Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Καταγγελία μου σχετικά με τη κατάργηση των Πανεπιστημιακών Σχολών των Δημοσίων Σχέσεων .


Γράφει ο Γεώργιος Παπατριανταφύλλου
      
Καταγγέλω την απόφαση της κατάργησης των δύο Τ.Ε.Ι Δημοσίων Σχέσεων σε Κεφαλονιά και Καστοριά και αιτιολογώ το σκεπτικό μου :

Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι η επιστήμη που προηγείται όλων των υπολοίπων της επικοινωνίας .

Η ιστορική διαδρομή της επιστήμης των Δημοσίων Σχέσεων ξεκινά το 1903 απο τον Άιβη Λή και θεμελιώνεται με την σημερινή ονομασία της ( Public Relations ) απο τον Έντουαρντ Μπερνάις στα μέσα της δεκαετίας του 1910 .

Είναι η μοναδική ανθρωποκεντρική εφαρμογή της επικοινωνίας .

Το Marketing ερχόμενο 6 δεκαετίες μετά , «κατέκλεψε» την Ηθική δομή της επιστήμης των Δημοσίων Σχέσεων για να δημιουργήσει έναν άκρατο ανταγωνισμό μεταξύ των ανθρώπων των επιχειρήσεων .

Μοναδικό αντιστάθμισμα ήταν και θα είναι η Ηθική,  Αξιακή Δομή και Βάση των Δημοσίων Σχέσεων .

Γνωστοποιώ πρός όλους τους Αρμόδιους τα ακόλουθα :

·         Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το Παγκόσμιο Συνέδριο της I.P.R.A ( International Public Relations Association ) . Στην Αθήνα υπογράφηκε ο Κώδικας των Αθηνών , ο λαμπρός Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων , ο οποίος παραμένει σε απόλυτη Ισχύ και εφαρμόζεται απο όλα τα επιστημονικά σωματεία και τους επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Παραμένει ως ένα μνημιώδες έργο Πολιτισμού – Ανθρωπισμού και Επαγγελματισμού .
·         Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι επιστήμη εφαρμοσμένη της Κοινωνιολογίας και της Ψυχολογίας .
·         Στα Πανεπιστήμια όλων σχεδόν των Ευρωπαικών χωρών και σε αυτά της Αμερικανικής Ηπείρου όχι απλά υπάρχουν αυτόνομα τμήματα Δημοσίων Σχέσεων αλλά και πλήθος Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων .
·         Η Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων είναι το δεύτερο παλαιότερο σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ευρώπη και όμως απο το εκπαιδευτικό  σύστημα της χώρας μας  απουσιάζει πλέον η επιστήμη αυτή .

Η σύγχυση :

Η εμπειρία μου στο επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στη χώρα μας ,  δηλαδή στην Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων, μου έδειξε πως όχι μόνο ένα μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης έχει μία λανθάνουσα άποψη για την επιστήμη αυτή , τοποθετώντας την στο πλαίσιο των προσωπικών ή εταιρικών γνωριμιών ή θεωρεί πως πρόκειται για τους υποδοχείς των νυχτερινών κέντρων ή διάφορες άλλες ανιστόρητες και αστείες αντιλήψεις αλλά δυστυχώς ανάλογες απόψεις έχει και μερίδα του πολιτικού κόσμου και μάλιστα πολιτικοί οι οποίοι στο παρελθόν πέρασαν απο το Υπουργείο Τύπου . Και ενώ ήταν στο χέρι τους να αναβαθμίσουν τον επαγγελματικό και θεσμικό ρόλο του επαγγέλματος αυτού , επέδειξαν παγερή αδιαφορία αναφέροντας πως : « ……. τι να θεσμοθετήσουμε το επάγγελμα που είναι για την αποστολή των δώρων της επιχείρησης ;…..» τέτοια ΑΓΝΟΙΑ απο κυβερνώντα στελέχη .
Εκτιμώ πως ανάλογες εισηγήσεις κατέφθασαν  και στα στελέχη που σχεδίασαν την κατάργηση των δύο Τ.Ε.Ι των Δημοσίων Σχέσεων .

Όμως ΤΟΝΙΖΩ .

·         Οι Απόφοιτοι των Σχολών Δημοσίων Σχέσεων :
·         Είναι εξειδικευμένοι επιστήμονες της Επικοινωνίας .
·         Έχουν διεισδύσει σους κλάδους της Κοινωνιολογίας και της Ψυχολογίας .
·         Αναπτύσσουν κάθε επικοινωνιακό σχεδιασμό , στρατηγικά και βασιζόμενοι στις θεμελιώδεις αξίες αυτής της επιστήμης δηλαδή του Ήθους – της Συνέπειας – της Αξιοπιστίας – της Ειλικρίνειας και της Διαφάνειας .

Καταργώντας αυτές τις σχολές αυτομάτως στερείται απο τις Ελληνικές και όχι μόνο επιχειρήσεις τη δυνατότητα  να «οικοδομούνται» αυτές πάνω σε πρότυπα Ηθικής και Αξιών τα οποία μπορούν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν μόνο οι εξειδικευμένοι ειδικοί σύμβουλοι των Δημοσίων Σχέσεων .

Ειδικά απο τώρα και για τις επόμενες δεκαετίες όπου η Ελλάδα επιχειρεί με μία νέα αντίληψη , μία άλλη λογική Αξιών – Συνέπειας – Εμπιστοσύνης .

Οι Επιχειρήσεις έχουν απόλυτη ανάγκη να είναι απο εδώ και πέρα , απόλυτα Ηθικές – Αξιόπιστες – Συνεπείς και να δημιουργούν κλίμα Εμπιστοσύνης να εφαρμόζουν δηλαδή όλες τις δομικές αρχές της επιστήμης των Δημοσίων Σχέσεων .

Κες και κοι , στελέχη – επιστήμονες – πολιτικοί , εμπλεκόμενοι με το Σχέδιο Αθηνά και την υλοποίηση αυτού , σας καλώ :

Να επανεξετάσετε με άλλη λογική τη διατήρηση των δύο ΤΕΙ Δημοσίων Σχέσεων .

Η πρόκληση είναι , επιστήμονες της Ηθικής Επικοινωνίας ή επικοινωνία «στο πόδι» όπως γίνεται μέχρι σήμερα με Ανηθικότητα , Ασυνέπεια , Αδιαφάνεια ;

Ας δώσουμε στην Ηθική επικοινωνία όχι απλά μία ευκαιρία αλλά τη θέση που της αξίζει .

Να παραμείνουν τα δύο ΤΕΙ Δημοσίων Σχέσεων και να ξεκινήσει ο σχεδιασμός για τη δημιουργία ΑΕΙ Δημοσίων Σχέσεων και Μεταπτυχιακών Σπουδών στην επιστήμη αυτή .

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...