Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Καταγγελία μου σχετικά με τη κατάργηση των Πανεπιστημιακών Σχολών των Δημοσίων Σχέσεων .


Γράφει ο Γεώργιος Παπατριανταφύλλου
      
Καταγγέλω την απόφαση της κατάργησης των δύο Τ.Ε.Ι Δημοσίων Σχέσεων σε Κεφαλονιά και Καστοριά και αιτιολογώ το σκεπτικό μου :

Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι η επιστήμη που προηγείται όλων των υπολοίπων της επικοινωνίας .

Η ιστορική διαδρομή της επιστήμης των Δημοσίων Σχέσεων ξεκινά το 1903 απο τον Άιβη Λή και θεμελιώνεται με την σημερινή ονομασία της ( Public Relations ) απο τον Έντουαρντ Μπερνάις στα μέσα της δεκαετίας του 1910 .

Είναι η μοναδική ανθρωποκεντρική εφαρμογή της επικοινωνίας .

Το Marketing ερχόμενο 6 δεκαετίες μετά , «κατέκλεψε» την Ηθική δομή της επιστήμης των Δημοσίων Σχέσεων για να δημιουργήσει έναν άκρατο ανταγωνισμό μεταξύ των ανθρώπων των επιχειρήσεων .

Μοναδικό αντιστάθμισμα ήταν και θα είναι η Ηθική,  Αξιακή Δομή και Βάση των Δημοσίων Σχέσεων .

Γνωστοποιώ πρός όλους τους Αρμόδιους τα ακόλουθα :

·         Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το Παγκόσμιο Συνέδριο της I.P.R.A ( International Public Relations Association ) . Στην Αθήνα υπογράφηκε ο Κώδικας των Αθηνών , ο λαμπρός Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων , ο οποίος παραμένει σε απόλυτη Ισχύ και εφαρμόζεται απο όλα τα επιστημονικά σωματεία και τους επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Παραμένει ως ένα μνημιώδες έργο Πολιτισμού – Ανθρωπισμού και Επαγγελματισμού .
·         Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι επιστήμη εφαρμοσμένη της Κοινωνιολογίας και της Ψυχολογίας .
·         Στα Πανεπιστήμια όλων σχεδόν των Ευρωπαικών χωρών και σε αυτά της Αμερικανικής Ηπείρου όχι απλά υπάρχουν αυτόνομα τμήματα Δημοσίων Σχέσεων αλλά και πλήθος Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων .
·         Η Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων είναι το δεύτερο παλαιότερο σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ευρώπη και όμως απο το εκπαιδευτικό  σύστημα της χώρας μας  απουσιάζει πλέον η επιστήμη αυτή .

Η σύγχυση :

Η εμπειρία μου στο επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στη χώρα μας ,  δηλαδή στην Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων, μου έδειξε πως όχι μόνο ένα μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης έχει μία λανθάνουσα άποψη για την επιστήμη αυτή , τοποθετώντας την στο πλαίσιο των προσωπικών ή εταιρικών γνωριμιών ή θεωρεί πως πρόκειται για τους υποδοχείς των νυχτερινών κέντρων ή διάφορες άλλες ανιστόρητες και αστείες αντιλήψεις αλλά δυστυχώς ανάλογες απόψεις έχει και μερίδα του πολιτικού κόσμου και μάλιστα πολιτικοί οι οποίοι στο παρελθόν πέρασαν απο το Υπουργείο Τύπου . Και ενώ ήταν στο χέρι τους να αναβαθμίσουν τον επαγγελματικό και θεσμικό ρόλο του επαγγέλματος αυτού , επέδειξαν παγερή αδιαφορία αναφέροντας πως : « ……. τι να θεσμοθετήσουμε το επάγγελμα που είναι για την αποστολή των δώρων της επιχείρησης ;…..» τέτοια ΑΓΝΟΙΑ απο κυβερνώντα στελέχη .
Εκτιμώ πως ανάλογες εισηγήσεις κατέφθασαν  και στα στελέχη που σχεδίασαν την κατάργηση των δύο Τ.Ε.Ι των Δημοσίων Σχέσεων .

Όμως ΤΟΝΙΖΩ .

·         Οι Απόφοιτοι των Σχολών Δημοσίων Σχέσεων :
·         Είναι εξειδικευμένοι επιστήμονες της Επικοινωνίας .
·         Έχουν διεισδύσει σους κλάδους της Κοινωνιολογίας και της Ψυχολογίας .
·         Αναπτύσσουν κάθε επικοινωνιακό σχεδιασμό , στρατηγικά και βασιζόμενοι στις θεμελιώδεις αξίες αυτής της επιστήμης δηλαδή του Ήθους – της Συνέπειας – της Αξιοπιστίας – της Ειλικρίνειας και της Διαφάνειας .

Καταργώντας αυτές τις σχολές αυτομάτως στερείται απο τις Ελληνικές και όχι μόνο επιχειρήσεις τη δυνατότητα  να «οικοδομούνται» αυτές πάνω σε πρότυπα Ηθικής και Αξιών τα οποία μπορούν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν μόνο οι εξειδικευμένοι ειδικοί σύμβουλοι των Δημοσίων Σχέσεων .

Ειδικά απο τώρα και για τις επόμενες δεκαετίες όπου η Ελλάδα επιχειρεί με μία νέα αντίληψη , μία άλλη λογική Αξιών – Συνέπειας – Εμπιστοσύνης .

Οι Επιχειρήσεις έχουν απόλυτη ανάγκη να είναι απο εδώ και πέρα , απόλυτα Ηθικές – Αξιόπιστες – Συνεπείς και να δημιουργούν κλίμα Εμπιστοσύνης να εφαρμόζουν δηλαδή όλες τις δομικές αρχές της επιστήμης των Δημοσίων Σχέσεων .

Κες και κοι , στελέχη – επιστήμονες – πολιτικοί , εμπλεκόμενοι με το Σχέδιο Αθηνά και την υλοποίηση αυτού , σας καλώ :

Να επανεξετάσετε με άλλη λογική τη διατήρηση των δύο ΤΕΙ Δημοσίων Σχέσεων .

Η πρόκληση είναι , επιστήμονες της Ηθικής Επικοινωνίας ή επικοινωνία «στο πόδι» όπως γίνεται μέχρι σήμερα με Ανηθικότητα , Ασυνέπεια , Αδιαφάνεια ;

Ας δώσουμε στην Ηθική επικοινωνία όχι απλά μία ευκαιρία αλλά τη θέση που της αξίζει .

Να παραμείνουν τα δύο ΤΕΙ Δημοσίων Σχέσεων και να ξεκινήσει ο σχεδιασμός για τη δημιουργία ΑΕΙ Δημοσίων Σχέσεων και Μεταπτυχιακών Σπουδών στην επιστήμη αυτή .

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ