομάδας εργασίας. Ένα γεμάτο σαββατοκύριακο κατά τη διάρκεια του οποίου τέθηκαν ζητήματα περιβαλλοντικά, όπως ενέργεια, απορρίμματα,τουρισμός, αγροτική παραγωγή, προβλήθηκαν ταινίες και ντοκιμαντέρ, εκτέθηκαν κατασκευές, ήρθαν σε επαφή μεταξύ τους πάρα πολλοί άνθρωποι και άνοιξαν διαύλους επικοινωνίας και συνεργασίας.

Εκτός από τα μέλη της Οικολογικής Κίνησης Μεραμπέλλου, τους οποίους ευχαριστώ από την καρδιά μου για την άψογη φιλοξενία που μου επιφύλαξαν επί τριήμερο, εκεί στο φεστιβάλ γνώρισα και τον Μανόλη τον Παπαδημητρόπουλομε τους κομποστοποιητές του, τον Μανόλη τον Γεροντή με το υπέροχο μετόχι του, το οποίο μου άρεσε τόσο ώστε μου δημιούργησε πολύ έντονο ενδιαφέρον για τις πρακτικές της φυσικής καλλιέργειας του Φουκουόκα, γνώρισα επίσης στα Τέρτσα Ιεράπετρας έναν μαθητή του Φουκουόκα,τον Δ. Καραφυλλίδη, ο οποίος μου έδωσε σπόρους αλλά και βασικές γνώσεις επί του αντικειμένου που διδάχτηκε κάποτε από τον Ιάπωνα παππού, αλλά και τον Μανόλη που πήρε ένα παλιό θερμοκήπικαι το κανε παράδεισο φυσικής καλλιέργειας. Γνώρισα την γενναιοδωρία και το φιλότιμο όλων αυτών των ανθρώπων και ένιωσα μεγάλη ψυχική αγαλλίαση.

Ευχαριστώ τον Αλέξανδρο Σημαντήρη που με φιλοξένησε στο Ρέθυμνο, με κοσμογύρισε και μου γνώρισε ανθρώπους από την Ιεράπετρα ως τον Μέρωνα, στο ορεινό Ρέθυμνο, τους Πολιτιστικούς Συλλόγους Μέρωνα και Πρόβα Ρεθύμνου που διοργάνωσαν την εκδήλωση στον κινηματογράφο Απόλλων, το βιβλιοπωλείο Βιβλίο και τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Χανιών, στον υπέροχο χώρο του οποίου, στο νεώριο Μόρο έγινε η εκδήλωση στα Χανιά, την φίλη μου Ζωή Γεωργούλα, την κυρία ΜάρωΑγγελάκη, τον Μάρκο Μαριδάκη στον ΚεφαλάΧανίων, τον Παναγιώτη και την Άννα από το ραδιόφωνο Δίκτυο, τον Δημήτρη Μαριδάκη από τα Χανιώτικα Νέα, τον βιοκαλλιεργητή Νίκο Παγιαυλά για τους σπόρους του λούπινου που μου έδωσε και βέβαια όλους όσους παραβρέθηκαν στις εκδηλώσεις.

Εις το επανιδείν!



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ