Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Άνθρωποι και τόποι

Από τον
Γιάννη Μακριδάκη


Η μεγαλύτερη ικανοποίηση που έχω λάβει από την ενασχόλησή μου με τη λογοτεχνία είναι η “ανακάλυψη” ανθρώπων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, με τους οποίους μπορούμε να επικοινωνήσουμε, να συνεννοηθούμε, να αλληλοβοηθηθούμε, να αλληλοφιλοξενηθούμε στα μέρη μας, να αλληλοκεραστούμε,να φανούμε χρήσιμοι και συμπληρωματικοί ο ένας για τον άλλον, να αγωνιστούμε μαζί ενάντια σε οτιδήποτε μας απειλεί, γενικώς να νιώσουμε άνθρωπος δίπλα στον άνθρωπο.

Είναι μεγάλη ευτυχία να ξέρει κανείς ότι όπου και να πάει, έχει ανθρώπους δικούς του,τους οποίους δεν θα γνώριζε καν αν δεν έκανε αυτό που κάνει. Και αυτό είναι αναμφισβήτητα η μεγαλύτερη επιτυχία, ένα ανεκτίμητο βραβείο, το μοναδικό ίσως που έχει νόημα και λόγο ύπαρξης.





Στον Άγιο Νικόλαο, απ’ όπου ξεκίνησε το ταξίδι μου στην Κρήτη, γνώρισα από κοντά τα παιδιά της Οικολογικής Κίνησης Μεραμπέλλου, τα οποία έφεραν σε πέρας έναν άθλο διοργανώνοντας το πρώτο τους φεστιβάλ. Συνεργασία,καταμερισμός εργασιών, διάθεση προσφοράς και σεβασμός στους συμμετέχοντες ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της ομάδας εργασίας. Ένα γεμάτο σαββατοκύριακο κατά τη διάρκεια του οποίου τέθηκαν ζητήματα περιβαλλοντικά, όπως ενέργεια, απορρίμματα,τουρισμός, αγροτική παραγωγή, προβλήθηκαν ταινίες και ντοκιμαντέρ, εκτέθηκαν κατασκευές, ήρθαν σε επαφή μεταξύ τους πάρα πολλοί άνθρωποι και άνοιξαν διαύλους επικοινωνίας και συνεργασίας.

Εκτός από τα μέλη της Οικολογικής Κίνησης Μεραμπέλλου, τους οποίους ευχαριστώ από την καρδιά μου για την άψογη φιλοξενία που μου επιφύλαξαν επί τριήμερο, εκεί στο φεστιβάλ γνώρισα και τον Μανόλη τον Παπαδημητρόπουλομε τους κομποστοποιητές του, τον Μανόλη τον Γεροντή με το υπέροχο μετόχι του, το οποίο μου άρεσε τόσο ώστε μου δημιούργησε πολύ έντονο ενδιαφέρον για τις πρακτικές της φυσικής καλλιέργειας του Φουκουόκα, γνώρισα επίσης στα Τέρτσα Ιεράπετρας έναν μαθητή του Φουκουόκα,τον Δ. Καραφυλλίδη, ο οποίος μου έδωσε σπόρους αλλά και βασικές γνώσεις επί του αντικειμένου που διδάχτηκε κάποτε από τον Ιάπωνα παππού, αλλά και τον Μανόλη που πήρε ένα παλιό θερμοκήπικαι το κανε παράδεισο φυσικής καλλιέργειας. Γνώρισα την γενναιοδωρία και το φιλότιμο όλων αυτών των ανθρώπων και ένιωσα μεγάλη ψυχική αγαλλίαση.

Ευχαριστώ τον Αλέξανδρο Σημαντήρη που με φιλοξένησε στο Ρέθυμνο, με κοσμογύρισε και μου γνώρισε ανθρώπους από την Ιεράπετρα ως τον Μέρωνα, στο ορεινό Ρέθυμνο, τους Πολιτιστικούς Συλλόγους Μέρωνα και Πρόβα Ρεθύμνου που διοργάνωσαν την εκδήλωση στον κινηματογράφο Απόλλων, το βιβλιοπωλείο Βιβλίο και τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Χανιών, στον υπέροχο χώρο του οποίου, στο νεώριο Μόρο έγινε η εκδήλωση στα Χανιά, την φίλη μου Ζωή Γεωργούλα, την κυρία ΜάρωΑγγελάκη, τον Μάρκο Μαριδάκη στον ΚεφαλάΧανίων, τον Παναγιώτη και την Άννα από το ραδιόφωνο Δίκτυο, τον Δημήτρη Μαριδάκη από τα Χανιώτικα Νέα, τον βιοκαλλιεργητή Νίκο Παγιαυλά για τους σπόρους του λούπινου που μου έδωσε και βέβαια όλους όσους παραβρέθηκαν στις εκδηλώσεις.

Εις το επανιδείν!



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...